Opiskelijat eivät käy enää biletapahtumissa - ei ihme
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011522488.html
"Opiskelijat eivät käy biletapahtumissa kuten ennen, surevat järjestävät
Opiskelijoiden rahatilanne on tiukentunut eikä heillä ole varaa käydä ulkona entiseen tapaan, sanoo Bileinsinöörit ry:n puheenjohtaja Aaro Huttula."
Kuvassa Aaro Huttula on ilman housuja, saunakuuppa munan peittona, ja alkoholia kädessä. Polvelle on tatuoitu tuoli - olen ihan 100% että Aaron mielestä on hyvä läppä kertoa, että hänen polvellaan olisi vapaa tuoli ja siihen voi neiti istua.
Just se syy, miksi itse kävin naisena teekkaribileissä tasan kaksi kertaa - ensimmäisen ja viimeisen, osuivat vielä samaan päivään. Miksi haluaisin nähdä Aaron tai kenenkään muunkaan paljaita genitaaleja vapaa-ajallani?
Kommentit (83)
Jaha, että sellainen häiriintynyt uhriutuminen siinä lopussa. Juuri sen takia en kierrän suomalaiset naiset kaukaa. Olkaa te vaan lähi idän ja afrikan raketti insinöörien kanssa, ne varmaan ovat kunnollisia herrasmiehiä.
Kun olin opiskelija niin mulla oli varaa käydä bileissä kerran vuodessa ja varaa syödä yliopistolla kerran vuodessa. Tää biletys on tuntunut ihan mahottomalta, onneks nyt eivät enää bailaa.
No, älä nyt sekota sentään teekkareita noihin AMK-insinööreihin! Tuossa kuvassa ei ole teekkarilakki vaan joku AMK-opistoinsinöörikoulun lakki!
Teekkarilakki reunus ja tupsu ovat mustia!
Vierailija kirjoitti:
Jaha, että sellainen häiriintynyt uhriutuminen siinä lopussa. Juuri sen takia en kierrän suomalaiset naiset kaukaa. Olkaa te vaan lähi idän ja afrikan raketti insinöörien kanssa, ne varmaan ovat kunnollisia herrasmiehiä.
Ihan on kuule kotimainen oma herrasmieheni kotona, metsästää ja kalastaa ja osaa puut kaataa ja talonkin meille rakensi. Ei tosin DI, vaikka itse olenkin.
Mieluummin jäädään yksiöön kököttämään ja woltataan ruokaa ravintolasta ja masennuslääkkeitä apteekista. Pitää olla individualisti, eikä vahingossakaan haluta mitään yhteisöllistä.
Miksi puheenjohtajana niillä on joku 50v pervo ukkeli?
Vierailija kirjoitti:
No, älä nyt sekota sentään teekkareita noihin AMK-insinööreihin! Tuossa kuvassa ei ole teekkarilakki vaan joku AMK-opistoinsinöörikoulun lakki!
Teekkarilakki reunus ja tupsu ovat mustia!
Muuta eroa noissa ei varmaan olekaan, kuin tupsun väri...
Vierailija kirjoitti:
Kun olin opiskelija niin mulla oli varaa käydä bileissä kerran vuodessa ja varaa syödä yliopistolla kerran vuodessa. Tää biletys on tuntunut ihan mahottomalta, onneks nyt eivät enää bailaa.
Yliopistolla oli halpa ja hyvä ruoka. Miten sitä ei muka ollut varaa syödä? Wolttaatko?
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin jäädään yksiöön kököttämään ja woltataan ruokaa ravintolasta ja masennuslääkkeitä apteekista. Pitää olla individualisti, eikä vahingossakaan haluta mitään yhteisöllistä.
Miksi tuon yhdessä tekemisen pitää keskittyä siihen dokaamiseen? iso osa nuorista ei juo enää.
Omana opiskelikuaikoinani sai shottilistalta eurolla paukun. Yleensä niitä tilattiin pöytään 20 kerrallaan.
Sen verran tuli kiskottua Southern Comfortia, että sai loppuelämäksi tarpeekseen viskilikööristä.
Miten on tarkoitus päästä panemaan jos juhliin ei tule ihmisiä?
Ei ole kyse pelkästään siitä, että ei olisi varaa vaan myös siitä, että nykynuoret eivät biletä muutenkaan niin paljon eivätkä käytä alkoholia samaan tapaan kuin nuoret aiemmin.
Esim. oma nuoreni käy hyvin valikoiden opiskelijatapahtumissa, ja aina selvin päin.
Vierailija kirjoitti:
Saunassa ollaan yleensä alasti.
Herra ei ole kuvassa saunassa, vaan jossain kadulla.
Mun nuoruudessa opiskelijabileet oli just niitä, mistä saattoi löytää seurustelukumppanin. Jotkut löysivät jopa tulevan aviopuolisonsa. Opiskelin sairaanhoitajaksi ja koko oppilaitoksessa taisi olla silloin vain 2 miespuolista. Oli ihan kivaa, kun koulun ilmoitustaululle tuli kutsu teekkareiden bileisiin tai vaikka kadettikoulun bileisiin. Ei niitä bileitä joka kuukausi ollut, mutta muutaman kerran vuodessa.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Mun nuoruudessa opiskelijabileet oli just niitä, mistä saattoi löytää seurustelukumppanin. Jotkut löysivät jopa tulevan aviopuolisonsa. Opiskelin sairaanhoitajaksi ja koko oppilaitoksessa taisi olla silloin vain 2 miespuolista. Oli ihan kivaa, kun koulun ilmoitustaululle tuli kutsu teekkareiden bileisiin tai vaikka kadettikoulun bileisiin. Ei niitä bileitä joka kuukausi ollut, mutta muutaman kerran vuodessa.
Korkattiinko sut noissa bileissä tai jatkoilla?
Ainakin n.10 vuota sitten kun sivusta seurasin Aallon ex TKK :n ensimmäistä lukukautta , se oli aikamoinen hyökyaalto opiskeluvaatimusten suhteen ( vaikka sisään menty tosi hyvillä pisteillä )ettei siinä olisi pari kertaa viikossa pe rseitä vedetty.
Paikka työelämässä löytynyt hyvin ihan ilman yo.verkostaumisia . Niitä kun aina korostetaan näiden rypemisien yhteydessä.
olihan tuo jo silloin vähän noloa että tilattiin hoitsukoulusta tai kauppaopistosta naisia juhliin.
Vierailija kirjoitti:
Korkattiinko sut noissa bileissä tai jatkoilla?
Mun veikkaus on se, että sua ei ole koskaan korkattu. Itse asiassa on niin, että et ole koskaan edes pussannut tyttöä. Nyt sitten kyselet netissä polleana naisilta heidän seksielämästään. Surullista.
Saunassa ollaan yleensä alasti.