90 Day Fiance - virallinen vol. 2
Edellinen pitkä ketju hidastelee ja pätkii, joten aloitetaan jatko-osa.
Katsojille kysymys alkuun, mistä 90D-konseptista pidät eniten?
Katso lähetysajat : 90 Päivää Morsiamena - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (8187)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se tukevan Shean tytär Allison tuo melkein häiritsevän selkeästi mun mieleen taannoisen sarjassa olleen lentäjämiehen tyttären. Lentäjällä oli talo ja paljon vihreää kenttää lentämistään varten. Lentäjän tumma nätti vaimo tuli Ranskasta ja heillä oli pieni tytät. Ihan mua ärsyttää kun tämän porukan nimet ei tule nyt mun mieleen. En siis läpäise tässä kohdin muistitestiä.
Mark ja Mina. Tyttärien nimiä en muista. Se pikkutyttö oli kyllä suloinen.
Minan suhtautuminen puolisonsa tyttäreen on kyllä ihan kamalaa. Onhan hänelläkin poika, jonka hyväksymistä odottaa puolisoltaan, joten samaa ymmärrystä pitäisi löytyä häneltä itseltäänkin Markin lapsia kohtaan. Ei mitään oikeutta haukkua ja nimitellä käärmeeksi, kuten Mina jatkuvasti tekee.
Tuosta Debbystä, kun sitä on ihmetelty paljon jenkkikeskusteluissa ja että mistä on tuon egyptiläisen Midon repäissyt, niin Debbyn entinen työkaveri on juorunnut naisesta, ja oli laittanut todisteeksi heidän entisen työyhteisön chattiviestejä (peittänyt muiden naamat ja nimet, paitsi Debbyn joka on nyt tv-julkkis eikä enää yksityishenkilö) mutta tästä saa kuvaa minkä tyyppiset ihmiset hakeutuu tuollaisiin tosi-tv ohjelmiin:
Tapasin hänet avioeronsa jälkeen, kun hänellä oli vielä kaksi alaikäistä lasta. Hänen entisellä miehellään oli oma yritys, ja mies ansaitsi kyseisellä Louisianan alueella todella hyvin. Nainen muutti New Orleansiin vasta hiljattain; sitä ennen hän asui pienemmässä kaupungissa noin tunnin matkan päässä etelään. Se on kaupunki, mutta siellä vallitsee pikkukaupungin tunnelma ja mentaliteetti.
Hän oli työskennellyt miehensä yrityksessä ja toiminut kotona lasten kanssa; hän sai kohtuullista elatusapua ja avioerosopimuksen mukaisen korvauksen, mutta joutui silti hankkimaan kaupan alan työpaikan nelikymppisenä – tai ehkä jo kolmenkymmenenviiden ikävuoden jälkeen – ja työskenteli pääasiassa parikymppisten ihmisten kanssa.
Hänen deittailuelämässään oli enemmän draamaa kuin meillä kaikilla yhteensä. Miehiä valitessaan hänelle tuntui olevan tärkeää vain raha ja status. Oliko mies mukava? Kohteliko tämä häntä hyvin? Oliko hän hauskaa seuraa? MILLÄÄN TÄLLÄ EI OLLUT MERKITYSTÄ. Kysymyksiin ei tarvinnut edes vastata. Ainoa merkityksellinen asia oli se, oliko miehellä rahaa ja pystyikö tämä kohottamaan naisen statusta yhteisössä. Jos vastaus oli kyllä, nainen oli heti mukana kuviossa. Täysillä mukana ja jahtaamassa miestä. Hän uhrasi kaiken energiansa kyseiseen mieheen, kävi miten kävi. Hän seurusteli tuomarin, lakimiehen, paikallispoliitikon ja liikemiehen kanssa – toinen toisensa perään. Ja kuten arvata saattaa, homma päättyi aina katastrofiin. Aina draamaa. Aina itkua. Hurjia tarinoita tyyliin: ”tämä mies viilteli renkaani rikki”, ”tämä mies vainoaa minua”... Sitten kuulimme toisen version: nainen oli naarmuttanut miehen autoa avaimella, ja mies oli hakenut lähestymiskieltoa, koska nainen itse vainosikin miestä. Yritimme puhua hänelle järkeä: ”Ehkä tämä mies ei ole se oikea...” Hän ei suostunut kuuntelemaan. Hän painoi täysillä eteenpäin, kunnes koko juttu romahti. Hän ei koskaan ottanut opikseen. Sama toistui hänen ystävyyssuhteissaan. Hän tavoitteli aina niiden ihmisten huomiota, joilla hän uskoi olevan rahaa ja statusta. Tämän taustan valossa on helppo ymmärtää, miksi hän on takertunut tähän näyttelijäkuvioon eikä näe metsää puilta.
jatkuu...
Ihmissuhteiden tasolla hänellä oli jatkuvasti draamaa milloin minkäkin työkaverin kanssa. Meidän välillämme ei koskaan ollut suoraa draamaa, mutta hän tuntui aina löytävän tavan lietsoa sitä muiden kanssa. Siitä on tosin vuosia, joten uskon hänen rauhoittuneen sittemmin. Hänellä on aina ollut upea vartalo, hän pukeutui hyvin, ja hänellä oli aina hienot hiukset sekä mukaansatempaava persoona; draamahalukkuudestaan huolimatta hän on mielestäni pohjimmiltaan mukava nainen. Hän on aina ollut todella omistautunut äiti, joka asetti lapsensa etusijalle, mutta jostain syystä silloin, kun hän sokaistuu toivosta saada korkeassa asemassa oleva mies ja sen myötä onnellisen rakkaustarinan, kaikki järki ja logiikka katoavat. Hän ei ole itse varakas eikä hänellä ole ollut erityisen hyväpalkkaisia töitä, mutta hänellä on silti aina hienoja tavaroita – ja hyvä niin, en koskaan kyseenalaistanut sitä, vaan ajattelin sen olevan seurausta siitä, että hän tavoittelee korkeassa asemassa olevia miehiä. Täytyyhän sitä jotain näytettävää olla kaiken sen draaman vastineeksi, haha.
Vielä yksi ajatus tältä entiseltä työkaverilta. Olen nähnyt ihmisten sanovan, että hänellä on huono itsetunto, mutta en olisi koskaan sanonut niin hänestä ennen kuin näin tämän kaiken. Arjessa hän esiintyy itsevarmasti ja osaa olla hyvin määrätietoinen; vaikka hän ei ehkä ole mikään nero, hän on melko kyvykäs ja itsevarma nainen, jota kukaan ei kuvailisi helposti tallottavaksi tai heikoksi. Jotkut työkaverit jopa ajattelivat hänen itsetuntonsa olevan *liiankin* korkea – se oli puheenaihe ja ärsytti ihmisiä. Itse en oikein kokenut asiaa niin, koska minulla ei ollut ongelmia hänen kanssaan, mutta muilla selvästi oli. Mutta kun kyse on parisuhteista, tilanne kääntyy täysin päälaelleen: hän näyttää sietävän millaista paskaa kohtelua tahansa, erityisesti jos hän kokee, että hänet on valinnut mies, jota hän pitää todellisena saaliina. On melkein kuin hän olisi patologisen sokea sille, että on yhdessä jonkun sellaisen kanssa, jota pidetään jollain tavalla erityisenä. Hän kärsii selvästi myös ahdistuksesta, joten uskon, että vieraassa tilanteessa – kuten tv-kuvauksissa – tuo ahdistus näyttäytyy ulospäin huonona itsetuntona. Toivon kuitenkin, että hän löytää ylpeytensä ja pitää vihdoin puolensa. Uskon, että hän pystyy siihen.
Katsoin noita Diary jaksoja. Se Koben vaimo(en saa nimeä mieleen) on ollut englannin opettaja. Miten se on mahdollista kun se lässyttää? Ihan korviin sattuu se intonaatio. Suomessa toi korjataan puheterapialla viimeistään alakoulun aikana. Ilmeisesti jenkeissä eivät.
jatkuu...
Sen perusteella, mitä tiedän Debbystä, epäilen vahvasti, että hän seurustelisi täysin varattoman miehen kanssa. Veikkaisin miehellä olevan sen verran rahaa, että hän pystyy ainakin elättämään itsensä, joten Debby ajattelee, ettei mies voi yrittää huijata häntä. On kuitenkin muitakin tapoja huijata ja käyttää toista hyväkseen kuin vain rahojen vieminen, mutta sitä hän ei (ainakaan vielä, toivottavasti) näe.
Tämä on ollut hänelle tyypillistä käytöstä jo vuosia! Työskentelin hänen kanssaan vuosia sitten, ja avioeron jälkeen meno oli jatkuvaa myrkyllisten miesten perässä juoksemista, katastrofaalisia romahduksia ja samaa kaavaa yhä uudelleen.
Ei hän mikään penaalin terävin kynä ole; hän rakastaa draamaa ja huomiota ja uskoo helposti omiin harhoihinsa – erityisesti silloin, kun luulee saaneensa saaliikseen jonkun todellisen ”huippumiehen”.
Kun työskentelimme yhdessä, hänelle oli tärkeää olla huomion keskipisteenä ja esittää tähteä. Eräs työkaveri sanoi hänelle aina, että hän käyttäytyi kuin kuuluisi "Real Housewives" -sarjaan, ja hän rakasti sitä. Hän nautti siitä valtavasti – niin paljon, että otti asian puheeksi usein vielä vuosia myöhemminkin.
Minun kanssani hän tuli toimeen. Hän kuitenkin haastoi jatkuvasti riitaa muiden – lähinnä nuorempien naisten – kanssa. Minä säästyin siltä, koska minut oli määrätty hänen kouluttajakseen ja avustajakseen; hän ei kai halunnut purra kättä, joka ruokkii, vaikka olikin toisinaan tyly minullekin. Hän oli meitä muita vanhempi – kolmenkymmenenviiden ja neljänkymmenen välillä, kun taas me muut olimme parikymppisiä – ja hän aiheutti jatkuvasti draamaa muiden kanssa.
Ai niin, kuulkaa! Muistin vielä yhden jutun Debbystä. Hän teki jonkin aikaa toimistotöitä neworleansilaiselle avustajanäyttelijöitä välittävälle toimistolle. Olen aika varma, että hänellä oli tuo työ silloin, kun hän kävi Egyptissä, mutta en mene siitä takuuseen. Veikkaan kuitenkin, että se oli yksi syy siihen, miksi mies iski juuri häneen: mies luuli, että hänellä oli suhteita alalle.
MUOKKAUS: tarkistin juuri, ja KYLLÄ – hän työskenteli siellä vuosina 2015–2020. He tapasivat vuonna 2019. Miksei hän tajua sitä että mies käyttää häntä vain hyväkseen.
Vierailija kirjoitti:
Katsoin noita Diary jaksoja. Se Koben vaimo(en saa nimeä mieleen) on ollut englannin opettaja. Miten se on mahdollista kun se lässyttää? Ihan korviin sattuu se intonaatio. Suomessa toi korjataan puheterapialla viimeistään alakoulun aikana. Ilmeisesti jenkeissä eivät.
Ei se mikään oikea englannin opettaja ole koulutukseltaan, sehän lähti jonkun paikallisen säätiön, yhdistyksen tai kirkon nimissä Kiinaan opettamaan päiväkoti-ikäisille lapsille englannin alkeita esim laulaen ja leikkien, vaikka vietti siellä aikaa lähinnä bilettäen ja bileissä tapasi Koben.
Emilyn kaikki sisarukset, kaksi veljeä ja yksi sisko, ovat korkeakoulutettuja ja työssä käyviä. Nuorin veli valmistui eläinlääkäriksi jokunen vuosi sitten. Tämä on vaan maannut iskän ja äidin nurkissa, työtä vieroksuvana ja synnyttämässä lapsia. Sen jälkeen roikkunut 90D-sarjassa eri tavoin.
Mina ja Mark käyvät sentään usein Claytonin luona Ranskassa.
Sen sijaan Panama-Jasmine ja Brasse-Larissa eivät ole tavanneet omia kotimaahan jätettyjä lapsiaan sen jälkeen kun lähtivät Jenkkeihin onlyfansittamaan ja puoskaroimaan ulkonäköjään.