Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin treffeillä 35v miehen kanssa ja tuli puheeksi lapsitoiveet

Vierailija
27.09.2025 |

Mies oli sitä mieltä, että hän haluaa lapsia ehkä joskus tulevaisuudessa, mutta ei ole vielä varma ja samalla tokaisi, että onneksi asialla ei ole mikään kiire. Olen kohdannut useita reilusti yli kolmekymppisiä miehiä jotka ajattelevat että perhe ehkä voisi joskus tulevaisuudessa olla kiva, mutta tosiaan vasta sitten joskus, ehkä. Ja sitten naisia syyllistetään syntyvyyden laskusta ja siitä että lapsia tehdään liian myöhään. Voisikohan joku kohdistaa valistuksen myös näille miehille, jotka kuvittelevat heillä olevan loputtomasti aikaa ja valintojen mahdollisuuksia näissä asioissa?

Kommentit (323)

Vierailija
81/323 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No joo, mutta ei niillä ekoilla treffeillä kannata myöskään sanoa, että nyt on kiire lapsentekoon. 

Eikö ensin pitäisi tutustua ihmiseen ja sitten kenties ihastua häneen ja jos ihastuminen on molemmin puolista opetellaan olemaan yhdessä ja vasta sitten jos molemmat alkavat tuntemaan suurta kiintymystä toiseen ruvetaan miettimään tiiviimpää yhteiseloa ja suunnittelemaan tulevaisuutta johon joskus jos molemmat sitä haluavat kenties kuuluu tai ei kuulu myös yhteisiä lapsia.

Vierailija
82/323 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No joo, mutta ei niillä ekoilla treffeillä kannata myöskään sanoa, että nyt on kiire lapsentekoon. 

Eikö ensin pitäisi tutustua ihmiseen ja sitten kenties ihastua häneen ja jos ihastuminen on molemmin puolista opetellaan olemaan yhdessä ja vasta sitten jos molemmat alkavat tuntemaan suurta kiintymystä toiseen ruvetaan miettimään tiiviimpää yhteiseloa ja suunnittelemaan tulevaisuutta johon joskus jos molemmat sitä haluavat kenties kuuluu tai ei kuulu myös yhteisiä lapsia.

Tähän menee 1-2 vuotta. 30+ ikäisellä ei ole varaa tuhlata monta vuotta suhteeseen, joka saattaa sen parin vuoden jälkeen päättyä lauseisiin "montako lasta sä haluat? Täh, en yhtään, olen vela". 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/323 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei näin. Ihmisillä ei ole aikaa tuhlattavaki. Jos lapsitoiveet ovat erilaisia, pari on epäsopiva. Toisen mielen käännyttäminen suhteessa on väärin.

Vierailija
84/323 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? Tuossa iässä on vielä ainakin 20 vuotta aikaa hankkia lapsia, minunkin isä sai minut 57 vuotiaana 38 vuotiaan äitini kanssa.

Niin, ja isäsi kuoli ennen kuin olit edes 20 vuotta täyttänyt?

Isäsi ärhenteli jatkuvasti kiukuspäissään, kun ei enää jaksanut. Soperteli ja etsi yhä viinapulloaan dementtinä, kun ei muisranut lopettaneensa vuosikymmeniä sitten.

Vierailija
85/323 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehistä tulee hyviä isiä silloin kun he oikeasti haluavat tulla isäksi. Ja oikeasti isäksi haluavat tietävät sen kyllä ihan viimeistään 35-vuotiaana. 

Vierailija
86/323 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehistä tulee hyviä isiä silloin kun he oikeasti haluavat tulla isäksi. Ja oikeasti isäksi haluavat tietävät sen kyllä ihan viimeistään 35-vuotiaana. 

Ei kaikista tule. Monet hylkää lapsensa tai heidät on pakko hylätä. Onko lapsia himoitseva mies hyvä isä, kun uhreina heillä yleensä omat lapset. Vaarallisia tuhoajia. 

Vierailija
87/323 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän haluaa vielä nauttia ilmaisesta riistasta. 

Sitten kun hän haluaa lapsia. Hän haluaa ehdottomasti kymmenen vuotta nuoremman naisen. Koska hän haluaa. Ja hänen mielestään hänen kuuluu sellainen saada. 

Vierailija
88/323 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, vastaan tullut jopa reilu nelikymppisiä miehiä jotka kuulemma illan muut haluavat lapsia mutta eivät vielä. 

Tilastojen valossa hyvin harvinaista että miehestä tulisi enää isä 40+ v. 

Mistäköhän tilastosta lienee kyse? THL:n tilastoista ei ainakaan.

Vierailija
89/323 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän menee 1-2 vuotta. 30+ ikäisellä ei ole varaa tuhlata monta vuotta suhteeseen, joka saattaa sen parin vuoden jälkeen päättyä lauseisiin "montako lasta sä haluat? Täh, en yhtään, olen vela". 

Aika moni parisuhde on päättynyt aika pian sen jälkeen, kun lapsi on nopeassa tahdissa hankittu ja taas meillä on yksi lapsi enemmän jolla on rikki mennyt perhe.

Vierailija
90/323 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä olen Tinderin kautta tavannut useita nelikymppisiä lapsettomia miehiä, jotka ovat vähän aikaa sitten eronneet pitkistä (7-16 vuoden) suhteista, ja nyt he haluaisivat lapsen. Miksi he eivät hankkineet lasta exän kanssa? Yksikin mies sanoi, ettei hän koskaan edes puhunut asiasta exän kanssa.

Vierailija
91/323 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä minkä takia miehet aina viimeseen asti odottelee ja venyttelee lapsen tekoa? Ne lapset on paljon helpompi tehdä ennen 30v kuin 40v:ä 

Koska lapsia ei aidosti haluta. Oikein hyvässä suhteessa super-miellyttävän puolison mieliksi saatetaan pitkin hampain suostua hankkimaan.

Ei ole hyvä motiivi tehdä lapsia vain toisen mieliksi koska pelätään että muuten kumppani lähtee. Pelastusrengas-teoria ei toimi.

Vierailija
92/323 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olin toisella kierroksella tapaillut itseäni 5 vuotta nuoremman miehen kanssa. Mulla oli jo kaksi lasta ja olin vähän vaille 40-vuotias. Kun halusin tietää hänen lapsitoiveistaan (itsellä siis luku jo täynnä), hän toi esille, että voisi olla valmis lastenhankintaan n. 45-vuotiaana. Mulle tämä oli käytännössä suhteen päätös, koska hänenhän olisi pitänyt alkaa katsella itselleen n. 10 vuotta nuorempaa naista.

Kun se mies on 45, niin ei siitä sitten enää isäksi ole, elämänmuutos on liian suuri. Jos aikuistumista ei ole tuohon 35 ikään tapahtunut, ei sitä enää tapahdu. 

Vierailija
93/323 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä nämä 40+ ikäiset miehet edes tietävät niin varmasti, että pystyvät siittämään lapsia sitten joskus tulevaisuudessa kun he ovat kypsiä isäksi?

Aika moni on hakenut vaimonsa jälkikäteen aasiasta ja saanut lapsen/lapsia. Tiedän monta tällaista miestä.

Nämä on just niitä miehiä, joille kelpaa kuka tahansa, vaikka aasialainen h.oro. kunhan on nainen. Koska nuo naiset ovat vain elintason perässä, ja heille kelpaa mies kuin mies 

Vierailija
94/323 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräs naiskaveri (33v) roikkuu kanssa miehessä (36), joka ei edes tiedä että haluaako hän lapsia ollenkaan... Itse olisin valmis isäksi vaikka heti, mutta ei minusta ole naiset kiinnostuneet, vaikka kuinka olen yrittänyt. M33

Tätä olen miettinyt miksi jotkut miehet ei saa millään naista itselleen. Vaimoni iski minut lähes saman tien kun kuuli kaveriltaan minun olevan vapaana. Enkä edes etsinyt ketään.

Itse kanssa mietin samaa, että mikä minussa voi olla vikana? Olen 177 cm pitkä ja 75 kg painava. Käyn salilla 2 kertaa viikossa ja 2 kertaa lenkillä. Osaan nauttia elämästä ja olen hyvin puhelias. Pidän hygieniasta huolta. Olen vakituisessa työssä ja palkka on noin 2900€ kk. Silti en kelpaa kenellekään naiselle kun kaveriksi ja juttuseuraksi...

Olen avoimesti sanonut haluavani lapsia, vaikka heti

Haluatko siis kumppanin, kenet vain, kunhan on joku? Joskus miehistä tulee tällainen vaikutelma, eikä se imartele ketään. Minäkin olen sen vaikutelman perusteella miehiä lempannut, koska en halua olla kellekään kuka tahansa, vaan että mies haluaa juuri minut. 

Vierailija
95/323 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika moni parisuhde on päättynyt ai

Opettele lukemaan. En sanonut että lapset pitää tehdä nopeasti. Sanoin että siitä, haluaako tehdä lapsia, pitää keskustella aiemmin kuin 1-2v päästä. Nämä on kaksi ihan eri asiaa, ja sun ei kannata tehdä lapsia ikinä jos äo on niin alhainen ettet sitä ymmärrä. 

Vierailija
96/323 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tinderissä on ihan normi, että 40v miehellä lukee lapsihaaveen kohdalla "mietin vielä". 

Se mitä Tinderissä lukee ja mitä ihminen aidosti sielussaan haluaa ovat kaksi eri asiaa.

Vierailija
97/323 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti asia on niin että laatumiehillä on aikaa yli neljäänkymppiin, eikä kukaan räpäytä silmiään. Tunnen yhden johtajatason miehen joka käytti ikävuodet 16-37 pannen kaikkea mikä liikkuu, ja sitten yhtäkkiä päättikin että aika tulla isäksi. Otti yhteyttä johonkin vanhaan liekkiin ja alle vuoden päästä niillä on nyt vauva.

Suht hyvännäköinen ja naisten suosiossa oleva mies voi valitettavasti suunnilleen missä iässä tahansa marssia vain tinderiin tai vähän viestittää jonkun lapsettomaksi jääneen säädön kanssa ja simsalabim siitä vaan perhehommiin.

Naiselle ihan paska nakki ja aloittamaton homma, kun a) miehet eli ylipäätään ole niin perheen hankkimisen perään b) niillä hyvillä on jo perhe ja c) homman läsähtäessä kasaan kaikki jää omaksi ongelmaksi ja mies voi vaan marssia pois.

Huoh.

Ja naisethan mahdollistavat miehille tämän toiminnan.

Vierailija
98/323 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei näin. Ihmisillä ei ole aikaa tuhlattavaki. Jos lapsitoiveet ovat erilaisia, pari on epäsopiva. Toisen mielen käännyttäminen suhteessa on väärin.

Paitsi parikymppisenä. Mutta yli 30-vuotiaana asia on näin.

Vierailija
99/323 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

35v mies kuvittelee olevansa nuori.

Vierailija
100/323 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä minkä takia miehet aina viimeseen asti odottelee ja venyttelee lapsen tekoa? Ne lapset on paljon helpompi tehdä ennen 30v kuin 40v:ä 

Koska lapsia ei aidosti haluta. Oikein hyvässä suhteessa super-miellyttävän puolison mieliksi saatetaan pitkin hampain suostua hankkimaan.

Ei ole hyvä motiivi tehdä lapsia vain toisen mieliksi koska pelätään että muuten kumppani lähtee. Pelastusrengas-teoria ei toimi.

Eihän se ole, mutta paljon tämmöistä painostettua perheytymistä tapahtuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan