Mulle tuli lasku reseptin uusimisesta
terveyskeskuksessa!
Meniköhän tää nyt oikein kun ennen ei oo tullu. Oli käyntimaksun verran.
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis onko tästäkin aloitettu rahastus ?
Näköjään.
Onko se rahastusta jos maksaa tehdystä työstä? Omakannassa se on edelleen maksutonta. Ei ole pakko laittaa muita tekemään hommia puolestaan.
SIIS OMAKANNASSA UUSITAAN ITSE RESEPTIT OMAN HARKINNAN MUKAAN ?
Apteekki laittaa reseptin uusintaan ihan samalla tavalla Omakannan kautta kuin sen laittaisi asiakas itse sieltä. Apteekki ei laskuta, ei edes saa laskuttaa, tuosta klikkauksesta.
Suosittelen katsomaan mitä sun hyvinvointialue ilmoittaa asiasta omilla nettisivuillaan.
Esim. Länsi-Uudenmaan hyvinvointialue ilmoittaa, että apteekin kautta tehty reseptin uusiminen saattaa maksaa (osa apteekeista perii välitysmaksun).
Myös Vantaa-Kerava ilmoittaa, että reseptin uusiminen on maksullista apteekin kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näköjään.
Onko se rahastusta jos maksaa tehdystä työstä? Omakannassa se on edelleen maksutonta. Ei ole pakko laittaa muita tekemään hommia puolestaan.
SIIS OMAKANNASSA UUSITAAN ITSE RESEPTIT OMAN HARKINNAN MUKAAN ?
Apteekki laittaa reseptin uusintaan ihan samalla tavalla Omakannan kautta kuin sen laittaisi asiakas itse sieltä. Apteekki ei laskuta, ei edes saa laskuttaa, tuosta klikkauksesta.
Korjaan, nykyään apteekki voi ottaa palvelumaksun. Mutta ap:n lasku ei tullut apteekista.
Olisiko tuo kuitenkin lasku käynnistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näköjään.
No tossa on se ongelma, että pitäisi sitten selkeästi apteekissa ilmoittaa, että uusiminen on maksullista jos farmaseutti laittaa sen uusimispyynnön. Mullekin farmaseutti ilmoitti, että reseptissä ei ole tämän jälkeen jäljellä lääkemääräystä ja kysyi, uusinko. Sanoin vaan, että mikäs siinä. Sekunnin työ näppäillä uusimispyyntö ja jos tosta tulee 27 euron lasku niin sanon tästä lähin tiskillä heti kättelyssä, että sitten ei muuten ainakaan uusita reseptin reseptiä.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko tuo kuitenkin lasku käynnistä?
Käynnistä se lasku tuntuu olevan vaikka ei mulla siellä käyntiä ollut. Resepti on uusittu sinä päivänä. Onkohan joku nyt mokannu siellä terveyskeskuksessa? Ap.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut apteekit veloittavat maksun reseptin uusimisesta.
Maksoitko tuo 27e ollessasi apteekissa vai tuliko myöhemmin lasku TK:lta??
Lasku myöhemmin TK:sta.
Voi jumaliste, kun kallis resepti! Jumaliste kun ei oo enää varaa sairastella kun reseptit
maksaa jumaliste enemmän kuin lääkkeet. Voi jumaliste!
Vierailija kirjoitti:
Vuosi sitten lähiapteekki uusi ilmaiseksi, mutta nyt siitäkin veloitetaan.
Näistä pienistä puroista kertyy isoja virtoja, kun kaikesta aletaan veloittamaan ja laitetaan lisää hintaa päälle.
Vierailija kirjoitti:
Apteekin kautta. Lasku 27 euroa.
Laita omakannan kautta, ei tule laskua. Apteekit kyllä kuppaavat.
Vierailija kirjoitti:
Soitin itse suoraan terveyskeskukseen ja pyysin uusimisen 0€.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä lasku ei tullut apteekista.
Vierailija kirjoitti:
Voi jumaliste, kun kallis resepti! Jumaliste kun ei oo enää varaa sairastella kun reseptit
maksaa jumaliste enemmän kuin lääkkeet. Voi jumaliste!
Kyllä nyt on jotain muuta kuin pelkkä reseptin uusiminen.
Soita terveysasemalle ja kysy. On voinut sattua virhe. Omakannan kautta uusiminen on ilmaista. Apteekki voi veloittaa jotain, mutta ei kyllä noin paljon. Googlailun perusteella hinta on ehkä 4-5 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tollot! Jos lasku tulee tk:n kautta, niin ei se silloin apteekin lasku ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, no apteekin kauttahan se maksaa. Dokport.com olisi ollut 18e. Omakanta muistaakseni ilmainen.
Ei oo koskaan ennen maksanu, ja apteekin kautta uusin.
Apteekki ei veloittanut mitään, terveyskeskuksesta lasku, 27 euroo, mitä ei oo koskaan ennen tullut. Ap.
Aina on apteekki veloittanut uusimisesta ja hinta on sanottu jo uusintapyynnön yhteydessä. En muista, paljonko, mutta muutaman euron se on ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näköjään.
No tossa on se ongelma, että pitäisi sitten selkeästi apteekissa ilmoittaa, että uusiminen on maksullista jos farmaseutti laittaa sen uusimispyynnön. Mullekin farmaseutti ilmoitti, että reseptissä ei ole tämän jälkeen jäljellä lääkemääräystä ja kysyi, uusinko. Sanoin vaan, että mikäs siinä. Sekunnin työ näppäillä uusimispyyntö ja jos tosta tulee 27 euron lasku niin sanon tästä lähin tiskillä heti kättelyssä, että sitten ei muuten ainakaan uusita reseptin reseptiä.
Oletko varma, että hän ei kertonut hintaa siinä samalla? Minulle on kyllä kerrottu. Vai tuliko se lasku sittenkin lääkäriltä, joko yksityiseltä tai julkiselta??
Meillä apteekki velottaa uusimisesta ensimmäiseltä reseptiltä 2 €, seuraavilta 1€, yhteensä enintään 5 €. Siellä aina ilmoitetaan, että resepti loppu, haluatko, että uusimme vai uusitko itse. Juu halian, että uusivat. Pieni hinta siitä, että asia tulee hoidettua.
Jotkut apteekit veloittavat maksun reseptin uusimisesta.
Maksoitko tuo 27e ollessasi apteekissa vai tuliko myöhemmin lasku TK:lta??