Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jasminin ihon alle pääsivät erityisesti herjaavat someviestit, joita hänelle alkoi yhtäkkiä tulvia julkisen työn myötä.

Vierailija
03.10.2025 |

Niissä häntä haukuttiin muun muassa tyhmäksi, läskiksi, rumaksi ja sairaaksi.

Äiti seurasi tilannetta vierestä järkyttyneenä. Miksi hänen tytärtään kohdellaan näin?

Kun luin kommentteja, mietin, miten ihmiset voivat olla niin julmia. Sanoin Jasminille, että älä rakas lapsi lue niitä, mutta ei hän osannut olla lukematta.

Katri Voutilainen kertoo, että olisi halunnut kaikin tavoin suojella tytärtään tuntemattomien ihmisten vihalta. Some oli kuitenkin keskeinen osa Jasminin julkista työtä ja elantoa. Siihen äidin oli vaikea vaikuttaa.

Äiti kuvailee, kuinka julkisuudesta tuli Jasminille lopulta hyvin raskas taakka. Hän alkoi eristäytyä kotiinsa ja kärsiä pahenevista univaikeuksista.

Vaivaan määrättiin lääkkeitä. Jasmin jäi niihin koukkuun. Hän alkoi myös juoda lääkkeiden käytön rinnalla.

Kommentit (135)

Vierailija
61/135 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on surullista mutta miksi ihminen on somessa tuossa tilanteessa? Mä en menisi edes koska en kestäisi henkisesti tuollaista. 

Luuletko että vain somessa aktiivisia kiusataan? Kuka tahansa voi joutua kiusaamisen kohteeksi ja tähän pitäisi olla keinoja puuttua. Kiusatuksi joutuminen ei ole kiusatun vika.

Ei siellä ole kenenkään pakko olla. Jäljelle jää sitten tietysti kiusaaminen kasvotusten mutta itsesuojelua on pysyä poissa somesta jos se on liian raskasta. 

Some on julkinen tila siinä missä luokkahuone, työmaa tai eduskunnan istuntosali. Mistä kaikkialta pitää mielestäsi pysytellä pois, ettei joudu kiusattavaksi? 

Some on siitä jännä paikka, että voit valita onko julkaisu julkinen vai ei, voit myös estää ihmisiä ja voit poistaa kommentoinnit kokonaan. Luokkahuoneessa se ei onnistu 

Vierailija
62/135 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaiset halusi että ihmiset saisi avun sairauteen mitä jasmin ei saanut ja se on suuri vääryys💔💔💔💔

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/135 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä te vatvotte menneitä asioita. On meillä tuoreempiakin murheita.

Jasminista on juuri julkaistu podcast. Hän oli somekiusaamisen uhri. Ensin häntä haukuttiin liian laihaksi, sitten liian lihavaksi.

Nuoren ihmisen itsemurha on menetys joka ei mene ohi.

Hän oli myös raiskauksen uhri. Itse uskon tuon rikoksen olevan se juurisyy kaikelle pahalle ololle, jota sitten somekiusaaminen pahensi.

Hänen hoitojaksot alkoivat jo 14 vuotiaana, eiköhän ne  juuri syyt ole mielenterveysongelmissa, joita ei hoidettu kun oli päihteiden sekakäyttäjä. 

Vierailija
64/135 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaiset kiusaajat eivät varmaan tehneet tuota ekaa. Silloin kun tuo tapahtui , niin toivottavasti ovat menettäneet yö unet ja ihan kaikki. Saisivat itse kokea saman tuskan ja kivun. Tuohan nainen oli Kaunis ja hyvä näyttelijä.

Vierailija
65/135 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omaiset halusi että ihmiset saisi avun sairauteen mitä jasmin ei saanut ja se on suuri vääryys💔💔💔💔

Harva omainen ymmärtää ettei mielenterveyttä voi hoitaa, jos pää on sekaisin päihteistä. 

Vierailija
66/135 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkia ei voida auttaa, eikä pelastaa. Sitä kutsutaan elämäksi. 

Vierailija
67/135 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jasmin oli herkkä ja ihana nuori nainen. Liikaa sattui ikäviä asioita hänelle. 💔Liika on liikaa kenelle vaan. 

Vierailija
68/135 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalittaja tänään Behmin kimpussa.

Vierailija
69/135 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on järkyttävää. Se on niin hirveää. Olen itsekin saanut kuulla haukkuja ja ne ovat ihmisiltä, jotka ovat itse mielenterveysongelmaisia. Mutta tällaiset mielenterveysongelmaiset persoonallisuushäiriöiset maalittavat yhtä ihmisistä esim. julkkista? Suomesta puuttuu laki, joka suojelee henkiseltä väkivallalta. Mielestäni tällainen käytös on mitä suuremmissa määrin henkistä väkivaltaa ja tulisi olla rangaistava teko.

Vierailija
70/135 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolissaan pitäisi olla kyllä myös heistä, jotka aamusta yöhön trollaavat ja sylkevät vihaviestejä. Vähemmästäkin menee pää sekaisin.

Vierailija
71/135 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo muakin on haukuttu samoilla nimityksillä, ja paljon paljon muuta. Olen luullut, että se on "normaalia" ja pitää vaan oppia sietämään. 

Vierailija
72/135 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun astuu julkisuuteen ei kykene enää poistamaan kaikkea negatiivista ja valehtelemaan että kaikki vain tykkää niin kuin naiset tekee

Vierailija
73/135 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"moni kaunis kiusaa... Et kuka haukkui et rumat kiusaa... Kauneus tulee miten muita kohtelee... Tuokin on haukkumista rumat mammat..."

Ihan sama, minkä näköinen on, jos kiusaa muita. Silloin on minulle Ruma ihminen.

Ja mieti uudelleen puhuinko sinusta vai en.

Vierailija
74/135 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa mielenterveys hoito on kaikkein eniten kärsinyt näiden säästöjen takia. Se on tosiasia ja siksi jasminin tarina kerrottiin että muutos parempaan saatava!!!!! 

Vierailija
75/135 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa suomen käyttö.

Vierailija
76/135 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huolissaan pitäisi olla kyllä myös heistä, jotka aamusta yöhön trollaavat ja sylkevät vihaviestejä. Vähemmästäkin menee pää sekaisin.

Sepä se. Omaisten ja podcastin tekijöiden motiivi projektiin oli se, että miksi nuoret voivat niin huonosti. 

Vierailija
77/135 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on järkyttävää. Se on niin hirveää. Olen itsekin saanut kuulla haukkuja ja ne ovat ihmisiltä, jotka ovat itse mielenterveysongelmaisia. Mutta tällaiset mielenterveysongelmaiset persoonallisuushäiriöiset maalittavat yhtä ihmisistä esim. julkkista? Suomesta puuttuu laki, joka suojelee henkiseltä väkivallalta. Mielestäni tällainen käytös on mitä suuremmissa määrin henkistä väkivaltaa ja tulisi olla rangaistava teko.

Jospa he ovat vaan ihastuneita johonkin julkisuuden henkilöön vähän niin kuin varhaisteininä on tapana, mutta he ovat vaan iältään aikuisia? Turvallinen ihastus, voi teippailla julisteita seinille ja haukkua netissä kun mä niin vihaan ja rakastan sitä eikä se mua huomaa ja mä en saa sitä yhyy.

Vierailija
78/135 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sepä se. Omaisten ja podcastin tekijöiden motiivi projektiin oli se, että miksi nuoret voivat niin huonosti. 

Sen huomaa kuka tahansa, joka vaivautuu edes minuutiksi seuraamaan keskimääräistä suomalaista sosiaalisen median keskustelua. 

Vierailija
79/135 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ihan sama minkä näköinen on kiusaaja. Hän on luonteeltaan ruma... Ymmärsikö nyt hän et kiusaaminen on rumaa... Oli sit terve sairas nuori vanha... Mikä vaan... Se on aina Henkistä väkivaltaa. Joka ihmis ryhmässä on kiusaajia... 

Vierailija
80/135 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jasminin kuolema oli hirveä trakedia ja suurin syy ettei hänelle annettu hänen tarvitsemaa hoitoa. 💔