Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teidän 12-13-vuotiaat tytöt toivoo lahjaksi?

Vierailija
02.10.2025 |

Meillä on tytöllä synttärit tulossa. Ja joulukin kohta. Mutta kysyttäessä vastaa vaan emmätiiä. Tiedän kuitenkin, että odottaa saavansa sekä synttäri että joululahjoja. Kertokaa siis mitä teillä teini-iän kynnyksellä olevat tytöt toivoo ja mistä pitää. Voin sitten yrittää raapia kasaan jotain ideoita. 

Kommentit (178)

Vierailija
121/178 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muumimukin tai kuulokkeiden kannalla olen minäkin. Lahjakortit menee myös aina, ihan vaikka joku S- tai K-ryhmän, niin saa käyttää mihin itse tykkää, voi ostaa vaikka vaatteita tai elektroniikkaa jostain Prismasta tai Cittarista tai mennä vaikka Pizzabuffaan syömään kavereiden kanssa. Stanley tai muu trendikäs vesipullo tai termari voisi myös olla tuon ikäisellekin kova sana.

Onko nämä massiivisen isot Stanley pullot nyt ne tämän hetken trendit kuten fjällräven reppu oli jokunen vuosi sitten? Ja sitten ne unohdetaan kokonaan. Missä noin isoa termarimukia edes käytetään? Kotona, ei kai kukaan näitä kouluun kanna? No siellähän kotona ei kukaan kaveri ole katsomassa niin voi käyttää vaikka isoa lasia tai mukia. Selitättekö mikä tämän Stanley jutun ida on vai onko kyse taas jonkun sortin höyrähdyksestä? Noita isoja terarimuki/pulloja oli Prismassa alekorissa, ei toki

Oma lapsi käyttää näitä treeneissä. Koulussa on pienempi pullo mukana. Meillä lapsella on se Stanleyn malli, jonka saa tiiviisti kiinni eikä vuoda laukussa. Lapsi harrastaa yleisurheilua ja kentällä on kesäisin välillä todella kuuma. Hänellä on useampi tuollainen termaripullo (eri merkkejä muut), joka pitää veden kylmänä. Useampi siksi, ettei tarvitse jossain ällöttävässä kentän vessassa täyttää pulloa kesken treenin/kisapäivän.

Vaikka kyse on trendistä, niin meillä ainakin se on myös käytännön juttu, että on kunnolliset veden kylmänä pitävät pullot.

Vierailija
122/178 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on toivonut Kitschin hiustuotteita ja satiinisen tyynyliinan. Lululemonin vesipulloa ja sellaista tiukkaa treenitakkia.

Lisäksi ostetaan joka joulu yöpuku ja pörrösukat. Sekä joku hauska muki sekä lakanat ja pyyhe teemalla josta hän sillä hetkellä pitää. En usko, että vie näitä koskaan kotiinsa sitten joskus muuttaessaan. Mutta niistä näkee hauskasti sen kaaren, että mikä kaikki on ollut hänen mieleensä. Ja niistä tulee sitten vieraslakanoita ja -pyyhkeitä, kun lapsi ei niitä enää käytä. 

Dinosaurukset tai Barbit vieraslakanoina :D ?

Niin. Onhan se vähän koomista. Myönnän. Mutta samalla myös aika hauskaa ja kaikki vieraat ovat aina lähinnä ilahtuneet ja naureskelleet lakanoilleen ja pyyhkeilleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/178 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluna Stanleyt on ainakin jo ihan hel*etin noloja ja "ei niitä enää kukaan käytä". Ovat sitä oikeastaan jo nyt.

Vierailija
124/178 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjakortti,varmaan joidenkin mielestä tylsä,mutta meidän silloisille mieleinen.

Vierailija
125/178 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä isommasta teinistä kysymys niin sitä todennäköisemmin menet lahjojesi kanssa aivan metsään. Itse en uskaltaisi ostaa yhtään mitään ilman, että teiniltä itseltään on tullut vinkki, että tuon minä haluan. Jos teini itsekään ei tiedä niin sitten se on rahaa tai lahjakortti jos voi olla täysin varma, että se kauppa on pop vielä kuukauden päästäkin. Joinakin vuosina ollaan tehty niin, että jos teinillä on haave vaikka jostain matkakohteesta niin sitä matkaa on sitten yhdistetty lahjaan mukaan

Vierailija
126/178 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nintendoa toivoo 12v. Lahjakortti robloxiin ja normaaliin, vaateita ja läppäriä toivoo 9v.

Vierailija
127/178 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tyttö täyttää pian 13 vuotta ja samalle viikolle osuu nimpparit. Lahjatoiveena ovat kylpytakki tai Normalin lahjakortti. Mielestäni tytön kummeilla on kiva idea, kun joka vuosi kysyvät, mitä tyttö haluaisi tehdä heidän kanssaan eli eivät osta mitään tavaraa, vaan ovat käyneet tytön kanssa milloin elokuvissa, milloin sirkuksessa ja esim. viime vuonna tyttö oli kummitätinsä kanssa viikonlopun mittaisella kuvataideleirillä.

Vierailija
128/178 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai yksi vaihtoehto on kysyä teiniltä haluaako mielummin Kreikkaan vai Tallinnaan.

Järkevä valitsee ekan vaihtoehdon.

Vierailija
129/178 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uusi puhelin tai muu elektroniikka aika varma valinta, esimerkiksi kuulokkeet tai läppäri. Ei taida nykynuoret enää tabletteja oikein käyttää? Lahjakortit myös, kahvilat, vaatekaupat, body shop, Normal, mäkkäri tms. Urheiluvaatteita, lenkkarit, juomapullo, aktiivisuusranneke. Sisustusesineitä, olisiko jotain astiasarjaa tms mitä haluaisi kerätä, muumimukeja tms. Itse aloitin muumimukien ja astiastojen keräilyn tuossa iässä ja taisin 13-vuotiaana saada myös ensimmäisen mariskoolini ja Savonian aterinsetin joululahjaksi, toki olin itse niitä toivonut. Petivaatteet, pyyhkeet ja muut liinavaatteet olivat myös mieluisia lahjoja tuossakin iässä.

N20

Itse vihasin tuon ikäisenä, kun yhtäkkiä ei saanut enää mitään kivoja lahjoja vaan 90% perheestä ja sukulaisista alkoi ostamaan kaikkea valmiiksi omaa kotia varten. En usko, että kauhean moni 13-vuotias arvostaa.

Minä sain kasiluokan jouluna lahjaksi imurin. IMURIN. Olin toivonut läppäriä. Ymmärrän, että läppäri olisi ollut kallis lahja, mutta imuri on kyllä varmaan kaikkien joulujen pahin pettymys. Sen lisäksi sain jotain sukkia, suklaata ja yöpuvun.

Omilleni voin ostaa imurin, kun muuttavat pois, mutta joululahja se ei ole.

Vierailija
130/178 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uusi puhelin tai muu elektroniikka aika varma valinta, esimerkiksi kuulokkeet tai läppäri. Ei taida nykynuoret enää tabletteja oikein käyttää? Lahjakortit myös, kahvilat, vaatekaupat, body shop, Normal, mäkkäri tms. Urheiluvaatteita, lenkkarit, juomapullo, aktiivisuusranneke. Sisustusesineitä, olisiko jotain astiasarjaa tms mitä haluaisi kerätä, muumimukeja tms. Itse aloitin muumimukien ja astiastojen keräilyn tuossa iässä ja taisin 13-vuotiaana saada myös ensimmäisen mariskoolini ja Savonian aterinsetin joululahjaksi, toki olin itse niitä toivonut. Petivaatteet, pyyhkeet ja muut liinavaatteet olivat myös mieluisia lahjoja tuossakin iässä.

N20

Itse vihasin tuon ikäisenä, kun yhtäkkiä ei saanut enää mitään kivoja lahjoja vaan 90% perheestä ja sukulaisista alkoi ostamaan kaikkea valmiiksi omaa kotia varten. En usko,

Se imuri voi helposti maksaa saman verran kuin läppäri, mutta en ikinä ostaisi lapselle imuria, ellei sitten asu jo omassa kodissa.

Vierailija
131/178 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tyttö täyttää tänään 14v. Me juhlistetaan sitä menemällä puuiloon syömään makkaraa! Nyt on isäviikonloppu ja menen yllätyksenä hakemaan hänet koulusta ja lähdetään sitten siitä suoraan kohti Puuiloa!🤗💪

Vierailija
132/178 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla harkintalistalla on mm. tällainen:

https://sillysanta.fi/collections/happyhoodie

Vierailija
133/178 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N20

Itse vihasin tuon ikäisenä, kun yhtäkkiä ei saanut enää mitään kivoja lahjoja vaan 90% perheestä ja sukulaisista alkoi ost

Se imuri voi helposti maksaa saman verran kuin läppäri, mutta en ikinä ostaisi lapselle imuria, ellei sitten asu jo omassa kodissa.

Tästä on yli 20v aikaa. Silloin imurit maksoi ehkä maksimissaan satasen ja läppärit useamman satasen. 

Vierailija
134/178 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinit on niin erilaisia. Oma nykyään aikuinen tyttöni teini-ikäisenä kirjoitti aina pitkän listan mitä haluaa lahjaksi ja kirjoja ei ole lukenut koskaan. Perheen rahatilannekin vaikuttaa että onko teini tottunut saamaan ympäri vuoden kaikenlaista ja rahasummalla ei niin väliä. Vähävaraisen veljeni teini pyysi lahjaksi suihkusaippuaa ja kirjaa kirppikseltä. Oma tyttöni halusi teini-ikäisenä lahjaksi lahjakortteja, elktroniikkaa, kuulokkeet, rahaa, meikkejä ja kauneudenhoitotuotteita ja astioita että sitten kun aikanaan muuttaa omaan kotiin niin niitä on jo valmiina ja saikin niitä sukulaisilta paljon joten nyt aikuisena niitä sitten oli kun lähti yliopistoon opiskelemaan.

Vierailija
135/178 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teinit on niin erilaisia. Oma nykyään aikuinen tyttöni teini-ikäisenä kirjoitti aina pitkän listan mitä haluaa lahjaksi ja kirjoja ei ole lukenut koskaan. Perheen rahatilannekin vaikuttaa että onko teini tottunut saamaan ympäri vuoden kaikenlaista ja rahasummalla ei niin väliä. Vähävaraisen veljeni teini pyysi lahjaksi suihkusaippuaa ja kirjaa kirppikseltä. Oma tyttöni halusi teini-ikäisenä lahjaksi lahjakortteja, elktroniikkaa, kuulokkeet, rahaa, meikkejä ja kauneudenhoitotuotteita ja astioita että sitten kun aikanaan muuttaa omaan kotiin niin niitä on jo valmiina ja saikin niitä sukulaisilta paljon joten nyt aikuisena niitä sitten oli kun lähti yliopistoon opiskelemaan.

Tuttavani ei osta teinilleen juuri mitään muuten kuin syntymäpäivälahjaksi ja jouluna joten teinin joululahjoihin sanoo laittavansa 2000-3000euros, sanoo ostavansa noin 30 lahjaa kaikille lapsilleen jouluna, elektroniikkaa, legoja, vaatteita ym

Vierailija
136/178 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

EIkö lähes kaikki teinit tykkää käydä ostoksilla Normalissa niin lahjakortti Normaliin on ainakin hyvä idea ellei sitten asu kaukana maaseudulla ja ei pääse usein kaupunkiin ostoksille.

Vierailija
137/178 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Labubu  villitys käynnissä.Jos ostaa aidon Labububun on se keräilytavaraa ja arvo vaan nousee.

Pajon kopioita liikkeellä. 

Itse haluaisin ostaa kahdelle pikkutytölle mtta en tiedä mstä saa aitoja. 

Vierailija
138/178 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttavani ei osta teinilleen juuri mitään muuten kuin syntymäpäivälahjaksi ja jouluna joten teinin joululahjoihin sanoo laittavansa 2000-3000euros, sanoo ostavansa noin 30 lahjaa kaikille lapsilleen jouluna, ele

Minusta tämä on älytöntä. Järkevämpää ostaa asiat silloin, kun tarvitsee. Ja sitten jouluna ostaa vain muutama tarkkaan harkittu lahja. 

Vierailija
139/178 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Labubu  villitys käynnissä.Jos ostaa aidon Labububun on se keräilytavaraa ja arvo vaan nousee.

Labubut on puolen vuoden päästä vaan noloja ja mennyttä aikaa. En usko, että on mikään tulevaisuuden klassikko.

Vierailija
140/178 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sen ostaa keräilysyystä niin sittenhän lelu istuu paketissaan hyllyllä. Ei sillä voi leikkiä tai muuten esitellä kavereille tai kiinnittää reppuun. En ostaisi alaikäiselle mitään keräilysyistä, jollei hän sitä ehdottamasti vaatisi juuri keräilysyistä ja kertoisi että 2 vuoden sisällä hinta 3-5 kertainen ja haluaa tehdä näin investoinnilla rahaa. Tähänkin sanoisin että ostetaan sulle sitten ennemmin vaikka osakkeita sillä 70€ kuin joku lelu. Kuka näilu lupupuja haluaa enää ostella pari vuoden päästä. Ei varmaan kukaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi