Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Missä määrin miehesi auttaa kotiäitiä töist

Vierailija
12.04.2007 |

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä olisi kohtuullista olettaa klo 8-16 toimistotyötä tekevältä?

Vierailija
2/12 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lauantaisin se vie lapset ulos, leffaan, harrastamaan tai kauppaan, jotta mä saan siivottua nopeasti ja kunnolla.

Omat tenniskamat se pesee koneessa, vaipat vaihtaa ja lapset ruokkii kun lähden omiin harrastuksiin. Ruokaa se laittaa joka toinen päivä ja viikonloppuisin aina. Lauantaisin se käy ruokakaupassa. (sen ruuanlaitto hidasta ja kallista, mutta se on sen harrastus) Jäljet se osaa siivota itse.

Summa summarum: mä teen suurimman osan, se ei sotke, ja tekee viikonloppuisin 1/3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä kotona odottaa. Jos on vaan kotirouvana ja lapset koululaisia, niin minusta kodinhoito on 95% naisen asia.

Jos taas kotona on vaikka koliikkiset kaksoset ja nainen on pandana väsymyksestä, voisi mies vähän helpata.

Itse olen jäänyt yh:ksi kuopuksen synnyttyä ja kyllä muutaman lapsen kanssa kotona selviää päivän aikana ilman suurempia ongelmia ja saa kaikki hommat tehtyä. Se on vaan pidettävä niin, että tietokone ja tv kiinni ja tosissaan tehtävä niitä töitä ja oltava lastensa kanssa. Sitä vartenhan sitä kotiäitinä on, eikö?

Vierailija
4/12 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä pelkästään mun

Vierailija
5/12 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein ruoat useimmiten ja pesin pyykin. Mieheni siivosi, kävi kaupassa ja hoiti lapsia pääsääntöisesti illalla.

Eikä tilanne ole muuttunut palattuani töihin. Lapsia hoidamme molemmat töiden jälkeen ja teemme kotihommia. Miksi vain kotona olevan se pitäisi tehdä? Ja kuka sitten tekisi työt, kun molemmat tästä perheestä käyvätkin töissä?

Vierailija
6/12 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Jos on vaan kotirouvana ja lapset koululaisia, niin minusta kodinhoito on 95% naisen asia."

Varmasti on. Ja juuri tuollaisten mielipiteiden takia naiset uupuvat kun päivästä toiseen joutuvat siivoamaan lasten SEKÄ miehensä jälkiä..! Haloo: kodinhoito on molempien asia! Nainen joka on jäänyt kotiin, on jäänyt hoitamaan lapsia, ei kotia. Kumman vaikea ymmärtää...

Ps. Et varmaan itse ole koskaan ollut kotona kunnolla ja hoitanut 95% tehtävistä. Helppo huudella, kun ei tiedä mitä se voi olla todellisuudessa...

Vierailija
7/12 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja imuroi joka päivä. Kaupassa käydään kerran viikossa yhdessä ja yhden kerran mies haippasee töistä tullessaan yhden tuoreen leivän ja pari maitoa täydennykseksi.

Mä teen kaiken muun ja olen tyytyväinen tähän työnjakoon.

Vierailija
8/12 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin lähes tulkoon kaikki kotityöt kuuluu vaimolle. Sehän olis luksusta kun sais yksinään siivota ja tehä kaikkea rauhassa. Mä siivoilen täällä aina 3:n alle 4,5-vuotiaan kanssa kun mies on töissä.

mun mielestä on kiva vaan olla illalla tai istuskella ulkona kun mies tulee töistä.

Vierailija
9/12 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanamuotoon " AUTTAA kotitöissä" . Miten niin auttaa? Meillä ainakin tekee/tehdään tasavertaisina kumppaneina, kukaan ei " auta" ketään, vaan yhdessä tehdään.

Samoin lapset tekevät, eivät " auta" kotitöissä.

Sanamuoto luo asenteita, ikäänkuin kotityöt olisivat naisen homma, mies sitten " auttaa" ...

Vierailija
10/12 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

" Jos on vaan kotirouvana ja lapset koululaisia, niin minusta kodinhoito on 95% naisen asia."

Varmasti on. Ja juuri tuollaisten mielipiteiden takia naiset uupuvat kun päivästä toiseen joutuvat siivoamaan lasten SEKÄ miehensä jälkiä..! Haloo: kodinhoito on molempien asia! Nainen joka on jäänyt kotiin, on jäänyt hoitamaan lapsia, ei kotia. Kumman vaikea ymmärtää...

Ps. Et varmaan itse ole koskaan ollut kotona kunnolla ja hoitanut 95% tehtävistä. Helppo huudella, kun ei tiedä mitä se voi olla todellisuudessa...

No jos lapset on päivisin koulussa ja nainen kotona, niin eikö häneltä voisi odottaa että hoitaa enimmät hommat pois? Kenen etu se on, että nainen surffaa päivän netissä ja töistä väsynyt mies tekee illalla hulluna kotihommia eikä ehdi edes lapsia tervehtiä?

Jos kerran nainen on vapautettu ansiotyöstä, eikö mies voisi saada hieman vapautusta kotitöistä? Eri asia jos molemmat töissä, silloin tietysti hommat puoliksi.

Vierailija
11/12 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy kaupassa, laittaa ruokaa, siivoaa jne. Ihan kiva, saan itse pienen vauvan kanssa keskittyä lepäämään aina kun vain voin ja jaksan siten paremmin.

Vierailija
12/12 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina saanut siivottua pyykättyä ja tehtyä kaikki kodin askareet tässä lastenhoidon ohella. Ei tuota ongelmia. En myöskään minä ymmärrä miksi pitäisi laittaa mies käymään kaupassa, imuroimaan, tyhjentämään tiskikonetta jne. jos minä olen kotona päivästä toiseen?

Viikonloppuisin tietysti mies AUTTAA jos jotain askareita on. Ei meillä ainakaan osaa tehdä mitään ilman pyytämättä, eli silloin se lasketaan auttamiseksi.