Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako lääkäriä kyseenlaistaa?

Vierailija
29.09.2025 |

Ihmettelen vain, kun kohta 1kk ajan ollut dominoivan käden ranne kipeänä, vaikea siis ihan wc-asioista suoriutua, koska kaikki kys käden ja ranteen käyttäminen ja taivuttaminen ym aikaansaa kipua ja sellaisia teräviä kipupistoksia mitkä pistää irvistämään.

Sain Burana-reseptin+kipugeeliä ja toki myös töihini, varhaiskasvatuksessa, olen täysin kykenevä tällä kädellä. Kerroin myös, että ryhmässä useita tuen tarpeisia jotka tarvitsevat rajoittamista myös fyysisesti+nostelua ym pukemisen, riisumisen ja pesemisen lisäksi. Ei vaikutusta. 

Tulin 1h sitten kotiin töistä ja oli nyt pakko purkautua, koska ihmetyttää, vtuttaa ja sattuu.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrätä? Niitä saa ihan ostettua ilman lääkäriä ja rannetta voi hoitaa ilman lääkettä.

Vierailija
22/30 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla epäiltiin psoriasista. Menin yksityiselle lääkärille. Hevosmiehen elkeillä tämä tohtori selitti minulle tosissaan että psori tulee "metyylialkoholin" käytöstä. Olin silloin raitis. En viitsinyt selittää hänelle kemiantietojani koskien alkoholeja. En ole käynyt kys. lääkäriasemalla sen jälkeen.

Mitäh?!? 😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtökohtaisesti tapanani ei ole lääkärillä asioida "sairausloma tähtäimessä" vaikka täällä riittääkin näitä myrkkykäärmeitä olettamuksineen.

Asioin siellä, jos on tarvetta eikä tai omat konstit ei riitä/auta. Nytkin tätä rannetta tosiaan potenut kuukauden päivät ja himmannut hommia kotona ja vkonloppuisin, arjessa ja työssä se ei onnistu, muutenkin mennään vajaalla kasvattajaresurssilla jo pitkälti toista kuukautta eikä sijaisia ole saatu.

Nyt sitten ajattelin, kun 4vkoa kipuilua ja käden käyttöongelmaa ollut, että lääkärille syytä mennä, ei se pitkään jatkuva tulehduskaan ja kiputuntemus ole kivaa tai normaalia.

Sitä soisi, että tulisi kuulluksi ja olisi ihmisenä väliä, miten voi samaan aikaan todeta, että vältä rasitusta ja töihin vaan vaikka kuullut, että mitä se työ on?? Ja resurssivajaus eli en voi siellä himmailla ja vältellä käden käyttöä.

Ap

Vierailija
24/30 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäh, onko joku saanut buranan lisäksi ihan kipugeeliä reseptillä? 😮

Tässähän mennään eteenpäin hoidon laadussa! Kai se sanoi että "liikuttele ja lepuuta sitä tarvittaessa ja kivun sallimissa rajoissa"?

Tällainen maallikko olis määrännyt ehkä rinnalle aluksi vahvemman kipulääkkeet, lepoa ja lastaa kädelle ja buranan kanssa vatsahaavaa ehkäisemään vatsansuojalääkettä, mutta mitäpäs me potilaat mistään tiedetään.

Kas kun ei määrännyt ketipinoria vitutukseen.

Muuten, luonnontropeista ainakin inkivääriä on käytetty kipuun ja tulehdukseen.

Vierailija
25/30 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkemyyjä myi sinulle lääkkeitä. Mitä oikein odotit? 

Lämpöhaude joka yöksi tästä eteenpäin ranteeseen. Voit käyttää myös inkivääriä iholle jos haluat, mutta jo lämpö eli se tehostunut verenkierto saa ihmeitä aikaan. Tuki vaikka jostakin sidetarpeesta päivän ajaksi.

Ei kai lämpö ole tulehdukseen kovinkaan ideaali ratkaisu? Jännetupin tulehdus tmv se kuulema on, ja pitäisi välttää rasitusta. Samaan aikaan töihin vaan takaisin, tuollaiseen mistä kerroinkin. Ei oikein onnistu alueen rasituksen välttäminen niiden 8h aikana, päinvastoin.

Mutta mitäpä minä tiedän.

Ap

Se kyseenalaistaminen tapahtuu siellä lääkärin pakeilla: "tohtori hyvä, minä tarvitsen sairaslomaa. Minä en tule pärjäämään työssäni tällä kädellä." Jos toistoa ta

Niin no, artikulaationi hänelle oli kyllä varsin selkeää, olen aika taitava siinä jo työni takia, ja tuo työnkuva asiakkaineen tuli ilmi ainakin pariin kertaan. Eli ei ollut nyt niistä asioista hänen suhtautumisensa kiinni.

Ap

Vierailija
26/30 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatine 25/25, viestin lainaaminen ei onnistu.

Työterveyslääkärin palvelut ovat työnantajan puolesta maksetut/tilatut. Työnantaja on asiakas, asiakkaan edun mukaista on pitää työntekijä työssään. 

Jos potilaana olet sitä mieltä, että et selviä työssäsi ja että tilasi voi jopa pahentua, josta syystä saattaisit tulevaisuudessa tarvita vielä intensiivisempää hoitoa, tulee tämä lääkärille kertoa. Olen myös itse ollut sairaslomaa tarvitsevana potilaana ja joutunut ohjeistamaan lääkäriä työssään, olenhan minä se joka kärsin ja se joka tiedän mitä työni kuvaan kuuluu.

Vierailija
27/30 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaatine 25/25, viestin lainaaminen ei onnistu.

Työterveyslääkärin palvelut ovat työnantajan puolesta maksetut/tilatut. Työnantaja on asiakas, asiakkaan edun mukaista on pitää työntekijä työssään. 

Jos potilaana olet sitä mieltä, että et selviä työssäsi ja että tilasi voi jopa pahentua, josta syystä saattaisit tulevaisuudessa tarvita vielä intensiivisempää hoitoa, tulee tämä lääkärille kertoa. Olen myös itse ollut sairaslomaa tarvitsevana potilaana ja joutunut ohjeistamaan lääkäriä työssään, olenhan minä se joka kärsin ja se joka tiedän mitä työni kuvaan kuuluu.

25/26

Vierailija
28/30 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No käytä toista kättä , ei se nyt ole vaikeaa.

Vierailija
29/30 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs läheiseni olisi jo kuollut, ellei olisi tullut lääkäriä kyseenalaistettua.

Vierailija
30/30 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No käytä toista kättä , ei se nyt ole vaikeaa.

Taidat olla suht simppeli ihminen, huomioiden ihan asianlaidat jotka tässäkin ketjussa tullut ilmi.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yhdeksän