♥♥♥Enskojen torstaiturinat♥♥♥
Eilisen jutut
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10034611&p=1&tmode=1&smod…
Avasin, kun ei muutakaan tekemistä ollut ;)
Kommentit (49)
[color=7B68EE] Onpas täällä piiiiitkä pino tänään:) Mukava kun keskustelu käy vilkkaana!
Me käytiin tänään ekassa neuvolassa ja oli kiva jutskailla tutun neuvolatädin kanssa! Meillä olikin pitkä lista kaikenlaista kysyttävää tätsyltä...hyvinhän tuo osasi kiperiinkin kysymyksiin vastailla!
Piksu oli kasvanut huimasti! Syntyessään painoi 3740g ja nyt neuvolapuntari näytti 4110g:)!!! Hyvä, että kasvaa!
Nyt täytyykin rientää syöttöpuuhiin, pikkuinen heräilee... Jäi taas vähän lyhyeksi tämä kirjoittelu.
Tässäpä vielä kuitenkin linkki tuonne photobucketiin. Siellä on muutama uusi kuva poitsusta.
http://s140.photobucket.com/albums/r8/Viivi82/Vauvakulta/
Aurinkoista torstaita kaikille!
~ ♥ ~ Viipuli ja Piksu, 2 viikkoa + 1 päivä ~ ♥ ~
[color=hotpink]
Tiedättekö, mä kuvittelin aiemmin olevani tehokas ihminen. Nyt musta tuntuu, että hosun hommia pää kolmantena jalkana koko päivän enkä silti ehdi oikein tehdä mitään. Kumma juttu... :-)
Heti alkuun mulla ois taas kysymys: mitä voi tehdä kun toinen nänni on jo ihan verillä? Mä en todellakaan voi siitä imettää, sattuu niin paljon. Toisesta rinnasta kyllä imetys onnistuu ihan normaalisti. Eilen vähän pumppailin siitä maitoa ja annoin illalla vauvalle pullosta+toisesta rinnasta perään ja poika nukkui kuin tukki kokonaiset 3,5h! Meneekö nyt koko homma sekaisin ja lapsi piloille? Joka paikassa niin toitotetaan lapsentahtista imetystä sun muuta... Mutta kuten sanottu, tolla rinnalla ei paljon imetetä hetkeen. Joten ajattelin olla uhmakas, käyttää omaa järkeä ja unohtaa kaikki opit hetkeksi. Ja kuinkahan paljon siitä uskaltaa pumpata/juottaa vauvalle pullosta? Ois aika kätevää, jos ois rinnoissa joku mittari mistä näkisi, paljonko vauva yhdellä syötöllä rinnasta imee.
Nyt tehdään taas uutta ennätystä, toinen on kohta vedellyt sikeitä kolme tuntia! Ehkä neuvolatädin kotivisiitti otti niin voimille. Ainakin äidille otti koville, kun vauva huutaa kuin palosireeni toisen käsittelyssä.
[b]Makkaralle[/b] onnittelut tonttikaupoista! Me kanssa haaveillaan salaa omasta talosta, mutta jotenkin pelottaa projektin suuruus. Onneksi nykyään saa kaikenlaisia valmiita ratkaisuja eikä tarvii kaikesta huolehtia itse. Ja kuten Aurora sanoi, musta olisi NIIN ihana päästä alusta asti itse valkkaamaan kaikki mieleisekseen ja oman näköiseksi. Onnea matkaan!
[b]Poppikselle[/b] kovasti voimia, rankka tilanne sulla! Virtuaalihaleja lähtee iso kasa sinne suunnalle!
[b]Jenni[/b], olenhan mä ihan tyytyväinen, jos säästyn siltä kuuluisalta tykkivaiheelta. Sitä vaan joka paikassa niin mainostetaan, että luulin ettei multa tule ollenkaan maitoa, kun ei kerran suihkua seinille! No, tosiaalta luulin myös että äidinmaito on jotenkin kellertävämpää ja paksumpaa tököttiä, joten oppia ikä kaikki ;-)
[b]Auroralla ja Oliverilla[/b] on vauvauintia tiedossa. Mä oon kanssa miettinyt että ois kiva mennä sellaiseen. Kuinka aikaisin noihin ryhmiin pitää ilmoittautua/minkä ikäisenä uinnit kuuluu aloittaa?
[b]Kandi[/b] on saamassa anopista ei-toivottua matkaseuraa. Aika kurja tilanne kieltämättä. Vaikka mulla on oikeasti maailman mukavin anoppi, niin silti alkaa välillä tympiä, jos ei muu niin maailman hitain puhetapa, kun ei jutut lopu ikinä... Mikähän siinä on, kun aina anoppisuhteet on kinkkisiä. Mutta sanot vaan miehelle ihan avoimesti miltä tuntuu, puhuminen yleensä ainakin meillä auttaa joka asiassa, vaikka se välillä vaikeaa onkin.
Jaahas, nyt loppuu kommentointi. Poika heräsi ja jos ruokatarjoilu ei ala 5 min sisään, niin alkaa rähinät :-)
Mukavaa illanjatkoa kaikille!
Kesis ja poika 9 vrk
Poppikselle voimia!Toivottavasti jaksat lähipiirisi sairasteluista huolimatta.Onneksi on Emiliina (nätti nimi muuten!).
Hyvä juttu teistä Aamulehdessä:)
Makkaralle onnea tontista!
Meillä on kanssa olleet keittosuolatipat käytössä nenän rohinaan ja auttanut on.
Meillä oli viime viikon torstaina 2 kk neuvola ja saldona oli painoa 5650g ja pituutta 59 cm. Lassi on kaksi viikkoa sitten oppinut kääntymään mahalta selälleen ja nyt on pari päivää tarttunut tarkoituksellisesti esineisiin ja yrittää viedä niitä suuta kohti, vielä onnistumatta.Vähän kun on vielä holtittomat kädet;) On itsekin kauhean tyytyväinen, kun kierähtää mahalta selälleen, päästää aina naurun:)
sjt+Lassi 2 kk ja 8 päivää
kommentoida... jossain vaiheessa päivällä tulin sivuille ja ihmettelin, miks eilisen pinoa on nosteltu kunnes tajusin, et tosissaan mentiin jo yli 30 viestissä vaikka kello ei ollut paljo mitään.
Meillä on taisteltu päikkärien kanssa, tyttö ei nuku ku ulkona. Sisällä vaan haluaa jutella ja leikkiä ja naureskella. Äsken otettiin annos maissivelliä, vaikka suurin osa tais mennä pukluliinalle kun nokkamukista juotiin. Teki lakon noin puolen desin jälkeen ja piti saada tissiä vielä ennen nukahtamista. Saa nyt nähdä, onko siitä mitään apua yöuniin, luulen että ei. Mut onpahan kokeiltu.
Pitää mennä siivoamaan, huomenna taas joku käy syynäämässä meidän kämppää, jos vaikka ostais... Sit lähdetäänkin pääkaupunkiseudulle yökylään ja teatteriin lauantaina!
-Osse ja typykkä 5kk
mulle käy ens viikolla kaikki muut päivät paitsi tiistai. Ja Hgin keskusta käy varmasti, ja mikäli saan auton käy myös Jumbo.
Laitoin just Nakin sänkyyn, vaikutti aika pirteeltä...tuskinpa simahtaa sinne itsekseen. Vaan toivossa on hyvä elää :)
Hyviä unia!
Makkara & Nakki
Huh, mikä pino! Ollaanpas täällä oltu aktiivisia, hyvä niin.
En kyllä oikein pysty/osaa paljon mitään kommentoida, ainoastaan Makkaran tonttikaupat jäi mieleen, onnea!
Ja Kesis kyseli rikkinäisistä rinnanpäistä. Ensinnäkin, tee vain niin kuin susta tuntuu, et pilaa vauvaa pullottelulla :)
Mielestäni voit antaa pullosta ihan hyvillä mielin, ja kun kerran kuitenkin imetät ainakin siitä terveemmästä rinnasta, niin vauva ei unohda imuotettakaan. Oletko kokeillut rintakumia siihen kipeään rintaan? Siitä voisi olla apua. Ja jos ei ole, niin jatka vaan pumppaamista kunnes rinnanpää parantuu. Aika äkkiä ne onneksi paranee yleensä.
Mulla ei ole imetyksen alun haavaisista rinnapäistä kokemusta, koska käytin rintakumia ekat 6vkoa kun Aleksi ei osannut imeä suoraan rinnasta. Sen jälkeen ei olla moista tarvittu.
Mutta tuo poika puri kerran kolmella hampaallaan niiiin lujaa, että verta tuli monta päivää, auts... Eli tiedän miltä tuntuu. Sitkeästi vain imetin, mutta ei siinä sitkeyskään auta jos on koko rinnanpää haavaumilla kuten sulla :/
Tsemppiä, kyllä se imetys siitä helpottuu ja muuttuu varsin mukavaksi touhuksi :)
Oltiin tänään 5kk neuvolassa. Tuoreet mitat 9070g ja 70,5cm, pipo 45cm. Aleksi sai rokotteen, vähän itki pistämistä mutta muuten ei mitään haittavaikutuksia ole ilmaantunut.
Puhuttiin terkan (ja opiskelijan) kanssa Aleksin allergiasta ja siitä kuinka väsynyt oon siihen alituiseen kitisevän vauvan kanniskeluun..
Ja samalla huolissani tietenkin pojan voinnista, kun toisella selvästi on välillä paha olla. Tietenkin tuli siinä yhdet itkutkin itkettyä, harmittaa vietävästi, ajattelin jo etukäteen että en sitten ala mitään märisemään ainakaan. Mutta minkäs teet kun täti oli niin empaattinen.
Taidan tästä painua makkarin puolelle, jotta jaksaa yöllä taas tarjota sapuskaa.
Viipero & Aleksi 5kk
Keitättekö veden jota annatte vauvalle kiinteitten syönnin yhteydessä (tai muulloin)? Paljonko vettä voi antaa? Entä tarviiko vettä antaa jos vauva syö rintaa kiinteän aterian jälkeen?
... jos vielä satut piipahtamaan täällä. Nauttikaa lomasta! :)
Kirjoittelen huomenna, olen niin puhki poikki että peti kutsuu!
Karssuli & jo nukkuva Aino
Heipsis vielä! Jos jonkinlaisella porukalla Keravalla treffaatte niin ensi torstaina voisin lyllertää paikalle. Asustelen tässä keskustan tuntumassa ja olisi mukava nähdä enskalaisia.
Kandin vaunuttelulenkki kuulostaisi niiiiin ihanalta, mutta täytynee odottaa että vauva saadaan maailmaan ja sitten yhteisille lenkeille! Tämän mahan kanssa nimittäin ei tee mieli kovin pitkiä kävelyitä harrastaa...
t. iida-linnea (älkää hermostuko kun täällä ramppaan ;)