Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Noissa sijoitushuijauksissa ihmetyttää se että huijatuksi tulleella täytyy olla hankittuna varsin hyvä englannin kielen taito

Vierailija
02.10.2025 |

Esim. Seppo Taalasmaan täytyy osata varsin hyvin englantia, että on mennyt puhelinhuijaukseen. Ilmeisesti kielellinen lahjakkuus ei vielä tarkoita sitä että kykenisi loogiseen ajatteluun.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielitaito on eri asia kuin taloudellinen lukutaito. Tätä taloudellista lukutaitoa on varsin harvalla suomalaisella.

Vierailija
2/21 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tietysti olla kun kielitaito on vajavainen, ei esim pysty ymmärtämään väärin kirjoitettua englantia? Tosin 90 päivää morsiamissa oli se musta jenkkinainen, joka oli ihastunut muka brittiin, jonka taustalla oli joku afrikkalainen rikollisjengi, eikä tämäkään nainen huomannut eroa. Tolloja toki riittää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pässi mikä pässi

Vierailija
4/21 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielitaito ei vielä tarkoita kielellistä lahjakkuutta eikä kielellinen lahjakkuus puolestaan älykkyyttä. Osaahan meistä jokainen puhua äidinkieltäänkin niin samalla tavalla sitä englantia tai muita kieliä oppii oikeissa olosuhteissa. Monella huijatulla voi myös jo olla ns. vanhuuden höperyyttä.

Vierailija
5/21 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittynee tähän vyyhtiin jota tässä Ylen ohjelmasarjassa käsitellään. Ihan fiksuilta tuossa ohjelmassa olevat suomalaisetkin sinänsä vaikuttavat, mutta mutta...

Ahneet haksahtavat huijauksiin, mutta myös todella kiltit ja sinisilmäiset, jotka eivät osaa ajatella muista pahaa. 

"Manipuloinnin mestarit -podcastissa kuullaan aitoja nauhoituksia, joissa huijarit soittavat uhreille ympäri maailmaa."

https://areena.yle.fi/1-76002926

Vierailija
6/21 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua taas hämmästyttää näiden uhrien suunnaton varallisuus? Miten niille eläköityneille USAn laivaston upseereille riittää lähetettäväksi pari-kolmesataa tuhatta euroa?

Vierailija
7/21 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua taas hämmästyttää näiden uhrien suunnaton varallisuus? Miten niille eläköityneille USAn laivaston upseereille riittää lähetettäväksi pari-kolmesataa tuhatta euroa?

No se rahaton uhri ei kauaa huijaria kiinnosta joten emme niitä tarinoita koskaan saa lukea. Ne tapaukset joissa huijataan paljon rahaa edellyttävät sitä että huijari löytää sen uhrin jolla rahaa on.

Vierailija
8/21 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä suhtaudun nykyisin kaikkkiin mahdollisiin yhteydenottoihin lähtökohtaisesti niin, että kyseessä on huijaus. Yhteyttä ottavan tahon täytyy sitten todistaa mulle erikseen, ettei kyseessä ole huijaus. Ja pyrin varmentamaan asian myös muuta kautta. Pelkkään sanaan en luota enää lainkaan.

Vierailija
9/21 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli todella ammattimainen huijaus. Deitti-appista ulkomaalainen nainen, joka vaikutti täysin aidolta. Olen aiemmin saanut esim. tinderistä houkuteltua ulkomaalaisen naisen Suomeen, joten siten pidin hyvin mahdollisena, että olisi aito. Juteltiin melkein viikko päivittäin. Aluksi hän vain mainitsi spot gold -sijoituksista, mutta sitten yksi päivä alkoi painostus että voisin sijoittaa 300-1000€ ja hän opettaisi miten tienata sillä. Siinä vaiheessa laitoin estoon. Jos joku alkaa painostaa sijoittamaan rahaa ennen tapaamista, kenen tahansa hälytyskellot tulisi soida.

Vierailija
10/21 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa yllättävän moni rikastuu perinnöllä.

Vierailija
11/21 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli todella ammattimainen huijaus. Deitti-appista ulkomaalainen nainen, joka vaikutti täysin aidolta. Olen aiemmin saanut esim. tinderistä houkuteltua ulkomaalaisen naisen Suomeen, joten siten pidin hyvin mahdollisena, että olisi aito. Juteltiin melkein viikko päivittäin. Aluksi hän vain mainitsi spot gold -sijoituksista, mutta sitten yksi päivä alkoi painostus että voisin sijoittaa 300-1000€ ja hän opettaisi miten tienata sillä. Siinä vaiheessa laitoin estoon. Jos joku alkaa painostaa sijoittamaan rahaa ennen tapaamista, kenen tahansa hälytyskellot tulisi soida.

Tosiaan tähän se vielä että mun ÄO päälle 130 ja mistään muusta en olisi huomannut sitä huijaukseksi, kuin siitä että pyytää sijoittamaan johonkin. Tietty olisihan se voinut hyvin pienellä todennäköisyydellä olla juuri minun kohdalleni sattunut mahtava tilaisuus.

Vierailija
12/21 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tuntenut aikanaan pari näyttelijää. Molemmat olivat täysin hörhöjä työnsä ulkopuolella. Enneunet, astrologia, parantavat kristallit, ufot, kaukoparannus  kaikki tuo oli heille täyttä totta. Fiiliksen mukaan mennään asioihin ilman järjen hiventä.

Vierailija
13/21 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttelijäliiton sivuilla Jarmo Kosken kielitaidoksi kerrotaan suomi(äidinkieli), englanti, ruotsi saksa.

Haastattelussa kertonut, että: "Olemme matkustaneet aikamoisesti, ja se on ollut kyllä avartavaa."

Oppiihan sitä vierasta kieltä kun sitä kuuntelee ja käyttää. Monet suomalaisteinit osaavat melkein paremmin englantia kuin suomea. 

Vierailija
14/21 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai hyvät? Kyllä sitä tankero enkkua puhuva riittää ihan hyvän sille että tulee huijatuksi.

Vierailija
15/21 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jollain nykyään huono englannin taito?

Vierailija
16/21 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakkaushuijauksissa voi olla myös henk.koht. turvallisuus vaarassa, ei vain rahat, jos sinut saadaan huijattua johonkin tapaamaan sitä unelmiesi naista tai miestä, ja perillä odottaakin jotakin muuta. Voi joutua väkivallan kohteeksi ja kiristetään tunnusluvut, pakotetaan tilisiirtoihin, jne. ja hyvä jos pääsee edes hengissä pois "treffeiltä".

Vierailija
17/21 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä suhtaudun nykyisin kaikkkiin mahdollisiin yhteydenottoihin lähtökohtaisesti niin, että kyseessä on huijaus. Yhteyttä ottavan tahon täytyy sitten todistaa mulle erikseen, ettei kyseessä ole huijaus. Ja pyrin varmentamaan asian myös muuta kautta. Pelkkään sanaan en luota enää lainkaan.

Hyvä nyrkkisäämtö on tuntemattomien yhteydeottojen varalta seuraava, jos olet mies sulta halutaan rahaa ja jos olet nainen sulta halutaan p.illua. 

Vierailija
18/21 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko jollain nykyään huono englannin taito?

Suurimmalla osalle suomalaisista.

Vierailija
19/21 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rakkaushuijauksissa voi olla myös henk.koht. turvallisuus vaarassa, ei vain rahat, jos sinut saadaan huijattua johonkin tapaamaan sitä unelmiesi naista tai miestä, ja perillä odottaakin jotakin muuta. Voi joutua väkivallan kohteeksi ja kiristetään tunnusluvut, pakotetaan tilisiirtoihin, jne. ja hyvä jos pääsee edes h

Siksi sovin treffit aina julkisille paikoille.

M41

Vierailija
20/21 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeellistä siinä on? Kyllähän suurinosa suomalaisista puhuu hyvää englantia. Eiköhän se kielitaidottomuus nykyään koske lähinä alyllisesti kehitysvammaisia, joitakin vanhunhuksia ja sinua. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi