Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työpaikkakiusaaminen, vertaistukea tai vinkkejä?

Vierailija
02.10.2025 |

Äskeinen aloittamani ketju työpaikkakiusaamisesta poistettiin... Noh, sainpa vuodattaa tuntemukset ulos joten otetaanpa uusi yritys...

Olen useammassa työpaikassani joutunut erilaisen kiusaamisen ja ulossulkemisen kohteeksi. Olen miettinyt kamalasti, mistä asia voisi johtua ja jopa syytellyt itseäni. Olen kuitenkin tullut siihen tulokseen, että olen kaikkia arvostavasti ja ystävällisesti kohteleva ja teen työni huolella. Moni minusta tykkääkin, ja olen saanut niin omasta luonteestani kuin työstäni myös paljon positiivista palautetta. Tuntuu, että en osaa ensinnäkään "pelata sosiaalisia pelejä" ja ehkä toiseksi en osaa riittävästi pitää puoliani, tai nämä ovat ainoat syyt, joita itse olen onnistunut keksimään. Onko teillä kokemuksia vastaavasta? Vinkkejä, miten voisin jatkossa olla joutumatta tällaiseen?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihnmiset ovat keskimäärin ihan perCstä. Typeriä laumasieluja. Itsekään en ole ikinä ymmärtänyt, miksi työpaikalla ei voida keskittyä vaan omiin työtehtäviin vaan pitää tunkea nokkansa toisten asioihin. Tämän takia ryhdyin yrittäjäksi.

Vierailija
2/7 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla vastaavia vähän vastaavia kokemuksia....olin esim.laitoshuoltaja jonkin ..ja menin kysymään vähän ajan päästä tarkemmin työtehtävistäni..hän jutteli esimiehelleni..en itse ollut sinnä keskustelussa mukana...en tiedä miten hän asian esitti esimiehheni...mutta sen jälkeen loppui tervehtiminen ym.......jonkin aikaa jaksoin mutta en tiennyt mitä olisin voinut tehdä..en enää "uskaltanut kysyä asiasta...joten vaihdoin työpaikkaa...mutta tykkäsin muuten olla siellä vanhustyössä....muuta masennus iski myöhemmin eri asioiden takia..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo aloitus on suoraan kuin meikäläisen kirjoittama. Jotenkin tuntuu että minun työpanosta ei nähdä tai ei haluta nähdä. Naisvaltainen työpaikka joten...

Vierailija
4/7 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä syytä itseäsi, suomalaisista työpaikoista 80% on tuollaisia. Koveta itsesi tai etsi parempi työpaikka.

Vierailija
5/7 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taasko S, valitat täällä jatkuvasti ja kaikki sinun kanssasi työskennelleet tietävät miksi

Vierailija
6/7 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen luonteeltani sellainen rauhallinen, pidän heikompien puolta ja yritän olla sovitteleva. Toimin pörssiyhtiössä osastomme vanhempana asiantuntijana.

Rekrytoin meille töihin yhden nuoren naisen (28v) toiselta osastolta. Olin kuullut että hän on hankalahko luonteeltaan ja hänen esihenkilönsä halusi hänestä eroon, joten antoi hänet meille mielellään. Mielestäni tämä nainen oli kuitenkin aikaisempien yhteistöiden merkeissä havaittu olevan  ammattitaitoinen ja nopea oppimaan, joten toivotin tervetulleeksi meille.

Hänellä oli ollut haasteita edellisessä pestissä, palkassa, lomien määrässä, työterveydessä ym eduissa. Ensitöikseni pistin ne asiat kuntoon, että hän saa tasan ne edut mitä hänelle kuuluu eikä mitään pimitetä niinkuin hänelle edellisessä pestissä tehtiin.

Ensimmäinen vuosi meni kivasti ja luulin että meillä menee todella hyvin.

Sen jälkeen hän alkoi saamaan kummallisia kiukunpuuskia, palavereissa haukkui minut koko tiimille, väitti että hänet suljetaan ulkopuolelle, ei auteta missään, ja kaikenlaista muuta ikävää, nimenomaan minuun kohdistuvana moitteena. Päälle vielä henkilökohtaisuuksiin meneviä kommentteja. Sanallakaan hän ei ollut tyytymättömyyttään tätä ennen ilmaissut.

Tämä toistui parikin kertaa, eikä minulla vieläkään ole mitään hajua miksi hän tekee näin. Esihenkilömme kanta asiaan oli vain "yrittäkää nyt tulla toimeen keskenänne"

Yksi toinen vanhempi asiantuntija (12v tässä firmassa ollut) otti lopputilin, kun hän ei jaksanut enää katsella tämän naisen kiukuttelua, vaikkei se kohdistunut häneen.

Itsekin mietin vakaasti työpaikan vaihtoa, olen ollut tässä tehtävässä kymmenen vuotta.

Kiittämättömyys on maailman palkka. M43

Vierailija
7/7 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuohon joutumiseen mitää tiettyjä neuvoja pysty antamaan. Itsellä muutama rankka kokemus taustalla ja juurikin työyhteisöstä. Kaikki tapahtui selkäni takana, ei mitään tietoa, että koko ajan kaivetaan kuoppaa, jokin outo aavistus oli. Syitä ei kukaan koskaan kertonut. Pelkäsivät varmaan, koska tein työni hyvin, sen laatuun ei koskaan puututtu tai kritisoitu. Lopulta otin itse paikasta lopputilin, jos jäät odottamaan, että tilanteet muuttuvat, saat odottaa ikuisuuden. Työpaikkakiusaamista kukaan saa poistettua tai edes reagoi. Vyyhti voi olla niin laaja. Petolliset yrittävät syrjäyttää uskolliset, ellet tajua lähteä itse.