Kia sähköautosta mennyt paljon moduleita vaihtoon
3 vuotta vanha auto ja 8 akkumodulia mennyt jo vaihtoon. On se halpaa tuo sähköautoilu.
Kommentit (17)
Korjauksen jälkeenkin näytti jäävän neljä huonoa modulia.
Vierailija kirjoitti:
Tuonhan pitäisi mennä vielä takuuseen?
Mutta 8v iässä (akkutakuu) luulisi sähköautojen hintojen romahtavan, siinä missä bensakone jatkaa tasaista n. 10%/vuosi arvonalenemaa.
Akkutakuu loppuu 150 000 km jälkeen ja tuolla oli ajettu 184 000 km.
Vierailija kirjoitti:
Tuonhan pitäisi mennä vielä takuuseen?
Mutta 8v iässä (akkutakuu) luulisi sähköautojen hintojen romahtavan, siinä missä bensakone jatkaa tasaista n. 10%/vuosi arvonalenemaa.
Miksi pitäisi mennä takuuseen kun akkutakuu 150 000km?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuonhan pitäisi mennä vielä takuuseen?
Mutta 8v iässä (akkutakuu) luulisi sähköautojen hintojen romahtavan, siinä missä bensakone jatkaa tasaista n. 10%/vuosi arvonalenemaa.
Akkutakuu loppuu 150 000 km jälkeen ja tuolla oli ajettu 184 000 km.
Lisäksi takuu ei korvaa jos SoH on yli 70 %. Se on niin alhainen arvo muutenkin, että akun pitää olla täysin laho että tuon arvon alle mentäisiin. Käytännössä akkutakuu vaikuttaa olevan aika lailla yhtä tyhjän kanssa?
En voi kyllä ymmärtää patteripettereiden tyhmyyttä, että noita sontia ostellaan.
Jos ajat Hyundai Ponylla, niin eipä ole moisia ongelmia. Ihan väreet menee, kun miettii, mihin ongelmiin näitä käytettyinä ostavat joutuvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuonhan pitäisi mennä vielä takuuseen?
Mutta 8v iässä (akkutakuu) luulisi sähköautojen hintojen romahtavan, siinä missä bensakone jatkaa tasaista n. 10%/vuosi arvonalenemaa.
Akkutakuu loppuu 150 000 km jälkeen ja tuolla oli ajettu 184 000 km.
Lisäksi takuu ei korvaa jos SoH on yli 70 %. Se on niin alhainen arvo muutenkin, että akun pitää olla täysin laho että tuon arvon alle mentäisiin. Käytännössä akkutakuu vaikuttaa olevan aika lailla yhtä tyhjän kanssa?
SoH vaikuttaa jos viallisia moduleita akussa. Laskee nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuonhan pitäisi mennä vielä takuuseen?
Mutta 8v iässä (akkutakuu) luulisi sähköautojen hintojen romahtavan, siinä missä bensakone jatkaa tasaista n. 10%/vuosi arvonalenemaa.
Akkutakuu loppuu 150 000 km jälkeen ja tuolla oli ajettu 184 000 km.
Enpä ajatellut, kun kyse vain 3 vuotiaasta ja sähköautosta - siinä on sahattu ilmeisesti pitkää työmatkaa lähes päivittäin. Yllättävän matala km-määrä. Tuohan tulee vähänkin enemmän autoilevalla tuossa ajassa täyteen.
Patteriautoilijat aina sanovat että sähköautoilu on halpaa, koska sähkö on niin halpaa.
Eivät osaa kuitenkaan laskea näitä korjauskuluja ja arvonalenemaa kokonaiskustannuksiin.
Joo, eipä taida tulla sähköautoa mulle ainakaan tässä elämässä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuonhan pitäisi mennä vielä takuuseen?
Mutta 8v iässä (akkutakuu) luulisi sähköautojen hintojen romahtavan, siinä missä bensakone jatkaa tasaista n. 10%/vuosi arvonalenemaa.
Akkutakuu loppuu 150 000 km jälkeen ja tuolla oli ajettu 184 000 km.
Lisäksi takuu ei korvaa jos SoH on yli 70 %. Se on niin alhainen arvo muutenkin, että akun pitää olla täysin laho että tuon arvon alle mentäisiin. Käytännössä akkutakuu vaikuttaa olevan aika lailla yhtä tyhjän kanssa?
SoH vaikuttaa jos viallisia moduleita akussa. Laskee nopeasti.
Onko faktaa? Epäilen nimittäin, että valmistajilla voi olla jotain omia jänniä SoH laskentakaavoja tyyliin "moduleistahan vain 20% on täysin rikki eli kunto on yli 80%".
Mikä se mersun akkutakuu olikaan? Jos patteriremontim hinta ylittää auton arvon, niin takuu ei korvaa takuuehtojen mukaan?
Täytyy olla kyllä harvinaisen vajaaälyinen yksilö, kuka noita ostaa.
EU kun pakottaa puhelimiin standardiliitännät ja vaihdettavat akut, niin saisi kyllä pakottaa kalliisiin autoihinkin jotain akkustandardisointia korjauksen suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Patteriautoilijat aina sanovat että sähköautoilu on halpaa, koska sähkö on niin halpaa.
Eivät osaa kuitenkaan laskea näitä korjauskuluja ja arvonalenemaa kokonaiskustannuksiin.
Juuri siksi käytetyn sähköauton huoltoleasing on paras, jos ei paljon aja.
Jos on liikaa rahaa ja aikaa niin kannattaa ostaa käytetty sähköauto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuonhan pitäisi mennä vielä takuuseen?
Mutta 8v iässä (akkutakuu) luulisi sähköautojen hintojen romahtavan, siinä missä bensakone jatkaa tasaista n. 10%/vuosi arvonalenemaa.
Akkutakuu loppuu 150 000 km jälkeen ja tuolla oli ajettu 184 000 km.
Lisäksi takuu ei korvaa jos SoH on yli 70 %. Se on niin alhainen arvo muutenkin, että akun pitää olla täysin laho että tuon arvon alle mentäisiin. Käytännössä akkutakuu vaikuttaa olevan aika lailla yhtä tyhjän kanssa?
SoH vaikuttaa jos viallisia moduleita akussa. Laskee nopeasti.
Onko faktaa? Epäilen nimittäin, että valmistajilla voi olla jotain omia jänniä SoH laskentakaavoja tyyliin "modulei
On faktaa, SOH vaikuttaa myös akun sisäinen resistanssi joka nousee jos akussa viallisia kennoja.
Teen työkseni sähköautojen akkujen korjausta.
Vierailija kirjoitti:
EU kun pakottaa puhelimiin standardiliitännät ja vaihdettavat akut, niin saisi kyllä pakottaa kalliisiin autoihinkin jotain akkustandardisointia korjauksen suhteen.
Ei mitään pakkoja kun se estää samalla tekniikan kehityksen. Polttomoottorikieltokin on täysin väärä päätös, se estää kehityksen, esim. synteettinen polttoaine, moottoritekniikan kehityksen, päästöjen puhdistusteknologian kehityksen. Tämä päästöasia olisi pitänyt hoitaa teknologianeutraalisti. Tosin olisi pitänyt myös arvioida suhteellisuudentajuisesti kokonaisuutena koko tätä päästövimmaa. Suurimmat päästöt on vain siirretty kiinaan kun teollinen valmistus on siirretty sinne, ja nyt vaan kuritetaan euroopan kansalaisia kohtuuttomilla ja suorastaan mielenvikaisilla päästörajoituksilla, joilla ei ole mitään merkitystä koko maapalloa ajatellen. Sähköautotkin saastuttaa niiden materiaalien vaatiman kaivosteollisuuden takia, nekin siellä kiinassa pääosin. Ja ne suurella vaivalla maaperää raiskaten, kaikenlaisilla myrkyllisillä kemikaaleilla haalitut raaka-aineet on jo kymmenessä vuodessa ser jätettä. Akkujen kierrätyksestä ei näytä tulevan mitään, ne vaan jää seisomaan jonnekin varastoon, kunnes syttyvät vioittuneena palamaan ja polttavat koko varaston maan tasalle, savuttaen ilmaan huippumyrkyllisiä savuja...
Tuonhan pitäisi mennä vielä takuuseen?
Mutta 8v iässä (akkutakuu) luulisi sähköautojen hintojen romahtavan, siinä missä bensakone jatkaa tasaista n. 10%/vuosi arvonalenemaa.