Miehellä omat ruoat
Mitä ajattelisit, jos aviomiehesi alkaisi laittamaan vain itselleen ruokaa? Tekisi siis vain yhden annoksen kerrallaan ja söisi sen, yleensä joku kaupan valmis eines tai mikroateria, jonka itselleen lämmittää. Vaikkapa joku maksalaatikko tai joku pirkka kanaa ja riisiä mikroannosateria. Ostaa niitä kaupasta ja niillä elää, me muut ei niistä edes tykätä. Mutta kyllä tämä nyt aika tyhmältä tuntuu lapsiperheessä, että mies elää kuin eri taloutta.
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän pariskuntia joissa mies syö eri ruokaa. Miehellä on varaa ostaa kallista ja vaimoke keittelee riisiä ja perunoita. Olen itsekin elänyt tuollaista elämää ja päätin että en jatka enää.
Tällaiset eivät ole mitään pariskuntia. On vain yksi liitto miehen ja naisen vläillä ja se on avioliitto. Siinä tullaan yhdeksi ruumiiksi. Tuossa on kaksi eläitäeläintä jotka syystä tai toisesta ovat ajautuneet samaan luolaan asumaan. Itse muuttaisin pois.
Moni nainen on niin ihastunut noihin avioliittoihin että pitänyt mennä monesti naimisiin.
Vierailija kirjoitti:
yleensä joku kaupan valmis eines tai mikroateria, jonka itselleen lämmittää. Vaikkapa joku maksalaatikko tai joku pirkka kanaa ja riisiä mikroannosateria. Ostaa niitä kaupasta ja niillä elää, me muut ei niistä edes tykätä.
Jos ette kerran niistä edes tykkää, niin minkä ihmeen takia hän sitten ostaisi niitä valmisaterioita myös teille?
Ja koska mies ei selvästikään tykkää sinun ruoistasi, niin miksi ihmeessä hän ei ostaisi itselleen muuta syötävää?
Kyllä hän tykkää minun laittamista ruoista ihan normaalisti. Kyse ei ole siitä. Vaan siitä että jos hän söisi minun laittamia ruokia niin hänen pitäisi osallistua välillä itsekin perheen ruoanlaittoon (osaa tehdä ruokaa kyllä). Hän irrottautui siitä laittamalla vain itselleen mikroaterioita. Ja näin minä joudun laittamaan yksin lapsille tulevat ruoat. Ap
Ihminen tarvitsee ruokaa elääkseen. Nälkääkö hänen pitäisi kärsiä, että olisit tyytyväinen...?
Mies ei selvästikään tykkää sinun pöperöistäsi, mutta et tajua sitä, vaikka hän ostaa muuta ruokaa itselleen? 😂 Ilmeisesti hän ei ole halunnut suoraa mielipidettä sanoa sinulle ruoistasi, mutta tyhmemmänkin pitäisi tajuta hänen mielipiteensä siitä, että hän syö jatkuvasti jotain muuta.
Opettele siis tekemään ruokaa, mikä hänellekin kelpaa. Tai tehkää ruokaa yhdessä.
No ihan sama mitä syö. Itse tykkään laittaa ruokaa, mutta en minä sitä väkisin tyrkytä toiselle, jos hän haluaa syödä jotain muuta. Muutenkin syödään eri aikaan, kun hän tulee töistä myöhemmin kotiin.
Motivoi mies osallistumaan.
Minun mieheni ex-vaimo oli aina yksin keittiössä ruokaa laittamassa, teki voileivätkin miehelle valmiiksi. Minun kanssa mies oppi uusille tavoille, koska en suostunut semmoiseen hommaan ja hän oppi auttamaan minua keittiössä. Mies väitti, että kyllä hän ex-suhteessakin koitti joskus tehdä jotain, mutta ex-vaimo ajoi hänet aina ulos keittiöstä ja kaakotti joka asiasta, mitä hän yritti siellä joskus tehdä.
Meillä ollut noin jo 25 vuotta. Elämä on huomattavasti helpompaa, kun mies huolehtii itse syömisistään eikä minun tarvitse miettiä, tuleeko tänään syömään klo 17 vai pääseekö töistä vasta klo 19. Teen ruokaa itselle ja lapsille, mies syö mitä syö. Näin säästyy minulta aikaa ja vaivaa enkä joudu sanomaan lapsille, että ei auta, vaikka on nälkä, ruokaa saatte vasta sitten, kun isäkin pääsee mukaan syömään.
Mikä siinä on ongelmana, että mies ei vaadi vaimoa ruuanlaittajaksi, vaan aikuisesti itse huolehtii aterioistaan? Ei einekset ole mitään tappavia aterioita, lisäaineita ei esim. pakasteissa ole enempää kuin on itselaitetussa ruuassakaan.
Sama juttu täällä, ja ärsyttäähän tuo. Mutta loppujen lopuksi en ala tappelemaan, syökööt mitä syö.
Vierailija kirjoitti:
Minun mieheni ex-vaimo oli aina yksin keittiössä ruokaa laittamassa, teki voileivätkin miehelle valmiiksi. Minun kanssa mies oppi uusille tavoille, koska en suostunut semmoiseen hommaan ja hän oppi auttamaan minua keittiössä. Mies väitti, että kyllä hän ex-suhteessakin koitti joskus tehdä jotain, mutta ex-vaimo ajoi hänet aina ulos keittiöstä ja kaakotti joka asiasta, mitä hän yritti siellä joskus tehdä.
Tuollaista munkin vanhempien avioliitto oli. Äiti nillitti kaikesta ja isä ulkoisti itsensä. Mäkin lähdin 16v kun mikään ei kelvannut.
Harjoittelee omillaan elämistä. 343
On sellaisiakin miehiä, jotka ostavat itselleen aina samaa ruokaa vuodesta toiseen, eli ovat päättäneet syödä vain esim. porkkanalettuja tms. Luulisi, että vaihtelu virkistää, kun vaimokin osaa laittaa monipuolista ruokaa, muttei kelpaa. Ollaan kuin eri ruokakuntaa.
Ex-muijalla ei mennyt tauluun, että mulla on duunissa ILMAINEN ruoka ja syön siellä. Kotona pärjään parilla leivällä.
Ei.
Hirmu lastit ruokaa kaupasta ja jatkuva itku kuinka mun pitäisi maksaa puolet niistä megalaskuistaan.
Lopulta hiffasi, mutta sitten jo lähdinkin muista syistä menemään omilleni.
M49
Vierailija kirjoitti:
On sellaisiakin miehiä, jotka ostavat itselleen aina samaa ruokaa vuodesta toiseen, eli ovat päättäneet syödä vain esim. porkkanalettuja tms. Luulisi, että vaihtelu virkistää, kun vaimokin osaa laittaa monipuolista ruokaa, muttei kelpaa. Ollaan kuin eri ruokakuntaa.
En minäkään mitään kymmentä eri sorttia syö joka aterialla. Ostoslistani on noin 15 tuotteen mittainen. Ruoka on polttoainetta, eikä mikään oman egon jatke jolla päteä.
Vierailija kirjoitti:
Awww...ihan on oppinut auttamaan! Mun mies osasi tehdä ruokaa jo siinä vaiheessa kun parikymppisenä yhteen mentiin. Oli kotonaan opetettu, että jos meinaa, että nälkä pysyy poissa, pitää opetella. Hyvää ruokaa teki silloin ja parempaa nyt, kun on jo varaa parempiin aineksiin kuin silloin nuorena. En edes silloin kakarana olisi mennyt yhteen jonkun kanssa, jonka auttelemaankin tarvitsee opetella.
Jos aloittajan mies vihaa ruuanlaittoa, eikö voida sopia, että hän tekee sitten jotain muuta kotityötä enemmän, jos nainen kuitenkin kykenee perheelle hyvät appeet kokkaamaan. Muutoin tuntuu, että passiivisaggressiivista ärsyttämistä, syitä on vaikea tietää.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tuossa. Meillä ollut aina omat jääkaapit, ruuanlaitossa ym sähkönkulutuksessa kulutusmittari. Molemmat maksaa omat kulunsa. Miksi jotkut boomerit käyttää yhteisiä?
Taitaa olla tiukka kirjanpito myös vessan vetämisestä. Iso huuhtelu vai pieni. Ja montako lasia vettä on juotu. Mun ei tarttis maksaa sähköstä juuri mitään. Mä tykkään istua pimeässä kun olen yksin ja TV on kiinni. Toisella taas kaikki valot päällä ja TV auki. Miten sitäkin kulutusta seuraa ja millaisella mittarilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
yleensä joku kaupan valmis eines tai mikroateria, jonka itselleen lämmittää. Vaikkapa joku maksalaatikko tai joku pirkka kanaa ja riisiä mikroannosateria. Ostaa niitä kaupasta ja niillä elää, me muut ei niistä edes tykätä.
Jos ette kerran niistä edes tykkää, niin minkä ihmeen takia hän sitten ostaisi niitä valmisaterioita myös teille?
Ja koska mies ei selvästikään tykkää sinun ruoistasi, niin miksi ihmeessä hän ei ostaisi itselleen muuta syötävää?
Kyllä hän tykkää minun laittamista ruoista ihan normaalisti. Kyse ei ole siitä. Vaan siitä että jos hän söisi minun laittamia ruokia niin hänen pitäisi osallistua välillä itsekin perheen ruoanlaittoon (osaa tehdä ruokaa kyllä). Hän irrottautui siitä laittamalla vain itselleen mikroaterioita. Ja näin minä joudun laittamaan yksin lapsille tul
Nyt on kyllä semmosta settiä, että sais ukko alkaa samalla ettiä omaa asuntoa. Ei kiinnosta vanhemmuus tai vastuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään mitään kymmentä eri sorttia syö joka aterialla. Ostoslistani on noin 15 tuotteen mittainen. Ruoka on polttoainetta, eikä mikään oman egon jatke jolla päteä.
Tuskin tarkoituksena laittaa kymmentä sorttia, vaan normaalia arkista kotiruokaa, eli lihapullat, paistettua lohta jne. Saahan toinen niitä lettuja syödä vaikka joka päivä.
No mitä haittaa jos lämmittää oman lättynsä varsinkin kun te muut ette niistä edes tykkää? Vähemmän sinulla kokattavaa itsellesi ja lapsille.
No meillä miehellä on omat ruuat koska syö ihan siis mitä vaan. Suklaata , sipsiä , karkkia, leivoksia , siis ihan mitä vaan eikä liho yhtään. Minä taas imen vyötärölle ja jalkoihin ihan siis joka ikisen Ranskan perunan ja suklaapalan. Meillä on pakko olla eri ruuat. Minulla aika kasvis ja terveellispainoitteinen , sellainen kevyt mikä ei maistu miltään. Hän syö nakkeja ja ranskalaisia, pizzaa , kebua, jne.
Meillä joskus eri ruokia vaimon allergioiden takia.
Outoa seksiä avioliitossa. Kalu työnnetään pohjaan ja pietään siellä. Onneksi valittiin avoliitto, voi liikuttaa edestakaisin eikä haittaa jos välillä käy ulkopuolellakin.