Kanan fileesuikale -ideoita
Ystävä kyni ja teurasti kesäkanat ja toi minulle fileetä, osin suikaloituna, reilu kilo tässä on. Pitäisi varmaan laittaa pakkaseen tai muuten valmistaa, ei ne montaa päivää säily syötävänä. Normaali risotto toki on, mutta sitäkin on syöty jo pari kertaa kuussa ja filee-paloja on grillattu jo kyllästymiseen asti, ei me kahdestaan tätä kyllä jakseta kerralla syödä. Mitäs muuta voisi tehdä, Mitäs ehdotuksia olisi?
Kommentit (40)
Näyttäkää mulle Kanafilepaketti !
Jos löydätte yhdenkin kuvan jostain Suomalaisesta marketista jossa myydään Kanafileitä hän saa minulta 1000e.
Vierailija kirjoitti:
Jos löydätte yhdenkin kuvan jostain Suomalaisesta marketista jossa myydään Kanafileitä hän saa minulta 1000e.
Tässä, lähetä tonni saksikäsipurralle paikkaamaan valtiontaloutta. Kuitti iltasanomiin. Olet tehnyt julkisen lupauksen. https://www.k-ruoka.fi/reseptit/airfryer-kana?tuote=pirkka-kanan-fileep…
Vierailija kirjoitti:
Tässä, lähetä tonni saksikäsipurralle paikkaamaan valtiontaloutta. Kuitti iltasanomiin. Olet tehnyt julkisen lupauksen. https://www.k-ruoka.fi/reseptit/airfryer-kana?tuote=pirkka-kanan-fileep…
Minäkin löysin nuo pirkka-tuotteet, mutta kun katsot tuotesisältöä, siellä sanotaan broilerin ulkofilee. Ei, ei vika ole sinun, minä pistin K-keittiölle palautetta tästä, hehän suorastaan valehtelevat otsikoissan ja tuotenimissään.
"Onko siellä K-keittössä aivan aivotonta porukkaa?
Kanan filee ei todellakaan ole sama kuin teollisesti kasvatetun broilerin filee. Teurastin juuri viime viikonloppuna kesäkanat ja kyllä se lihan väri ja fileen koko kertoo onko kyseessä broileri vai oikea kana. Hävetkää hutiloivaa kielenkäyttöänne teksteissä. Myytte myös PIrkka-kananfileetä, mutta sisällössä mainitsette että kyseessä on broilerin filee. Se ei todellakaan ole sama asia lihan laadun, sitkeyden, värin ja maun puolesta."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Broileria. Kysyppä valmistajalta tarkemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksan sen Tonnin ja menen Iltalehteen jos sitä Kananfilettä löydätte. Onnea etsintään !
ETTE TE EROTA ONKO SE KUKKO VAI KANA . Saati että kanan POIKA on kukko.
Ootte syönyt kukko poikia kokoajan .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksan sen Tonnin ja menen Iltalehteen jos sitä Kananfilettä löydätte. Onnea etsintään !
Plääääh. Kaikki Kana onkin Broileria. Aina vaan Broileria vaikka lukee Kana...Luovutan.
Atrian vuolu on kyllä KANIA ! Jos paketissa lukee kananpoika eikö se ole kukko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minä ostin prismasta jotain 10 pakettia kanan fileitä, suikaleita.
Panin pakasteeseen.
Mut vinkiksi kirjoitin edellä salaatti ja pitsa.
Sit joskus teen kanasuikaleista ja kasvissuikaleista uunissa kiusauksen.
Et ostanut. Kanafileitä ei myydä missään. Broileria kyllä.
Paketeissa lukoo nimenomaan kana.
Kana. Muninut vanha Lintu. jalostettu munintaan. Harvoin saatavissa kaupoista. Jostain etnisistä ehkä.
Broileri lihatuotantoon jalostettu nuori Kananpoika.
Kana vaatii kypsyäkseen noin kolmen tunnin keittämisen. Liha tummahkoa ja sitä on melko vähän. Sopii kanakeittoon tai Viilokkiin.
Eroa kuin yöllä ja päivällä.
Alle 50 vuotiaista ei ole moni edes Kanaa koskaan maistanut. Eivätkä ymmärrä sen eroa Broileriin koska kaikkea Broilerituotetta myydään Kana nimellä.
80-90 Luvulla sai vielä Kanoja. Pakasteesta yleensä. Ainoa tapa valmistaa sitkeä Kana on pitkä keittäminen.
Kanan hyvä puoli on että siitä saa erittäin maukkaan liemen esimerkiksi keittoon tai kastikkeeseen.
Grillata kanaa ei voi. Eikä siitä mitään muitakaan Broileriruokia voi tehdä ellei keitä sitä ensin kypsäksi.
Ette älyä sitäkään , että kanan muna , kanojen munissa on myös kukot . Et voi tietää nieletkö kukon munassa ! Hieho ja broiler on keskenkasvuisia . Vasikka voi olla SONNIN POIKA . Tai tytär. Possu on myös karju tai emakko tyttö tai poika. Et sä sitä siinä erota kumpi sukupuoli. Karitsa voi olla uros tai naaras . Tiedä mitä peniksiä kiveksiä makkaroissa on. Korvia ja keuhkoja. Sorkkia. Kiinassa grillataan Kukkokana jalatkin grillissä. Thaimaan osteriliemet , kalanpääkeitot on yhtä kauheita kuin kanan ja pulun luukeitot. Uskonnot uhraa puluja jumalille ja kukkoja. MEILLÄ undulaatti pari synnytteli yhtenään niin munasta niitä liskoja . Kauhean näköisiä. Kyllä alkuasukkaat liskoja syö. Varmaan meillä sisilisko samoin käy ruokana jos niilläkin ne isot. Toiset niin syö etanaa kuin sammakkoa. Mutta tuo kanafilee käy uunissa pellillä hyvin kun maustaa ja lopuksi viiniä kaataa päälle .
Saiko ne kanat hyvän elämän ja miten ne tapettiin?
Kukon liha on tummaa ja sitkeää verrattuna kanaan joka on naaras . Broileri on todella keskenkasvuinen rehulla syötetty. Viini käy aina mausteena ja kastikkeeksi. On valmiita viinikastikkeita kaupoissa. Kerma lihottaa se on muuten hyvää . Kanaa voi maustaa sahramilla .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Panin pakasteeseen.
Sinun ostolihasi on broileria, Ap:lla oikeaa kanaa. Näillä on oleellinen ero esim. lihan sitkeysasteessa, nuo eivät ole ollenkaan verrannollisia keskenään.
Asia selvä. Ihan sama mulle onko kanaa tai broiskuu. Varioin ruokaa siten kuin mieleni tekee. En tarvitse tarkkoja ohjeita lainkaan. En ole tehnyt resepien mukaan moneen vuosikymmeneen sapuskaa edes ruokaravintolan kokkina.
Tarkoittaa juuri sitä, että jos teet ruoan kanasta samalla tavalla kuin broilerista, keitoksesi menee takuuvarmasti vituralleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Panin pakasteeseen.
Paketeissa lukoo nimenomaan kana.
Tuoteselosteessapa lukee, että kananpoika tai broileri. Sehän se varsinaisesti kertoo, mistä lihasta on kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Panin pakasteeseen.
Kyllä myydään. Isojen markettien pakastealtaasta löytyy. Olen ostanut monesti.
Ei löydy, usko jo. Nykyisin ei myydä edes kokonaisia kanoja pakastettuina. Kyllä tämä kaupan siipikarjatavara on aina broileria tai kananpoikaa, riippuen teurastamon merkintätyylistä. Paketin kannessa voi lukea mitä hyvänsä, mutta tuoteseloste kertoo totuuden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unohtuiko sinulta lukea tuotetiedot? Siellä lukee selvällä suomenkielellä, että kyse on broilerinlihasta.
Vierailija kirjoitti:
Ootte syönyt kukko poikia kokoajan .
Kukko on syönyt asentajan poikia? Opettele hyvä ihminen kirjoittamaan oikein, jotta tulet oikeasti ymmärretyksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin löysin nuo pirkka-tuotteet, mutta kun katsot tuotesisältöä, siellä sanotaan broilerin ulkofilee. Ei, ei vika ole sinun, minä pistin K-keittiölle palautetta tästä, hehän suorastaan valehtelevat otsikoissan ja tuotenimissään.
"Onko siellä K-keittössä aivan aivotonta porukkaa?
Kanan filee ei todellakaan ole sama kuin teollisesti kasvatetun broilerin filee. Teurastin juuri viime viikonloppuna kesäkanat ja kyllä se lihan väri ja fileen koko kertoo onko kyseessä broileri vai oikea kana. Hävetkää hutiloivaa kielenkäyttöänne teksteissä. Myytte myös PIrkka-kananfileetä, mutta sisällössä mainitsette että kyseessä on broilerin
Voi kiitos paljon sinulle! Palaute on ollut itsellänikin mielessä viime aikoina, kun broileri-sana on hävitetty pakkauksista ja alettu käyttämään virheellisesti kanaa täysin erilaisesta tuotteesta kuin tuote oikeasti on. Onneksi sentään varsinaiset tuotetiedot ovat vielä oikein. Olisiko tuottajien syytä siirtyä ruotsalaiseen systeemiin ja muuttaa nimi kananpojaksi? Ei tulisi niin paljon ymmärrysvikoja ja kuluttaja tajuaisi heti, että kyse on nuoresta lihasta.
Kokonaisia Kanoja ehkä. Fileitä tuskin.