Petteri Orpo jyrähtää: "Pysyn tiukasti kiinni kokoomuksen peräsimessä", Orpo aikoo myös jatkaa pääministerinä toisenkin kauden
-En ole lähdössä yhtään mihinkään. Olen alusta lähtien sanonut, että muutoksen aikaan saaminen Suomessa on kahden vaalikauden projekti. Olen tähän täysin sitoutunut. Hallituksen työ on kesken ja jatkuu kevääseen 2027 asti, Orpo sanoo tuimasti työhuoneessaan Valtioneuvoston linnassa.
-Nyt pitää ymmärtää tämä: minä en ole tässä mitään gallupeja tuijottelemassa, vaan tekemässä muutosta Suomeen. En jätä työtä kesken, enkä jää katsomaan sivusta, että tulee seuraava hallitus ja korjaa hedelmät uudistuksista, joita olemme tehneet.
Viikolla mediassa liikkui Orpon HS haastattelun pohjalta huhuja, joiden mukaan Orpo pohtisi kokoomuksen puheenjohtajuudesta luopumista ja kenties jopa EK:n Häkämiehen paikan tavoittelua. Nyt Orpo kiistää huhut ja tiuskii, että kokoomus on hänelle "pyhä asia" eikä hän ole myöskään lähdössä pääministerin pallilta yhtään minnekään. Eikä häntä myöskään kiinnosta kansan mielipiteet gallupeissa. Tämä selvä.
Kommentit (194)
Onneksi on vaalit. Eiköhän suomi olen viisastunut. Ei jatkoa.
Vierailija kirjoitti:
Petteri ei sitten ole kuullut vaaleista tai demokratiasta?
Tuskin se demokratiaa kannattaa, kun sen ajatusmaailmakin on kuin stereotyyppisellä vangilla. Mitä teen kaiken oikein ja vika on minusta riippumattomista syissä, mihin edes minä en pysty vaikuttamaan.
Syylliset
maailmantalous, Venäjä, korona, Mariini, oppositio, väärinkuluttajat, väärinsäästävät kitsastelijat
Uhrit
Petteri Orpo, hallitus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän ne tulevat sukupolvet, joiden takia nyt uhrataan 31.000 lasta köyhyyteen, ihan itse sitten vuosikymmenten päästä halua päättää minkälaisessa maailmassa haluavat elää. Lähitulevaisuutta ajatellen ihan seuraavissa vaaleissa kansalaiset haluavat itse päättää onko Petteri pääministeri, mikäli vaalit pidetään. Mitä luulette tämmöisen yli vaalikausien menevien sitoutumisten vaikuttavan äänestysprosenttiin.
Tiesitkö,Marin uhrasi 300 tuhatta suomalaista alle köyhyysrajan entisten 600 tuhannen jatkoksi,et vai,fanius sokaisee.
Marinan tuki yrityksiä, myös yhden hengen pienyrityksiä, korona-aikana ja vei meidät Natoon. Mitä kokoomus valittaa.
Eihän kokoomuksen tarkoitus ole tukea pienyrityksiä, vaan nimenomaan sabotoida niitä.
Petteri Orpo peräsimessä kiinni on kyllä ihan harvinaisen vastenmielinen ajatus.
Vierailija kirjoitti:
Petteri on niin harhoissaan, että luulee, että hänet valtaan uudelleen....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän ne tulevat sukupolvet, joiden takia nyt uhrataan 31.000 lasta köyhyyteen, ihan itse sitten vuosikymmenten päästä halua päättää minkälaisessa maailmassa haluavat elää. Lähitulevaisuutta ajatellen ihan seuraavissa vaaleissa kansalaiset haluavat itse päättää onko Petteri pääministeri, mikäli vaalit pidetään. Mitä luulette tämmöisen yli vaalikausien menevien sitoutumisten vaikuttavan äänestysprosenttiin.
Tiesitkö,Marin uhrasi 300 tuhatta suomalaista alle köyhyysrajan entisten 600 tuhannen jatkoksi,et vai,fanius sokaisee.
Vahvaa kokemista persulasta jälleen.
Pysyn piikkinä persauksessanne, ähäkutti!
Kuule Petteri, sulla on melko kovat luulot itsestäsi, no tulet näkemään sitten vaaleissa katkeran totuuden.
Vierailija kirjoitti:
Petteri kuulostaa koko ajan enemmän Trumpilta.
En ole Trump-fani, mutta tämä kuulostaa loukkaukselta Trumpia kohtaan. On hän sentään saanut jotain hyvääkin aikaan kaiken sekoilun keskellä. Pidän häntä myös jollain tavalla sympaattisena hahmona, Petteriin verrattuna nyt ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta alkaa tuntumaan, että Orpolle on vasta nyt valkeamassa, että tämä persujen ja Riikka Purran politiikka ei ollutkaan oikea ja Petteri Orpon ja koko kokoomuksen valta-asema on uhattuna.
Totuushan on, että Petteri lomaili ja eleli leveästi vailla huolen häivää vastaanottaen ilmaisia konsertteja yms. Ja Riikka Purra teki leikkauksiaan ja ajatustyön.
Ja on näkyvästi kännnissä RuisRockissa Multalan kanssa. Kuinka paljon viinaa he saavat Alkosta?
Petteri on joskus sanonut, että "työt kyllä hoidetaan selvinpäin"
🤣😅🤣😅🤣😅.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulispa jo vaalit. Sen jälkeen Petteri yllättyy.
Onkin sitten ainoa suomalainen joka yllättyy.
"Purra myönsi: Orpon hallitus ottaa enemmän velkaa kuin Rinteen ja Marinin hallitukset.
Valtiovarainministeri Riikka Purra (ps) esitteli keväällä surullisen kuvan Suomen taloudesta."
Ihmettelen kyllä jos tästä pikkumiehestä ei tule seuraavaa EK:n pamppua. Toki voihan se Jyrki-boikin olla kärkkymässä Häkämiehen paikkaa, koska paremminhan siinä tienaa, kuin mitä nykypestissä hankkii.
Big talk, small kok.
Näin se vaan siinä puolueessa menee.
Eikä kukaan ylläty.
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Petteri kuulostaa koko ajan enemmän Trumpilta.
En ole Trump-fani, mutta tämä kuulostaa loukkaukselta Trumpia kohtaan. On hän sentään saanut jotain hyvääkin aikaan kaiken sekoilun keskellä. Pidän häntä myös jollain tavalla sympaattisena hahmona, Petteriin verrattuna nyt ainakin.
Trumpin ja Petterin ero on siinä, ettei Petteri tarvitse luodinkestäviä laseja eteen suojakseen puhuessaan hallituksen asioista.
Kukaan ei erota Petteriä harmaasta tapetista. Hänen luonnollinen suojavärinsä ja tylsyytensä suojaa tehokkaasti.
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Big talk, small kok.
Näin se vaan siinä puolueessa menee.
Eikä kukaan ylläty.
-winner-
Siinä toisessa big talk, big pers.
Tyhmä ei näe omia heikkouksiaan.
Dunning-Kruger-efekti
Petteri Orpo B-matikalla ei nyt vaan ollut paras johtamaan maata. Osaaminen on nähty myös käytännössä:
- paikallinen lama
- suurtyöttömyys
ja
- velka kasvanut ennätyksellisen suureksi
Vierailija kirjoitti:
Petteri saattaa joutua sitä toista pääministerikauttaan odottelemaan aika kauan.
Muuten kyllä oikeastaan arvostan tuota asennetta, että ei kalastele suosiota vaan toteuttaa juuri niitä asioita, joita puolueen ohjelmaan kuuluu. Kokoomuksen ydinkannattajakuntahan on menoon ihan tyytyväisiä nyt; ne on vain liikkuvat äänestäjät, jotka nyt menetetään.
Vierailija kirjoitti:
Tyhmä ei näe omia heikkouksiaan.
Dunning-Kruger-efekti
Petteri Orpo B-matikalla ei nyt vaan ollut paras johtamaan maata. Osaaminen on nähty myös käytännössä:
- paikallinen lama
- suurtyöttömyys
ja
- velka kasvanut ennätyksellisen suureksi
Vielä nostaisin velan korkeammalle kuin muut,
Vielä Mariiniakin paremmin
🎼🎵🎶🎻
Petteri on viisas mies.Tässä kohtaa monet alkavia vaaleja ajatellen muuttaisivat aatepolitiikkaansa.Leikkauslista kumminkin säilyy yli vaalikauden.
Vierailija kirjoitti:
Petteri Orpo peräsimessä kiinni on kyllä ihan harvinaisen vastenmielinen ajatus.
Eeva-lehden äänestyksessä vuonna 2016 Orpo valittiin Suomen seksikkäimmäksi mieheksi, usko tai älä: https://www.is.fi/viihde/art-2000001233230.html
Minkä ihmeen toisen kauden?