Onko muita miehiä, jotka eivät kelvanneet naisille nuorempina, mutta sitten keski-iän lähestyessä naisten kiinnostus onkin kasvanut?
Itse en kelvannut alle kolmekyppisenä kenellekään ns. omissa silmissä normaaleille naisille. Nyt kun ikää on hieman reilut 40v, niin tuntuu, että naiset osoittavat selkeästi suurempaa kiinnostusta. Siis selaisetkin naiset, jotka eivät ulkonäöltään tai statukseltaan varmasti olisi huolineet aikoinaan vaikkapa 26-vuotiasta meikäläistä. Tulee väistämättä mieleen, että halutaanko nyt sitten sellaista vakaassa taloustilanteessa ja elämä kunnossa olevaa miestä, kun taas reilut 15 vuotta aiemmin se "kunnon mies" ei kelvannut. Nyt sitten halutaan kaapia kermat päältä, kun nuoruuden hunsvotit on heivattu mäkeen heidän täytettyä tehtävänsä ja nyt on sitten niiden vanhojen hylkiöiden aika tuoda taloudellista turvaa ja muutoinkin turvallista arkea.
Sanonpahan vaan, että paskat, ei onnistu. En parisuhdetta sulje pois, mutta se ei enää tarjoa minulle sitä lähtökohtaa mitä olisi tarjonnut joskus aiemmin. En niin sanotusti enää tarvitse sitä tässä isässä, mutta jos oikeasti tosi jalat alta vievä nainen sattuu kohdalle, niin ehkä sitten. Jotenkin vain niin ärsyttää tämä yhtälö ja tulee fiilis, että minua pidetään ikään kuin jonain kulutustuotteena, joka otetaan elämään hyödykemielessä sitten kun ne omat intressit parhaiten täyttyy.
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutama kysynys:
Mitä taakkaa Keski-iässä mielestäsi on, nuorempanahan niitä taakkoja yleensä on enemmän (toimeentulovaikeuksia, töiden etsimistä, ehkä lapsellista käytöstäkin vielä nuorena, lasten hoitoa jos niitä tekee jne)? Keski-iässähän on aika lailla helpoin elämänvaihe, kun on rahaa ja aikaa, ja useimmiten vielä kuitenkin myös terveyttä.
Mitkä kermat ne aiemmat partnerit on kuorineet, millä lailla ne aiemmat parisuhteet on "vieneet kermat" päältä?
Eikö mielestäsi ole ihan normaalia että ihannekumppanin speksit on erilaiset 18 ja 48 vuotiaalle? Onhan elämäntilannekin ihan erilainen, ja henkilön oma kypsyys. Onko sun naismaku täsmälleen sama kuin 18-vuotiaana (jos on, niin Sinuna huolestuisin ennemmin siitä ...)
Mitä ne naiset nyt "hyväksikäyttäisivät" sinussa, hehän ovat itsekin nyt rahakkaampia eivätkä varmasti ole esim sun rahojen perässä.
No näin miehenä sanon, että onhan sillä naisella todennäköisesti vieraan uroksen siittämät jälkeläiset mukana. Lisäksi monellakaan nelikymppisellä naisella ei jää erosta muuta kuin mukulat ja kulahtanu sohva ja vanha sänky.
"No näin miehenä sanon, että onhan sillä naisella todennäköisesti vieraan uroksen siittämät jälkeläiset mukana. Lisäksi monellakaan nelikymppisellä naisella ei jää erosta muuta kuin mukulat ja kulahtanu sohva ja vanha sänky."
Näin naisena luulisin, että ratkaisu on niinkin helppo kuin: älä seurustele niiden kanssa joilla on lapsia ja joilla ei ole omaisuutta. Näin minä varakkaana velana teen, sen sijaan että olisin katkera lapsellisille, köyhille miehille (eivät kiinnosta minua pätkän vertaa, koska en heitä tapailisi).
Mutta kai se miesten logiikka sitten toimii jotenkin eri lailla?
Ps. Eikös naisten kuulunut "viedä puolet miehen omaisuudesta", mutta ei taida minun naisen logiikka tässäkään päteä, vaan se on miehille Schrödingerin tapaan sekä totta että epätotta yhtä aikaa 🤔.
Rahalla saa ja asemalla pääsee. Alle 30 vuotiaana sain aina pakit, kun pyysin naista treffeille. Joka iki kerta. Mutta sitä mukaan kun olemme edennyt uralla ja terveellisten elämäntapojen hyödyt suhteessa keskivartalolihaviin ikätoveriin nähden ovat vahvistuneet, niin asetelma on kääntynyt toisin päin. Saan miltei kuukausittain spontaaneja treffikutsuja, pääosin työpaikalta.
Olen tehnyt päätöksen, että en etsi mitään vakavaa ja erityisesti olen hyvin varovainen naisten kanssa, joilla biologinen kello soi. Mutta kyllähän se hivelee egoa, kun vihdoinkin saan naisilta huomiota.
Mulla on käynyt vähän sama, että nuorena olin näkymätön naisille. Nyt ikää 39 vuotta ja olen hyvin säilynyt, pitkä, hoikka, urheilullinen, tuuhea tukka kun taas ikätoverit lihoneet ja kaljuuntuneet. Kaupassa, lenkkipolulla tai kuntosalilla naiset katsovat hymyillen.
No jos nyt vaan olet oppinut jo jotain elämästä, ja alat olla parisuhdekelpoinen. Ihmiset kehittyy eri tahtiin, jotkut on vasta nelikymppisinä aikuisia.
Noin se menee kuten AP kertoo. 40 vuotiaaksi moni mies saa olla rauhassa. Sitten alkaa naisten pälyily ja lähentely. Näin se meni omallakin kohdallani.
Miehet ikääntyy ja muuttuu vain haluttavammiksi, akoilla täysin päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
"No näin miehenä sanon, että onhan sillä naisella todennäköisesti vieraan uroksen siittämät jälkeläiset mukana. Lisäksi monellakaan nelikymppisellä naisella ei jää erosta muuta kuin mukulat ja kulahtanu sohva ja vanha sänky."
Näin naisena luulisin, että ratkaisu on niinkin helppo kuin: älä seurustele niiden kanssa joilla on lapsia ja joilla ei ole omaisuutta. Näin minä varakkaana velana teen, sen sijaan että olisin katkera lapsellisille, köyhille miehille (eivät kiinnosta minua pätkän vertaa, koska en heitä tapailisi).
Ps. Eikös naisten kuulunut "viedä puolet miehen omaisuudesta", mutta ei taida minun naisen logiikka tässäkään päteä, vaan se on miehille Schrödingerin tapaan sekä totta että epätotta yhtä aikaa 🤔.
Eihän tästä nyt jumalauta ole ylipäätään edes kyse, että kenen kanssa on pakko seurustella, vaan siitä "miten ympäristö käyttäytyy" sinua kohtaan halusit tai et. Jos et ymmärrä pointtia vaan takerrut epäolennaisuuksiin, niin parempi kun annat olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tästä nyt jumalauta ol
No en kyllä junalauta tajua tosiaan pointtia. Ei minua hetkauta pätkääkään mitä ne miehet, joita en itse halua kumppaniksi, ajattelevat. Tai että haluaisivatko he minut kumppaniksi vai ei. Ei kiinnosta pätkän vertaa, enkä ymmärrä miksi se teitä niin kaivelee että ihan tulee tunteet noin pintaan. Ettekö voi jättää vaan ne epätoivotut kumppaniehdokkaat huomioimatta niinkuin me naisetkin tehdään? Tuskin ne köyhät yh:t teitä väkisin on ottamassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en kyllä junalauta tajua tosiaan pointtia. Ei minua hetkauta pätkääkään mitä ne miehet, joita en itse halua kumppaniksi, ajattelevat. Tai että haluaisivatko he minut kumppaniksi vai ei. Ei kiinnosta pätkän vertaa, enkä ymmärrä miksi se teitä niin kaivelee että ihan tulee tunteet noin pintaan. Ettekö voi jättää vaan ne epätoivotut kumppaniehdokkaat huomioimatta niinkuin me naisetkin tehdään? Tuskin ne köyhät yh:t teitä väkisin on ottamassa.
Eihän tässä koko keskustelussa edes puida sinunlaisesi ihmisen tilannetta. Sinähän totesit tuossa aiemmin olevasi vapaaehtoisesti lapseton. Ethän sinä ole koskaan siis varsinaisesti perhettä halunnutkaan.
Aloittaajahan vituttaa nimenomaan toteutumatta jäänyt perhe ja nyt häntä ärsyttää, että hän kelpaa naisille vasta nykyisessä iässään vakaassa tilanteessa olevana turvallisena vaihtoehtona parantamaan naisen elämää, kun ne nuoruuden hunsvotit osoittautuivatkin pitkällä tähtäimellä kelvottomiksi. Nämä naiset vaan eivät enää voi tarjota ap:lle sitä, mistä hän on jäänyt paitsi. Tämä ei ole siis mikään win-win-tilanne, vaan aloittajalle pikemminkin lose-win-tilanne.
Sinähän olet alunpitäenkin valinnut elämällesi ihan toisen suunnan ja eri lähestymistavan, joten ei nuo sinun arvostelusi oikein päde tässä kohtaa, koska puhutaan niin eri asioista.
Vierailija kirjoitti:
Oletko siivonnut kotisi? Onko sinulla sellainen? Huolehditko hygieniasta, ym. oletko humaani ylipäätään? Jos nämä perusasiat ei ole hoidettu niin minulta on turha tulla vonkaamaan. T. Sirpa 53
Mitä h*lvetin väliä on kodin siisteydellä jos naiset eivät kiinnostu sen vertaa että lähtisivät mukaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tässä koko keskustelussa edes puida sinunlaisesi ihmisen tilannetta. Sinähän totesit tuossa aiemmin olevasi vapaaehtoisesti lapseton. Ethän sinä ole koskaan siis varsinaisesti perhettä halunnutkaan.
Aloittaajahan vituttaa nimenomaan toteutumatta jäänyt perhe ja nyt hän
Aloittaja ei mainitse aloitusviestissään sanaakaan lapsista tai perheestä. En alkanut lukea koko ketjua uudestaan sanoiko hän niistä jotain myöhemmin, mutta jos se lisääntyminen oli se pääpointti, niin olisi varmaan kannattanut MAINITA SE alusta alkaen!
Eli et saanut suhdetta silloin kun halusit ja nyt kun olet muuttunut jotenkin kiinnostavammaksi tai paremmin kelpaavaksi, niin et haluakaan sitä enää? Ihan miten vaan
Kaffebulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen sellainen hurmaavia hunsvotteja nuorena tapaillut keski-ikäinen nainen jolle kelpaisi nykyään se kunnon mies jota en olis 15 vuotta sitten ehkä sillä silmällä katsellut. Mutta ei miehessä kiinnosta taloudellinen turva eikä hyötymismieli, minulla on vakituinen työ ja hyvät tulot ja tasainen elämäntilanne. Ne nuoruuden poikaystävät ei ole menneet elämässä sieltä baarin pöydistä pahemmin mihinkään, ei niistä seuraksi oikein enää ole.
Miten koet asian nyt, onko keski-ikäisenä millaiset markkinat kaltaisillesi naiselle? Onko mielenkiintoisia miehiä vapaana?
Jotkut ystävättäreni ovat hiljattain eronneet ja mietin, miten helppoa tai vaikeaa seuran löytäminen myöhemmällä iällä on. Kaikki ovat koulutettuja ja varakkaita ja lapset jo pian maailmalla. Mietin, että rima on varmaan aika korkealla? Sitten taas osa eronneista ei osaa olla yhtään yksin.&nbs
En oikein osaa tätä markkina-ajattelua, enkä pidä mitään rimoja vaan keskinäinen kemia merkkaa. Mielenkiintoisia miehiä on kai vapaana, kaupungeissa ainakin yöelämän ja Tinderin perusteella. Itse vain asun syrjäseudulla kunnassa jossa 45% väestöstä on yli 65-vuotiaita, asukkaita reilu 4000. Ei siinä pahemmin markkinaa ole eikä kiinnostavia sinkkumiehiä. Jokunen metsämies ja peräkammarin poika.
Ne on hyväjumala eri naisia. Ei ne sua hylkineet ole nyt sun kimpussa. Miksi "kostat" näille, jotka ei ole mitään pahaa sulle tehneet? Kosta edes oikealle ryhmälle. Etsi oma rakas ja mene hänen kanssaan esittelemään jättimäistä kihlasormusta niille, keitä et saanut. Tosin en hirveästi usko, että heitä jaksaa kiinnostaa.