Petteri Orpo jyrähtää: "Pysyn tiukasti kiinni kokoomuksen peräsimessä", Orpo aikoo myös jatkaa pääministerinä toisenkin kauden
-En ole lähdössä yhtään mihinkään. Olen alusta lähtien sanonut, että muutoksen aikaan saaminen Suomessa on kahden vaalikauden projekti. Olen tähän täysin sitoutunut. Hallituksen työ on kesken ja jatkuu kevääseen 2027 asti, Orpo sanoo tuimasti työhuoneessaan Valtioneuvoston linnassa.
-Nyt pitää ymmärtää tämä: minä en ole tässä mitään gallupeja tuijottelemassa, vaan tekemässä muutosta Suomeen. En jätä työtä kesken, enkä jää katsomaan sivusta, että tulee seuraava hallitus ja korjaa hedelmät uudistuksista, joita olemme tehneet.
Viikolla mediassa liikkui Orpon HS haastattelun pohjalta huhuja, joiden mukaan Orpo pohtisi kokoomuksen puheenjohtajuudesta luopumista ja kenties jopa EK:n Häkämiehen paikan tavoittelua. Nyt Orpo kiistää huhut ja tiuskii, että kokoomus on hänelle "pyhä asia" eikä hän ole myöskään lähdössä pääministerin pallilta yhtään minnekään. Eikä häntä myöskään kiinnosta kansan mielipiteet gallupeissa. Tämä selvä.
Kommentit (194)
Vierailija kirjoitti:
Mutku Petterillä on flunssa,hän tais yllättyä jälleen kerran.
Tänään orpo oli Fazerin skumppajuhlassa, mutta sitten tuli hirvee olo ja vatsaakin väänsi. Tampereen yleisötilaisuus peruuntui.
Yllätys!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyhmä ei näe omia heikkouksiaan.
Dunning-Kruger-efekti
Petteri Orpo B-matikalla ei nyt vaan ollut paras johtamaan maata. Osaaminen on nähty myös käytännössä:
- paikallinen lama
- suurtyöttömyys
ja
- velka kasvanut ennätyksellisen suureksi
Orpo muistuttaa haastattelussa, että on sentään ekonomi! Siksi varmasti tietää paremmin asiat kuin taloustieteilijät.
Orpo on valtiom tieteiden maisteri
No Orpo, aiotko "saikuttaa" vai menetkö reippaasti töihin ja lakkaat teeskentelemästä? Näinhän kaikki muidenkin sairaudet kokoomuksen mukaan selittyvät, joten kai sinunkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyhmä ei näe omia nheikkouksiaan.
Dunning-Kruger-efekti
Petteri Orpo B-matikalla ei nyt vaan ollut paras johtamaan maata. Osaaminen on nähty myös käytännössä:
- paikallinen lama
- suurtyöttömyys
ja
Orpo muistuttaa haastattelussa, että on sentään ekonomi! Siksi varmasti tietää paremmin asiat kuin taloustieteilijät.
Valtiotieteitä on lukenut. Ei mitään talousosaamista kuten ei Purrallakaan.
Petteri haluaa sen junan. Törppö on.
Joutuuko noita kattelee vielä 6 vuotta. En kestä. Äänestän vaikka kommunisteja jotta nuo saadaan kammettua ulos.
Orpolle mitään toista kautta ole tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Joutuuko noita kattelee vielä 6 vuotta. En kestä. Äänestän vaikka kommunisteja jotta nuo saadaan kammettua ulos.
Riittää kun äänestät vasemmistoa. Yhdessä oikeiston pahuutta vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Petteri kuvittelee olevansa ekonomisti. Alkoholidementia taitaa vaivata, sen verran lennokkaita Petterin jutut on viime aikoina olleet.
Te surkimukset saatte suurta nautintoa haukkuessanne Orpoa. No tämähän on paikka, jossa voitte päätänne aukoa kun sitä alkaa kiristää.
Petteri Orpon oikeistohallitus tekee kovaa luokkapolitiikkaa, jossa valtion velkaantuminen on korkeintaan toissijainen huoli. Orpon vaaleja edeltävät puheet ovat nyt osoittautuneet valheiksi.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/6af96ed9-e35b-458c-874a-694f7b975…
Tuleeko tästä Kokkareille lopulta Artogate vai Petterigate?
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyhmä ei näe omia heikkouksiaan.
Dunning-Kruger-efekti
- paikallinen lama
- suurtyöttömyys
ja
Petteri on "Valtio olen MINÄ" -tieteiden maisteri.
-winner-
"Maanantaiaamu
krapula ja vapina
tuijotan vessan seinää
taitaapi olla flunssa
silti hallituksen tyttöjen salaisissa unissa
kaikkien kanssa vehtaan
olen seksikkäin mies äänestyksen voittaja
minä se vasta kehtaan
olla Pee Äm..."
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Petteri kuvittelee olevansa ekonomisti. Alkoholidementia taitaa vaivata, sen verran lennokkaita Petterin jutut on viime aikoina olleet.
Punakuono ymmärtää taloudesta yhtä paljon kuin sika maalatusta aidasta.
Persut kuitenkin äänestää Persuja, vaikka Riikka leikkaisi äänestäjiltään pallit. Demarit taas ei halua hallitukseen Persujen kanssa. Seuraavan hallituksen kasaaminen tulee olemaan todella mielenkiintoista 🤔
Älkää väheksykö sikaa - on älykäs eläin.
Sen sijaan nykyhallituksen päätöksistä ei voi todeta samaa - kuin Tiranicin kyydissä oltaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtiotieteitä on lukenut. Ei mitään talousosaamista kuten ei Purrallakaan.
On hänellä taloustieteen opintoja, mutta onkohan unohtanut osan opinnoista?
Ja olen alkanut kyseenalaistaa taloustieteen neutraaliutta.
Etsikää Petterin taloustieteen oppimateriaaleista suoria lainauksia, jotka kritisoivat hallituksen talouspolitiikkaa!
Omituinen verbi tuo "jyrähtää" jota täällä viljellään. En ole koskaan kuullut lapasen jyrähtävän.
Jostain syystä tuosta Petterin ilmoituksesta tuli vahvasti mieleen tämä Kummeli-sketsi.
Petteri haluaa. Hän on ilmoittanut että jatkaa, pulinat pois!