Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmisten kanssa tulee nykyisin todella helposti riita tai huonot välit

Vierailija
29.09.2025 |

Onko se jokin nykyajan ilmiö kun en aiemmin ole tällaista huomannut. Jos on jostain asiasta eri mieltä jonkun kanssa, alkaa nimittely, seläntakana puhuminen, kampeaminen ja häiriköinti, eli pitäisi aina olla samaa mieltä ja altavastaajana että tulee kenenkään kanssa toimeen. Esim. joku kehuu maksalaatikkoa (tai vastaavasti jotain tuotemerkkiä) ja kysyy minulta, KAIT SINÄKIN TYKKÄÄT MAKSIKSESTA, vastaan en tykkää, en sitä juurikaan syö, ehkä 2 kertaa vuodessa. Siitäpä alkaakin sitten nimittely tähän tyyliin NIRPPANOKKA, TAHALLASI OLET ERI MIELTÄ, MIKSI VÄÄNNÄT ETTEI MAKSALAATIKKO MUKA OLE HYVÄÄ. Voi perkele joo että ihmiset ovat nykyisin rasittavia. Mikäli ei kestä eriävää näkemystä, miksi perkele sitten kysyy.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Miksi osa myös hautoo marttyyrinä, vaikka itse mokaa tai eri tapa tehdä asiat, eikä selvitä asioita nätisti jotka vaivaavat muita sekä itseä. Ja menevät toisen yli.

Vierailija
2/29 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksipä pysyttelenkin kuspäistä erossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työelämässä tuollainen on helvetin rasittavaa ja energiaa vievää. 

Vierailija
4/29 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset hyvin hanakasti kertovat oman näkemyksen mutta itse eivät kestä eriävää mielipidettä . Samoin arvostelevat ihmisiä mutta heihin ei voi kohdistua pienintäkään kritiikkiä . Mahdoton yhtälö siis olla ihmisten kanssa .

Vierailija
5/29 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksipä pysyttelenkin kuspäistä erossa.

Ei ole mikään ihme että etätyöt ovat niin suosittuja nykyään - ei tarvitse kestää kaikkia ääliöitä...

Vierailija
6/29 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset hyvin hanakasti kertovat oman näkemyksen mutta itse eivät kestä eriävää mielipidettä . Samoin arvostelevat ihmisiä mutta heihin ei voi kohdistua pienintäkään kritiikkiä . Mahdoton yhtälö siis olla ihmisten kanssa .

Erittäin totta, mutta kun ei tuppisuunakaan viitsi olla eikä samaa mieltä, niin ei ole ihme, että osalle tulee jo mt-ongelmia. Mahdoton yhtälö tulla toimeen ihmisten kanssa, ei todempaa lausetta kyllä ole. Ihan sama miten käyttäytyy, niin aina on joku huohottamassa niskaan ja kyyläämässä, että miksiköhän tuo teki tuon tai miksiköhän oli taas eri mieltä, pitääpä alkaa kekkuloimaan.

Vierailija
7/29 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut. Sen myötä todennut, että ei kannata ystävystyä kenenkään kanssa,  vaikka ollisi kuinka yksinäinen.

Vierailija
8/29 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko some tätäkin muuttanut. 

Facebookista joutunut hiljattain jättäytymään pois liikojen negatiivisten kokemusten takia. 

Ketkä siellä alkoi puuttumaan liikaa mun elämän valintoihin tai ketkä muuten ikäviä kirjoitteli. Enkä tietääkseni mitään väärää tehnyt vaan ollut oma avoin itsensä tuolla alustalla.

Tekisi mieli sanoa, että oli asiat hyvin ennen someaikaa vaikka noilla alustoilla etunsakin on. 

Vierailija
9/29 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasarilla ihmiset olivat vielä maltillisia kannoissaan. Oliko se sitten Neuvostoliiton pelkoa vai mitä, en tiedä. 

Nykyään on kauhea polarisaatio sosiaalisissa tilanteissa päällä heti, varovaisuus ja maltillisuus kadonnut kokonaan. Matkitaan amerikkalaista polarisaatiota joka vyöryy silmiin koko ajan netistä ja mediasta. Kun ameriikassa ollaan jyrkkiä niin sit meidänkin täytyy olla täällä hei. Oma kulttuuri on kadonnut täysin.

Vierailija
10/29 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut. Sen myötä todennut, että ei kannata ystävystyä kenenkään kanssa,  vaikka ollisi kuinka yksinäinen.

Niinpä. Jos olet parisuhteessa, jompikumpi esittää päällikköä. Kun olet työyhteisössä, kollegat leikkii päällikköä. Kun puhuu naapurin kanssa, kuluu nyökyttelyyn liikaa aikaa. Kun joku tönii kaupassa pitää vain nyökytellä. Yksin on kyllä ihan hyvä olla vaikka joskus apua kaipasikin, mutta AVUNPYYTÄMISESTÄ VOI TULLA TAPPELU.

Vierailija
11/29 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvasit juuri erittäin osuvasti äitini.

Vierailija
12/29 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teetätin itselleni paidan kesällä, jossa lukee synnyinkaupunginosani ja alla synnyinvuoteni.

Reaktiot ovat olleet aika jyrkkiä naisten suunnalta :D Olen kai nat sikakka nyt tai jotain sitten, vaikka kyse on ihan vain epäpoliittisesta ylpeydestä omasta paikallisidentiteetistä.

Vierailija
13/29 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuraa tulee niskaan vähän kaikkialla, pahin paikka on se, kun lääkärikin jo heittää kyseenalaista läppää ja itsellä alkaa sappi kiehumaan...

Vierailija
14/29 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan jokin epidemia liikkeellä nykyisin, jos raapasee edes yhden tulitikun niin koko homma räjähtää käsiin ? !

Vierailija
15/29 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutustaso nousee, sivistystaso laskee?

Vierailija
16/29 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Some on lisännyt yhdenmukaisuuden vaatimusta. 90% nuorista naisista on samanlainen hiustyylikin. Poliittisista aiheista ei kannata edes puhua, niistä ainakin saa vain riidan aikaiseksi.

Vierailija
17/29 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Työpaikalla eräs ihminen tuomitsee hanakasti sekasyöjiä. Hän itse on vegaani. Kuitenkin lihansyöjä miesystävä kelpasi. Itse en syö makeisia, eli suklaata, karkkeja ym. Siitä sain sitten kuulla tältä vegaanilta, että miksi en syö ja onko jokin sairaus tmv. En minäkään alkanut tiedustelemaan, että onko hän jotenkin sairas kun ei syö lihaa ja maitotuotteita. Käsittääkseni suklaakaan ei ole maidotonta mutta enpä maininnut....

Vierailija
18/29 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen keskusteluilmapiiri on nykyään niin täynnä tabuja. Venäjä, työttömyys, persut, kristinusko, koulutus, valtamedia, koulutus, jne.

Kauhea miinakenttä, ei pysty. 

Vierailija
19/29 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulutustaso nousee, sivistystaso laskee?

Tämä on kyllä outo yhtälö. 

Vierailija
20/29 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa pysyä noista riidankylväjistä kaukana. Ovat kuin tikittäviä aikapommeja, monet oikein etsimällä etsivät aihetta, mistä voisi vetää herneet nenään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi