Huomaako kukaan muu, että trollit ovat vallanneet palstan? Ei kiinnosta enää.
Olen palstaillut siitä asti, kun lapseni olivat alakoululaisia, eli noin 10-15 vuotta. Olen siis nähnyt tämän palstan elinkaarta melko pitkältä ajalta.
Nythän tämä menee alamäkeä kovaa vauhtia. Joka viikko samat provoilijat, jankuttajat, riidanhaastajat ja copypastaajaat. Hyvät kirjoittajat ovat kadonneet, ja jos sellaiseen törmää, nämä samat ketjunpaskojat ilmaantuvat joukolla paikalle hakemaan huomiotaan.
Ovatko muut huomanneet, että palsta on hiljentynyt? Muutama trollihan täällä enää viihtyy emoijineen. Harmi. Joskus täällä oli hyviäkin keskusteluita.
Kommentit (149)
persuhullu on tosi rasittava mielenterveyspotilas
Vierailija kirjoitti:
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Mun mielestä palsta ei ole hiljentynyt, mutta trollien kommentit on lisääntyneet ja asialliset kommentit vähentyneet. Mutta tämä on ihan normaalia hybridivaikuttamista. Estetään asiallinen kirjoittelu kaikella roskalla ja siten ajetaan järkevät ihmiset takaisin omiin olohuoneisiinsa. Trollailun tarkoitushan on nimenomaan estää asiallinen keskustelu ja mielipiteiden asiallinen vaihto.
En näe itse trollailun tarkoitusta pelkästään tuollaisena minä sinä sen esität. Osalle trollailu on ainoastaan tapa ilmaista itseään. Tapa saada itsensä esille ja kuuluviin kyseenalaisin keinoin. Mutta se toimii kuten täälläkin näkee.
"Tapa ilmaista itseään"?? Siis mitä että? Kertoo, että on tyhmä ja lapsellinen? Voi sen suoremminkin sanoa, jos haluaa.
"Onko jokainen Kummmelia hokeva Kummelisarjan tekijä? Ei ole kuten ei ole näissäkään hokemisssa ja jankuttamisissa. Mitä todistus allekirjoitu on? Voinhan minäkin laittaa tähän sellaisen. -winner-"
Ei kuule kiinnosta pätkääkään mitä teorioita kehittelet omassa päässäsi näistä palstahulluista. Samaa hokevat paviaanit eivät lopeta jankutustaan vaikka kuinka kyseenalaistat palstahullujen olemassaolon.
Vierailija kirjoitti:
Persutrollit on pyörineet täällä kyllä jo liikaakin. Voisivat lopettaa sen spämmäilyn.
Kiitoksia tiedosta. Onko Pietarissa kylmä?
Kokoomusruoret täällä mellastaa ja persujen aktiivit sekä kristillisten Sarin johdolla eli ihn sama porukka joka mellastaa yleensäkin maailmallä eikä vähinpänä sodanlietsoja RKP päähiehensä kanssa
Olen huomannut. Ei täällä huvita enää olla. Parempaakin tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Mun mielestä palsta ei ole hiljentynyt, mutta trollien kommentit on lisääntyneet ja asialliset kommentit vähentyneet. Mutta tämä on ihan normaalia hybridivaikuttamista. Estetään asiallinen kirjoittelu kaikella roskalla ja siten ajetaan järkevät ihmiset takaisin omiin olohuoneisiinsa. Trollailun tarkoitushan on nimenomaan estää asiallinen keskustelu ja mielipiteiden asiallinen vaihto.
En näe itse trollailun tarkoitusta pelkästään tuollaisena minä sinä sen esität. Osalle trollailu on ainoastaan tapa ilmaista itseään. Tapa saada itsensä esille ja kuuluviin kyseenalaisin keinoin. Mutta se toimii kuten täälläkin näkee.
"Tapa ilmaista itseään"?? Siis mitä että? Kertoo, että on tyhmä ja lapsellinen? Voi sen suoremminkin sanoa, jos haluaa.
Trolleistahan on tehty tutkimuksia, että ovat usein empatiakyvyttömiä, vihaisia, yksinäisiä ja yllättävän iso osa myös sadistisia, joilla on omat tarkoitusperät. Toivottavasti trollaamista tutkittaisiin lisää, että miten se vaikuttaa sekä trollaajaan itseensä että uhreihin. Itse myönnän ärsyyntyväni nykyään palstalla, koska järkevä ajatuksenvaihto on tap ettu käytännössä trollaamisen vuoksi.
Miksi ei tän sivuston omistaja tee mitään? Miksi eivät uudista tätä viemäriä?