Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmistyyppi, joka ojentaa tuntemattomia

Vierailija
27.09.2025 |

Jos joku vaikka parkkerannut vähän huolimattomasti, henkilö alkaa ojentaa siinä parkkipaikalla vaikka ei edes liity koko asiaan mitenkään. Tai kerrostalon hississä kommentoi naapurin kartonkijätteiden taittelusta. Oikeastaan voi kommentoida mitä tahansa missä tahansa.

Tiedättekö tyypin?

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapseni on tuollainen. Hän on autismin kirjoilla ja puhuu asioista hyvin suoraan ja häpeilemättä 

Opeta ajoissa pois tuo tapa, koska ei tarvita kuin se yksi kerta ojenramista väärälle henkilölle, ja juo loppuelämänsä pillimihua. Autisti tai ei, mutta kannattaa tehdä selväksi, mikä on terveellistä ja mikä ei.

Ojentaja saa Moraa vattaan. . . .

Vierailija
42/62 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaativa persoonallisuus -niminen perssoonallisuushäiriö. Henkilöt uskovat oikeasti olevansa oikeassa ja ahdistuvat sydösti kun muut eivät toimi kuten  heidän mielesään kuuluisi.

Aikamoinen yleistys, samaa tasoa kuin se että kaikkia kutsutaan narsisteiksi, kenestä ei pidä :D Minun mielestä on aivan normaalia kanssakäymistä huomauttaa, jos joku aiheuttaa muille haittaa toimillaan, rikkoo sääntöjä/lakia tai muuta vastaavaa. Kyllä sellaista täytyy ihmisen kestää ihan lapsesta saakka. Ei tästä maailmasta tulisi mitään, jos kaikki urpot rellestäisi vapaasti.

Voisin olettaa että tällaista kommentoi tyyppi, kuka itse valtaa pyykkituvan toisen varaamalla vuorolla, parkkeeraa minne sattuu tukkien reitit, heittää roskat maahan ym. Sitten harmittaa kun joku kehtaa sanoa siitä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viettelen huomauttelijat ja panen niitä, sitten ghostaan 🥰🧐

Vierailija
44/62 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, itsellä on päinvastainen kokemus. Siis minusta ihmisten pitäisi paljon useammin puuttua toistensa tekemisiin. Uskomatonta mitä kaikkea voi tapahtua usean aikuisen silmien alla, eikä kukaan sano mitään. Lasten kiusaamista, jopa pahoinpitelyitä.

Aika sairasta että sellaista pelon ilmapiiriä haluaa lietsoa. Rikollisten ja psykopaattien unelma, kun pidetään hyvänä ettei kukaan saa puuttua mihinkään.

Vierailija
45/62 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti ojennan jos esim lapsi juoksee takaa lintuja puistossa ja vanhemmat vain naureskelee. Siinähän vetävät sitten lapsensa nähden minua turpaan, ihan sama. 

Vierailija
46/62 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hei yhteiskunta koostuu jäsenistään. Kyllähän se kuuluu muille, jos parkkeeraat auton väärin ja haittaat sillä muita tai täytät kartonkikeräyksen jollain kokonaisilla laatikoilla ja purkeilla, etkä painele niitä kasaan. Nyt ap katse peiliin, ei täällä mikään toimisi kauaa, jos kaikki tekisi niin kuin sinä.

Vierailija
47/62 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies ajatteli nuorempana kuin ap, että mitä se kenellekään kuuluu jos hän vähän oikaisee. Kun kasvoi järkeä päähän, ja varmaan ehti kohdata liian monta kaltaistaan itse, niin alkoi ymmärtää sääntöjen merkityksen.

Vierailija
48/62 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle etenkin nuorempana tykkäsivät jotkut huomautella aika ilkeään sävyyn jostain pikkuasioista, varmaan koska olin nuoren ja epävarman näköinen ja 'helppo' kohde. Aiheet olivat sellaisia, etten muista niitä luultavasti juuri koska ne olivat niin pieniä, mutta sen muistan miten pahalta se tuntui nimenomaan koska olin nuori ja epävarma. 

Tiedostin niissä tilanteissa, että se oli huomauttelijan oman ärsytyksen purkamista satunnaiseen helppoon uhriin. Jollekin miehenköriläille tuskin uskalletaan huomautella, ainakaan kovin pikkuasioista. 

Vierailija
49/62 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokakaupassa joskus pieni mummo pyysi apua, halusi jotain ylähyllyltä ja tottakai autoin. Hän kiitteli ja alkoi puhua ruuanlaitostaan, jäin juttelemaan koska ajattelin kaipaavan seuraa eikä mulla ollut kiire.

Ruokakeskustelusta mummo siirtyi puhumaan veljestään ja veljen lihomisesta, ja alkoi sitten valittaa minulle miten paljon kauniimpi olisin hoikkana, miksi en pidä huolta itsestäni vaan olen lihava, ja enkö ymmärrä miten laihdutetaan? Ihan kunnon ripitys 😂 Siihen loppui keskustelu.

Ja niin, olin BMI:n mukaan aivan normaalipainoinen.

Vierailija
50/62 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle etenkin nuorempana tykkäsivät jotkut huomautella aika ilkeään sävyyn jostain pikkuasioista, varmaan koska olin nuoren ja epävarman näköinen ja 'helppo' kohde. Aiheet olivat sellaisia, etten muista niitä luultavasti juuri koska ne olivat niin pieniä, mutta sen muistan miten pahalta se tuntui nimenomaan koska olin nuori ja epävarma. 

Tiedostin niissä tilanteissa, että se oli huomauttelijan oman ärsytyksen purkamista satunnaiseen helppoon uhriin. Jollekin miehenköriläille tuskin uskalletaan huomautella, ainakaan kovin pikkuasioista. 

Minulle on tehty tuota aina lapsuudesta pitkälle aikuisikään saakka, olen liian kiltti, arka, ujo ja lyhyt nainen siksi nämä demonit (sori vaan pahat ihmiset) ottaneet kohteeksi, muistan eräänkin tilanteen työpaikalla kun eräs vanhempi rouva ivaili mulle tietystä aiheesta ja olin ihan hämmästyneen oloinen ja sit uskalsin sen kerran huomauttaa ettei tuo tunnu kivalta, se vaan tuhis ja lähti pois, anteeksi noi ei osaa pyytää. 

Vierailija
51/62 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en juurikaan huomauttele, mä nappaan nyrkillä naamaan saman tien.
T.Make

Vierailija
52/62 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintolassa tulee muistuteltua kevyesti pukeutuneita
naisia siitä, etteivät tekisi huorin tai joutuisi väkisinmaatuiksi.
T.Jamppa

Vierailija
53/62 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho, itsellä on päinvastainen kokemus. Siis minusta ihmisten pitäisi paljon useammin puuttua toistensa tekemisiin. Uskomatonta mitä kaikkea voi tapahtua usean aikuisen silmien alla, eikä kukaan sano mitään. Lasten kiusaamista, jopa pahoinpitelyitä.

Aika sairasta että sellaista pelon ilmapiiriä haluaa lietsoa. Rikollisten ja psykopaattien unelma, kun pidetään hyvänä ettei kukaan saa puuttua mihinkään.

Obko sulla vielä omat hampaat?

Vierailija
54/62 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No hei yhteiskunta koostuu jäsenistään. Kyllähän se kuuluu muille, jos parkkeeraat auton väärin ja haittaat sillä muita tai täytät kartonkikeräyksen jollain kokonaisilla laatikoilla ja purkeilla, etkä painele niitä kasaan. Nyt ap katse peiliin, ei täällä mikään toimisi kauaa, jos kaikki tekisi niin kuin sinä.

Ota tai jätä -tilanteessa valitsen mieluummin oman hengen ja terveyden kuin sankariteon..

-eri-

Vierailija
55/62 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos minä lyhyt alle 160 cm nainen ja heikkokuntoinen vieläpä menen nyrkkitappeluun väliin niin mitä luultavammin minuun sattuu paljon enemmän kuin niihin kiusaajiin ja tappelijoihin, pahimmillaan kohdistavat sen väkivallan minuun mutta sehän sullekin passais, pitäis oma henki uhrata psykojen, väkivaltaisten takia. 

Vierailija
56/62 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri niin. On jo luotu yhteiskunta, jossa kukaan ei saa puuttua toisen tekemisiin. Ihan vaan siksi, ettei tuo tollo pahoita mieltään, kun ei saa tehdä mitä huvittaa. Tuo aivopesu aloitetaan jo ihan ekalla luokalla koulussa. Lopputulos on se, että porukkaa kuolee kun nämä pahiten kiusatut päättävät kostaa.

Vierailija
57/62 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä seuraa musta silmä, kun ojentaja kohtaa koukistajan.

Vierailija
58/62 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos minä lyhyt alle 160 cm nainen ja heikkokuntoinen vieläpä menen nyrkkitappeluun väliin niin mitä luultavammin minuun sattuu paljon enemmän kuin niihin kiusaajiin ja tappelijoihin, pahimmillaan kohdistavat sen väkivallan minuun mutta sehän sullekin passais, pitäis oma henki uhrata psykojen, väkivaltaisten takia. 

Puoli OT, mutta mietin juuri yhtenä päivänä, miten joskus 80-90-luvulla itsekin menin herkästi poikien/miesten välisiin tappeluihin väliin, ja aina se tehosi. Koskaan en kokenut mitään uhkaa naisena tällaisessa. 

Nykypäivänä ei tiedä, saako puukosta vai turpaan jos noin tekee. Eikä tulisi mieleenkään enää tehdä.

Vierailija
59/62 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen joka ei ole vielä saanut kunnolla turpaansa.

Vierailija
60/62 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ojennan kyllä jos näen vaikka että joku satuttaa lasta.

Sitten sinua ojennellaan oikein kunnolla.

Mitä sitten?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme seitsemän