Mitä aiot tehdä kun Windows 10-tuki päättyy?
Kommentit (60)
Mulla on ollut Windows 11 jo neljä vuotta 🤷🏻
Mistä mä tiedän, mikä Windows mulla on? 3 vuotta sitten ostettu Lenovon läppäri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttelen tätä kymmenvuotiasta konettani ja jatkan rahan säästämistä uutta varten. Ostan uuden sitten, kun kohdalle osuu sopiva.
Harmittaa kyllä joutua luopumaan näin hyvästä koneesta.
Juuri päivitin 2011 koneen Win 11- vehkeeksi. Hyvin puhkuu SSD sisällään.
Minulla ei ole mahdollisuuksia kokeilla tuollaisia temppuja. Jos olisi, kokeilisin toki.
Vierailija kirjoitti:
Mistä mä tiedän, mikä Windows mulla on? 3 vuotta sitten ostettu Lenovon läppäri.
Windows 11:ssa on hieman pyöristetyt reunat ikkunoissa ja start-valikossa, Windows 10:ssä on terävät reunat.
Päivitin win11 vanhaan läppäriin Rufuksella. Toimii hienosti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Vierailija kirjoitti:
Käyttelen tätä kymmenvuotiasta konettani ja jatkan rahan säästämistä uutta varten. Ostan uuden sitten, kun kohdalle osuu sopiva.
Minulla ei ole mahdollisuuksia kokeilla tuollaisia temppuja. Jos olisi, kokeilisin toki.
Kylä päivitykset on ihan normaaleja ja niitä pitää jokainen tehdä.
Harkitsin siirtyväni linuxiin mutta niin vain tuli kokeiltua win 11 pro ja linux jäi käyttämättömäksi. Prosta sentään saa pahimmat syövät poistettua käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat? Koneeni on aina ajan tasalla, mutta Windows 11 ei siihen sovi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin uuden. Ei sen kummempaa. Olihan tuo vanha kone jo olla elinkaarensa päässä.
Mitä vikaa siinä on?
Akku ei ole toiminut enää kolmeen vuoteen. Ei siis lataa, joten pakko oli olla aina piuhan päässä. En nähnyt mitään järkeä ostaa uutta akkua missään vaiheessa, kun olisi tullut maksamaan useamman satasen. Olisi raha mennyt ihan hukkaan kun nyt joka tapauksessa olisi pitänyt vaihtaa uuteen kun oli sen verran vanha, että ei voinut ladata Windows 11.
Jatkan Linuxin käyttöä kuten ennenkin.
Vierailija kirjoitti:
Eurooppa sai ilmaiset päivityspaketit.
https://www.io-tech.fi/uutinen/windows-10n-esu-paivitykset-tulevat-euro…
Ilmaiset päivitykset ovat tarjolla vain jos luo microsoft tilin. Sellainen ei edelleenkään kiinnosta.
Olen jo pitkään käyttänyt Linuxia joten en mitään. Tosin Windowskin on edelleen asennettuna koneelle (dualboot) ja sekin on 11 joten ei vaikuta minuun pätkääkään. W10-tuen loppuminen ei pitäisi olla kellekään mikään ongelma. Jos kuitenkin on, niin se tarkoittaa sitä, että tietotekniset taidot eivät riitä.
Vierailija kirjoitti:
Päivitin win11 vanhaan läppäriin Rufuksella. Toimii hienosti.
Minkä helvetin takia käytit Rufusia päivitykseen? Päivitys onnistuu ihan Windowsin oman päivitysmanagerin kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat? Koneeni on aina ajan tasalla, mutta Windows 11 ei siihen sovi.
Sitten sinun koneesi laitteisto on jo todella vanhaa ja kaipaa ehdottomasti päivitystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päivitän koneeseen win11.
Mä tarvitsen tietokonetta (omaa konetta) sen verran harvoin, että voin ihan hyvin ottaa tyttären vanhan koneen ja testata, miten siihen tipahtaa win11. Jos se ei toimikaan, sen voi romuttaa. Olenhan tässä jo aika pitkään ilman omaa tietokonetta ollutkin, puhelimella, tabletilla ja työkoneella pärjää sen mitä tarvitsee (työkoneella ei tosin voi kaikkea tehdä, siksi haluan nyt sen rupukoneen itselleni).
Vain tyhmä romuttaa koneen jos ei winukka toimi. Pistä Linux. Jännä kun se tekninen osaaminen loppuu Microsoftiin.
Vanhat menee romuksi. On varaa ostaa uusi kone aina. En ole mikään linukspelle.
Sinulla lienee rahaa järkeä enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eurooppa sai ilmaiset päivityspaketit.
https://www.io-tech.fi/uutinen/windows-10n-esu-paivitykset-tulevat-euro…
Ilmaiset päivitykset ovat tarjolla vain jos luo microsoft tilin. Sellainen ei edelleenkään kiinnosta.
Samoin. Jossakin oli esillä optio ostaa 30 USD kertamaksulla vuoden päivitykset, ehkä ilman tiliä. Onko joku tehnyt?
Käytän Linuxia, kuten tähänkin asti.
Käyttää Aplea kotona niin kuin ennenkin. Ja töissä ollessa virma huolehtii ajantasaisuudet
En mitään, johan tässä on 11 ollut vaikka kuinka kauan.