Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joku hormooneihin liittyvä muutos, kun suklaat ym herkut ei houkuta?

Vierailija
01.10.2025 |

Onko muut vaihdevuosissa elävät huomanneet, että herkkujen himo on kadonnut. 30 vuoteen minun oli mahdoton päästä ulos kaupasta ilman esim.suklaata, keksejä tai kermalla täytettyjä pullia. Näin jälkikäteen ihmettelen, että miten en ollut edes ylipainoinen. 50 täytettyäni alkoi kuukautisongelmat, eli tulivat kuinka sattuu, mitenkä pitkänä ja runsaina milloinkin. N.52v huomasin, että olin menettänyt kaiken kiinnostuksen näihin mainitsemiini makeisiin. Oli vaan jäänyt huomaamatta pois ostoskäynneillä, koska en tuntenut enään mitään houkutusta. Niin monta kertaa kun olin yrittänyt elämäni aikana päästä eroon sokerihomastani, niin nyt se oli kadonnut ilman mitään yritystä. Nyt olen 55 vuotias ja vieläkään ei mitään makean himoa. Joulunakin saadun suklaarasian heitin roskiin. En keksi mitään muuta kuin hormoonitoiminnan hiipumisen muuttaneen tätä asiaa.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole (vielä?) ihan tuossa pisteessä, mutta itsekin olen huomannut ettei makea houkuta enää ihan entiseen malliin. Enemmän himoitsen kaikenlaista suolaista, juustoa ja sen sellaista. 

N46

Vierailija
2/4 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei vielä vaihdevuodet ole, kun oon 36, mutta pidin muutama vuosi sitten tauon e-pillereistä ja makean himo (joka on ollut vuosia) katosi täysin, ja heti kun alotin pillerit uudestaan, niin viikon sisällä iski kauhea himo makeaan, eli uskon kyllä että hormonit voi vaikuttaa tuohon.

Tuntuu myös että vuodenajat vaikuttaa muhun, kun sokerin ja rasvaisen ruoan himo on pahinta tähän aikaan vuodesta. Ihan kuin olisin joku hemmetin karhu, keräämässä rasvavarastoa talven varalle. Onneksi silti oon pysynyt normipainossa, mutta ärsyttäähän tämä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokahaluttomuus ja väsymys olivat ensioireita piilossa olevasta neurologisesta sairaudesta joka minulla vasta paljastui kun se oli rauhassa kerennyt pahentua ja muhia tarpeeksi pahaksi, että yks kaks kauniina päivänä aloin näkemään kaiken kahtena ja piti mennä päivystyksen kautta akuuttina vuodepotilaana neurologiselle vuodeosastolle.

Pidä hauskaa. :)

Vierailija
4/4 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokahaluttomuus ja väsymys olivat ensioireita piilossa olevasta neurologisesta sairaudesta joka minulla vasta paljastui kun se oli rauhassa kerennyt pahentua ja muhia tarpeeksi pahaksi, että yks kaks kauniina päivänä aloin näkemään kaiken kahtena ja piti mennä päivystyksen kautta akuuttina vuodepotilaana neurologiselle vuodeosastolle.

Pidä hauskaa. :)

Se että sinulla on ongelma suklaan, pullan, ja muun vastaavan kanssa, ei tarkoita sitä, että minulla ei olisi ruokahalua. Ruokahalu ja mässyn syöminen on ihan eri asia. Keksit ja vastaavat EIVÄT ole ruokaa.

Ap.