Linssileikkaus ja harhaan johtaminen
En voi lakata ajattelemasta, että voisin olla ilman silmälaseja, jos lääkäri ei olisi johtanut minua harhaan. Molemmat silmät leikattiin samaan aikaan. Ei ole kuulemma hyötyä leikata eri aikaan, koska silmät käyttäytyvät eri tavalla. Sama kudostyyppi kuitenkin!
Kysyin asiasta vielä erikseen kannattaako? Raha raha raha.
Kommentit (34)
Olen nuori ihminen. Mehiläinen laskutti 4000 € minulta. Minä elän näillä silmillä vielä 50 vuotta. Mehiläiseltä meni tunti leikkaukseen.
Käy juttelemassa asiantuntijan kanssa.
Onko ap kehitysvamma? Vamma joka haittaa puheen ymmärtämistä?
Jos lääkäri olisi ajatellut rahaa, niin hän olisi nimenomaan suositellut leikkaamaan silmät eri kerroilla, koska kahdesta leikkauskerrasta voi velottaa enemmän kuin yhdestä.
Aika pieleen meni. Kaiken huipuksi lääkärin mielestä vasen silmä on -1. Hän mittasi arvon 0.5 diopteria harhaan. Minkälaisia kirurgeja tuolla oikein on?
Eli sinua kirjaimellisesti viilattiin linssiin.
Ei lääkärikään osaa kaikkia muutoksia ennakoida. Ihmiskeho on monimutkainen kokonaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka niin? Teen tästä nyt vahinkoilmoituksen. Olen erittäin vihainen ja pettynyt.
Vierailija kirjoitti:
Jos lääkäri olisi ajatellut rahaa, niin hän olisi nimenomaan suositellut leikkaamaan silmät eri kerroilla, koska kahdesta leikkauskerrasta voi velottaa enemmän kuin yhdestä.
Sillä rahalla ei olisi ollut mitään merkitystä minulle. Olisin halunnut terveemmät silmät.
Vierailija kirjoitti:
Käy juttelemassa asiantuntijan kanssa.
Huomenna menen toinen talon silmäkururgille. Eli menen! Olisi alunperin pitänyt kysyä enemmän mielipiteitä.
Kas kun minulta meni yhteen silmään aikaa noin 10 min ja hintakin vain 1600
Onnistui erinomaisesti. Säästää nopeasti lasien hinnan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka niin? Teen tästä nyt vahinkoilmoituksen. Olen erittäin vihainen ja pettynyt.
Koska et ymmärrä lukemaasi. Etkä edes puhetta.
Ps. Sääennuste on ennuste eikä lupaus.
Vierailija kirjoitti:
Aika pieleen meni. Kaiken huipuksi lääkärin mielestä vasen silmä on -1. Hän mittasi arvon 0.5 diopteria harhaan. Minkälaisia kirurgeja tuolla oikein on?
Saako tuollainen ihminen edes leikata, kun ei osaa näköä mitata tuon paremmin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloin silmäsi leikattiin? Oikeat lukemat eivät näy heti. Nämä lukee ohjeissa. Itsellä leikattiin molemmat kerralla ja onnistui täydellisesti. En ole käyttänyt silmälaseja vuosiin. Ennen leikkausta molemmissa silmissäni oli -7.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Sanottiin, ettei kannata leikata yhtä silmää kerrallaan. Pieleen meni!
-Prk-leikkauksen papereita ei haluttu nähdä.
-Värikalvot tulivat operaation yhteydessä ulos silmästä.
-Leikkaussalista puuttui väineitä.
-Jälkitarkastuksessa lääkäri mittasi vasemman silmän arvon -0.5 diopteria pieleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Prk-leikkauksen papereita ei haluttu nähdä.-Värikalvot tulivat operaation yhteydessä ulos silmästä.
-Jälkitarkastuksessa lääkäri mittasi vasemman silmän arvon -0.5 diopteria pieleen.
Missä "leikkaussalissa"? Taidat provoilla.
Vierailija kirjoitti:
Ei lääkärikään osaa kaikkia muutoksia ennakoida. Ihmiskeho on monimutkainen kokonaisuus.
Miten selität tuon, että lääkäri mittasi jälkitarkastuksessa vasemman silmän 0.5 diopteria pieleen? Meinasin tilata kolmet silmälasit. Onneksi optikko huomasi (ehkä näki mistä paikasta resepti on), ja tutki kahteen kertaan eri menetelmillä. Olisi ollut 2000 €:lla virheellisiä laseja.
Vierailija kirjoitti:
Eli ei tarvi osata mitata näköä tuon tarkemmin. 0.5. diopteria sinne tänne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloin silmäsi leikattiin? Oikeat lukemat eivät näy heti. Nämä lukee ohjeissa. Itsellä leikattiin molemmat kerralla ja onnistui täydellisesti. En ole käyttänyt silmälaseja vuosiin. Ennen leikkausta molemmissa silmissäni oli -7.
Viisi viikkoa sitten. Jälkitarkastus oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Prk-leikkauksen papereita ei haluttu nähdä.-Värikalvot tulivat operaation yhteydessä ulos silmästä.
-Jälkitarkastuksessa lääkäri mittasi vasemman silmän arvon -0.5 diopteria pieleen.Missä "leikkaussalissa"? Taidat provoilla.
Niin ne siellä puhuivat. Leikkaussali se on. Välineitä puuttui. Mietin, että tulivatko värikalvot ulos silmästä sen takia, ettei ollut just sitä oikeaa välinettä. Tuo vasen silmä oli ensimmäinen leikattava silmä. Sieltä pullahti värikalvot ulos leikkauksessa. Kirurgi painoi ja työnsi sen takaisin silmään.
No nyt on siis -1.5 ja -0.8. Piti mennä lähemmäs nollaan. En näe lähelle +2.25 ja kaukolasit tarviin.
Aika pieleen meni.