Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keittiön lattiamateriaalin valintaan apua

12.04.2007 |

Keittiöremppa edessä, ja nyt pitäisi päästä mahdollisimman halvalla, mutta ei laadusta ja ulkonäöstä kuitenkaan liikaa tinkimättä. Entinen materiaali on kivi, ja laminaatti, mutta koska pohjakin muuttuu, pitää laittaa kokonaan uudet lattiat.

Pyökkilaminaattia on koko asunto muuten, ja jos keittiön vaihtaa, niin näyttää ehkä tyhmälle jos on laminaattia, eri sävyä, ellei sitten ole todella erilaista, mutta lähes sama sävy ja laminaattimateriaali kuitenkaan olematta sama on tosi tosi tyhmä. Eikä aiota vaihtaa kaikkia lattioita.

Kallein ratkaisu on laittaa kivilaattaa, mutta haluttaisi yksinkertaisempi, näppärämpi ja kenties halvempikin vaihtoehto. Mitä olisi tarjolla?

Muovimatot on jotenkin liian halvan oloisia, ellei sitten löydy joku laadukas kivilaattajäljitelmä joka vaikuttaa oikeasti aidolle? Onko sellaisia?

Vai vaan laminaattia, ja selvästi eri sävyä?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on erehdyttävästi aidon kivilattian näköistä (hyvännäköistä!) laminaattiattiaa olemassa, siinä on jopa niitä uria yms. Se voisi olla edullinen ja kätevä vaihtoehto?

Vierailija
2/8 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kauppaan kun menee, niin menee aina pää pyörälle eri vaihtoehdoista.

Tietysti hommaan myös vaikuttaa, kun osa lattiasta on jo kiveä, että minkälainen homma se on pohjustaa se poistettu kivilattian osa sitten..

Ei kyllä itse alettaisi tehdä, laminaatin tai yksinkertaisen muun vaihtoehdon saisi itsekin paikalleen, eikä tarvitsisi lattialämmitystäkään asentaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laitoimme laattalattian ja olemme edelleen tyytyväisiä. Laattojahan on monenhintaisia, halvimpia saa varmasti muovimaton hinnalla, mutta työ toki maksaa enemmän kuin muovimaton laitto jos ei osaa laatoittaa itse. Itse asiassa luonnonkivilaattojakin saa nykyisin yllättävän halvalla esim. Bauhausista.

Laatasta pidän siksi että se pysyy suhteellisen siistin näköisenä (saumoja lukuunottamatta, kannattaa ottaa isot laatat ja kapeat saumat...), on helposti pestävissä, kestävä eikä mene pilalle kastumisesta. Haittapuoli on kovuus, eli lattialle tippuvat astiat menevät helposti rikki.

Edellisessä asunnossa oli parketti keittiössä ja se oli vihoviimeinen koska meni helposti pilalle lapsiperheessä jatkuvasta liasta, kastumisesta ja puunaamisesta. Muovimattoa en ottaisi koska näyttää minusta rumalta. Laminaatin ongelma on minusta se, että vaikka kestää kolhuja niin sitten jos reiän jollain ilveellä saa aikaiseksi (esim. sakset putoavat lattialle) niin sitä reikää ei sitten paikata millään, lisäksi tietysti tuo liukkausongelma. Entäs korkki?

Vierailija
4/8 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laminaatti on pysynyt muuten hyvänä, mutta kostunut on jostain kohdista kupruille lapsiperheessä, kun on joku vesimuki tms. kaatunut lapsen jäljiltä ja ei olla heti huomattu. Parketti oli aiemmassa asunnossa ja se meni ihan pilalle, eli siihen verrattuna laminaatti on puolet parempi vaihtoehto. Korkista en pidä kun siinäkin näkyy kaikki kolhut heti, ainakin niissä lattioissa on näkynyt, joita olen nähnyt.

Kivilattiassa taas on inhottava jynssääminen niiden saumojen kanssa. Kivi olisi varmaan varma ja kaunis valinta kuitenkin...

Vierailija
5/8 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 3- ja 5-vuotiaat lapset, olemme asuneet 3,5 vuotta talossamme ja minä olen onnistunut rikkomaan kivilattialle tasan yhden Pilttipurkin.

Minä en ainakaan vaihtaisi kiveä mihinkään puuhun viittaavaankaan.

Ne saumat kun joskus hinkkaa ja pesee sopivan nihkeällä niin hyvänä pysyy.

Vierailija
6/8 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

laatan näköistä laminaattia,kauppanimi taitaa olla siis laattalaminaatti,he ostivat Bauhausista (ei mitään kalleinta laatua) ja on ollut kuulema tosi toimiva keittiössä,ja näyttää kivalta!Niitä on vaikka minkä kuosisia,heillä on pyökkilaminaattia muussa asunnossa ja tuo laattalaminatti on sellaista vaalean beigeä vaalein terrakottakuvioin,todella hyvin sopii yhteen.

Meillä on samaa laminaattia keittiössä kuin muuallakin asunnossa,eikä kahdessa vuodessa olla saatu sitä pilalle mistään kohdasta vaikka vettä on kaatunut siihen luvattoman paljon.Toki matot suojaavat hyvin.Tuohon väittämään,että jos laminaattiin saa reiän,niin sille ei ole mitään tehtävissä-laminaatinhan saa irti imukupilla,ja uusi vain tilalle.Meillä on tuota varten pari pakettia ylimääräistä lattiaa varastossa,kun poika on kovin tuohuvainen:)

Vierailija
7/8 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille on koko asuntoon laitettu vuosi sitten korkkilattiat, ja olemme älyttömän tyytyväisiä! Materiaalin valnta ei ollut helppoa, koska vaatimuksia oli liuta:

- talo maan tasalla, lattiat herkästi kylmät

- kestettävä kosteutta, ei kiitos irvisteleville saumoille!

- 4 lasta ja koira-> kulutusta on kestettävä, eikä saa naarmuuntua.

- Lattian on kestettävä katsetta vielä 10 vuoden päästä

- heppohoitoisuus

Listaa laatiessamme emme tosin tienneet muuttavamme pois heti vuoden päästä (talo on nyt myynnissä). Halpa laminaatti, kylmyydestään ja kulutuksenkestämättömyydestään huolimatta olisi ollut muodikkaampi ja myyvämpi, kin julkisiin tiloihin suunniteltu, epämuodikas, huoleton ja helppohoitoinen korkki! Eikä mene lasit rikki vaikka vähän lentelisikin, miellyttävä, lämmin ja täydellinen!

Vierailija
8/8 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta laminaatin ja parketin sopivuudesta tai sopimattomuudesta keittiöön voidaan olla monta mieltä. Meillä oli edellisessä asunnossa keittiössä parketti eikä se mennyt yhtään miksikään vaikka tiskivedet ja koiran juomavedet olivatkin välillä pitkin lattiaa. Tärkeintä on kai se, että lattialle roiskuneen veden pyyhkii saman tien pois.

Meillä on myös keittiöremontti parhaillaan menossa ja pähkäilimme myöskin lattiamateriaalin valintaa. Laattalattian hylkäsimme, koska se olisi vaatinut lattialämmityksen (eikä kaukolämpötalossa ole mielekästä lämmittää lattiaa sähköllä - ja vesikiertoisen lattialämmityksen asentaminen jälkikäteen olisi ollut meille liian suuritöinen urakka). Laattakuvioinen laminaatti kävi myös mielessä - niitä on tosi siistin ja aidon näköisiä, mutta itse olen kuullut, että laminaatti olisi huomattavasti parkettia herkempi veden vaikutuksille. Joten päädyimme laittamaan tähänkin asuntoon parketin myös keittiöön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä