Onko liian pyöreä 4-vuotias?
 Tyttö siis kyseessä ja loppuvuodesta täyttää viisi. Painoa 19,5kg, juuri punnitsin. Pituudesta en osaa varmaa sanoa, käyttää 110, 116 kokoisia vaatteita, veikkaisin että on jotain 105-110cm.
 Tyttö on liikunnallinen ja ketterä, iloinen kehittynyt persoona. Pyöräilee päivittäin pitkiä lenkkejä, käy jumpassa ja uimahallilla (osaa itse uida). Ruoka on aika tavallista kotiruokaa, ruoka-ajat säännölliset. Saa kyllä pullaa, jäätelöä ja keksejä silloin tällöin, karkkia, sipsejä tms ei.
 Miehet vanhemmat on kovasti sitä mieltä että liian pyöreä on.
Kommentit (25)
Meillä 4-vuotias tyttö, pituutta 111cm ja painoa 17kg. On ruumiinrakenteeltaan hoikka. Pituus-paino -suhde kertoisi enemmän.
Ei ainakaan näytä mitenkään pullukalta.
 eli 107cm näytti mittanauha. Tuomionne?
 ap
2.5v, 100cm ja 18kg :) Jeps, ja läskiksi ehtii ihmistä haukkua myöhemminkin kuin kaksi tai neljä vuotiaana!
 käy vaikka itse mittaamassa
 http: //www. verkkoklinikka. fi/laskurit/kasvu/
Aikuisista ihmisistä on tullut niin tyhmiä nykyään, että ihan kauhistuttaa. Ärsyttää kun vauvoistakin puhutaan, että onpa ollut ruoka-aikaan kotona ja jotkut äidit yrittävät näännyttää lapsiaan, että olisivat laihempia. Minä sanoisin sellaiselle ihmiselle, joka tulee lasta arvostelemaan, että: " Niin, hän on kasvava lapsi. Mikähän meidän tekosyymme on? (iskisin silmää ja ottaisin kiinni v***uilijan jenkkakahvoista)"
 Kyllä tuo tyttö minun silmääni näyttää kauniilta ja sopusuhtaiselta. On sellainen " juottovasikka" , hyvää kiinteää lihaa. :) Ja kun on kerran vielä iloinen, ketterä ja liikunnallinen. Lähinnä vain kiinnosti tietää olenko ainut näin ajatteleva, onko tuon kokoinen tosiaan ihmisten mielestä pullea ja näköjään on...
 ap
 Joten sinuna olisin tarkka tuon painonkehityksen kanssa.
 Jos 3-vuotias tai alle on pullukka niin se ei ole vielä mikään tuomio.
 Jos joku ulkopuolinen asiasta sanoo, kannattaa asiaa oikeasti miettiä. Mittojen perusteella vaikea sanoa. Joku voi noilla mitoilla olla jo hieman pullukka, toisenlaisella rakenteella varustettu taas ei yhtään. Rotevammat ja lihaksikkaat lapset tietysti painavat enemmän. Yritä katsoa lastasi objektiivisesti ja mieti pömpöttääkö vatsa ja onko näkyvää läskiä. Kysy vielä vaikka joltain hyvältä ystävältäsi rehellistä mielipidettä.
 Lasten ylipaino on hyvin yleistä nykyään ja se valitettavasti ennustaa vahvasti myöhempää lihavuutta ja terveysongelmia. Toisaalta jotkut lapset keräävät hieman ylimääräistä massaa ennen kasvuspurtteja. Liikunnallisuus ja terveellinen ruokavalio ovat tärkeintä. Jos tuntuu, että lapsi saattaisi hieman liian pullea olla, niin sitten asiaan on hyvä puuttua heti. Miettiä perheen ruokatottumuksia ja ruuvata niitä aavistus keveämpään suuntaan. Herkkuja ei pidä kokonaan kieltää, mutta sitä ihan arkisyömistä kannattaa hieman miettiä. Ja lapselle itselleen asiasta ei tietenkään mainita millään tavalla missään vaiheessa.
ja kayttaa saman mittasia vaatteita, pituutta on 108cm. Painoa on 14,5kg
Vierailija:
Joten sinuna olisin tarkka tuon painonkehityksen kanssa.Jos 3-vuotias tai alle on pullukka niin se ei ole vielä mikään tuomio.
En tarkoita sitä, että ei saisi huolehtia terveellisestä ruokavaliosta, mutta ärsyttää tuollaiset TUOMION antajat. Moni hieman ylipainoinen ihminen on paljon terveempi kuin hoikemmat ihmiset, mutta tässä yhteiskunnassa kaikki joiden painoindeksi on yli 25 joutuvat sellaisen pilkan kohteeksi ettei ole tosikaan. Äitini kerran ihasteli sukulaistyttöäni kun se on niiiin laiha. En viitsinyt kertoa, että tämän kivan dieetin nimi on ollut huumeidenkäyttö.
 Meillä on 101cm ja 15.5kg poika ja on hoikka.
 Kaverin poika on 110cm ja 18.5kg ja hoikka hänkin.
 4-vuotias voi hyvin olla vielä lapsenpyöreä.
 Tärkeintä on terveellinen ruoka ja oikeat ruokailutottumukset!!!
 Siis voihan olla tosi laiha ja syödä epäterveellisesti. Paino ei ole se tärkein juttu.
 Itse olin kouluikään saakka lapsenpyöreä (ja muutenkin fyyisesti kehityin myöhään), mutta kouluiässä sitten tikkuruipelo lukiolaiseksi saakka (ja sen jälkeenkin onneksi hoikka).

mitoissa oleva tyttö. Viimeksi pääsiäisenä sukulainen taivasteli, kuinka hoikka tyttö on ja syökö se mittään? Mun silmään hän näyttää täydellisen sopusuhtaiselta :)
 Mutta kun ei, ei se näytä pullealta. Isänsä muuten on aivan erityisen ylpeä tytöstä. Hänen mielestään tytöllä on tosi atleettinen vartalo, hyvä ryhti ja leveät hartiat. :)
 ap
Neuvolan mukaan hän on liian laiha! Ja nyt häntä pitää punnita puolen vuoden välein neuvolassa.. siis seurataan painon kehittymistä. Sais kuulemma tuon mittanen painaa 18-20kg joilloin olisi siis normaali painoinen.
Meidänkin hoikalla 4-vuotiaalla on lapsen pyöreät kasvot. Moni sanonut jos on nähnyt hänet alusvaateisillaan että onpa hoikka poika. Kasvoista näyttää hieman pyöreältä ja vaatteet monesti peittää hoikkuuden.
 Lapset ovat niin paljon fiksumpia kuin me luulemmekaan! Jos hän kuulee sinun puhuvan painostaan kriittiseen sävyyn voi jo se aiheuttaa kovasti pahaa mieltä ja myöhemmin vaikka anoreksiaa. Eikö lapsi saisi olla ihan vaan lapsi? Normaalia ruokaa + ulkoilua + herkkuja vaikka juuri karkkipäivänä, ei muuten?
 Tuntuu pahalta joa jo 4v tyttöjä aletaan pitää ylipainoisina :(
 Pelkkä pituus ja paino sitä ei kuitenkaan kerro. Itselläni on itseni kanssa samanpituinen ystävä. Painoeroa meillä on lähes parikymmentä kiloa ja molempia pidetään hoikkina. Minä olen rakenteeltani ruipelo, hän hyvin atleettinen.
Vierailija:
Mutta kun ei, ei se näytä pullealta. Isänsä muuten on aivan erityisen ylpeä tytöstä. Hänen mielestään tytöllä on tosi atleettinen vartalo, hyvä ryhti ja leveät hartiat. :)
ap
Oma tyttö ei ole mistään kohtaa laiha, ja hän on 104 cm ja 14 kg.