Työsuhde päättyy ja loppukeskustelu häämöttää
Ajattelin kertoa vain ympäripyöreitä enkä todellista syytä miksi hain muualle.
Mitä muut olette tehneet?
Kommentit (7)
Ei ole ollut loppukeskustelua. Romut pöytään ja lähdin ovesta ulos kätellen kunniakujan.
se on tavallaan se missä keskustellaan irtisanomisesta vaikka päätös on kyllä jo tehty .ainakin jos on irtisanottu ilman tutannolisia ja taloudellisia syitä niin voi olla loppukeskustelu
Sano ettei teidän kilpailukyky riittänyt. Työsuhteen ehdot eivät enää vastanneet vallitsevaa markkinatilannetta.
Siltoja ei kannata polttaa ainakaan. Et voi tietää, mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Ympäripyörä liirumlaarum on tuossa tilanteessa varmaan ihan hyvä valinta. Jos olet vaihtamassa toiseen työhön, voit sanoa, että se tuntui sinusta vastaavan enemmän siihen, mistä henkilökohtaisesti olet kiinnostunut. Muotoile asia niin, että tässä nyt jättämässäsi työpaikassa ei sinänsä ole mitään vikaa (vaikka olisikin ihan helvetisti), mutta siinä toisessa paikassa vaan on enemmän sitä, mitä haluat.
Vierailija kirjoitti:
Siltoja ei kannata polttaa ainakaan. Et voi tietää, mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Ympäripyörä liirumlaarum on tuossa tilanteessa varmaan ihan hyvä valinta. Jos olet vaihtamassa toiseen työhön, voit sanoa, että se tuntui sinusta vastaavan enemmän siihen, mistä henkilökohtaisesti olet kiinnostunut. Muotoile asia niin, että tässä nyt jättämässäsi työpaikassa ei sinänsä ole mitään vikaa (vaikka olisikin ihan helvetisti), mutta siinä toisessa paikassa vaan on enemmän sitä, mitä haluat.
Näin ajattelin sanoa ja olenkin jo alustavasti sen sanonut. Mutta vielä "syvemmin" käydään asia läpi. Parempi olla polttamatta siltoja takana vaikka tosiaan olisi paljon sanottavaa.. mutta ehkä on hyvä jättää omaan tietoon. ap
Minä olen vastannut yhtä ympäripyöreästi kuin minulle on vastattu, kun olen kysynyt palkankorotusta. Että tässä taloustilanteessa on jouduttu tekemään ratkaisuja, jotka pitkässä juoksussa osoittautunevat nykytilanteeseen suhtautettuina varsin toimiviksi etenkin likviditeetin kannalta. Olen puhunut puuta heinää oikein urakalla, koska olen tiennyt, että lähtöni on kirpaissut pomoa enemmän kuin minua. En ole suostunut opastamaan seuraajaani, olen vain todennut, että esihenkilöllä on tämä hallussaan, hän kyllä kertoo. Siitä hän palkankin saa. Minä en irtisanomisajan jälkeen ole mikään maksuton puhelinpalvelu.
Loppukeskustelu? En ole ikinä kuullutkaan!