Onko liian pyöreä 4-vuotias?
 Tyttö siis kyseessä ja loppuvuodesta täyttää viisi. Painoa 19,5kg, juuri punnitsin. Pituudesta en osaa varmaa sanoa, käyttää 110, 116 kokoisia vaatteita, veikkaisin että on jotain 105-110cm.
 Tyttö on liikunnallinen ja ketterä, iloinen kehittynyt persoona. Pyöräilee päivittäin pitkiä lenkkejä, käy jumpassa ja uimahallilla (osaa itse uida). Ruoka on aika tavallista kotiruokaa, ruoka-ajat säännölliset. Saa kyllä pullaa, jäätelöä ja keksejä silloin tällöin, karkkia, sipsejä tms ei.
 Miehet vanhemmat on kovasti sitä mieltä että liian pyöreä on.
Kommentit (25)
niin minusta mun tyttö on aika punkero. Painaa 21kg (kun taas 6v veljensä painaa 19kg). Tyttö on kyllä pitkä, jouduin ostamaan 120cm housut kun muissa lahkeet jää lyhyeksi.
 Meillä poika 3,5v. ja on hyvin saman mittainen/painoinen. Lapsenpyöreyttä on vielä tuon ikäisessä ja tosiaan meilläkin todella liikunnallinen ja just sellaisen " kiinteän"  näköinen tuo lapsi. Juoksee päivät pitkät pihamaalla, tekee pitkiä pyörälenkkejä, syö samaa, kasvispitoista ja terveellistä ruokaa kuin muukin perhe jne.
 Meillä lapsen painokäyrä on koko ajan mennyt alaspäin 1v. iän jälkeen, oli siis vauvana tosi pullea (multa tuli vissiin kermaa...) ja imetyksen loputtua siis on painokäyräkin mennyt tasaisesti alaspäin. Itse en siis ole tipan tippaa huolissani lapsen painosta.
Äskettäin mittasin, pituutta 106 cm ja painoa 19 kg. Hän ei mielestäni todellakaan näytä lihavalta! Neuvolatäti aina kehuu, että menee hienosti omalla käyrällään. Raajat ovat normaalin näköiset, jopa hoikat. Masu vaan on aina ollut soman pyöreä, mutta eipä tosiaankaan ole tullut silleen katsottua että se olisi liian pullea:)) Itse asiassa meidän neidillä taitaa eniten painaa pää, kun sattuu tuo pipon ympärysmittä olemaan vähän isompi kuin monilla ikäisillään:)))
Kaverin poika painoi 22kg 2,5-vuotiaana!!!! Tosin oli pituuttakin noin 100cm. Mutta siitä pojasta voi sanoa että lihava on.
Googleta kasvukäyrä jos haluat mennä tekemään testin.
Ja paljon riippuu siitä miltä lapsi näyttää, painoa voi kiloissa olla melkoisesti mutta lapsi on vaan " terveen pyöreän" näköinen.