Onko joulurasiat jo liian kalliita ?
Onko hintansa arvoisia ja aiotko ostaa ? Kallistun itse siihen että en osta ja jos ostan ostan mahdollisista alennuksesta . Näin säästän kaakaota josta huutava pula koska senhän takia hinnat on pompanneet.
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti ovat , jokainen liikakilo joulurasioiden tyhjentämisestä hankittuna tulee lisäämään sairaanhoidon kustannuksia tuleville sukupolville.
Ei ne joulurasiat ketään ylipainoiseksi tee, vaan kaikki muu.
Ne kaiken muun ohessa myös. Mutta eivät kyllä ole mikään ongelman juurisyy.
Max kaksi suklaarasiaa menee joulukuussa, eipä tuo konkkaan meitä vie
Liian kalliita ja alennuksen jälkeenkin liian kalliita, en osta!! Teen vaikka itse toffeeta imelän nälkään ja pullaa ja kakkua ja pannaria ja lettuja, ym
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä että ovat kalliita, ehkä suomalainen lihavuus saadaan talttumaan tarpeeksi hintoja nostamalla.
Ikinä en ole itse joulusuklaita ostanut, lahjaksi tulee aina muutama laatikko. Rasisssa on kuitenkin aina huonoja joukossa niin eipä harmita vaikka jäisi rasiat tänä vuonna hintojen noustua saamatta.Mä laihana maratoonarina varmaan saan sinun siunauksesi syödä suklaani rauhassa. Samoin kuin myös hoikat ja urheilulliset perheenjäseneni.
Osaat varmaan varmaan katsoa omaa nenääsi pidemmälle ja näet kuinka lihavia suomalaiset nykyään ovat? Minun bmi on 19, ilmeisesti se kiinnostaa sinua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti ovat , jokainen liikakilo joulurasioiden tyhjentämisestä hankittuna tulee lisäämään sairaanhoidon kustannuksia tuleville sukupolville.
Mikä sitten on se juurisyy?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä että ovat kalliita, ehkä suomalainen lihavuus saadaan talttumaan tarpeeksi hintoja nostamalla.
Ikinä en ole itse joulusuklaita ostanut, lahjaksi tulee aina muutama laatikko. Rasisssa on kuitenkin aina huonoja joukossa niin eipä harmita vaikka jäisi rasiat tänä vuonna hintojen noustua saamatta.Lol nyt taas, suomalainen lihavuus ei ole mistään joulusesongin suklaarasioista lähtöisin
Nähtävästi joulusesonki kestää kolme kuukautta, joten voi hyvinkin olla niistä lähtöisin. Se on lokakuun alku nyt.
Odotan joulusesonkia, jolloin Fazerin käsintehdyt konvehtit tulevat myyntiin.
Ainakin viime vuonna 9 konvehdin rasia maksoi noin 15 euroa. On hintansa arvoinen. Yksi konvehti päivässä riittää herkutteluun. Rasia on kiva antaa myös lahjaksi aikuiselle todellista herkkua arvostavalle.
Suklaa ei ole välttämättömyys kenellekään, joten mulla ei ole mitään syytä säästää kaakaossa vaikka naapuri jäis siksi ilman.
Ostan lapselle valtavan rasian ja itselle jonkun pienemmän (ennen ostin mozartin kuulia), ihan sama mitä maksaa kunhan on laatua, en mene konkurssiin joulusuklaan vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ne liian kalliita ennen joulua ostettavaksi ja syötäväksi, eli joulua ennen tapahtuvaa fiilistelyä ei nyt meillä enää tapahdu suklaan muodossa. Riisipuuroa, itse leivottuja torttuja, pipareita, glögiä ja joululauluja toki menee silti.
Sitten varsinaisesti jouluksi ostan kyllä konvehtirasioita. Ainakin Lindtiltä, mahdollisesti myös Fazer Collection. Nuo halvemmat rasiat jää kokonaan pois, kun eivät ole enää tarpeeksi halpoja halvoiksi rasioiksi.
Itse leivottuja torttuja, nam. Onko sulla hyvä resepti taikinaan? Muistan kun koulussa tehtiin voitaikinaa, mutta ei ole ole reseptistä muistikuvaa.
On äidiltä saatu resepti, joka tulee äidinäidiltä.
En kysyny
Myönnä pois, ei se sinunkaan pointtisi oikeasti ollut saada sitä reseptiä. Sinä teit olettamuksen, että henkilö on käyttänyt pakastetaikinaa ja yritit saada selville, onko noin. Halusit viattomana näpäyttää pakastetorttutaikinaa käyttänyttä "No höh, minä kun luulin. No eihän ne ne sitten ole itsetehtyjä". Sitä en tiedä miksi haluaisit tehdä noin, mutta siinäpä itsetutkiskelun paikka sinulle.
Tämä on ajankuluksi käytettävä keskustelupalsta. Sana joulu mainittu voikin kehua omaa erinomaista jouluaan kuinka tortut ja piparit tehdään itse, eikä syödä mitään mitättömiä tarjousrasiota.#huonostipiilotettuitsekorustus.
Vierailija kirjoitti:
Muuan vuosi sitten sai kympillä, jopa yhdeksällä eurolla kolme rasiaa ja nyt on yks rasia liki 6.5 e.
Pistää miettimään.
Ne on muuten hyviä ne jaffa uutuudet, appelsiinimarmelaatia ja suklaata.
kuten kaikissa tuotteissa ja palveluissa Suomessa hinta on noussut 100% ja sen on aiheuttanut 8% inflaatio... tätä inflaatio valetta on kerrottu 2020-2025 ja rikas rahastava eliitti on rahastanut tämän petoksen varjolla muut köyhiksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikinä en ole itse joulusuklaita ostanut, lahjaksi tulee aina muutama laatikko. Rasisssa on kuitenkin aina huonoja joukossa niin eipä harmita vaikka jäisi rasiat tänä vuonna hintojen noustua saamatta.Lol nyt taas, suomalainen lihavuus ei ole mistään joulusesongin suklaarasioista lähtöisin
Mistä se on sitten lähtöisin, osaatko määrittää yhden ainoan tekijän? Et osaa, koska osasyitä on niin monia mutta ehkä tästä alkaa viimeinkin käännös parempaa kun täytyy miettiä ostaako kaupasta jauhelihaa vai joulusuklaita.
Eiköhän keskimääräisellä suomalaisella lihavalla mene useammin jauhelihaa kuin joulusuklaata..
Ennen saatoin ostaa huvikseen jo marraskuussa rasian tai pari ja syödä pimenevinä iltoina. No, nyt täytyy olla ostamatta itselle kun pitää satsata ne rahat joululahjoiksi ostettaviin suklaisiin ja muihin. Ei tarvi edes jouluksi ostaa suklaarasiaa kun saan kuitenkin lahjaksi
Joulurasia? Onko tämä vähän kuin riemurasia mutta jouluna?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suklaa ei ole ihmisoikeus.
Eivätkä joulufiilistelyt lokakuun alussa.
Me vietetään joulua juhannuksenakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sitten on se juurisyy?
Joulun juhlinnan aloittaminen lokakuun alussa.
Vierailija kirjoitti:
Odotan joulusesonkia, jolloin Fazerin käsintehdyt konvehtit tulevat myyntiin.
Ainakin viime vuonna 9 konvehdin rasia maksoi noin 15 euroa. On hintansa arvoinen. Yksi konvehti päivässä riittää herkutteluun. Rasia on kiva antaa myös lahjaksi aikuiselle todellista herkkua arvostavalle.
Fasu skeidaa en osta. Saavat liikaa yritystukia, tuotteet ovat ylihinnoiteltuja ja omistajat pakenivat suomesta verotuksen vuoksi
Laittoivat lähimarketissa joulukarkkihyllyt iskuun jo syyskuun lopulla, voi tsiisus tätä touhua:( En ole edes katsonut sitä ja hintoja. Ihan periaatteesta jää joulusuklaatit ostamatta, ärsyttää niin saakelisti se säätö rasioiden koon ja painon kanssa, vaikka hinnat vaan nousee, shrinkflaatiota siis. Perustellaan kaakaon niukkuudella ja hinnalla. Just ollut uutisia, että seuraava kaakaosato näyttääkin lupaavalta. Mutta näkyykö hinnoissa, häh?
Saa nähdä miten myynnin käy .Jos tulee ennen joulua tarjouksia niin voi olla pulaa ostajista.
Vierailija kirjoitti:
En syö suklaata joka päivä enkä edes joka kuukausi, enkä tule miettimään mitä maksaa jos tulee sellainen olo että ostan.
Aski riittää päiväksi, suklaarasia vartiksi. Miksi edes ostatte suklaata jos sitten pihtaatte sitä?
Jos tykkää esanssin mausta niin appelsiini on jees.