Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin treffeillä 35v miehen kanssa ja tuli puheeksi lapsitoiveet

Vierailija
27.09.2025 |

Mies oli sitä mieltä, että hän haluaa lapsia ehkä joskus tulevaisuudessa, mutta ei ole vielä varma ja samalla tokaisi, että onneksi asialla ei ole mikään kiire. Olen kohdannut useita reilusti yli kolmekymppisiä miehiä jotka ajattelevat että perhe ehkä voisi joskus tulevaisuudessa olla kiva, mutta tosiaan vasta sitten joskus, ehkä. Ja sitten naisia syyllistetään syntyvyyden laskusta ja siitä että lapsia tehdään liian myöhään. Voisikohan joku kohdistaa valistuksen myös näille miehille, jotka kuvittelevat heillä olevan loputtomasti aikaa ja valintojen mahdollisuuksia näissä asioissa?

Kommentit (323)

Vierailija
101/323 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? Tuossa iässä on vielä ainakin 20 vuotta aikaa hankkia lapsia, minunkin isä sai minut 57 vuotiaana 38 vuotiaan äitini kanssa.

20? Kevyesti 50!

Vanhan sukusolut ei ole ideaali asia🙄

Mikä ettei? Kunnon vanhaa spermaa, eikä mitään nuorta litkua!

Vierailija
102/323 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä minkä takia miehet aina viimeseen asti odottelee ja venyttelee lapsen tekoa? Ne lapset on paljon helpompi tehdä ennen 30v kuin 40v:ä 

Koska lapsia ei aidosti haluta. Oikein hyvässä suhteessa super-miellyttävän puolison mieliksi saatetaan pitkin hampain suostua hankkimaan.

Ei ole hyvä motiivi tehdä lapsia vain toisen mieliksi koska pelätään että muuten kumppani lähtee. Pelastusrengas-teoria ei toimi.

Eihän se ole, mutta paljon tämmöistä painostettua perheytymistä tapahtuu.

Miksi kukaan tuohon suostuu? Onko ukot niin epätoivoisia pysymään siinä selkeästi ei-toimivassa suhteessa, että tekevät jälkeläisiä ja siten tekevät suhteesta lähtemisen vielä vaikeammaksi? Ja siis noin päin se kai todennäköisemmin on, että mies suostuu siihen vaikkei haluaisi. Naiset varmaan harvemmin suostuisi minkään miehen takia raskautumaan ja ottamaan kaikki sen mukana tulevat riskit, mutta sitten ne harvat naiset jotka siihen suostuvat ovat vielä moninkertaisesti epätoivoisempia ja säälittävämpiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/323 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No joo, mutta ei niillä ekoilla treffeillä kannata myöskään sanoa, että nyt on kiire lapsentekoon. 

Eikö ensin pitäisi tutustua ihmiseen ja sitten kenties ihastua häneen ja jos ihastuminen on molemmin puolista opetellaan olemaan yhdessä ja vasta sitten jos molemmat alkavat tuntemaan suurta kiintymystä toiseen ruvetaan miettimään tiiviimpää yhteiseloa ja suunnittelemaan tulevaisuutta johon joskus jos molemmat sitä haluavat kenties kuuluu tai ei kuulu myös yhteisiä lapsia.

Olin 37 ja mies 35 kun tavattiin. Ei meillä ollut todellakaan aikaa tuohon vaan aika lonkalta lähdettiin elämään perhe-elämää. Jos ei se toimi niin ei siinä aina auta sekään että oltaisiin oltu yhdessä jo 10 vuotta, suhde joko toimii tai ei toimi. 

Tärkeintä on, että lapselle on elämään kuitenkin toimivat olosuhteet ja rakkautta sekä suunnitelmien varasuunnitelmia jos huoltajalle käy jotain, tulee ero tms. Sitten täytyy vain hyväksyä myös se, että ei ole enää tsäänssejä muuttaa yksin vaikka Timbuktuun kasvattamaan kolibreja, täytyy suunnitella asiat sen mukaan että kaikki on hyvin muksun elämässä.

Vierailija
104/323 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minä olen Tinderin kautta tavannut useita nelikymppisiä lapsettomia miehiä, jotka ovat vähän aikaa sitten eronneet pitkistä (7-16 vuoden) suhteista, ja nyt he haluaisivat lapsen. Miksi he eivät hankkineet lasta exän kanssa? Yksikin mies sanoi, ettei hän koskaan edes puhunut asiasta exän kanssa.

Mahtavat parisuhdetaitot, jos ei ole 16 vuoden aikana tullut puheeksi. Kierrä kaukaa.

Vierailija
105/323 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väännetäänpä asia rautalangasta,

Naiset venyttävät pariutumista koska haluavat sinkkuilla ja seikkailla mahdollisimman pitkään. Tämä aiheuttaa sen, että lapseton seurusteluaika jää todella lyhyeksi. Vakaata ja turvallista miestä halutaan kun halutaan lapsia.

Ja korostan, miehet eivät halua lapsia nuorina, vaan miehet haluavat seurustella nuorina.

Kun naiset venyttävät seurustelun aloittamista, miehet venyttävät lasten hankkimisen aloittamista. Ongelmaa ei olisi, jos naiset haluaisivat seurustella sen vakaan ja turvallisen miehen kanssa parikymppisestä alkaen. Sitten kolmekymppisenä olisi vuosikymmen yhteistä aikaa takana, ja voitaisiin hankkia lapsia ilman pikapika-aikataulua.

Vierailija
106/323 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No joo, mutta ei niillä ekoilla treffeillä kannata myöskään sanoa, että nyt on kiire lapsentekoon. 

Eikö ensin pitäisi tutustua ihmiseen ja sitten kenties ihastua häneen ja jos ihastuminen on molemmin puolista opetellaan olemaan yhdessä ja vasta sitten jos molemmat alkavat tuntemaan suurta kiintymystä toiseen ruvetaan miettimään tiiviimpää yhteiseloa ja suunnittelemaan tulevaisuutta johon joskus jos molemmat sitä haluavat kenties kuuluu tai ei kuulu myös yhteisiä lapsia.

Tähän menee 1-2 vuotta. 30+ ikäisellä ei ole varaa tuhlata monta vuotta suhteeseen, joka saattaa sen parin vuoden jälkeen päättyä lauseisiin "montako lasta sä haluat? Täh, en yhtään, olen vela". 

1-2 vuodessa edes alkuhuuma ei ole loppunut vielä. Ei kiitos sille, että hankitaan lapsi pikavauhdilla, ja alkuhuuman lauettua huomataan ettei sovita yhteen.

Alle 5 vuoden seurustelun jälkeen ei lapsia missään tapauksessa. Jos tuohon ei ole iän vuoksi aikaa, sitten olisi kannattanut katsoa sitä oikeaa miestä nuorempana. Oma moka jos laittoi sinkkuseikkailun tämän edelle.

Vierailija
107/323 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? Tuossa iässä on vielä ainakin 20 vuotta aikaa hankkia lapsia, minunkin isä sai minut 57 vuotiaana 38 vuotiaan äitini kanssa.

20? Kevyesti 50!

Vanhaa kehityshäiriöistä kiukuttelevalla papparaisella se pitää olla.

Vierailija
108/323 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

20? Kevyesti 50!

Juuri tutkimus paljasti kuinka vanha mies tuottaa huonoa spermaa. 

Vierailija
109/323 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräs naiskaveri (33v) roikkuu kanssa miehessä (36), joka ei edes tiedä että haluaako hän lapsia ollenkaan... Itse olisin valmis isäksi vaikka heti, mutta ei minusta ole naiset kiinnostuneet, vaikka kuinka olen yrittänyt. M33

Tätä olen miettinyt miksi jotkut miehet ei saa millään naista itselleen. Vaimoni iski minut lähes saman tien kun kuuli kaveriltaan minun olevan vapaana. Enkä edes etsinyt ketään.

Itse kanssa mietin samaa, että mikä minussa voi olla vikana? Olen 177 cm pitkä ja 75 kg painava. Käyn salilla 2 kertaa viikossa ja 2 kertaa lenkillä. Osaan nauttia elämästä ja olen hyvin puhelias. Pidän hygieniasta huolta. Olen vakituisessa työssä ja palkka on noin 2900€ kk. Silti en kelpaa kenellekään naiselle kun kaveriksi ja juttuseuraksi...

Olen avoimesti sanonut haluavani lapsia, vaikka heti

Olet ihan liian tavallinen, ei mitään vikaa sinänsä. Miehenä 2020-luvulla sellainen ihan tavallinen ei vaan oikein riitä enää, toista olisi ollut vaikka 30, 40 tai 50 vuotta sitten. Maailma muuttuu.

Vierailija
110/323 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräs naiskaveri (33v) roikkuu kanssa miehessä (36), joka ei edes tiedä että haluaako hän lapsia ollenkaan... Itse olisin valmis isäksi vaikka heti, mutta ei minusta ole naiset kiinnostuneet, vaikka kuinka olen yrittänyt. M33

Tätä olen miettinyt miksi jotkut miehet ei saa millään naista itselleen. Vaimoni iski minut lähes saman tien kun kuuli kaveriltaan minun olevan vapaana. Enkä edes etsinyt ketään.

Itse kanssa mietin samaa, että mikä minussa voi olla vikana? Olen 177 cm pitkä ja 75 kg painava. Käyn salilla 2 kertaa viikossa ja 2 kertaa lenkillä. Osaan nauttia elämästä ja olen hyvin puhelias. Pidän hygieniasta huolta. Olen vakituisessa työssä ja palkka on noin 2900€ kk. Silti en kelpaa kenellekään naiselle kun kaveriksi ja juttuseuraksi...

Vain mies voi kuvitella työpaikan ja NORMAALIPAINON riittävän.

Vierailija
111/323 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

35v mies kuvittelee olevansa nuori.

Niin? 80-, 90- ja 2000-luvulla syntyneen todennäköinen elinikä on +90 vuotta, eli kyllä, 35v on vielä nuori. Toki 1800-luvulla oli toisin, mutta se oli silloin se.

Vierailija
112/323 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

20? Kevyesti 50!

Kuinka vanha jaksaa leikkipuistossa, jalisharkoissa?

Vierailija
113/323 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä nämä 40+ ikäiset miehet edes tietävät niin varmasti, että pystyvät siittämään lapsia sitten joskus tulevaisuudessa kun he ovat kypsiä isäksi?

Hyvä esimerkki miehen hedelmällisyydestä on Sauli Niinistö joka teki lapsen 69-vuotiaana. 

Vierailija
114/323 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

20? Kevyesti 50!

Kuinka vanha jaksaa leikkipuistossa, jalisharkoissa?

Nämä vanhusisät ovat sitä tyyppiä, joka olettaa naisen hoitavan kodin ja perheen. Nainen sen lapsen hoitaa ja kasvattaa. Kiertäisin siitäkin syystä kaukaa.

Vierailija
115/323 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurustelin 39 vuotiaan miehen kanssa, joka ei tiennyt haluaako sitoutua tai haluaako lapsia. Olin itse 32 silloin. Jätin hänet miettimään asiaa ja perustin perheen toisen lapsen kanssa. Varmaan miettii vieläkin.

Vierailija
116/323 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, älä välitä. 15 vuoden kuluttua hän on happypancakessa vonkaamassa kolmikymppisiä naisia lastensa äidiksi ja itkemässä perheettömyyttään.

Vierailija
117/323 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin 37 ja mies 35 kun tavattiin. Ei meillä ollut todellakaan aikaa tuohon vaan aika lonkalta lähdettiin elämään perhe-elämää. Jos ei se toimi niin ei siinä aina auta sekään että oltaisiin oltu yhdessä jo 10 vuotta, suhde joko toimii tai ei toimi. 

Tärkeintä on, että lapselle on elämään kuitenkin toimivat olo

ihan totta. itse menin naimisiin henkilön kanssa, jonka kanssa olin ollut sitä ennen 7 vuotta. Alle vuosi häistä mies ilmoitti haluavansa erota ilman mitään järkevää syytä (ei ollut riitoja, seksiäkin oli säännöllisesti, kun olimme yhdessä päättäneet, että lapsi saisi tulla). Yhtenä päivänä mies vain ilmoitti, että tämä oli tässä. Varmaan uusi nainen kuvioissa. No, tapasin sitten uuden miehen, ostettiin yhteinen asunto melkeen heti, alettiin tekemään lapsia, ja mentiin naimisiin. Nyt ollaan oltu naimisissa yli20 vuotta.   

Vierailija
118/323 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä nämä 40+ ikäiset miehet edes tietävät niin varmasti, että pystyvät siittämään lapsia sitten joskus tulevaisuudessa kun he ovat kypsiä isäksi?

Hyvä esimerkki miehen hedelmällisyydestä on Sauli Niinistö joka teki lapsen 69-vuotiaana. 

Kyllä. Näin voi käydä erittäin kovan kunnon & statuksen omaavalle, sivistyneelle, varakkaalle ja komealle miehelle, joka ilmeisesti on vielä mukavaa seuraa.

Näin ei tulee käymään Prisma-papalle, joka köpöttelee hyllyjen välissä etsimässä tarjousjauhelihaa ennen kuin menee abc:lle päivittäin kokoontuvan ukkoringin tapaamiseen.

Vierailija
119/323 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän menee 1-2 vuotta. 30+ ikäisellä ei ole varaa tuhlata monta vuotta suhteeseen, joka saattaa sen parin vuoden jälkeen päättyä lauseisiin "montako lasta sä haluat? Täh, en yhtään, olen vela". 

1-2 vuodessa edes alkuhuuma ei ole lo

voi voi, kun se elämä ei todellakaan mene niin kuin suunnittelee. Toinen voi kuule sinullekin ilmoittaa yhtenä kauniina päivänä suhteen loppumisesta, oli suhdetta takana vuosi tai kymmenen. Ai joo, sinullehan ei koskaan voi käydä niin. Se on sitten aloitettava alusta jonkun uuden kanssa ja kun ikää on silloin 30+, niin on toimittava eikä mietittävä.

Vierailija
120/323 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri oli päättänyt että ei tee lapsia ennen 40 vuoden ikää. Meni naimisiin vasta nelikymppisenä, ei kuitenkaan ollut mikään peräkamaripoika, komea, sinkkuna ei ollut koskaan kovin pitkään, tulijoita riitti.

Nyt kaveri on jo 50+ ja kaksi lasta. Elämä mallillaan, paitsi on lukemattomia kertoja tuskaillut, kuinka teki lapset liian vanhana. On todella osallistuva isä ja hoitaa lapsia siinä missä puolisokin.

Nyt alkaa helpottamaan kun tenavat kolkuttaa teini-ikää, mutta varsinkin päiväkoti/ iltapäiväkerho vaiheessa tuskaili ettei tahdo jaksaa rumbaa töiden lisäksi (hoiti sen käytännössä yksin kun puoliso ei omien töiden puolesta juurikaan ehtinyt). Kyse kuitenkin fyysisesti hyväkuntoista miehestä.

Vanhempana on jo mukava nukkua keskeytyksettä jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä