Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aamupalaksi pullaa?

Vierailija
02.10.2025 |

Ei ihmekään että suomalaiset on kaikki ylipainoisia, diabeetikkoja ja masentuneita. Miksi ihmeessä esim. ärrällä paistetaan aamulla ensimmäiseksi pullat? Pliis osaako joku vastata? Haluaisin hakea aamupalaksi kiire-aamuina riisipiirakkaa tai edes croisanttia MUTTA EI ONNISTU! Puhumattakaan vaikka tuorepuuroista. Tarjolla on vaan neljää erilaista pullaa. MIKSI! Olen toistuvasti toivonut suolaisia tarjolle, kuka syö pullaa klo 7.00 aamupalaksi! Ja joo tiedän että lisäksi on ylihintaisia melkein 5e maksavia kylmiä kolmioleipiä ja ällöttäviä lisä-aineilla täytettyjä patonkeja.

Oman keskustelunsa saisi "ruoka"kauppojen sisällöstä, joka alkaa sekin olla varmaan jo 70-80% paskaa eikä sisällä varsinaista ruokaa enää juuri ollenkaan. Eikö ketään muuta ärsytä etsiä edes jotain terveellistä ja kohtuuhintaista sieltä valmisruokien, makulonkeroiden ja kaljojen, sipsien, karkkien, jäätelöiden, keksien, pakastepitsojen ja vanukashyllyjen uumenista? Ja kyllä, olen itsekin jo yli 10 kiloa ylipainoinen! 

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi menet R-kioskille jossa muutoinkin kalliimpaa. Mene marketin paistopisteelle aukeaa jo klo 7.00

Vierailija
2/70 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kuusikymppinen kaveri, jonka painoindeksi on varmaan 20 tai alempi. Hän on aina aloittanut joka ikisen aamun pullalla. 

Italiassa aamiaiset ovat useinmiten makeita. 

Eiköhän kyse ole kokonsisuudesta kuin yksittäisestä ruoasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riisipiirakat ja croisantit sitten tilalle vai? Voi jeesus sentään. Ei yhtäänterveellisempää.

Minä juon paraikaa kotona suodatinkahvini mustana ja syön itse juuresta tehtyä ruisleipää avokaadolla ja kurkulla ja herneenversoilla. Olisi vara saada 10 kiloa lisää ja olisin silti normaalipainon rajoissa. 

Vierailija
4/70 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä noin köyhä Ärrä?  Mitä minä olen aamulla käynyt niin on ruisleipää ja sämpylöitä salaatit ja muut höysteet välissä.  

Vierailija
5/70 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pulla ei todellakaan lihota kaikkia.

Vierailija
6/70 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanjalaiset aloittaa aamun churro-munkkipitkuloilla ja suklaakastikkeella. Pitäisiköhän siirtyä Välimeren ruokavalioon, kun sitä aina kehutaan niin terveelliseksi 🤔

Vierailija
7/70 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole koskaan ollut niin kiire ettekö olisi ehtinyt tehdä kaupasta ostetuista aineksista aamupalat ja eväät. 

Vierailija
8/70 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä noin köyhä Ärrä?  Mitä minä olen aamulla käynyt niin on ruisleipää ja sämpylöitä salaatit ja muut höysteet välissä.  

Ja kaikenlaisia hodareita ja ties mitä lämpimiä suolaisia piirakoita. Ainakin meidän lähiärrällä. Makkara siellä tuoksuu kun oven avaa.

Vierailija
9/70 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riisipiirakat ja croisantit sitten tilalle vai? Voi jeesus sentään. Ei yhtäänterveellisempää.

Minä juon paraikaa kotona suodatinkahvini mustana ja syön itse juuresta tehtyä ruisleipää avokaadolla ja kurkulla ja herneenversoilla. Olisi vara saada 10 kiloa lisää ja olisin silti normaalipainon rajoissa. 

Voi teitä ituhippejä.

Vierailija
10/70 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko jotenkin yleistä muka mennä johonkin ärrälle aamupalalle?!

Vierailija
11/70 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pulla päivässä ei haittaa mitään.

Vierailija
12/70 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehdi kaupan paistopisteelle, koska kauppa aukeaa vasta seitsemältä ja olen jo bussissa matkalla töihin klo 6.40. Ärrä on työmatkan varrella kun vaihdan bussia. 

Vierailija
13/70 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ehdi kaupan paistopisteelle, koska kauppa aukeaa vasta seitsemältä ja olen jo bussissa matkalla töihin klo 6.40. Ärrä on työmatkan varrella kun vaihdan bussia. 

Mikset syö kotonasi?

Vierailija
14/70 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paista itse ja tee illalla valmiiksi.

Vierailija
15/70 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitä puuros himassa sootanan uusuuvatti

Vierailija
16/70 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullaa, täytekaakkua ja limunaatia aamupalaksi, kuulostaa ihan joltain aku ankan aamupalalta jos on voittanut lotossa.

Itse syön aamupalalla kahvin kanssa ruisleipää, hyvin harvoin mitään makeaa.

Vierailija
17/70 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

🥐

Vierailija
18/70 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pulla päivässä ei haittaa mitään.

En halua pullaa joka päivä, enkä varsinkaan ensimmäiseksi kun saan silmät auki. Siitä alkaa sokerinhimo joka kestää koko päivän. Ap.

Vierailija
19/70 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole masokisti.

Vierailija
20/70 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa että ehdit ja jaksat leipoa leipäsi itse. Itse en mitenkään. Tietenkään riisipiirakat ja croisantit eivät ole terveellisiä, mutta ne nyt sattuvat olemaan r-kioskin olemassaolevaa valikoimaa. Juuri tätä yritin viestissäni todeta että terveellisiä vaihtoehtoja saa kaupoista ja kioskeista etsimällä etsiä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi