Näinpä kaupassa kauniin villatakin. 100% AKRYYLIÄ!
Luulevatko ihmiset asiakkaita ihan tampioiksi?
Kuka ostaa akryylivillatakin...
Kommentit (166)
Vierailija kirjoitti:
Entäs ne kynnet?
Tai maali?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Villasta neulottu villatakki vanuu, kutistuu ja hajoaa, akryylineuletakki kestää kymmeniä vuosia, kun noudattaa pesuohjetta.
Mutta tuntuu pahalta, hiostaa ja näyttää halvalta. Mutta eihän siinä mitään jos nämä ei haittaa, jonkunhan nämäkin rytkyt on pidettävä.
Näyttää halvalta? Ap:han ei meinannut tajuta että takki on akryylia, luuli sitä villaksi. Eli villa näyttää halvalta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisia villasta tehtyjä neuletakkeja saa alkaen noin reilu 100 €. Olen ostanut muutaman pitkän reilulla satasella ja pysyneet hyvänä vuosikaudet.
Jotkut muovivillatakit maksaa saman kuin aidot, enkä käsitä miksi ihmiset ostaa niitä. Kestää hyvänä pesun tai pari, ja olo on kuin olis muovipussi päällä. Ehkä ihmiset ei enää tunnista materiaaleja.
Ehkä ihmiset ovat seonneet hokemasta "köyhän ei kannata ostaa halpaa" ja luulevat kalliin tarkoittavan väistämättä hyvälaatuista. Olen etsinyt sellaista reilua, muhkeaa neuletakkia, suurin osa myytävistä on ohuita ja vartaloa nuolevia. Katsoin, että Gudrun Sjödenillä saa villasta tehtyjä neuletakkeja reippaasti alle satasella. Niiden laadusta en tiedä, kun en ole sieltä tilannut. Sitten jollain Atelier Goldnerilla on akryylineuleita yli satasella!
Ommellisella oli näitä muhkeita, paksuja, pitkiä villatakkeja syksyllä, mutta ne kaikki herkkuvärit loppui hetkessä. Suomessa paksusta merinosta neulottuja ja hinta jotain 200. Muutkin oli sellaista näköjään kaivanneet, eikä hinta ollut liikaa, kun heti menivät.
Uutta satsia odotellessa. Mua ei nuo harmaat ja siniset ankeammat värit innosta, joita on jäljellä.
Vierailija kirjoitti:
Useimmat.
Villakangastakkia et viidelläkympillä saa. Sen hinta on alkaen 500€
Villakangastakki tarkoittaa ulkotakkia. Akryylista tehty "villatakki" on neule ja sisävaate.
Vierailija kirjoitti:
Ihan kuin olisimme palanneet 50 lukuun .Jos ei ollut villaa omasta takaa saimme ostaa halpoja akryyli vaatteita ..........
Inhoan akryylia ja muita tekokankaita.
Teille akryylia halveksiville haluan sanoa, että 100 % akryylista tehty vaate on parempi valinta kuin sekoitekuiduista tehty. Viimeksimainituissa voi nykyisin olla neljää eri kuitua. Niistä on huonoja kokemuksia. Neuleet ainakin nyppyntyvät ja muuttuvat nopeasti ikävännäköisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Useimmat kuluttajat ei ole materiaaleista yms. tietoisia, joten helppoa rahaa yrityksille. Kiintoisasti miesten puolella näitä muovivaatteita on vähemmän. Esim. samaa vaatetta miesten puolella verrattu naisten puolella olevaan, miesten puolella se on 100% luonnonkuitua. Nämä miesten puolen vaatteet myös samanhintaisia kuin naisten vaatteet.
Olisi kiinnostava tietää miksi on näin? Miesten paitapuserot on täyttä puuvillaa, mutta naisilla on kaikki sekotteita ja joustavia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useimmat kuluttajat ei ole materiaaleista yms. tietoisia, joten helppoa rahaa yrityksille. Kiintoisasti miesten puolella näitä muovivaatteita on vähemmän. Esim. samaa vaatetta miesten puolella verrattu naisten puolella olevaan, miesten puolella se on 100% luonnonkuitua. Nämä miesten puolen vaatteet myös samanhintaisia kuin naisten vaatteet.
Olisi kiinnostava tietää miksi on näin? Miesten paitapuserot on täyttä puuvillaa, mutta naisilla on kaikki sekotteita ja joustavia.
Näihin joihinkin tulee sellainen ällö kissanpissanhaju kun on hetken päällä.
Vierailija kirjoitti:
Siinä sulle villakangastakki. Siinäkin on lähes puolet akryylia, koska villa ei yksinään kestä käytössä vaan venyy ja vanuu. Hinta 700€
Hinta korreloi laadun kanssa.
https://www.halonen.fi/cinzia-rocca-takki-ur11-001-65b4-281992.html
Aloittaja tarkoitti villatakkia, ei päällystakkia. Siinä on huima ero hinnoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Villasta neulottu villatakki vanuu, kutistuu ja hajoaa, akryylineuletakki kestää kymmeniä vuosia, kun noudattaa pesuohjetta.
Siksi sekoite on paras.
Totta kunhan villaa on tuntuvasti. Silmiin osunut ihan älyttömiä komboja joissa luonnonkuitua jotain 5%, ihan tyhmän kusetusta taas.
Vierailija kirjoitti:
Akryyli on ihan hyvä valinta, jos haluaa näyttää nuhjaantuneelta elämämkoululaiselta.
Hienhaju myös pysyy tiukasti mukana, et siis erotu joukosta.
Ei mulla haise, käytän deodoranttia ja pesen kuudessakympissä. Etkä sä nää mun takin alle, mitä siellä on, tai onko yhtikäs mitään.
Muovia ei tosiaan kannata ostaa. Tämä on tiedetty lähimmät yli 35 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa olen ihmetellyt jo vuosia. Syy lienee pikamuotiliikkeissä ja nettikaupoissa, joiden tavoite on saada paljon kauppaa aikaa päivästä toiseen. On todella vaikeaa löytää laatutavaraa nykyään ainakaan naistenvaatepuolelta. Miesten vaatteissa tilanne vielä aavistuksen parempi.
Kun asiakkaat jättävät vaateostoksia väliin, kauppiaat alkavat syytää markkinoille halvempaa tavaraa, jota aina joku törppö ostaa. Ei kannattaisi. Itselläni ei ole varaa ostaa halpaa, lue: huonoa.
Tämä. Monet kotimaiset merkit myy onneksi nyt 100% merinoa. Laatua joka kestää. Neuletakkeja, pooloja, mekkoja, huppareita.
Kirppiksiltä löytää edelleen halpismerkkien ns hyviä vaatteita.
Benetton-niminen vaatekauppa katosi Suomesta joskus pandemian aikoihin. Ostin sieltä monena vuonna villapuseroita. Ne olivat pelkkää villaa. On totta, että muutamassa vuodessa vaatteet kuluivat esim. kyynärpään kohdalta, silloin ostin uuden. Niiden hinta oli pienipalkkaiselle suomalaiselle sopiva. Niitä piti kyllä aina sovittaa kaupassa, jotta sai itselle sopivan koon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useimmat.
Kylläpä sai 50 € Prismasta vielä 2007 ja Vero Modasta vuonna 2005, Sokoksen alesta sai 30 €. Minulla on kaapissa noita villakangastakkeja ja niissä on villaa 60-80%, useimmiten 70%. Nykyisiä polyesterhirvityksiä en osta enkä akryylineuleita. Jos ei vaatteiden laatu paranee, jääkööt kauppaan.
Jotakin on kuitenkin pakko pukea päälle. Itse ihmettelen, kun ihmiset käyttävät tekoaineista tehtyjä "urheiluvaatteita", jotia myös treenivaatteiksi kutsutaan.
Puhtaassa villassa kuluvuus ja koiperhoset rakastaa syödä reikiä No kyllä nämäkin suojata voi vaikka erilliseen pussiin.
Vierailija kirjoitti:
Minulla kyse ei ole siitä siedänkö akryylineuletta vai en. Vaan siinä ei vain tarkene. En tarvitse sellaista vaatetta, jossa ei tarkene töissä.
80-90 -luvulla myytiin akryylipuseroita, jotka oli kudottu niin, että niiden pinta oli kuin kohokuviota, kuin joustinneuletta. Ne lämmittivät erinomaisesti. Silloin oli kovia pakkastalvia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fleecetkin on acryyliä eikä se ketään haittaa. Samoin toppatakit. Jos se muotivaate on hyvä päällä lämmittää jne mikä on ongelma?
Fleecet on samanlaisia muovipusseja. En käytä. Villa toimii paljon paremmin. Hengittää, lämmittää hiostamatta, ei irtoa mikromuovia.
Muistattehan kaikki pestä fleecevaatteet erityisessä pesupussissa, jonne nukka jää sisälle. Nukka puitää itse poistaa pussista jätteisiin. Ettei saastuteta merta ja vesiä enempää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useimmat.
Kylläpä sai 50 € Prismasta vielä 2007 ja Vero Modasta vuonna 2005, Sokoksen alesta sai 30 €. Minulla on kaapissa noita villakangastakkeja ja niissä on villaa 60-80%, useimmiten 70%. Nykyisiä polyesterhirvityksiä en osta enkä akryylineuleita. Jos ei vaatteiden laatu paranee, jääkööt kauppaan.
Jotakin on kuitenkin pakko pukea päälle. Itse ihmettelen, kun ihmiset käyttävät tekoaineista tehtyjä "urheiluvaatteita", jotia myös treenivaatteiksi kutsutaan.
Käytän ns teknisiä vaatteita, mutta vain urheillessa. En ole keksinyt mikä muu toimisi paremmin hikoillessa. Puuvillaiseen t-paitaan hiki tarttuu inhottavasti ja se menee läpimäräksi. Näihin jää ikävän helposti paha haju vaikka heitän suoraan koneeseen urheilun jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fleecetkin on acryyliä eikä se ketään haittaa. Samoin toppatakit. Jos se muotivaate on hyvä päällä lämmittää jne mikä on ongelma?
Fleecet on samanlaisia muovipusseja. En käytä. Villa toimii paljon paremmin. Hengittää, lämmittää hiostamatta, ei irtoa mikromuovia.
Muistattehan kaikki pestä fleecevaatteet erityisessä pesupussissa, jonne nukka jää sisälle. Nukka puitää itse poistaa pussista jätteisiin. Ettei saastuteta merta ja vesiä enempää.
Parempi olis kun kiikutatte ongelmajätteen suoraan roviolle.
Siksi sekoite on paras.