Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko Suomessa pärjätä pariskunta yhden palkalla?

Vierailija
30.09.2025 |

Jos ei ole lainaa ja edulliset asumiskulut? Tienaavan puoliso keskituloinen.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saat jonkun miehen suostumaan tuohon ilman lapsia, mies alkaa katkeroitua ja vihata vuosien myötä.

Vierailija
22/27 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi. Meillä on kaksi lasta ja minä olen hoitovapaalla ja ei rahahuolia.

Meillä myös kaksi lasta ja teemme miehen kanssa kanssa kumpikin kolme työpäivää viikossa eli käytännössä yhden palkalla ilman mitään tukia elämme ihan hyvin. Mies ansaitsee noin 17€/tunti ja itse noin 800/kk. Tai no on lapsilisät, mutta ne säästetään lapsien tuleviin menoihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miks ei voisi? Moni pärjää yhdellä työttömyyskorvauksella.

Moni pariskunta pärjää 600 eurolla kuussa? Jotenkin epäilen. Eiköhän tuohon tule ainakin asumislisää lisäksi.

Mikä asumislisä, kaikki ei vieläkään asu vuokralla.  Ei olisi mullakaan elämisen suhteen vaikeaa tässä pienessä talossa, olisi vaan myytävä matkailuauto ainakin.  Mutta ei sitäkään kaikilla ole eli ei välttämättömyys.

Ei tietenkään kaikki asu vuokralla, mutta kyllä omistusasuminenkin maksaa vaikka olisi velaton asunto. Sanoisin, että 600 euroa kuukaudessa (asumismuodosta riippumatta) on kahden henkilön kaikkiin kuluihin aika lailla vähän.

Vierailija
24/27 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Insinööripalkka, mielenterveyshäiriöinen vaimo joka ei käy töissä eikä saa rahaa mistään, kolme lasta.

Talo juuri maksettu pois, auto ostettu uutena ilman lisävelkaa, vuosittain käydään autolomamatkoilla (autossa ja toissavuonna hankitussa kattoteltassa mahtuvat kaikki nukkumaan), joskus ulkomaillakin.

Kaipa tässä pärjäillään, etenkin kun vanhin varmaan kohta muuttaa omilleen.

Vierailija
25/27 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käteen jäävä palkka vaihtelee 2000-3000e välillä. Vain mies harrastaa, edullisesti, yksi auto, mies etätöissä kotona ja työmatkaa ei ole. Mun työtilanne lohduton, kaupunkiin pitäisi muuttaa jos haluaisin töitä, mutta sitten asumiskulut ja kaikki nousisi niin paljon että mitään hyötyä siitä ei olisi. Ap

Nythän sulla on hyvä mahdollisuus opiskella uusi ala jos mies kerran maksaa elämisenne, ei tarvitse taistella työttömyystuen ja opiskeluun kanssa.

Vierailija
26/27 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä meni 5v yhden tuloilla, kun lapsia tuli kaksi. Oliskohan koko perheen netto ollut lähellä kolmea tonnia. Asumiskulut 1300 ja yksi velaton auto. Ihan ok pärjättiin, mutta ei se koko loppu elän tavoitetila ollut. 

Meillä nyt saa ottaa yhden nollan pois asumiskuluista.  Mutta tonnin auto syö.. Trafi 200€, vakuutus 160€ /v ja tarvii se bensaakin.  Renkaat kestää vuosia ja huollot ei maksa "mitään"

Vierailija
27/27 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on asumiskulut noin 400e/kk mies käy töissä ja minä hoidan kodin. Hyvin pärjätään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi