Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riidat perheen/suvun kanssa..

Vierailija
29.09.2025 |

Oletko riidoissa perheesi tai sukusi kanssa? Miksi?

Olen nyt viime aikoina riitautunut yhden perheenjäsenen kanssa ja mieheni myös oman perheensä parin jäsenen kanssa. Tämä alkoi sen jälkeen kun me kummatkin lakattiin myötäilemästä ja olemasta liian kilttejä. Heti meni sukset ristiin, kun lakkasimme tanssimasta toisten pillin mukaan ja myöntymästä kaikkeen. Onko muille tuttu ilmiö, että välit menee, kun olet kerrankin eri mieltä tai puolustat itseäsi?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin siinä tuppaa käymään. Joka syyttä suuttuu, se lahjatta leppyy. Ja jos ei lepy, niin te ette menetä yhtään mitään.

Vierailija
2/24 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä semmoisia kannata surra, siksi olemme todella vähän tekemisissä kenenkään kanssa, ihmiset on niin rasittavia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun rajat asettaa niin joku niihin törmää. siksi ne siihen olette laittaneet.

Vierailija
4/24 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo en surekaan. Muuta kuin sitä mitä ihmisistä paljastuu. Ovat hyvää pataa niin kauan kuin saavat päättää ja sanoa viimeisen sanan. Ap

Vierailija
5/24 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ne välit menee keneen tahansa kun lopetetaan se feikkaaminen. 

Vierailija
6/24 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos äitini olis nuorempi sais maistaa ihan olan takaa omaa lääkettä än kehtaa vielä esittää tietämätöntä lokakuuta turpa. 

Vierailija
7/24 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mennyt useammastakin eri syystä, mutta aina ne ovat myös selvinneet. Kaikki ovat oppineet sekä ottaneet huomioon syvimmät syyt. Neuvoisinkin puhumaan avoimesti ja rehellisesti, miten itse olet välit kokenut kuitenkaan arvostelematta toista (= antaa tilaa toiselle sisäistää asia ja miettiä vastauksensa ilman riidan tunnetta).

Olen ihan samanlaisessa tilanteessa, jossa joudun vetämään rajani sukulaisilleni sukutapahtumaa koskien. Mietin asiaa useamman päivän, pyysin  neuvoa niin tekoälyltä kuin hyviltä ystäviltäni, niin loppujen lopuksi sai aikaiseksi avoimen,. mutta en ketään syyttävän viestin. Minua haluttiin ymmärtää ja näin asia on selvitetty. Tuntuu hyvältä juuri näin! Pidän kuitenkin sukulaisistani ja halua pysyä väleissä. 

Vierailija
8/24 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos äitini olis nuorempi sais maistaa ihan olan takaa omaa lääkettä än kehtaa vielä esittää tietämätöntä lokakuuta turpa. 

Saisko suomeksi.

Vierailija
9/24 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tuosta syystä välit poikki sisarukseeni ja lisäksi miehen sisaruksiin. Miehellä tietysti myös välit poikki sisaruksiinsa, koska minullakin. 

Ei voi mitään. En ole mikään roskasanko jota voi kohdella miten tahtoo. Anteeksi jos pyytävät, vilpittömästi, niin asia olisi eri. 

Vierailija
10/24 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on tuosta syystä välit poikki sisarukseeni ja lisäksi miehen sisaruksiin. Miehellä tietysti myös välit poikki sisaruksiinsa, koska minullakin. 

Ei voi mitään. En ole mikään roskasanko jota voi kohdella miten tahtoo. Anteeksi jos pyytävät, vilpittömästi, niin asia olisi eri. 

Hyvä tuo viimeinen lause. Siskoni pyysi muka anteeksi, eli tämä perinteinen "anteeksi JOS olen loukannut", eli yhtä tyhjän kanssa. Ja perään sama valitus kun aina ennenkin. Eli turhaa.

Vierailija
11/24 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
12/24 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehesi ei voi puhua omille sisaruksilleen jos sinä olet riidoissa heidän kanssaan?

Vierailija
13/24 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehesi ei voi puhua omille sisaruksilleen jos sinä olet riidoissa heidän kanssaan?

Koska hän ei hyväksy sitä, miten he ovat minua kohdelleet. Jos he eivät hyväksy minua, mies ei halua olla heidän kanssaan missään tekemisissä. 

Vierailija
14/24 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska hän ei hyväksy sitä, miten he ovat minua kohdelleet. Jos he eivät hyväksy minua, mies ei halua olla heidän kanssaan missään tekemisissä. 

OK, voin ymmärtää jos sinua oikeasti on kohdeltu todella huonosti, mutta kyllä esim. iäkkäiden vanhempien asioiden hoitaminen ja muuhun sukuun yhteydenpito vaikeutuu jos ei voi puhua sisaruksilleen.

Vierailija
15/24 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti on pakkomielteinen inttäjä. Periaate on ettei halua ymmärtää muita. Sanoo aina päinvastoin asiat kun toinen tuntee. Hyvin rasittavaa. 

Vierailija
16/24 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
17/24 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

OK, voin ymmärtää jos sinua oikeasti on kohdeltu todella huonosti, mutta kyllä esim. iäkkäiden vanhempien asioiden hoitaminen ja muuhun sukuun yhteydenpito vaikeutuu jos ei voi puhua sisaruksi

Ei ole iäkkäitä vanhempia, eikä vanhempia ylipäätään.

Vierailija
18/24 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei varsinaista riitaa suvun kanssa, ei vaan pidetty yhteyttä kun ensin sairastui äiti ja sitten isä, muistisairauteen. Jouduin hoitamaan heidän asioitaan ja yhteydenpito sukulaisiiin vain jäi.

Nyt se sitten kaduttaa, isän kuoleman jälkeen sillointällöin hänen nuorimman siskon kanssa soiteltu. Serkuillakin on jo aikuisia lapsia (no jos minä olen jo 60v. niin olen jo pappa-iässä .... pyhyy! ... miten tässä nyt näin kävi???)

Ois se vaan pitänyt käydä katsomassa esim. muffaa (nukkui pois 80-luvulla). Ilmeisesti sepelvaltimot. Oli kuulemma heitetty nuorena miehenä sodassa pahimpiin paikkoihin, ilmeisesti jotenkini traumatisoitui siitä ja alkoa meni runsaasti. Näin hänet joskus 4-5-vuotiaana, haisi hielle ja vanhalle viinalle (siis se: "kylläpäs muffa tuoksuu kummalle"). Muuten oli mukava, leikitteli minua yms. Niin tuo "sepelvaltimot", mulla voi olla sama "vika", isän puolen suvussa ei kellään.

POV: Ottakaa asioista selvää ennenkuin liian myöhäistä.

Vierailija
19/24 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä ne välit menee keneen tahansa kun lopetetaan se feikkaaminen. 

Miksi alunperinkään on feikattu mitään? Tietenkin suhde erityisesti lapsuusajan perheeseen muuttuu vuosien saatossa, mutta se on eri juttu. Kyllä mulla ainakin olisi tosi korkea kynnys katkoa välejä kehenkään sukulaiseen.

Vierailija
20/24 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heillä saa olla susta mielipiteensä. Olet antanut sellaiset vipat etteivät tykkää, et kai säkään kaikista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi