Viekö SSRI lääkkeet halut?
Enkä nyt tarkoita ruokahaluja vaan petipuuhastelun halut. Kokemuksia tästä haluaisin kuulla.
Kommentit (18)
Minulla katosivat hetkellisesti kun aloitin lääkkeen ja seuraavan kerran kun nostin annosta. Olivat ehkä noin.. kuukauden poissa ja tulivat sitten takaisin ja nykyään ei ole mitään ongelmia.
N36
Vei. Halut palasi n. vuoden kuluttua lääkkeen lopettamisesta.
Minulta ei kadonnut halut mihinkään, mutta orgasmin saaminen muuttui mahdottomaksi. Kuin alapää olisi ollut puutunut. Jos halutkin olisivat kadonneet, olisi ollut huomattavasti helpompaa.
Vaimolla pikkuhiljaa laski kunnes katosi kokonaan. Kun sitä tehdään niin tykkää kyllä, mutta aloittaminen on vaikeaa kun ei vaan halua. Siksi meillä on kalenteriin merkitty päivä kun sitä harrastetaan.
Vuoden käytön jälkeen mulla putosi munat pois. Löytyivät aamulla sängyn vierestä. Muuten ihan ok.
Voi viedä mutta ne voivat mennä muutenkin söi sitten lääkkeitä tahi ei.
Kyllä ne tehokkaasti vievät. Masennuksen ne vievät myös. Valitsin niin, etten ole pahasti masentunut koko ajan. Toisaalta myös ikä ja hormonaaliset muutokset vievät halut, eli asia saattaa olla monen asian summa.
Vierailija kirjoitti:
Vaimolla pikkuhiljaa laski kunnes katosi kokonaan. Kun sitä tehdään niin tykkää kyllä, mutta aloittaminen on vaikeaa kun ei vaan halua. Siksi meillä on kalenteriin merkitty päivä kun sitä harrastetaan.
Tähän liittyen on kokemuksia siitä kun lääkkeen lopettaa niin miten on halut palanneet? Meillä juuri alennetaan ja psykoterapia alkanut.
Vierailija kirjoitti:
Minulta ei kadonnut halut mihinkään, mutta orgasmin saaminen muuttui mahdottomaksi. Kuin alapää olisi ollut puutunut. Jos halutkin olisivat kadonneet, olisi ollut huomattavasti helpompaa.
Aivan samoin minulla. Orgasmit onneksi palautui lääkkeen lopetuksen jälkeen.
Jos kärsit brutaalista ahdistuneisuuushöiriöstä tai masennuksesta se vie ihan kaikki mahdolliset halut.
SSRI etenkin ahdistuneusuushöiriöissä tehoaa 80-90% todennäköisyydellä ja voi poistaa myös sosiaalisten tilanteiden pelon kokonaan.
Ei vie välttämättä seksihaluja kokonaan mutta voi olla että vähentää jonkin verran. Orgasminsaanti voi vaikeutua mutta ei sekään välttämättä ole mahdotonta. Jokaisen täytyy omalla kohdalla miettiä plussia ja miinuksia. Toisen henkilön on vaikea sanoa toisen puolesta. SSRI:n ikävä puoli on että lääkkeiden oton alkuvaihe voi olla yhtä tuskaa. Positiivinen efekti tulee kunnolla esiin joskus 6 viikon kohdalla ja saattaa parantua vielä 3 kuukauteen asti. Lääkkeiden vaikutusmekanismi on äärettömän monimutkainen..Ne muuttaa koko hermoston tavallaan uuteen asentoon kokonaan ja ne vaikuttaa myös geenien toimintaan.
Hei halut ja teki zombien moneksi vuodeksi. Lopettamisen jälkeen vasta tajuaa kuin pahoin noi sotkee aivokemiat.
Moni jatkaa syömistä turhaan koska lopettaminen niin vaikeeta vieroitusoireiden takia. Itse pääsin kolmannella yrittämällä irti ja viimeisellä kerralla vei 5kk pikkuhiljaa vähentäen. Ikinä en enää noihin myrkkyihin koske.
Mieluummin haluton tervehtyjä kuin himokas, kärttyinen, seinähullu Huoris.
Lääkkeiden vaikutukset menevät ohi. Ei ssri:tä loppuikää syödä. Niillä päästään paranemisen alkuun.
Depressio on harvoin krooninen.
Se on se masennus joka halut vie.
Vierailija kirjoitti:
Hei halut ja teki zombien moneksi vuodeksi. Lopettamisen jälkeen vasta tajuaa kuin pahoin noi sotkee aivokemiat.
Moni jatkaa syömistä turhaan koska lopettaminen niin vaikeeta vieroitusoireiden takia. Itse pääsin kolmannella yrittämällä irti ja viimeisellä kerralla vei 5kk pikkuhiljaa vähentäen. Ikinä en enää noihin myrkkyihin koske.
Samoin minulla lopettaminen oli todella vaikeaa. Kolmesti yritin ennen kuin onnistui. Ekalla yrityksellä kävin jopa päivystyksessä, kun en tajunnut, että tasapainohäiriöt ja kasvojen puutuminen johtuisi vieroitusoireista.
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla tullut juuri mitään vieroitusoireita mutta kun mieliala palautui normaaliksi muutaman kuukauden jälkeen, niin tajusin että yksinkertaisesti tarvitsen noita lääkkeitä. Normaali mielialani vsin on jatkuvasti alavireinen ja ahdistunut. Todennäköisesti osin ainakin geneettinen asia koska meillä on suvussa muitakin joilla on ollut vastaavaa.
Hyvä puoli on, ettei lääkkeiden kanssa alkoholi kiinnosta lainkaan, eikä mene rahaa tai aikaa sen kanssa läträämiseen.
Muista tarkistaa aina välillä verikokeilla maksa-arvot, ettei tule kirroosi.
Kyselin siksi että minulta on kohta melko varmasti lähtemässä kyvyt eturauhasen poistoleikkauksen takia(syöpä).
Tilanne ahdistaa ja masentaa jos kyvyt menee mutta halut jää. Tuskin kumppaninikaan tilannetta kauan kattelee..
Vetelen sitten varmaan loppuikäni noita lääkkeitä.
Ap
Joiltakin vie, toisilta ei. Tämän totuudenmukaisempaa vastausta et tule saamaan.