Kannattaako mun hakeutua päivystykseen?
Oon 20v nuori jolla diagnosoitu paranoidinen skitsofrenia ja autismikirjon häiriö. Oon ahdistunut ja pelkään että mut tapetaan tai kuolen jostain muusta syystä lähes päivittäin. Varsinaisia luuloharhoja tai aistiharhoja ei oo ollut ikinä. Oon väsynyt pelkäämään ja haluisin elää hyvää elämää. Mulla on lääkitys josta en koe merkittävää hyötyä (Leponex).
Kommentit (56)
Ei päivystykseen kannata mennä tunneiksi odottelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa mennä mielenterveyspäivystykseen ja ota apu vastaan jota tarjoavat. Minulla myös skitsofrenia.
en ole yllättynyt koska olet täällä palstalla.
Ap. Mene päivystykseen heti
Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Tsemppiä!
En tiedä pystyvätkö kuitenkaan auttamaan. Tää olo jatkunut jo suhteellisen pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tsemppiä!
En tiedä pystyvätkö kuitenkaan auttamaan. Tää olo jatkunut jo suhteellisen pitkään.
Kannattaa hakea apua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Ap. Mene päivystykseen heti
Tsemppiä!
Mene päivystykseen ja ota puhelin mukaan 🙂
Ei susta kukaa oo kiinnostunu. Relaa. Ääliö.
Kiinnostaisi tietää, mitä pidät luuloharhoina, kun normaalina pidät päivittäistä uskoa, että joku tulee tappamaan sinut tai että kuolet muuten vaan.
Hei Ap! Ota huomenna yhteyttä hoitavaan yksikkösi. Mutta: jos tunnet ettet pärjää nyt lainkaan tai / ja jos on itsetuhoisia ajatuksia, soita silloin heti 112.
Voimia sinulle!
Vierailija
Eli ei ole päivystysasia. Ota omaan hoitotahoon yhteyttä.
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaisi tietää, mitä pidät luuloharhoina, kun normaalina pidät päivittäistä uskoa, että joku tulee tappamaan sinut tai että kuolet muuten vaan.
Mun käsityksen mukaan luuloharhat on sellasia tosi epärealistisia juttuja joihin uskot 100%
Ei kuulosta akuutilta päivystysasialta jos jatkunut pidempään. Ole yhteydessä hoitokontaktiisi.
Minulla käänteen teki se kun opin tunnistamaan milloin olen psykoosissa ja osaan silloin sivuttaa kaiken sen sonnan jota aivot keksivät vaikka harhoja silloin jatkuvasti tuleekin eivätkä ne ole hävinneet.
Vierailija kirjoitti: onko sulla vai 🦔
karvanen miehen perse
mulkun kaa vessassa ja kävelyllä pikkupoluilla
Onko sulla tulossa lääkärin aikaa tai muuta hoitokontaktikäyntiä? Olisko sulla jotain tuttua ihmistä jonka seura helpottaisi oloa?
Nimimerkki7 kirjoitti:
Onko sulla tulossa lääkärin aikaa tai muuta hoitokontaktikäyntiä? Olisko sulla jotain tuttua ihmistä jonka seura helpottaisi oloa?
Lääkärin aikoja on harvoin ja en tiedä millon seuraavan kerran.
Vierailija kirjoitti:
Nimimerkki7 kirjoitti:Onko sulla tulossa lääkärin aikaa tai muuta hoitokontaktikäyntiä? Olisko sulla jotain tuttua ihmistä jonka seura helpottaisi oloa?
Lääkärin aikoja on harvoin ja en tiedä millon seuraavan kerran.
Joko olet päivystyksessä?
Tottakai n.