Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kävin treffeillä 35v miehen kanssa ja tuli puheeksi lapsitoiveet

Vierailija
27.09.2025 |

Mies oli sitä mieltä, että hän haluaa lapsia ehkä joskus tulevaisuudessa, mutta ei ole vielä varma ja samalla tokaisi, että onneksi asialla ei ole mikään kiire. Olen kohdannut useita reilusti yli kolmekymppisiä miehiä jotka ajattelevat että perhe ehkä voisi joskus tulevaisuudessa olla kiva, mutta tosiaan vasta sitten joskus, ehkä. Ja sitten naisia syyllistetään syntyvyyden laskusta ja siitä että lapsia tehdään liian myöhään. Voisikohan joku kohdistaa valistuksen myös näille miehille, jotka kuvittelevat heillä olevan loputtomasti aikaa ja valintojen mahdollisuuksia näissä asioissa?

Kommentit (292)

Vierailija
261/292 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En halunnu lapsia alle kakskymppisenä, en halunnu lapsia alle kolmekymppisenä, en halunnu alle nelikymppisenä enkä halua edelleenkään. Odotan vain että muuttaisivat omilleen mahollisimman pian.

M45

Kannattiko sohia sillä kikkelillä minne sattuu, ilman ehkäisyä vieläpä?

Naisystävä halus lapsia, minä en mutta en vastustanut asiaa. Katos kun ei ole vain haluan/vastustan vaan lisäksi on vaihtoehto "ihan sama, tulee jos huonosti käy"

Kammottavaa. Sääliksi käy lapsiasi.

Vierailija
262/292 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En halunnu lapsia alle kakskymppisenä, en halunnu lapsia alle kolmekymppisenä, en halunnu alle nelikymppisenä enkä halua edelleenkään. Odotan vain että muuttaisivat omilleen mahollisimman pian.

M45

Naisystävä halus lapsia, minä en mutta en vastustanut asiaa. Katos kun ei ole vain haluan/vastustan vaan lisäksi on vaihtoehto "ihan sama, tulee jos huonosti käy"

Kammottavaa. Sääliksi käy lapsiasi.

Itse olet kammottava

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/292 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M45

Mulla sama homma sekä lapsiin että lemmikkeihin. Koira meillä oli mutta lapsia ei tullu. Mahtavaa elää kahestaan avovaimon kanssa ja nauttia estottomasta seksistä vielä näin eläkepäivilläkin.

Vierailija
264/292 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En niistä haluamisista tiedä kenenkään kohdalla. Vanhemmuus on enemmän siihen kasvamista yhtä matkaa lapsen myötä.Soisin monelle nuorelle jossain vaiheessa toimimista vaikka päiväkodissa,jotta saisi jonkin realistisen tuntuman lasten kanssa elämiseen.Nykyisin tuntuu,että lapsi on jokin isompikin projekti,joka vie kaiken ilon.Lasten kanssa voi retkeillä ja matkustaa,voi tehdä moniakin arjen askareita ja se ilo kasvun seuraamisesta ja mukana elämisestä on kyllä ihanaa. Nuorena jaksaa leikkiä,toki osa vanhemmista vanhemmista on myös vireitä,mutta haluaako lapsi itselleen eläkeikäiset vanhemmat. Tosiasia on kuitenkin,että riskit raskaudessa lisääntyy iän myötä,myös miehillä.

Vierailija
265/292 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En niistä haluamisista tiedä kenenkään kohdalla. Vanhemmuus on enemmän siihen kasvamista yhtä matkaa lapsen myötä.Soisin monelle nuorelle jossain vaiheessa toimimista vaikka päiväkodissa,jotta saisi jonkin realistisen tuntuman lasten kanssa elämiseen.Nykyisin tuntuu,että lapsi on jokin isompikin projekti,joka vie kaiken ilon.Lasten kanssa voi retkeillä ja matkustaa,voi tehdä moniakin arjen askareita ja se ilo kasvun seuraamisesta ja mukana elämisestä on kyllä ihanaa. Nuorena jaksaa leikkiä,toki osa vanhemmista vanhemmista on myös vireitä,mutta haluaako lapsi itselleen eläkeikäiset vanhemmat. Tosiasia on kuitenkin,että riskit raskaudessa lisääntyy iän myötä,myös miehillä.

Minä jouduin olemaan lasten seurassa 25 vuotiaaksi asti. Ensin pienempien sisarusteni, sitten tyttöystävän sisarusten seurassa ja siakon lasten seurassa. En todellakaan halua lapsia. Aina ne pilas kaiken huutamisella, sotkemisella ja rikkomisella.

Vierailija
266/292 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaus:

"Mulla sama homma sekä lapsiin että lemmikkeihin. Koira meillä oli mutta lapsia ei tullu. Mahtavaa elää kahestaan avovaimon kanssa ja nauttia estottomasta seksistä vielä näin eläkepäivilläkin."

----

Newsflash: eläkepäivillä voi laittaa peittoa heilumaan aivan vapautuneesti, vaikka ois lapsiakin. Ne lapsetkin nimittäin kasvaa ja eläkepäiviin mennessä  ovat muuttaneet pois vanhempiensa luota. Yleensä muuttavat jo huomattavasti ennen eläkepäiviäkin. 

Vierailija
267/292 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lainaus:

"Mulla sama homma sekä lapsiin että lemmikkeihin. Koira meillä oli mutta lapsia ei tullu. Mahtavaa elää kahestaan avovaimon kanssa ja nauttia estottomasta seksistä vielä näin eläkepäivilläkin."

----

Newsflash: eläkepäivillä voi laittaa peittoa heilumaan aivan vapautuneesti, vaikka ois lapsiakin. Ne lapsetkin nimittäin kasvaa ja eläkepäiviin mennessä  ovat muuttaneet pois vanhempiensa luota. Yleensä muuttavat jo huomattavasti ennen eläkepäiviäkin. 

Kukaan tuttavistani ei selvinnyt eläkepäiviin asti onnellisessa liitossa kun saivat lapsia. Puolet eros ja loput vihaa puolisoaan.

Vierailija
268/292 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan täälläkin vähän väliä vinkumassa miehiä jotka haluavat ydinperheen. Ikää on miehellä 40-50 ja pitäisi löytää lapseton nainen jonka kanssa ensin tutustua ja sitten vielä ehtiä lisääntyä, niin ei se vaan ole useimmille mikään realistinen mahdollisuus. 

Vierailija
269/292 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan täälläkin vähän väliä vinkumassa miehiä jotka haluavat ydinperheen. Ikää on miehellä 40-50 ja pitäisi löytää lapseton nainen jonka kanssa ensin tutustua ja sitten vielä ehtiä lisääntyä, niin ei se vaan ole useimmille mikään realistinen mahdollisuus. 

Se on se yks uskis joka tuota jauhaa ja aitten lopulta sanoo muuttavansa Japaniin panemaan naisia raskaaksi.

Vierailija
270/292 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas ketju, jossa naiset projisoivat omia huoliaan ikääntymisestään ja hedelmällisyydestään miehiin. Ketjun pointtina ei oikeasti ole se, ettei 35-vuotias mies halua vielä lapsia, vaan että ap on ikääntyvä nainen, jota vi tuttaa, että 35-vuotiaan miehen ei tarvitse murehtia samoista asioista kuin tämän. Oletettavasti ap:lla on myös kiire hankkia lapsia, ja tämä 35-vuotias mies edustaa sellaista arkkityyppiä huolettomasta miehestä, joka häiritsee neuroottista ap:ta. 

Itse olen esimerkiksi 34-vuotias mies enkä ole varma haluanko lapsia, tai jos hankinkin, en koe mitään kiirettä siihen. Miksi kokisin? Tyttöystäväni on 20-vuotias, ja tiedän kokemuksesta, että pystyn vielä ylipäätään vuosikaudet saamaan viehättäviä nuoria ja hedelmällisiä naisia. Miksi asia olisi siis minulle ajankohtainen? Mieluummin keskityn uraan ja harrastuksiini yms. 

Se, että viehättävät nuoret hedelmälliset naiset haluavat kanssasi seksiä tai lyhyen suhteen on täysin eri asia kuin se, haluavatko he kanssasi pysyvän suhteen ja lapsia. 20-vuotias tyttöystäväsi ei ole vielä lapsentekovaiheessa, ja siksi hänen ei tarvitse vielä miettiä miehen soveltuvuutta isäksi tai edes pitkäaikaiseksi kumppaniksi valitessaan poikaystävää. Siinä kohtaa, kun hän alkaa miettiä lapsentekoa (mikä saattaa tapahtua 5-15 vuoden päästä), valinta tuskin osuu paljon vanhempaan mieheen.

Ja siinä kohti, kun sinä olet yli 40, käy vuosi vuodelta epätodennäköisemmäksi, että kukaan lapsentekovaiheessa oleva nainen valitsisi sinut miehekseen. Nuoruuden hetken poikaystäväksi saatat toki yhä sopia.

Vierailija
271/292 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas ketju, jossa naiset projisoivat omia huoliaan ikääntymisestään ja hedelmällisyydestään miehiin. Ketjun pointtina ei oikeasti ole se, ettei 35-vuotias mies halua vielä lapsia, vaan että ap on ikääntyvä nainen, jota vi tuttaa, että 35-vuotiaan miehen ei tarvitse murehtia samoista asioista kuin tämän. Oletettavasti ap:lla on myös kiire hankkia lapsia, ja tämä 35-vuotias mies edustaa sellaista arkkityyppiä huolettomasta miehestä, joka häiritsee neuroottista ap:ta. 

Itse olen esimerkiksi 34-vuotias mies enkä ole varma haluanko lapsia, tai jos hankinkin, en koe mitään kiirettä siihen. Miksi kokisin? Tyttöystäväni on 20-vuotias, ja tiedän kokemuksesta, että pystyn vielä ylipäätään vuosikaudet saamaan viehättäviä nuoria ja hedelmällisiä naisia. Miksi asia olisi siis minulle ajankohtainen? Mieluummin keskityn uraan ja harrastuksiini yms. 

Se, että vie

Ja siinä kohti, kun sinä olet yli 40, käy vuosi vuodelta epätodennäköisemmäksi, että kukaan lapsentekovaiheessa oleva nainen valitsisi sinut miehekseen. Nuoruuden hetken poikaystäväksi saatat toki yhä sopia.

Hahahahahha

Ihanko 40 vuotias kelpais jolleki nuorelle edes kertapanon vertaa

Vierailija
272/292 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen esimerkiksi 34-vuotias mies enkä ole varma haluanko lapsia, tai jos hankinkin, en koe mitään kiirettä siihen. Miksi kokisin? Tyttöystäväni on 20-vuotias, ja tiedän kokemuksesta, että pystyn vielä ylipäätään vuosikaudet saamaan viehättäviä nuoria ja hedelmällisiä naisia. Miksi asia olisi siis minulle ajankohtainen? Mieluummin keskityn uraan ja harrastuksii

Hahahahahha

Ihanko 40 vuotias kelpais jolleki nuorelle edes kertapanon vertaa

Totta. 40+ mies ei kelpaa kellekkään, ei edes 60+ naiselle.

M42

Vierailija
273/292 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekihän sauli niinistö lapsen vielä 69-vuotiaana, joten tolla jätkällä on 34 vuotta vielä aikaa

Sauli Niinistö on pikkuisen eri asia kun joku tavallinen jamppa. Ihan naurettavaa edes verrata. On äärimmäisen harvinaista tulla isäksi tuossa iässä. Mistä me myöskään tiedämme mitä hoitoja he ovat lapsen saadakseen käyttäneet? Lisäksi, Niinistöllä oli jo aikuisia lapsia ennestään.

Vierailija
274/292 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekihän sauli niinistö lapsen vielä 69-vuotiaana, joten tolla jätkällä on 34 vuotta vielä aikaa

Sauli Niinistö on pikkuisen eri asia kun joku tavallinen jamppa. Ihan naurettavaa edes verrata. On äärimmäisen harvinaista tulla isäksi tuossa iässä. Mistä me myöskään tiedämme mitä hoitoja he ovat lapsen saadakseen käyttäneet? Lisäksi, Niinistöllä oli jo aikuisia lapsia ennestään.

Ja onko edes lapsen isä vai sittenkin isoisä

Vierailija
275/292 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähä se niin on että miehet ei lapsia halua eikä naiset seksiä.

Vierailija
276/292 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähä se niin on että miehet ei lapsia halua eikä naiset seksiä.

Se on juuriki näin kun se kerta internetissä lukee

Vierailija
277/292 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kyllä vähän hassua miten naiset on aina jotenkin syyllistyksen kohteena kun syntyvyydestä puhutaan samalla kun neljääkymppiä käyvät miehet elävät ikään kuin asia ei millään lailla olisi heille ajankohtainen. 

Vierailija
278/292 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle sanoi vähän aikaa sitten yksi 33-vuotias mies, ettei hän ole oikein koskaan miettinyt lapsiasiaa. Hänkin tokaisi samassa yhteydessä jotain sen suuntaista, että onneksi asian miettimisellä ei ole mikään kiire. Joo, lopetin tapailun.

Ei kannata yhtään jäädä katselemaan näitä yli kolmekymppisiä mietiskelijöitä jos omat tavoitteet on selvät. Voivat mietiskellä rauhassa vaikka eläkeikään saakka.

Vierailija
279/292 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
280/292 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jahkailua.

Olis vaan tempassu housut kinttuun ja muna tanassa oli kuitenkin.

Koska aletaan?

Hehheh.