Oletko lukenut täällä keskustelua ja epäilet sen kertovan sinusta?
Kiinnostava ilmiö palatallq joku väittää tunnistavansa AP:n, vaikka aloituksessa on hyvin vähän tunnistettavia yksityiskohtia. AP ei ole kertonut ikää, paikkakuntaa, ammattia tai mitään konkreettisia esimerkkejä tilanteesta.
Jos lukiessasi hyvin yleistä kuvausta esimerkiksi parisuhdeongelmista ja henkisestä väkivallasta ajattelet heti "tämä koskee minua", kannattaisi ehkä pysähtyä miettimään:
Miksi reagoin näin voimakkaasti?
Onko todennäköisempää että projisoin omia kokemuksiani?
Tunnistanko itseni siitä käyttäytymisestä mitä kuvataan?
Miksi koen tarpeen hyökätä asian esille ottajaa vastaan?
Vauva.fi:ssä on tuhansia käyttäjiä. Parisuhdeväkivalta on valitettavan yleistä. Todennäköisyys sille, että satunnaisesti törmäät omaa tilannettasi koskevaan aloitukseen anonyymipalstalla on häviävän pieni.
Mutta jos sinusta tuntuu että "kaikki puhuvat sinusta", se saattaa kertoa enemmän omasta mielentilastasi kuin siitä mitä muut todella ajattelevat.
Itsereflektio on parempaa kuin vainoajattelu.
Jos huomaat reagoivasi usein aggressiivisesti kun puhutaan henkisestä väkivallasta, se saattaa olla merkki siitä että aihe koskettaa liian läheltä. Perheneuvonta tai terapia voisi auttaa.
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Miin vuosia sitten oli esim. seuraavanlainen juttu.
Eräs tuttu kävi täällä ja lakaisi lattian.
Viersilun jälkeen ilmestyi kirjoitus:Joku kävi kodissani ja lakaisi lattian. .
Kirjoittaja en ollut minä ja 100% varmasti ei myöskään tuo joka kävi täällä.
Ratkaise arvoitus.
Toki jos joku kysyisi, että mitä yritän väitää, niin sanoisin vaan, että olipas sattumaa.Hehheh! Jos joku väittäisi että ei tuollaista ole ollut, niin sanoisin: Sä voit luulla niin.
Kenen ajattelet kirjoittaneen? Ai että joku vakoilee sinua?
No siis koko ajanhan täällä kirjoitellaan muista ihmisistä, joten voisi olla ihan mahdollista että joku kirjoittelun kohde on lukenut kyseisen ketjun ja voi tunnistaa siitä asioita omasta elämästään. Mutta ei ehkä kannata lukea ketjuja sillä ajatuksella että kirjoittaako täällä joku juuri minusta jotain. Tai voi ainakin harjoittaa sitä itsereflektiota, jos sellaiseen kykenee ;)
Tottakai on mahdollista löytää itsestä juttuja täältä. Harvinaista, mutta mahdollista. Ei se ole mitenkään harhaista. Voittaahan jotkut lotossakin.
Eräässä pilkkaketjussa kirjoitettiin minusta. En kehtaa sanoa mikä ketju se oli. Käyttäydyin omituisesti tai vääränlaisesti julkisella paikalla. Tiedänkin melko varmasti kirjoittajan.
Turha mussuttaa jostain harhaisuudesta. Kyllähän tänne jotkut kirjoittavat tarkkoja kuvauksia elämästä ja ihmisistä.
Meidän häiden jälkeen ilmestyi hääkeskusteluun erään vieraan kritiikki :D tiedän kuka tuo vieras oli ja otin kohteliaisuutena että tämä pahantahtoinen ihminen oli joutunut ihan keksimällä keksimään valittamista, tyyliin "eteinen oli vääränmuotoinen" jos vähän kärjistän
Joillain ihmisillä on tunnistettava tyyli kirjoittaa ja puuttuu äly muuttaa tyyliä ja yksityiskohtia
Vierailija kirjoitti:
Tottakai on mahdollista löytää itsestä juttuja täältä. Harvinaista, mutta mahdollista. Ei se ole mitenkään harhaista. Voittaahan jotkut lotossakin.
Eräässä pilkkaketjussa kirjoitettiin minusta. En kehtaa sanoa mikä ketju se oli. Käyttäydyin omituisesti tai vääränlaisesti julkisella paikalla. Tiedänkin melko varmasti kirjoittajan.
Turha mussuttaa jostain harhaisuudesta. Kyllähän tänne jotkut kirjoittavat tarkkoja kuvauksia elämästä ja ihmisistä.
Aloituksessa puhutaan tilanteesta jossa joku kirjoittaa hyvin yleisluontoisesti ilman tunnistettavia elementttejä.
Toki jos olet ämpäripäässä liukastunut banaaniin Turun keskustassa ja sellainen keskustelu ilmestyy tänne, kyseessä olet luultavasti sinä
En usein mutta on pari juttua jotka voisivat kohdistua itseenikin. Varmaan moneen muuhunkin. Ei se täysin mahdotonta ole vaikka kohdistuisikin.
Kerran joku etsi viikonloppuna tapaamaansa varakasta, komeaa, lihaksikasta ja alapäästä erittäin hyvin "varusteltua" miestä. Olen täysin varma, että hän etsi minua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tällä palstalla, mutta eräs kirjailija on kirjoittanut kirjan, joka myötäilee minun elämääni 60-70 luvuilla.
Todella hämmentävää oli lukea romaani, jossa törmää joka luvussa omaan menneisyyteensä. Kirjailja ei siis tunne minua.🤔
Mee hoitoon!
Miksi?
Olisikohan sinne hoitoon voinut viedä pinkka tulosteita, missä ihmeellisen paljon yhtäläisyyksiä jonkun elämään? Sitten vielä todistajaksi mukaan joku joka uskoo ja luottaa henkilöön, eikä väitä hulluksi eikä sitä, että henkilö olisi muka itse kirjoittanut ne?
Jos jotain kellä suhteita, voi väittää vaikka mitä vaikka olisi pinkka todisteita.
Aina löytyy joitain ketkä tajuaa kuka valehtelee ja vääristelee. Useimmilta löytyy läheisiä, jotka kyllä uskoisivat että uhri ei ole itse kirjoittanut niitä, kun sanon niin. Osaavat epäillä vähön muitakin ja muutakin kun aihetta.
Sitten on tietenkin niitä, jotka eivät kuuntele mitään vaan trilasvst väitteet heti psykologisiksi onhelmiksi, vaikka eivät olisi huomanneet motäään tuohon viittaavaa.
Kuvittele: Joku kertoo,,että on ollut outoja kirjoituksia, jotka sivuavst yksityiskohtaisesti asioitasi. Annat jopa epäilyttäviä esimerkkejä ja toinen vaan sanoo :
Mene psykologille ilman että oikessti miettisi, voisiko se oikeasti olla muuta, kun pelkkää sattumaa? Tuollainen ihminen on joko vähän yksinkertainen tsi sitten muksna jutussa.
Ihmiset on naurettavan hyväuskoisia ja typeriä siinä, miten tajuavst että: Vaikka et tiedä motiivia on mahdollista, että joku on joutunut todella oudon häirinnän ja jopa rikosten kohterkdi.
Itseasiassa juuri tuo, että joku teko vaatisi rikoksia estää joitskin edes miettimästä sitää vaihtoehtoa, että väitteet saattavat olla tottakin. .
Yksinkertsiset sanoisivat heti: Miksi ihmeessä joku tekisi niin tai sehön olisi rikos!
Tuo muka todistaa, että ei olisi voitu tehdä niin? Hehheh! En suosittele rikostutkijan ammattia ainakas tuolloin.
Täällä oli joitain viikkoja sitten aloitus, joka kkuvasi hieman minua. En muistasitä otsikkoa, jos joku muistaa,kerro. Siinä kuitenkin luki jotakuinkin näin, joko olet löytänyt seurantalaitteen,katsoitko sängyn alle,katsoitko mitä ikkunasta näkyy?
Ja minä olin noihin aikoihin ihmetellyt erästä asiaa, joka liittyy seurantaan. Ikkunasta tietysti katsoo kuka vaan ja varmaan sängyn allekkin.
Joskus olen epäillyt jos tiedän että henkilö viettää aikaa palstalla ja tänne ilmestyy hänen kuuloisia keskusteluja, että tunnistan kirjoittajan. Mutta ei ole suoraan minusta kirjoittanut, vaikka edustamastani ihmisryhmästä kyllä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tällä palstalla, mutta eräs kirjailija on kirjoittanut kirjan, joka myötäilee minun elämääni 60-70 luvuilla.
Todella hämmentävää oli lukea romaani, jossa törmää joka luvussa omaan menneisyyteensä. Kirjailja ei siis tunne minua.🤔
Mee hoitoon!
Miksi?
Olisikohan sinne hoitoon voinut viedä pinkka tulosteita, missä ihmeellisen paljon yhtäläisyyksiä jonkun elämään? Sitten vielä todistajaksi mukaan joku joka uskoo ja luottaa henkilöön, eikä väitä hulluksi eikä sitä, että henkilö olisi muka itse kirjoittanut ne?
Jos jotain kellä suhteita, voi väittää vaikka mitä vaikka olisi pinkka todisteita.
Aina löytyy joitain ketkä tajuaa kuka valehtelee ja vääristelee. Useimmilta löy
On myös täysin mahdollista että todellisuudentaju on hämärtynyt
Ano hömppäpalsta.fi näyttäytynyt lähinnä
oman pahan olon purkufoorumina/
oksennussäkkinä. Sitten on tietysti
ryccätrullit, mutta nyt puhun yksilötasolla.
Täällä yleisesti disautetaan exiä, anoppeja ja
kollegoja päivittäin. Harvemmin näen
kenenkään kirjoittavan yleviä. Kuinka hyvä,
lojaali puoliso ja lastenhuoltaja hänellä
on kotona siippanaan.
Jaetaan risuja, muttei niinkään ruusuja.
It is, what it is.
Taviksista julkkiksiin: heistä kirjoitetaan sitä
suurempaa herjaa, mitä menestyneempiä ja
kauniimpia ovat. Eli kateuden kirvoittamaa
tylytystä. Julkisuus on todella kova homma,
ei sitä prässiä herkkä ihminen (lue: väreilevä
taiteilijasielu) välttämättä kykene
handlaamaan sen hyökyessä ylle
piinaavalla pauhullaan. Raskas osa on
myös isokenkäisellä politiikan pestissä
t@ppouhkausmeressä uidessaan.
Törmään aika usein siihen, että kun olen ajatellut jotain asiaa, siitä alkaa ilmestyä mainoksia nettiin. En siis ole puhunut asiasta kellekään enkä tehnyt mitään hakuja asiaan liittyen. Tämä on mielestäni vahvin todiste siitä, että Matrix on olemassa ja hallitsee meitä. On minunkaltaisiani herkempiä yksilöitä, jota pystyvät sen aika ajoin aistimaan. Kadulla myös tulee vastaan ihmisiä, jotka katsovat silleen merkitsevästi, ne ovat luultavasti järjestelmän agentteja. Ne on muka naamioitu, sukupuoli saattaa vaihtua, samoin kasvonpiirteet, mutta niitä ne on.
Vierailija kirjoitti:
Meidän häiden jälkeen ilmestyi hääkeskusteluun erään vieraan kritiikki :D tiedän kuka tuo vieras oli ja otin kohteliaisuutena että tämä pahantahtoinen ihminen oli joutunut ihan keksimällä keksimään valittamista, tyyliin "eteinen oli vääränmuotoinen" jos vähän kärjistän
Joillain ihmisillä on tunnistettava tyyli kirjoittaa ja puuttuu äly muuttaa tyyliä ja yksityiskohtia
Ehkä tämä vieras toivoikin tunnistusta ja mielenpahoitusta, jos motiivit olivat ilkeät. Minä olen joskus kirjoittanut vastaaviin keskusteluihin mutta aina pikkuisen muuttanut jotain jotta hääpari ei tunnistaisi itseään
Minun eksäni väitti usein, että kirjoitan hänestä. Täällä palstailee eksän nykyisen naisen kaveri, joka kuulemma aina juorusi, kun luuli bongaavan minut. Vaikka en ollut edes palstalla käynyt.
Mutta ei minusta tuo ollut ihmeellistä. Enemmän ihmettelen:
1. Mikä kaveri se sellainen on, joka kertoo toiselle, että tätä haukutaan?
2. Miksi eksä oli asiasta kiinnostunut? Mitä väliä sillä on, että joku rähisee anonyymisti ilman tunnistetietoja?
En minä haluaisi tietää, jos joku on minulle vihainen. Rähisköön yksinään.
Kyllä, olen täällä kirjoitellut aika ajoin vähän kaikesta, myös eksän tilanteesta, mutta en todellakaan aina silloin, kun kaverinsa väitti. Mutta ihminenhän näkee sen, mitä haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä kirja?
Emmanuelle.
En täällä vaan Jodelissa erään maakuntaylioiston kanavalla. Ihan helvetin ahdistavaa.
Jokainen aloitus, joka koskee treffiseuralaista, seurustelukumppania, puolisoa, lapsia, ystäviä, ystävien kumppaneita, ystävien lapsia, vanhempia ja muita sukulaisia, naapureita, tuttavia, työkavereita, kaupan myyjiä ja niin edelleen, koskee jotain oikeaa ihmistä. Itsensä tunnistaminen näistä jutuista ei ole sen kummallisempaa kuin se, että tänne kirjoitetaan ihmisistä.
Eniten huvittaa aloituksissa keksityt ja tarpeettomat yksityiskohdat, joilla selvästi yritetään naamioida kirjoittajan tunnistettavuutta. Esim.
"Mitä teen kun varattuna ihastuin mieheen enkä saa häntä mielestäni? Minulla on lapset 5v ja toinen aloittaa lukion. Ihastuksella on 8v lapsi."
Lasten iät ei ole millään tavalla oleellisia kirjoituksessa, mutta silti ne pitää mainita tarkkaan. 😂
you're are soo vain
you problably think this song is about you