Onko ok viedä myyjäisiin kaupan pakastepullia?
Lapsen harrasteryhmällä myyjäiset tulossa ja yksi vanhemmista suositteli tuota vaihtoehtona jos ei jaksa leipoa. Olen järkyttynyt. Sehän on täyttä huijausta ostaa kaupasta ja pakata tuotteet näyttämään kotitekoisilta😳
Kommentit (32)
Älä nyt järkyty, mutta kaupan pakastekaapista saa vain sulattamista vailla olevia valmiita pullia!
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin, että aika noloa. Kahvipöydässä voi tarjota, mutta jatkomyydä, ei.
Ainakin pääsisit puheenaiheeksi.
No en todellakaan ole viemässä ja toivon ettei kukaan muukaan, hemmetin noloa. Pakasteet menisi toki silloin, jos kyseessä olis turnauskahvila, josta myydään bulkkina. Mut kyse ei oo sellasesta. ap
Berliininmunkkeja ehkä, mutta ei pullia.
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt järkyty, mutta kaupan pakastekaapista saa vain sulattamista vailla olevia valmiita pullia!
Niin?
Voihan niitä tuunata, mutta ei oikein sovi myyjäis-ideaan mielestäni
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en todellakaan ole viemässä ja toivon ettei kukaan muukaan, hemmetin noloa. Pakasteet menisi toki silloin, jos kyseessä olis turnauskahvila, josta myydään bulkkina. Mut kyse ei oo sellasesta. ap
Näin ajattelen myös minä, ja näin olen myös toiminut joskus. Eli turnauskahvioon viety joskus valmispullia myytäväksi, mutta myyjäisiin tällaisia ei mielestäni voi viedä.
Vierailija kirjoitti:
No ei! Itsetehtyä sen olla pitää!
Samaa mieltä. Ja esim. kaurakeksien leipominen vie saman ajan kuin menisi kauppaan ostaa pakasteita ja aineksetkin löytyy varmaan valtaosan kaapista valmiiksi. Ap
Jos niitä myydään ulos kotitekoisina, niin ei todellakaan ole ok.
Mulle laitettiin kerran leivonta ja en todellakaan osaa leipoa. Niinpä ostin leipomosta kaksi laatikollista mokkapaloja. Niistä sai tytön urheiluseura hyvät voitot, itse maksoin niistä 50 euroa.
Kirjoitin kyllä, että tuote ollut pakastettuna.
Miksei? Ei ne itsetehdyt "herkutkaan" aina kovin kummoisia ole, hyväntekeväisyydestä niitä ostetaan. Siis ihan syömäkelpoisia kyllä, mutta en ymmärrä miksi söisin ylimääräistä pullaa, joskun se on vain ok. Herkun pitää olla herkullista.
Joten miksi käyttää kauheasti aikaa niiden tusaamiseen?
Vierailija kirjoitti:
Miksei? Ei ne itsetehdyt "herkutkaan" aina kovin kummoisia ole, hyväntekeväisyydestä niitä ostetaan. Siis ihan syömäkelpoisia kyllä, mutta en ymmärrä miksi söisin ylimääräistä pullaa, joskun se on vain ok. Herkun pitää olla herkullista.
Et tainnu ollenkaan ymmärtää aloitusta. Kyse oli siitä että pakasteet naamioidaan näyttää kotitekosilta.
Vierailija kirjoitti:
Oletetaan, että ostat pussillisen kotitekoista pullaa. Oletko innoissasi kun huomaat, että saman olisit saanut kaupan paistopisteeltä?
0/5. vanha aloitus ihmisjoukolta.
Vierailija kirjoitti:
0/5. vanha aloitus ihmisjoukolta.
Häh????!
Olennaisintahan tässä on se, että pitää tuoda selkeästi ilmi, että tuote on jo kertaalleen pakastettu eli sitä ei saisi pakastaa enää uudelleen. Myyjäisissä kun myydään leipomukset isommissa pakkauksissa (vrt. kahvila, jossa ostetaan vain se yksi pulla kahvin kaveriksi), niin moni saattaa laittaa ylimääräiset hyvin pakkaseen. Lisäksi hinnan pitäisi olla alhaisempi, kun kyseessä ei ole vastaleivottu tuote.
Eli jos hinta on pakastepullan veroinen ja se tuotu selkeästi ilmi, niin ok. Toki en näitä itse ostaisi, saman kun saisi ostettua suoraan kaupastakin.
Berliinin munkit ovat poikkeus. Suurin osa tajuaa niiden olevan pakasteita.
On ihan ok olla viemättä sinne yhtään mitään. En leivo, en osallistu, mulla on ajalleni muutakin käyttöä. Lisäksi peruskoulu on ilmainen.