Minkälaista on valmismatkalla?
Olen tähän asti varannut aina lennot ja hotellit erikseen enkä ole koskaan ollut millään pakettimatkalla. Nyt ajattelin pelkästä mielenkiinnosta kokeilla mutta minkälaista siellä on. Onko paljon känniääliöitä, köyhäilyä ja rääkyviä pentuja? Suomalaisten matkanjärjestäjien hotellien tasossa ei näköjään ainakaan ole hurraamista. Viiden tähden hotellitkin on melko noloja.
Kommentit (129)
Japanissa on ekstra täsmällinen liikenne julkisilla.
Mitä sitä itse ajamaan autolla jos ei ihan mahdottomia matkoja tee ja ne voi tehdä yhteismatkoilla matkanjohtajan kanss.
Välttelisin valmismatkoja, toki riippuu vähän kohteesta. Itse matkustan yleensä omatoimisesti, mutta muutaman kerran olen ottanut äkkilähdön valmismatkalle. Ikinä ei ole tullut valmismatkaa varattua yli 2 viikkoa ennen lähtöä.
Joskus niiltä on löytynyt joku hyvä kaveri jonka kanssa on istuttu iltaa hotellin terassilla tai baareissa.
Useimmiten on liikaa muita suomalaisia hotellissa ja kohteessa.
Vierailija kirjoitti:
Välttelisin valmismatkoja, toki riippuu vähän kohteesta. Itse matkustan yleensä omatoimisesti, mutta muutaman kerran olen ottanut äkkilähdön valmismatkalle. Ikinä ei ole tullut valmismatkaa varattua yli 2 viikkoa ennen lähtöä.
Joskus niiltä on löytynyt joku hyvä kaveri jonka kanssa on istuttu iltaa hotellin terassilla tai baareissa.
Mihin sinä ne ylimääräiset suomalaiset sitten laittaisitß Voit matkustaa yksin, niin olen joskus tehnyt. Silloin on tärkeää tutustua toisiin suomalaisiin, koska turistikohteissa ei tutustuta maan kansalaisiin. Kuka nyt haöuaisikaan suomalaisiin tutustua. Hiii...
Voitteko kertoa mikä on matkojenne tarkoitus? Mitä haluatte matkojen sisällöltä?
Vierailija kirjoitti:
Voitteko kertoa mikä on matkojenne tarkoitus? Mitä haluatte matkojen sisällöltä?
Lämmintä ilmaa ja kylpylässä rentoutumista. Siihen päälle pari retkeä, että näkee vähän paikallisten elämää.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai niillä mitään sen kummempaa tarkoitusta ole, mukavaa viettää aikaa puolison kanssa (yleensä reissataan yhdessä) erilaisessa ympäristössä. Tykätään nähdä uusia maisemia, syödä ja juoda hyvin. Tai no yks tärkeä juttu mulle on aina auttaa jollain tavalla paikallisia eläinsuojelutahoja, tää siis lähinnä noilla Kreikan saarilla. Kaupunkilomat sit painottuu jonkin verran myös kulttuurijuttuihin, museot esim.
Vierailija kirjoitti:
Parhaiten tutustutte maahan kun kuljette julkisella liikenteellä. Siellä on maan kansalaisa bussissa ja paikallisjunissa.
Tämä on oikeaa elämää.
Ihmettelen mitä odotatte matkoilta kun ette halua edes tervehtiä suomalaisia.
Me aina käytämme julkisia ulkomailla ja käymme toreilla ja kirppiksillä missä tahansa liikumme.
Kiinan kiertomatkalla ei kyllä hirveästi kiinnostanut käyttää julkisia, kun ne oli aina täyteen ahdettu. Virkailijat vielä selästä työnsivät, että saatiin kaikki sullottua vaikka junan sisään. Parin kokemuksen jälkeen varattiin taksi koko päiväksi ja kierreltiin nähtävyyksiä katsomassa.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä niissä kohteissa on liikaa englantilaisia ja saksalaisia. Fuge tosin on kohde, jossa on etupäässä suomalaisia, muut kansallisuudet ovat keskittyneet muihin Aurinkorannikon kohteisiin.
Parhaiten tutustutte maahan kun kuljette julkisella liikenteellä. Siellä on maan kansalaisa bussissa ja paikallisjunissa.
Tämä on oikeaa elämää.
Ihmettelen mitä odotatte matkoilta kun ette halua edes tervehtiä suomalaisia.
Me aina käytämme julkisia ulkomailla ja käymme toreilla ja kirppiksillä missä tahansa liikumme.