Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Erottiin. Ex-anoppi sanoi, että ilmaiseksi ei kyllä nyt ala 2 kertaa kuussa huoltamaan lapsiamme perjantaista sunnuntaisin!

Vierailija
30.09.2025 |

Olin aina kiltti ja avulias miniä. Ikinä en korottanut ääntäni, kaiken pyydetyn tein, lapsista pidin yksin huolta kun ex-mieheni ,,kalasteli,, tai ,, korjasi vajaa,, apen kanssa jne. Nyt laitoin suuttuneena anopille ensimmäsen kerran elämässäni jauhot suuhun kertomalla, että ainakaan MINÄ en häntä ole pyytänyt lastenhoitoon, vaan että hänen mainitsemansa viikonloput olivat lastemme ISÄ-viikonloppuja jolloin isällä oli huoltajuus. En ole kuullut asiasta enää mitään sen jälkeen yhtään keneltäkään. Olen onnellinen. 

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin mieheni on pyytänyt esim. työreissuni ajaksi apua äidiltään (olisi siis aivan hyvin voinut itse hoitaa lapset, mutta kunhan halusi tehdä ylitöitä ja ottaa rennosti kotona) ja tämä käännettiin niin, että erään erimielisyyden tullen anoppi julisti kuinka on minua auttanut, että pääsen työreissulle. Mainittakoon, että mieheni puolestaan käy erittäin runsaasti työreissulla ja ne ovat 1-2 mittaisia ja välillä ulkomailla. En ole paljoa omalle äidille saati anopille apuja soitellut. Omat reissuni ovat max 2 päivää ja näitäkin ehkä kerran-kaksi vuoteen.

Silloin sanoin aika napakasti, että lapsilla on kaksi vanhempaa ja jos mieheni pyytää itse apua, koska ei halua/jaksa hoitaa omaa osuuttaan niin tällaisen marttyroinnin voi hoitaa sitten sinne suuntaan suosiolla.

Vierailija
42/75 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marttyyrius on narsismin piirre. Kun tekee auliisti muidenkin osuuden saa hyvän syyn surkutella itseään ja työtaakkaansa. Silloin voi viimeinkin saada osakseen kehuja ja myötätuntoa. Marttyyrius on selviytymiskeino hauraan minuuden ja huonon itsetunnon kanssa.

En tiedä onko noin. Mutta huomautan vain, että kaikki eivät esitä marttyyria, vaikka tekisivätkin enemmän kuin oma osuutensa.

Itse olen tällainen. Teen vähintään oman osuuteni. Ja teen enemmänkin, jos tilanne sitä vaatii. Enkä vaadi teoistani mitään huomiota toisilta, vaan olen itse vastuussa omista valinnoistani. Oma aikuinen lapseni on samanlainen ja vähän päälle. Hän tekee täysillä, hän jeesaa muita, hän ei valita. Ja häntä ei arvosta aikuisia kitisijötä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä niin, näin ne miehet toimii. Kun ei jaksa hoitaa jälkikasvuaan niin lykätään ne äidille. Ex-anopin on turha kiukutella Sulle, hoitakoon kersat jos poikansa ei viitti. Sinä et siitä maksa mitään. Hyvä että erosit tollasesta luuserista.

Lapsellinen kommentti kaikin puolin. Mutta kiva jos sait purettua pahaa oloasi myös muihin miehiin kun olet ilmeisesti itsekin tehnyt oman valintasi päin persettä.

Mitä lapsellista siinä on jos haluu että mies huolehtii jälkikasvustaan. Taidat sitte olla niitä miehiä jotka ei tee niin? Ja mulla ei ole paha olo, Sulla kaiketi on?

Eihän siinä mitään lapsellista olekaan, mutta siinä on, että satunnaisten ja harvinaisten tapausten perusteella julistetaan totuutena, "näin ne miehet toimii". Ehkä jossain WT-piireissä tuo on ihan yleistäkin? Mutta ei noin niin kuin keskimäärin kuitenkaan.

Jos tosiaan tuo kommentti oli vain sitä, että haluaa miehen huolehtivan jälkikasvustaan, niin se ei kyllä ihan välittynyt näppäimistön kautta nettiin asti. Mutta kiitos kun selvensit. Onhan huomattavasti mukavampi huomata, että kyse oli vain kirjoitustaidottomuudesta, eikä kelvottomien miesvalintojen aiheuttamasta miesvihasta.

Vierailija
44/75 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärsinkö nyt oikein? Anoppi sähisee sinulle, että ei aio ilmaiseksi hoitaa lapsia 2x vkl /kk silloin kun on hänen poikansa isä-viikonloppu? Että mitähän hedverttia nyt. Pitäisikö sinun siis (anopin mielestä) maksaa anopille lasten hoitamisesta isäviikonloppuina, hah hah!

Eikö hän ymmärrä, että isä-viikonloppuina isä on vastuussa lasten hoitamisesta, ei äiti. Mutta ilmeisesti anoppi taitaa tuntea poikansa ja hänen kykynsä ottaa vastuuta asioista. Onnittelut erosta!

Vierailija
45/75 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärsinkö nyt oikein? Anoppi sähisee sinulle, että ei aio ilmaiseksi hoitaa lapsia 2x vkl /kk silloin kun on hänen poikansa isä-viikonloppu? Että mitähän hedverttia nyt. Pitäisikö sinun siis (anopin mielestä) maksaa anopille lasten hoitamisesta isäviikonloppuina, hah hah!

Eikö hän ymmärrä, että isä-viikonloppuina isä on vastuussa lasten hoitamisesta, ei äiti. Mutta ilmeisesti anoppi taitaa tuntea poikansa ja hänen kykynsä ottaa vastuuta asioista. Onnittelut erosta!

Et ymmärtänyt oikein. Tämä oli provo. 

Vierailija
46/75 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan ex-anoppi kuulostaa mielipuoliselta. Täytyy olla tyytyväinen omaan ex-anoppiin. Ex-mies rikkoi perheen voimaantuneena ikäkriisin ja muilta naisilta saamansa huomion vuoksi, ja oletti lähistöllä asuvan äitinsä jeesivän sitten niinä isäviikonloppuina, että ehtii puuhastella askareidensa parissa. Ex-anoppi sanoi pojalleen, että hoitaa itse omat lapsensa, ja sovittiin ex-anopin kanssa, että hän saa lapsia hoitoon muina aikoina kuin isäviikonloppuina. Nyt ex-miehellä menee joka toinen viikonloppu lasten kanssa, ja niinä muina viikonloppuina, jolloin hän luultavasti kuvitteli kaatavansa naisia, aika menee polttopuiden tekemiseen, remontteihin ja muihin asioihin, joita ei arkena töiden jälkeen ehdi.

Vierailija
47/75 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittajan ex-anoppi kuulostaa mielipuoliselta. Täytyy olla tyytyväinen omaan ex-anoppiin. Ex-mies rikkoi perheen voimaantuneena ikäkriisin ja muilta naisilta saamansa huomion vuoksi, ja oletti lähistöllä asuvan äitinsä jeesivän sitten niinä isäviikonloppuina, että ehtii puuhastella askareidensa parissa. Ex-anoppi sanoi pojalleen, että hoitaa itse omat lapsensa, ja sovittiin ex-anopin kanssa, että hän saa lapsia hoitoon muina aikoina kuin isäviikonloppuina. Nyt ex-miehellä menee joka toinen viikonloppu lasten kanssa, ja niinä muina viikonloppuina, jolloin hän luultavasti kuvitteli kaatavansa naisia, aika menee polttopuiden tekemiseen, remontteihin ja muihin asioihin, joita ei arkena töiden jälkeen ehdi.

Ja minäkun olen tältä palstalta lukenut satoja ja taas satoja viestejä, missä kerrotaan, ettei mitään miesten töitä oikeastaan olekaan. Nyt sitten saan lukea, että niitä onkin niin paljon, että niihin menee puolet viikonlopuista.

Vierailija
48/75 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja minäkun olen tältä palstalta lukenut satoja ja taas satoja viestejä, missä kerrotaan, ettei mitään miesten töitä oikeastaan olekaan. Nyt sitten saan lukea, että niitä onkin

Onhan niitä, jos on mennyt ostamaan purkukuntoisen, puulämmitteisen ja hataran omakotitalon. Kerrostaloasujilla ei ole tuollaisia ongelmia.

Vierailija
49/75 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä sinä! Kummallista räyhäämistä anopiltasi. Jos ei halua olla enää isovanhempi, ei tarvitse. Mutta sitten ei kyllä lapsetkaan siellä käy. Luulisi, että tuossa tilanteessa olisi tukena lapsille ja perheelle, mutta ajatteleekin heti itseään.

Vierailija
50/75 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole sun ongelma, ap.

Ilmoita lastenvalvojalle, ettei isä huolehdi kersoistaan vaan sysää ne äidilleen. Ja anoppisi näkyy olevan yhtä tyhmä kuin poikansa, jos ylipäätään ryhtyy tämän laiminlyöntejä paikkailemaan.

Paljonko vetoa, että tuokin kävelevä mulkku selittää kohta jotain "vieraannuttamisesta" kun ei viitsi edes niitä joka toista viikonloppua viettää lastensa kanssa.

Ihan ensin ap:n kannattaisi selvittää, miten sille isälle saa huoltajuuden vain isäviikonloppuihin, meillä muilla se huoltajuus joko on tai ei ole, määräaikaisena ja tilapäisenä sitä ei viikonlopuiksi saa. Ap:lla on ihan samalla tavalla huoltajuus isäviikonloppuina, ei se mihinkään katoa. Lasun kun tekee, saa vastakysymyksen, että miksi äiti ei huoltajana itse hoida lapsiaan.

Vierailija
51/75 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksi kertaa kuussa koko viikonloppu.. en minäkään ottaisi hoitoon! 

Verrattain tavallista eroperheissä, iskäviikonloput tarkoittaa sitä että mies hakee ne lapset pe-iltapäivänä, käydään vähän hampurilaisella ja ostetaan jotkut muovilelut, sitten kärrätään lapset omalle äidille, käväistään siellä lauantaina (jos ehtii, ei tietenkään jos on krapula tai metsästysreissu tai hyvässä lykyssä molemmat), ,mennään sunnuntaina päivällä sinne "mutsille", syödään siellä lasten kanssa, pakataan niiden tavarat ja kärrätään äitinsä luo illansuussa. Muistetaan mutista että siellä taas rilluttelit mun maksamilla elareilla koko viikonlopun, ai mitenniin muka töissä olit,  ja missä on se pyjama jonka mutsi osti viliveikalle viime kesänä, ei ollu mukana.

Verrattain yleistä on vuoroviikot

Kyllä sellaisiakin on

Vierailija
52/75 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin en itsekkään jaksaisi koko vkloppua yksin olla lasten kanssa en edes yhden lapsen ellei ole ihan pakollinen tilanne. Ja toisekseen, jos on lapsenvahtipulaa isän  hoitoajalla niin ottaisin itse äitinä lapset hoitoon vaikka ei olisikaan vuoroni, en ikinä hylkäisi lapsiani, jos tietäisin, että tarvitsevat hoitajaa, olettaen , että isä antaisi ne äidin hoitoon, vaikka ei vuorojen suhteen kuuluisikaan. Yrittäisin kuitenkin, ei tarvitsisi anopin hoitaa, jos ei jaksa.

Vierailija
53/75 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksi kertaa kuussa koko viikonloppu.. en minäkään ottaisi hoitoon! 

Verrattain tavallista eroperheissä, iskäviikonloput tarkoittaa sitä että mies hakee ne lapset pe-iltapäivänä, käydään vähän hampurilaisella ja ostetaan jotkut muovilelut, sitten kärrätään lapset omalle äidille, käväistään siellä lauantaina (jos ehtii, ei tietenkään jos on krapula tai metsästysreissu tai hyvässä lykyssä molemmat), ,mennään sunnuntaina päivällä sinne "mutsille", syödään siellä lasten kanssa, pakataan niiden tavarat ja kärrätään äitinsä luo illansuussa. Muistetaan mutista että siellä taas rilluttelit mun maksamilla elareilla koko viikonlopun, ai mitenniin muka töissä olit,  ja missä on se pyjama jonka mutsi osti viliveikalle viime kesänä, ei ollu mukana.

Hyvä kuvaus monen viikonloppuvanhemman (sukupuoleen katsomatta) toiminnasta, miksiköhän oli poistettu. 

Vierailija
54/75 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina erikoista lukea, miten anopin ovat vielä eronkin jälkeen yhteyksistä miniään. Minulla ei ole koko anopin numeroa vieläkään, 20 vuotta jo yhdessä oltu miehen kanssa. Saati että ottaisi mitään yhteyttä minuun, vihaa minua niin paljon enkä tajua vieläkään miksi. :D

Tsemppiä ap, hyvin jauhotit anopin!

Vierailija
55/75 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin en itsekkään jaksaisi koko vkloppua yksin olla lasten kanssa en edes yhden lapsen ellei ole ihan pakollinen tilanne. Ja toisekseen, jos on lapsenvahtipulaa isän  hoitoajalla niin ottaisin itse äitinä lapset hoitoon vaikka ei olisikaan vuoroni, en ikinä hylkäisi lapsiani, jos tietäisin, että tarvitsevat hoitajaa, olettaen , että isä antaisi ne äidin hoitoon, vaikka ei vuorojen suhteen kuuluisikaan. Yrittäisin kuitenkin, ei tarvitsisi anopin hoitaa, jos ei jaksa.

Täs on nyt pointti että lasten isukki ei yritä, vaan työntää äippänsä hoitoon mukulat. 

Toinen juttu on sitten se, jos isukki ei pysty hoitamaan, niin tietenkin lapset ovat toisen vanhemman luona silloin. Lasteni isällä oli pe-su isäviikonloppu lastemme kanssa joka toinen viikonloppu. Hän hyvin pian ehdotti, että lapset olisi vain pe-la hänen isäviikonloppuina luonaan.

Eipä kauaakaan mennyt, kun tuli puhelu perjantaina tämän tästä, että isukki ei pysty ottamaan lapsia viikonloppuna ollenkaan, koska tekosyy sitä ja tekosyy tätä. Piti päästä pämppäämään.

Eks-anoppi oli tossa vaiheessa jo haudassa, eikä eks-appikaan koskaan kenenkään lapsia hoidellut. Vanhakin jo oli.

Vierailija
56/75 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuossa ole ongelmaa, sinulle sopii yhteishuoltajuus siten, että lapset ei ole koskaan isällään. Raskasta siitä tulee, mutta varmasti jaksat, koska olet itse noin päättänyt.

Vierailija
57/75 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole tullut ex-appivanhempien kanssa oltua vuosiin missään tekemisissä. Kun lapseni ovat toisella vanhemmalla, niin se on hänen aikaa mihin en ole mitenkään puuttunut. Exän kanssa on voitu rytmiä säätää, jos jommallakummalla on ollut jotain menoa. Tämä toiminut varsin hyvin minusta. 

Vierailija
58/75 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö anoppi ajattele yhtään sellaista, että erosta huolimatta lapset ovat yhä hänen omia lapsenlapsiaan. Anopilla on oma ihmissuhde lastenlastensa kanssa, riippumatta siitä ovatko vanhemmat yhdessä. Nyt hän yhtäkkiä käyttäytyy kun ne olisivat ainoastaan ex-miniän lapsia ja haluaa sukulaissuhteiden hoitamisesta rahaa.

Vierailija
59/75 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet siis edelleen yhteydessä ex-anoppiisi? Miksi ylipäätään vastasit sille mitään?

Vierailija
60/75 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täs on nyt pointti että lasten isukki ei yritä, vaan työntää äippänsä hoitoon mukulat. 

Toinen juttu on sitten se, jos isukki ei pysty hoitamaan, niin tietenkin lapset ovat toisen vanhemman luona silloin. Lasteni isällä oli pe-su isäviikonloppu lastemme kanssa joka toinen viikonloppu. Hän hyvin pian ehdotti, että lapset olisi vain pe-la hänen isäviikonloppuina luonaan.

Eipä kauaa

Siis ex anoppi on haudassa ja sinä vaahtoat täällä vanhoista asioista!?