Onko normaalia että mies uhkaa itsemurhalla aina kun uhkaan häntä avioerolla riitojen yhteydessä?`
Ollaan oltu 14 vuotta nyt naimisissa ja pari lastakin on. Tätä on jatkunut melkein suhteen alusta asti ja tuntuu että alkaa vaikuttaa lapsiinkin, koska ei varmaan ole heille hyvää kuunneltavaa että isä uhkaa tehdä itselleen tuollaista. Mikä miestä vaivaa ja mitä asialle voisi tehdä? Alkaa kyllästyttää koko tilanne.
Kommentit (63)
Kaksi mänttiä löytänyt toisensa. Onnea ja pitkää ikää
Jospa vaikka aloittaisit siitä, että jätät itse uhkailun pois ja katsot sitten, jättääkö toinenkin. Kokeilisitte keskustella silleen niinku aikuiset, tiijäks?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko normaalia, että roikkuu kaikki päivät vauvalla eikä muuta saa aikaan kuin tyhmiä aloituksia?
En todellakaan roiku kaikkia päiviä vauvalla, vaan kyllä menee pitkälti jokapäiväisen arjen pyörittämiseen aika! Mies sen sijaan on nyt kahden viikon lomalla töistä ja huusin hänelle siitä, että onpa taas kiva että ollaan keskellä päivää humalassa ja on kiva kun lapset tulee sitten koulusta kotiin katsomaan kännistä isää. Ja vastaus oli että hänenkin täytyy joskus saada huilata, tilasi itselleen taksin ja lähti ovet paukkuen baariin! Minä vastaan tässä taloudessa kaikesta taloudenpidosta ja mies on taas kaiken vapaa-aikansa sohvalla ja tietokoneella. Mitä tuohon uhkailuun tulee, niin tiedän että ei sitä tee sillä kyseessä on täysin vätys joka ei saa pienempääkään asiaa aikaan saati sitten itseään hengiltä. Puheita on ollut kyllä kymmenen vuotta, mutta pelkkää
Lasten puolesta sanon, että suorista sinä se selkäsi! Ole aikuinen nainen, ota se ero äläkä jatka tuota pelleilyä.
Lopettakaa molemmat se uhkailu. Eroa, jos eroat ja tappakoon toinen itsensä jos tappaa. Jokainen aikuinen ihminen on vastuussa itsestään. Nuo teidän uhkailut ovat hirveimmät asiat, mitä lapselle voi tapahtua. Olkaa ihmisiksi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole normaalia, manipulointikeino
Itseasiassa itsemurhalla uhkailu on yksi henkisen väkivallan muoto. Aivan kuten avioerolla uhkailukin...
Miksi tässä reagoidaan se uhkailuksi, kun kyseessähän on hätähuuto että apua auttakaa minua.
Onko vähän asenteissa parantamisen varaa?
Sehän huutaa apua. Soittaa sille apu tai joku terapia. Ei ole terve enää.
Ei se tuossa tilanteessa ole. Iänikuista tyhjää pingispeliä ero-itsemurha-ero-itsemurha-ero.
Muussa tapauksessa kyllä ihan hyvä neuvo. Kuten isäni kohdalla, joka teki tuota itsesäälissään, kun ei saanut haluamaansa. Aluksi tietysti pelästyin ja vakuuttelin että kaikki on hyvin ja menin ihan tolaltani. Pikkuhiljaa tajusin kuvion ja aloin sanoa joka kerta, että voi ei, mutta minulla ei ole keinoja auttaa. Soitan siis sinulle samantien ambulanssin. Ja olisin sen myös tehnyt, ellei olisi alkanut pontevasti estää ja perua sanojaan kaivaessani puhelimen esiin.
Ex-puoliso oli riidanhaluinen ja henkisesti monivammainen typerys. Hän uhkaili vuosien ajan erolla sekä itsarilla. Yritin puhua, kuunnella, ratkoa ongelmia, ja kaikkea. Lopulta ei auttanut mikään. Vuosien henkinen ja joskus fyysisenkin väkivalta riitti minulle ja ilmoitin haluavani erota.
Nyt jälkikäteen se on sepitellyt lapsille, että halusi minusta eroon koska kävin muka käsiksi ja vieraissa.
Mutta siis joo, ehkä teidän tulisi erota oikeasti ja lopettaa toistenne rääkkääminen. Tai sitten opettelette keskustelemaan. Se vaatii molemmilta halun ja kykyä/vaivaa. Jos jokin näistä puuttuu, ero on ainut vaihtoehto.
Ihan samanlaista käytöstä itse harjoitat, kun uhkaat avioerolla.
Mitä järkeä on uhkailla toista, oli kysymys avioerosta, itsemurhasta tai muustakaan. Se on vallan käytön väline, jota molemmat käytätte. Eikä auta suhteessa.
Jos haluat erota, tee se.
Mistä te riitelette?
Mies vetää im-kortin kun sinä vedät ae-kortin ?????
Eroa pois, raskasta kuunneltavaa, jopa kiristystä. Sanot vaan että mies tekee mitä pitää, ero tulee kuitenkin.
Vanha sananlasku:
Pata kattilaa soimaa,
musta kylki kummallakin!
Exä uhkasi aina itsarilla kun tuli riitaa. Parit ekat kerrat se toimi minun vaientamiseen. Sen jälkeen sanoin että
"Jos päätät tehdä niin, tuen sinua päätöksessäsi".
Loppui uhittelu siihen, kun tajusi ettei voi kiukutella kuin pikkulapsi. M42
"
Äkkiä miehelle salarakas niin helpottaa. Pitkäköön akka muksut ja nauttikoon yh-elämästään.
Vierailija kirjoitti:
Exä uhkasi aina itsarilla kun tuli riitaa. Parit ekat kerrat se toimi minun vaientamiseen. Sen jälkeen sanoin että
"Jos päätät tehdä niin, tuen sinua päätöksessäsi".
Loppui uhittelu siihen, kun tajusi ettei voi kiukutella kuin pikkulapsi. M42
"
Oma ex samoin. Eroon se johti ja vielä näyttää porskuttavan, lähes 30 vuotta myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Ette osaa riidellä. Huono juttu.
Onko riitely asia joka olisi hyvä osatakin? Eikö pitäisi pyrkiä ratkaisemaan asiat ilman sitä.
Isäni oli tuollainen reppana tuurijuoppo, joka tapasi uhkailla itsemurhalla. Äiti oli liian kiltti eroamaan, vaikka sairastuikin lopuksi henkisesti ja fyysisesti.
Tee siis palvelus kaikille ja pistä sontiainen ajoissa luiskaan.
Olen käyttänyt itse tuota "erokorttia" joskus entisessä suhteessa. Voin siinä suhteessa huonosti, ex oli vapaamatkustaja. Pyöritin pääosin yksin meidän lapsiperheen arkea, tukiverkostoa ei ollut. Välillä väsyin ja yritin saada exän ottamaan vastuuta. Silloin sanoin, että meidän täytyy erota, jos meno ei muutu. Onko se erokortti aina pahaksi, en tiedä. Se oli ainakin minulle tapa yrittää pitää omista rajoista kiinni, siinä kovin hyvin onnistumatta.
sano sille, että itsemurha on jokaisen ihmisen oikeus, jota ei voi ottaa pois.
Ei ole normaalia, kyllä avioerolla ja itsemurhalla uhkailu on naisen yksinoikeus. Avioerolla uhkailuhan on ihan turhaa, koska suurelle osalle miehistä se on aivan sama.