Lääkärin mielipide suolasta
https://www.is.fi/terveys/art-2000011518221.html
Seurailen ketojuttuja. Minua hirvittää se suolan määrä mitä kurssittaja suosittaa. Noita "luonnollisia suoloja" ( eli uskomusta), paljon suolaa ruokiin, lisäksi suolakurkkuja, suolaisia oliiveja, suolaa juomaveteen, suolaa suoraan lusikasta. Ei jodisuolaa mutta syövät jodia luontaistuotekauppojen purkista. Ehkä hekin on oikeassa, mistäs minä tiedän.
Kommentit (31)
Kuulehan ap. Jos asian ymmärtää noi, kuten sen aloituksessa tuot julki,xet ole lääkäriä nähnytkään - paitsi Mehiläisen mainoksessa. Hypi suolle ja ota suolat mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuulehan ap. Jos asian ymmärtää noi, kuten sen aloituksessa tuot julki,xet ole lääkäriä nähnytkään - paitsi Mehiläisen mainoksessa. Hypi suolle ja ota suolat mukaan.
Lue tuo linkitetty artikkeli.
Vierailija kirjoitti:
Aloituksessa on a) linkki artikkeliin
B) aloittaja vertailee artikkelia ketoruokailijoiden runsaaseen suolan käyttöön ja päivittelee sitä.
Suomalaisten miesten pitäisi puolittaa suolan saantinsa ja naistenkin vähentää. Suolaa saadaan ennen kaikkea makkarasta ja muista lihajalosteista, valmisruoista ja ravintola-aterioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärtänyt jodiin viittausta. Paras jodin lähde lie merilevä. Jodin saanti on kilpirauhasterveyden kannalta tärkeää.
Siis he eivät voi käyttää jodioitua ruokasuoöaa vaan on tärkeää että se on jotain erikoissuolaa ilman jodia. Jodia varten tarvitaan luontaistuotekauppaa sitten.
Jodioidusta suolasta ei saa riittävää määrää jodia.
Saan aamupalalla jo pelkästä raejuustosta 1,6 g suolaa. Vain yksi esimerkki siitä, miten helposti suolaa tulee liikaa.
Ihminen ei tarvitse ollenkaan suolaa. Minä lopetin sen käytön kokonaan vuosikymmen sitten ja olo on mitä parhain. Veriarvot kunnossa ja olen pysynyt erittäin hoikkana. Suola on pieninäkin määrinä myrkkyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Sama. Suolan tarve on 1.5-5 g/vrk ja useimmilla tuo yläraja paukkuu.
Minulla menee vähintään 30g suolaa päivässä ja olen normaalipainoinen ja terve kuin pukki.
Kunnes kuolet yllättäen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloituksessa on a) linkki artikkeliin
B) aloittaja vertailee artikkelia ketoruokailijoiden runsaaseen suolan käyttöön ja päivittelee sitä.
Ja ilman mitään tietoa ketosta.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen ei tarvitse ollenkaan suolaa. Minä lopetin sen käytön kokonaan vuosikymmen sitten ja olo on mitä parhain. Veriarvot kunnossa ja olen pysynyt erittäin hoikkana. Suola on pieninäkin määrinä myrkkyä.
Älä viitsi, joku urpo vielä uskoo :)
Siis he eivät voi käyttää jodioitua ruokasuoöaa vaan on tärkeää että se on jotain erikoissuolaa ilman jodia. Jodia varten tarvitaan luontaistuotekauppaa sitten.