Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menisitkö luokkakokoukseen, jos tulisi kutsu nyt?

Vierailija
29.09.2025 |

Itse varmaan menisinkin. En ole käynyt yhdessäkään.

Kommentit (85)

Vierailija
61/85 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun piti olla eli 10 v yo-kirjoitusten jälkeen, mua ei pyydetty.

Kun ei silloinkaan välitetty, niin miksi menisin nyt vaikka saisin kutsun?

Vierailija
62/85 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin luokkakokouksessa joskus 10 vuotta sitten, ei ole tarvetta nähdä uudestaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/85 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en vitussa 🤣

Vierailija
64/85 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä Luoja, en. Mun mielikuvissa kaikki on vaan mittailemassa siellä toistensa saavutuksia ja ajatuskin ahdistaa, kun mulla ei ole mitään hyvää kerrottavaa.

Vierailija
65/85 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi, 30 vuotta ei ole tarpeeksi pitkä että kaunat olisi saatu lapioitua syrjään. Ja kusipäitten kanssa en vapaaehtoisesti halua aikaani kuluttaa

Vierailija
66/85 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi. Voin kuvitella ne ivalliset/säälivät ilmeet, kun selviäisi, ettei minusta koskaan tullut mitään. 

Vierailija
67/85 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. En mennyt kun tuli enkä mene jatkossakaan. Olin koulukiusattu ja kiusaajat olivat omalta luokalta. En tiedä miksi ihmeessä halusin nyt aikuisena nähdä ja olla missään tekemisissä heidän kanssaan? 

Vierailija
68/85 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin, jos kyseessä olisi ala-asteen luokka. Meillä oli todella tiivis ja kiva luokka, toivoisin kuulevani, että ihmisillä sujuu elämä oikein hyvin. Vaikeina aikoina elämässä tuon ajan muistot oikeasti auttavat jaksamaan ja olen ikuisesti kiitollinen niistä, vaikka varmasti aika on osaltaan kullannut muistot.

Mutta yläaste tai lukio? En menisi, monen kanssa ei ollut tuossa iässä tekemisissä niin paljoa, oli omat pienemmät porukkansa, eikä ollut elämässä oikein hyvää aikaa tuo enää muutenkaan.

Vierailija
69/85 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin. 

Vierailija
70/85 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin, ihan sama mikä luokkakokous. Olisi kiva tavata vuosien takaisia koulukavereita.

Vierailija
71/85 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En menisi. Ymmärtämäni perustella niissä käy aina tyypit, joiden kanssa en ollut muutenkaan tekemisissä. Lehdessä oli kerran juttu koko ikäluokkani tietyssä koulussa päättäneiden tapaamisesta. Ryhmäkuvassa oli tyyliin vain politiikassa mukana olevia ihmisiä. Eli oltiin vain kalastelemassa ääniä. 

Meillä kokoukseen tuli ihan kaikenlaista porukaa, menestyneempiä ja vähemmän menestyjiä. Kukaan ei ollut politiikassa ja mukavaa oli.

Vierailija
72/85 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. En mennyt kun tuli enkä mene jatkossakaan. Olin koulukiusattu ja kiusaajat olivat omalta luokalta. En tiedä miksi ihmeessä halusin nyt aikuisena nähdä ja olla missään tekemisissä heidän kanssaan? 

Asiasta voi jutella. En minä jaksa kantaa kaunaa jollekin lapsuuden ajan kiusaamiselle, vaikka olin ujo ja kiusattu.

Vierailija
73/85 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi, sillä minulla ei ole mitään kiinnostusta nähdä niitä kiusaavia ja pilkkaavia ysiluokan ksipäitä.  Mulla oli kaksi oikein hyvää ystävää vielä kasiluokalla, mutta sitten ysiluokan syksyllä luokan kovikset ottivat minut silmätikukseen ja toinen ns. ystävistäni meni heidän puolelleen.  Se toinen ns. ystävä ei kiusannut, mutta rupesi kaveraamaan ihan muiden kuin minun kanssani, ja kun yritin porukkaan mukaan, tunsin todellakin olevani se ylimääräinen jota ei kaivattu.  Yksiluokka meni sitten yksin, kiusattuna, hylättynä ja ahdistuneena.  Lukiossakaan tilanne ei juurikaan muuttunut, mutta sain sentään yhden kaverin jonka kanssa saatoin olla välitunnit, muutoin ei kyllä nähty.

Toisaalta, voisi olla pirun mukavaakin mennä luokkakokoukseen näyttäytymään, sillä nyt en olekaan enää yksinäinen vaan minulla on hyvä puoliso, mukavat lapset ja montakin hyvää ystävää.  Olen opiskellut ja saavuttanut hyvän ammatillisen aseman, sama juttu myös miehelläni ja lapsillani.  Ei saa kehua, mutta rahasta ei ole pulaa ja omaisuuttakin on.  Jostain kumman syystä en ole lihonut tai rupsahtanut vaikken enää ole teini.  Pikkuisen pakkelia pintaan niin olisin ihan soiva peli enkä enää se luokan harmaa hiirulainen.  Voisihan sitä käydä näyttäytymässä ja vähän kehuskella Espanjan ja Lapin huviloilla, isolla asunnolla jossain päin Suomea ym. mutta ei, siihen en ryhdy, vaikka toki, olisihan se kiva toisaalta nähdä niiden muitten ilmeet.

Mutta vastaus on siis ei.  Olen onnellinen mitä olemme työllämme ja ahkeruudellamme saavuttaneet, mutta ne eivät ole ylpistelyn eikä kehumisen aiheita.

Vierailija
74/85 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi. En halua enää nähdä niitä ihmisiä, jotka kiusasivat minua joka ikinen päivä tehden selväksi, että minä en ole heihin verrattuna minkään arvoinen.

Vierailija
75/85 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi. Nuo ihmiset ei merkitse mulle enää mitään. 

Vierailija
76/85 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En menisi. Nuo ihmiset ei merkitse mulle enää mitään. 

Eikös ihmisten kanssa ole mukava jutella, vaikka niistä ei tule suurempaa merkitystä elämään?

Vierailija
77/85 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, ei vaan jaksa kiinnostaa. Kiusattu olin, mutta vaikken olisi ollutkaan, niin silti ei vaan kiinnosta.

Vierailija
78/85 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi luokkakokous oli, meitä oli kaksi paikalla. Nyt olisi varmaan yksi tai kaksi kun silloinen järjestäjä on kuollut.

Vierailija
79/85 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi luokkakokous oli, meitä oli kaksi paikalla. Nyt olisi varmaan yksi tai kaksi kun silloinen järjestäjä on kuollut.

Siis yhteensä kolme.  Kutsuja + 2

Vierailija
80/85 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi. Asun toisella puolella maailmaa nykyään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi viisi