Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten lapsettomat vanhukset pärjäävät hoivakodissa?

Vierailija
29.09.2025 |

Heillä ei ole ketään joka toisi vaatteita, kenkiä tai edes hammastahnaa, hammasharjoja, deodaranttia, shampoota jne. Hoivamaksuun nuo eivät kuulu.

Joku vaatemyynti kai käy hoivakodissa kerran tai kaksi vuodessa, mutta hoitajat eivät avusta ostoksien tekemisessä. Käytännössä siis omaisen pitää mennä mukaan.

Myös ulkoilu on tosiasiassa omaisten varassa, vaikka hoivakotien nettisivuilla lupaillaankin että hoitajat vievät ulos. Lapsettomat saavat siis istua sisällä.

Miten lapsettomat vanhukset siis käytännössä pärjäävät? 

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ratkaisin kello-ongelman? Minulle tuli heti mieleen hyvin...

Niin mullekin tulisi mieleen. Tilaa Temusta kellon sinne vanhainkotiin. Tämähän on se eka ajatus. Ongelmaksi tulee, että kello aidosti jää sinne avaamattomaan pakettiin, jos sen hoitajien rästiksi jättää.

Itse siis tilasin kellon verkkokaupasta. Sitten joutui rannekkeen säätämään omilla erikoistyökaluilla oikean kokoiseksi, ettei ollut liian iso. Kello piti myös laittaa oikeaan aikaan. Kuka kuvittelee, että se hoitaja mielellään suorittaa nuo kaikki ylimääräiset puuhat, kun muutenkin on kiire?

Minä kyllä mietin tilaamista jostain Temua paremmasta vaihtoehdosta ensin itselleni (tai vaihtoehtoisesti kivijalkaliikkeestä ostamista, jos sellainen sattuisi olemaan lähellä), itse käyttökuntoon laittamista ja sitten lähettäminen hoivakotiin.

Vierailija
42/45 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoivakodeissa on valtavasti vanhuksia joilla on jälkeläisiä eikä kukaan silti hoida mitään asioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että miksi se yksinäisyys olisi ongelma siellä hoivakodissa jos on elänyt koko ikänsä ilman perhettä, vai tuleeko se siitä että siellä on muita joilla on enemmän kontakteja niin ne joilla ei ole, ovat silloin auttamatta heikommassa asemassa. 

Vierailija
44/45 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan saada lapsen joka ei kykene auttamaan. Joidenkin lapsi myös kuolee ennen vanhempaa. 

Miksi et kysy miten sellaiset vanhukset pärjäävät joilla on kuollut, kehitysvammainen tai vaikka alkoholisti lapsi?

Tai rikollinen. Kavaltanut esimerkiksi juuri vanhempansa. 

Vierailija
45/45 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän perheen, jossa on 8 aikuista lasta eikä yksikään heistä käy katsomassa iäkästä äitiään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän