Menisitkö luokkakokoukseen, jos tulisi kutsu nyt?
Itse varmaan menisinkin. En ole käynyt yhdessäkään.
Kommentit (76)
En varmaan.
Olen ehkä outo, mutta mussa ei ole pätkääkään nostalgiaa - siis sellaista vanhojen hyvien aikojen kaihoisaa muistelua. Ei minulla ole kouluajoista mitään hirveän traagisia muistoja, mutta en toisaalta muista myöskään, että olisin erityisen hyvin viihtynyt koulussa tai että meillä olisi esimerkiksi ollut jotenkin hirveän hyvä luokkahenki. En ole kauhean kiinnostunut näkemään vanhoja luokkakavereita, ei minua vain erityisesti kiinnosta.
En menisi. Ajatuskin on tympeä. Olisi inhottavaa nähdä niitä vanhoja ukkoja akkoja. Ajatus heistä ja itsestäni nuoruuden kukkeudessa pysyköön mielikuvissa, en ole kiinnostunut siitä mitä elämä on kenellekin tuonut. En ole luonteeltani vähääkään nostalgiaan taipuvainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu minkä luokan ja mistä oppilaitoksesta.
No ihan peruskoulua tarkoitin, pitkäkestoisinta luokkaa. Ap
pitkäkestoisinta luokkaa? Usein ala-asteellakin hajotetaan luokkia kesken koulun, joten aika harva on edes 6 vuotta saman luokan kanssa. Ja yläkouluun mennessä sitten taas luokka vaihtuu.
Meillä oli sama luokka ysille asti. Ap
Vierailija kirjoitti:
En menisi. Ajatuskin on tympeä. Olisi inhottavaa nähdä niitä vanhoja ukkoja akkoja. Ajatus heistä ja itsestäni nuoruuden kukkeudessa pysyköön mielikuvissa, en ole kiinnostunut siitä mitä elämä on kenellekin tuonut. En ole luonteeltani vähääkään nostalgiaan taipuvainen.
Siellä näkee kuinka porukalla rupsahdetaan. Ihan hyvä muistutus.
Menisin. Kaksi kertaa aiemminkin järjestetty, ensimmäisellä kerralla paikalla oli 3/4 porukasta ja seuraavalla kerralla enää 5. Josko nyt olisi aikaa kulunut jälleen niin paljon, että porukka vaivautuisi tulemaan vanhoille kotikonnuilleen näkemään yhden illan verran niitä vanhoja luokkakavereitaan. Osan kanssa oltiin ihan 9 vuotta samalla luokalla, osan kanssa vaan yläasteen ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu minkä luokan ja mistä oppilaitoksesta.
No ihan peruskoulua tarkoitin, pitkäkestoisinta luokkaa. Ap
pitkäkestoisinta luokkaa? Usein ala-asteellakin hajotetaan luokkia kesken koulun, joten aika harva on edes 6 vuotta saman luokan kanssa. Ja yläkouluun mennessä sitten taas luokka vaihtuu.
Meillä oli sama luokka ysille asti. Ap
Tämä lienee harvinaisempaa kuin se, että viimeistään seiskalle vaihtuu luokka.
Kouluaika oli todella mukavaa ja oli paljon kavereita, mutta en menisi. Ei oikeastaan kiinnosta, että mitä kukakin tekee! Suunnilleen toki tiedän somesta, mutta lähemmin ei jaksa välittää...
Valitettavasti tällä kertaa pitäisi jättää väliin. Mä olen vaikeasti masentunut ja pelkään nyt sosiaalisia tilanteita myös. He tietty olsivat tuttuja vuosikymmenten takaa, että voisi tehdä hyvääkin... en tiedä.
Mä olen meidät yleensä kasannut kasaan, että olishan se piristävää, jos joku toinen olisi ottanut kopin. :D
Tuskin.Ei taida olla mitään yhteistä
Vierailija kirjoitti:
En varmaan.
Olen ehkä outo, mutta mussa ei ole pätkääkään nostalgiaa - siis sellaista vanhojen hyvien aikojen kaihoisaa muistelua. Ei minulla ole kouluajoista mitään hirveän traagisia muistoja, mutta en toisaalta muista myöskään, että olisin erityisen hyvin viihtynyt koulussa tai että meillä olisi esimerkiksi ollut jotenkin hirveän hyvä luokkahenki. En ole kauhean kiinnostunut näkemään vanhoja luokkakavereita, ei minua vain erityisesti kiinnosta.
Vanhalla ala-asteella voisin käydä ja juoda kahvit sen porukan kanssa, jos sinne rakennukseen päästäisiin. Mutta joku lukio... ei ei. Siellä oli jo silloin ykkösketju niin diivoja että en varmasti menisi.
En menisi. Ymmärtämäni perustella niissä käy aina tyypit, joiden kanssa en ollut muutenkaan tekemisissä. Lehdessä oli kerran juttu koko ikäluokkani tietyssä koulussa päättäneiden tapaamisesta. Ryhmäkuvassa oli tyyliin vain politiikassa mukana olevia ihmisiä. Eli oltiin vain kalastelemassa ääniä.
En tiedä. Jotenkin luokkakokouksesta on kadonnut tietty hohto, kun kuitenkin näkee ison osan elämän koko ajan sosiaalisessa mediassa.
Ei kiinnosta nähdä yhtäkään kouluaikojen paskapäätä.
Katsoin ensimmäisen. Se oli hyvä. Toinen huonompi. Näyttelijät hyvät.
En, en pitänyt niistä ihmisistä silloinkaan kun olin koulussa.
En ole ollut. En menisi. Vaihdevuodet vanhensivat hieman, ei ole mitään sellaista kerrottavaa josta olisi iloa niissä piireissä. Arvomaailmat hieman erilaiset. Teinimokailut hävettävät edelleen vuosien jälkeenkin. Muilla lienee sellaista mitä minulla ei ole (perhe, auto, matkat, talo, ura) ja toisinpäin.
Vierailija kirjoitti:
Katsoin ensimmäisen. Se oli hyvä. Toinen huonompi. Näyttelijät hyvät.
Oot hauska mutta ei toi oikein toimi.
Siitä ei ole pelkoa että kutsua tulisi. 20 vuotta kulunut sekä peruskoulusta että ammattikoulusta eikä kertaakaan ole hiiskuttu sanallakaan luokkakokouksesta. Saattaapi silti olla että on pidetty kerran jos toisenkin mutta vain ne sisäpiirin coolit ihmiset on kutsuttu mukaan ja muut ei niin tärkeät jätetty ulkopuolisiksi.
En. Jos ei kuulu mitään 20 vuoteen niin miksi pitäisi nyt nähdä?