Petteri Orpo jyrähtää: "Pysyn tiukasti kiinni kokoomuksen peräsimessä", Orpo aikoo myös jatkaa pääministerinä toisenkin kauden
-En ole lähdössä yhtään mihinkään. Olen alusta lähtien sanonut, että muutoksen aikaan saaminen Suomessa on kahden vaalikauden projekti. Olen tähän täysin sitoutunut. Hallituksen työ on kesken ja jatkuu kevääseen 2027 asti, Orpo sanoo tuimasti työhuoneessaan Valtioneuvoston linnassa.
-Nyt pitää ymmärtää tämä: minä en ole tässä mitään gallupeja tuijottelemassa, vaan tekemässä muutosta Suomeen. En jätä työtä kesken, enkä jää katsomaan sivusta, että tulee seuraava hallitus ja korjaa hedelmät uudistuksista, joita olemme tehneet.
Viikolla mediassa liikkui Orpon HS haastattelun pohjalta huhuja, joiden mukaan Orpo pohtisi kokoomuksen puheenjohtajuudesta luopumista ja kenties jopa EK:n Häkämiehen paikan tavoittelua. Nyt Orpo kiistää huhut ja tiuskii, että kokoomus on hänelle "pyhä asia" eikä hän ole myöskään lähdössä pääministerin pallilta yhtään minnekään. Eikä häntä myöskään kiinnosta kansan mielipiteet gallupeissa. Tämä selvä.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas heitellään palloa kansalle, joka itse pilaa talouden, kun ei ymmärrä kuluttaa ja sen sijaan jemmaa rahojaan.
Pitäisi ymmärtää, että kun köyhiltä on leikattu 5 miljardia niin jotenkin ne rahat pitäisi korvata pyörimään talouteen. Muuten seurauksena on konkursseja ja työttömyyttä.
Orpo myös kehuu, että ovat jakaneet 1,5 miljardin veroalen, eli valtio saa vuosittain 1,5 miljardia vähemmän rahaa pyörittää peruspalveluja.
Tuosta seuraa lainanottoa kasvavan vanhusväestön terveyspalveluihin.
Velka kasvaa, kun jaetaan veroaleja, joihin ei oikeasti olisi varaa.
Orpo sanoo suoraan, että Suomen talous- ja työllisyystilanne valvottaa häntä.
No voi että.
Sillon kun ei tuu uni simmuun, niin Petteri voisi katsella vaikka niitä ikäviä numeroita säästöistä ja miettiä. Valtionvarainministerinä vasta harjoitteli laskemaan.
Tai sitten voi lueskella. Ehdottaisin että lukisi ensin tuottavuuden kehityksen raportin ja sitten sen toisen tuottavuuden kehityksen raportin, joka oli muuten sama mutta erikseen tilattu ja maksettu!
Ja sitten jos automatkalla vaikka muutaman minuutin miettisi aikooko nyt pääministerinä tilata vielä jonkun raportin. Ja joulun jälkeen sitten voisi toteuttaa jonkun niistä suositelluista toimista joita ei tehnyt valtionvarainministerinä ja pääministerinä ei ole tehnyt mitään muutakaan.
Vai oisko kiva ylläri jos jokainen kansalainen lähettäisi Orpo-rukalle joulukortin, jossa olisi joku kiva kasvuidea ja kuluttaisi jouluna oikein paljon. Jos on yksinäinen niin aina voi ostaa lahjan pääministerille. Minä ostan melatoniinia. Kalleinta.
Tuosta seuraa lainanottoa kasvavan vanhusväestön terveyspalveluihin.