♥♥♥Enskojen torstaiturinat♥♥♥
Eilisen jutut
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10034611&p=1&tmode=1&smod…
Avasin, kun ei muutakaan tekemistä ollut ;)
Kommentit (49)
Aurinkoinen tervehdys teille kaikille! Ajattelin tulla kysäisemään täältäkin, jos jollain olisi samanlaisia kokemuksia vauvan sydänäänten kuunteluun liittyen. Elikäs:
Tänään neuvolassa kuunneltiin ensin sydänäänet kun olin selällään. Pikkuinen sydän alkoi vaan takomaan reilusti yli 160, jolloin terkkari pyysi minua istumaan ja siinä asennossa mitattiin uudestaan. Tuolloin istualteen mitattaessa palautuivat tuohon sataankuuteenkymppiin. Onko muilla kokemusta samasta? Terkkari sanoi, että kaikenlaista selällään oloa tulisi nyt välttää. Vaikeuttaa vauvan hapensaantia. Kuulemma oli hyvä, että vauva alkoi liikkumaan kun syke nousi -> ilmoitteli että ei ihan asento olla... Eikä kyllä mun oma olokaan selällään ole mitenkään hyvä, joten eiköhän tuota selällään oloa pysty välttelemään. Kiitos jos jaksatte kommentoida! Jäi vähän mietityttmään tuon pikkuisen sydämen kiivas tahti...
t. iida-linnea rv 38+0
Tikru, toivottavasti meille ei käy noin, kun meilläkin langaton yhteys kotona... kääks! Sithän toi ois ihan turha vekotin:(
Iida linnalle en osaa sanoa itään, kun ei tuollaisesta tietoa. Toivottavasti joku osaa attaa!
Sitä piti kysyä, että milloin teillä otettu katsekontaktia tai silmät liikkunut lelun mukana? Kun vaikka mä miten juttelen Oliverille tai laitan lelun sen eteen, se katsoo täysin muualle. Eli vaikka juttelen sille sen nenän edessä kun makaa selällään pää sivulle käännettynä, ei käännä katsettaan tai päätään mua kohti. Onko normaalia vielä tässä vaiheessa?? Apuva!!!
Meillä Rasmus on tosi tukkoinen ja rohisee varsinkin aamuyöstä, meillä se luultavasti johtuu kuivasta huoneilmasta ja pienestä täyteen ahdatusta makuuhuoneesta joka on täynnä tekstiilipölyä. Me ollaan yritetty tehdä kaikkemme Rasmuksen olon paranantamiseksi. Meillä on ollut sipulia pinnasängyssä, märkiä pyyhkeitä pinnasängyn ympärillä, keittosuolatippoja on menny monta purkkia (se purkki falskaa, kaikki ei oo sentään menny Rasmuksen nenään), me käytiin jopa lääkärissä (äiti täällä on aika hilleri :)), mutta mikään ei oo tähän mennessä auttanu. Jos saan miehen suostuteltua niin yritän kokeilla vielä, jos pojan siirtäis olohuoneeseen nukkumaan väljemmille vesille, en tiedä auttaisko se. Mutta sieltä lääkäristä tai neuvolasta ei oo saanu mitään apua :(
Hyvä tietää, ettei me olla ainoita tän ongelman kanssa...
Aurinkoista päivän jatkoa, me häippästään ulos..
Elovena ja Rasmus jotain 2,5kk
Kyllä on tänään terrorisoitu jo aamusta alkaen urakalla ;))
Makkaralle onnea tontista! Meilläkin on kauhee " talokuume" , mut ajatuksena olis löytää " sopivan räjähtänyt" ok-talo, mitä sit itse laitettais.
TREFFEISTÄ: Mä oon tulossa nyt siis maanantaina Ainon kanssa " hoitoon" mummilaan Keravalle, ja haluisin kovasti nähdä pk-seudun enskoja! Ainakin Keravalaisten ja lähiseudulla majailevien kanssa on ollut alustavaa juttua, että vaikka Keravallakin nähtäis, mutta yhtä hyvin kyllä mekin Ainon kanssa voidaan ajelle vaikka Jumboon tms. Mikä päivä, paikka ja aika sovitaan? Ehdottakaas, meille käy tiistai, torstai ja perjantai ainakin, keskiviikkokin varmaan järjestyy, mut silloin mennään ip shoppailemaan Mummin kanssa Hesaan :)
Poppiksella on kovasti jaksamista noitten läheisten sairastelujen kanssa :/ Onneksi Emiliina jaksaa teitä piristää!
Vauvan " juttelusta" oli myös puhetta. Aino aloitti varovaisen " jutustelun" muistaakseni joskus hiukan vajaa 2 kk iässä, ja nyt höpöttelee ja kiljahtelee jo vaikka mitä ;) Parhaat jutut on aina aamuisin, meillä herätäänkin nykyisin siihen kun Aino aloittaa omassa sängyssään vissiin kertaamaan yön " tapahtumia" :)) Siihen on kyllä ihana herätä!
Vasta eilen alettiin tutkia meidän vaunuja ton matkan jälkeen tarkemmin, vaikka jo ti-yöllä kentällä huomasin, että joku rengas piti jotenkin omituista ääntä. En sit jaksanut kuitenkaan tutkia sitä siellä sen enempää, ja eilen olin liikenteessä vaunuilla, ja sama homma jatkui. Tutkimuksen jälkeen selvitimme, että kahdesta renkaasta on paluulennolla hajonnut kiinnitykset! Mies oli sit tänään käyttänyt työnantajan puhelinta hyväkseen asian selvittelyssä liki tunnin jonottelemalla eri paikkoihin. Lopputulos on, että vahinko ilmeisesti kyllä korvataan, mutta nyt pitää mennä näyttämään vaunuja ensin sinne lentokentän tulopalveluun. Onneks saadaan käydä Turun kentällä, vaikka Hesasta lennettiinkin...
No, kyllä Aino nyykin nukkuu pihalla vaunuissa, eli onneksi renkaat pysyy vielä kumminkin kiinni, vaikka se kiinnitysmekanismi onkin rikki toiselta puolelta (" lukitus" on irti renkaasta, eli rengas " heiluu" siinä akselissa jonkin verran, muttei pääse putoomaan.) Mies kiukkus mulle eilen tästäkin, et " mitä mä sanoin, ne heittelee siellä matkatavaroita aina ihan surutta..." ja " itepähän sinne reissuun halusit" jne. Eli valitus näköjään jatkuu, vaikka sainkin isännän myöntämään, että oli siellä pohjosessa hänenkin mielestä ihan mukavaa ;)
Ihmeen hyvin Aino nukkuu, vaikka naapurilla on siivouspäivä ja se tamppaa mattojaan ja kolistelee varastossaan ja ulko-ovellaan parin metrin päässä Ainosta... Tahtoo omakotitaloon ja pian!!!!
Ottakaas kantaa treffiasiaan, että saadaan ens viikoksi treffit sovittua ennen kun kaikki keksii muita menoja!!!
t. Ope ja ulkona nukkuva Aino melkein 6 kk
Meilläkin quun nokka on aina vähän enemmän tai vähän tukossa, vaikka ei sillä nyt satavarmasti ole flunssaa. Monta purkkia keittosuolatippoja on meilläkin jo käytetty eikä loppua näy. Yritin yks päivä pumpulipuikolla ottaa kuivanutta räkäkökkärettä poitsun nenästä kun se vaan nuuskutti ja nuuskutti tuskaisena, niin voi jestas, se sai ihan hepulin ja tietty tökkäsin sitä puikolla nenään niin että tuli vähän verta. Eli tiedoksi vaan kaikille, hyvä äiti ei kaiva lapsen nenää pumpulipuikolla! :/
Kiitti jenni D:n 8kk mitoista! Miten muistin, että D olis ollu reilusti yli 9kg silloin? No, eli tosi samoissa meillä taas mennäänkin. :)
Ihanaa, että Queen oli saanut eilen oikein luxusaikaa Liialta! Oot kyllä tosi reipas, kun hoitelet siellä noin vaan vauvaa ja hauvavauvaa ja isompaa hauvaa.
Ja sitten liuta " milloin?" -kysymyksiä isompien vauvojen äideille:
1. Milloin lapsi ei enää juo maitoa tuttipullosta?
2. Milloin lapsi ei ylipäänsä tarvitse joka aterian jälkeen paljon maitoa?
3. Milloin lapset lakkaa nukkumasta päiväunia vaunuissa?
Juoko esim. meidän 1v.-sankarit Eetu ja Matias ja NapNapin tyttö vielä maitoa (äidinmaitoa/korviketta/lehmän maitoa) tosi paljon?
Ja tota vaunuissa nukkumista pohdin, kun pelkään koko ajan sydän syrjällään, että quu tulee joku päivä ryminällä alas vaunuista. Nyt on ihan pakko laittaa se valjaisiin, mutta silloin ei voi käyttää makuupussia pussina. Vielä aamulla erehdyin laittamaan pojan vaan pussiin siinä toivossa, ettei se siinä pääse istumaan ja nousemaan, mutta hui! se meinas tippua kyydistä!
Nyt pitää mennä taas jatkamaan pakkailua, heips!
-Q- ja -q- 8kk ja miniquu 9+2
Mulle sopisi ainakin Jumbo ens tiistaina 17.4 tai torstaina 19.4=) Olisko muita tulijoita ja kumpi päivä parempi? Mulle to ois parempi, mut ei tosiaan välttämätön, vaan kumpikin käy.
Eipä muuta tällä kertaa;)
Huh, kun oli tullut tekstiä! Ei vaan hienoahan se on kun jaksetaan vaihtaa ajatuksiamme muiden kanssa!
Mulla jäi eilen kirjoittamatta kokonaan, kun Eetu oli sitä mieltä, että hän on jo niin iso poika, että riittää puolentoista tunnin päikkärit! No, illalla oli sitten appi vaimonsa kera kylässä (mä kyl livahdin koirien kans agilityyn...) ja olivat kuulemma papan kanssa pitäneet vähän vauhtia ja leikkineet kunnolla! Ja pikkumies oli ollut niin väsy, ettei ollu jaksanu kunnolla syödä iltapuuroakaan, saati olla kylvyssä... No, aamulla oli herätys klo 7!!! Äiti ois kyl voinu nukkuu pidempään, ja nyt oon Eetu sit päikkäreillä, nukkunu sen puoltoist tuntii, ja nyt kuuluu jo vähän metelii... Toivottavasti se vielä nukkuis... Meillä on tänään jälkitarkastus korvista ja sitten mennään mun mummolla ja vanhemmillla käymään ja koirien kanssa mulla ois agilitykisat.. Saa nähä mitä kaikkee keretään.
Eve oli päässyt pe-pon makuun! hienoa, että maistuu!
Ja Ronja oli kanssa saanut! Niin ne meidän pienet kasvaa... huoh! Kohta ne jo menee kouluun yms!
D, on päättänyt kanssa aloittaa syömisen kunnolla, hienoa!
Mä kanssa täällä kieli pitkällä odotan sitä kuvan näkemistä, siis Eetusta, en niinkään ittestä...
Hmmm... Meikäläinen täällä eilen kävi vielä illalla lukemassa ja Kissankellon viestin sain lukea muutamaan kertaan, kun eka olin lukevinani että olet raskaana, mut sit tajusin et tarkoitit sillon kun ootit Matiasta... vähänkö väsy?
Open reissukin oli mennyt hienosti! On nuo miehet vaan omituisia (oonkohan moneen kertaan sanonut tonkin?) Mut harmi kun teidän vaunut nyt on rikki! Toivottavasti saatte korjautettuu ne. Ja hui, kauhia, millon teidän pikkuneiti on saanut puoli vuotta kasaan! Justhan se vasta synty!
Iisa oli lenkkeillyt ja syönyt terveellisesti, hih!
Pesukarhu vai Kissankello kyseli sillon joskus että joko oon tuonne taaperoihin ¿perustanut¿ pinon enskoille, joo en oo vielä saanu aikaiseksi... Josko tässä joskus...
Q, kyselitkö neuvolasta miniquun sydänäänten kuuntelua?
Han Sampo oli päättänyt nukkua pitkään! Ihanaa!
Poppikselle voimia!
Aurora ja Oliverkin pääsevät vauvauintiin, hienoa!
SS pääsee rakentamaan, upeaa!
Qlle vastauksia...
1.Meillähän Eetu ei juonut tuttipullosta ollenkaan (mitä nyt ihan vastasyntyneenä lisämaitoo)
2. Me ollaan annettu nyt maitoa Eetulle joka aterialla (joskus saa pillimehuukin...) nokkiksesta
3. Viime kesänä Eetu ei enää helteillä suostunut nukkumaan vaunuissa, vaan on nukkunut siitä saakka omassa sängyssään päikkäritkin... tosin jos ollaan reissun päällä niin sillon onnistuu nukkuminen myös rattaissa...
Maitoa Eetu juo noin 4-5dl päivässä (riippuu paljon päivästä) plus sit puurossa on tav. maitoa ja sit välipalalla/iltapalalla annetaan useesti viilii/jukruu tms. Toivottavasti sait selkoo...
Nyt katkes ajatus, kun toi ukkeli heräs, murr! Ois saanut vielä nukkuu ainakin tunnin!!!!
napero ja kiukku-Eetu 1v2kk
heippa hei, täällä siis IISA uuden nikin takana, mukana sama vauva edelleen, Elli 3 kk eli tuttavallisesti E.
On jo kauan pitänyt vaihtaa tätä nikkiä, kun se tuntuut hassulta kun se on mun kaverin oikea nimi siis... tyhmä juttu, kun joskus sen kanssa keksittiin nikkejä yhteen toiseen paikkaan ja päätettiin käyttää toistemme nimiä jollain lisällä ja se jäi siitä.. no, kuitenkin se on tuntunut tyhmältä jo pitkään, varsinkin täällä niin vaihdan se tuohon toiseen jota käytän jossain muualla välillä.. Eli l.iiris tai iiris tms olen nyt täälläkin!!!
Toivottavasti ette hämmenny, muistutan siitä aina välillä jos joku ihmettelee joka ei tänään ole linjoilla....
mutta mahtavaa miten aktiivista tänään!!!
meillä on kohta se neuvola johon menemme siis oikeaan aikaan tänään ja taas jännittää!
Kommentoin sitten lisää niin pääsen terroristiksi tänään minäkin!
mutta ensviikon treffit jumbossa olis kiva, ti tai to käy tällähetkellä molemmat!
Luin teidän turinat läpi ja tuli paljonkin mieleen, kommentoin myöhemmin jos ehdin, mutta nyt sinne neuvolaan ajoissa!
terveisin nikkiä vaihtanut iisa eli l.iiris ja E 3kk
Voi harmi kun en millään saa mistään sitä Aamu-lehteä. Voiskohan joku Enska ottaa sen talteen ja näyttää sitten kesäkuussa megatreffeillä? Olis niin kiva nähdä se juttu! Miten se oikeestaan meni, että mistä se toimittaja sinne treffeille pöllähti?
Makkaralle onnittelut tonttikaupoista! Vähän kade olen, kun mehän peräännyttiin viimehetkillä rakennusprojektista ja päätettiinkin muuttaa rivariin. Toisaalta, tässä tilanteessa se onkin varmaan oikein hyvä ratkaisu, koska vois olla vähän rankkaa rakentaa ja hoitaa samalla kahta alle 2v lasta!
napero79:
Qlle vastauksia...
1.Meillähän Eetu ei juonut tuttipullosta ollenkaan (mitä nyt ihan vastasyntyneenä lisämaitoo)
2. Me ollaan annettu nyt maitoa Eetulle joka aterialla (joskus saa pillimehuukin...) nokkiksesta
3. Viime kesänä Eetu ei enää helteillä suostunut nukkumaan vaunuissa, vaan on nukkunut siitä saakka omassa sängyssään päikkäritkin... tosin jos ollaan reissun päällä niin sillon onnistuu nukkuminen myös rattaissa...
Maitoa Eetu juo noin 4-5dl päivässä (riippuu paljon päivästä) plus sit puurossa on tav. maitoa ja sit välipalalla/iltapalalla annetaan useesti viilii/jukruu tms. Toivottavasti sait selkoo...
Kiitti napero! Eetu juo siis ihan reippaasti jo nokkamukista. Meillä ruokajuomana hörpytetään aina tavallisesta mukista vettä, mutta ei silleen mee kuin muutama kulaus. Nokkamuki oli aluks hyvä, mutta sitten herra alkoi purra nokkaa eikä juomisesta tullut enää mitään. Pitäis varmaan jossain vaiheessa kokeilla uudestaan. Pitääkö Eetu jo ihan itse nokkamukia? Sekin oli ongelma, kun quu alkoi heti vimmatusti paiskoa muki pöytää päin... Noi jugurtit ja viilit sun muut lisääkin tietty maidon määrää, eli ihan loogista, että sitten ei tartte enää pullosta samalla tavalla juoda.
Ja ei kun pakkaamaan! Jos tällä kertaa vaikka sais jotain aikaiseksi, kun muilutin quun juuri pihalle nukkumaan. Nyt se on tiukasti valjaissa, mutta säikäytti vaan toi jennin houdinijuttu D:stä - siis että valjaistakin D pääsee venkuilemaan irti, hui!
-Q-
IIDA-LINNEA,
Tähän sulle yhden vaihtoehdon heitän, tosin voi olla et sykkeet muuten vaan sulla heittelee.
Ottivat mut sairaalaan rv 39+3 viikolla (lapsivesi oli lähtenyt tihkuu).
Heti aamusta, kun mentiin sairaalaan, niin ottivat käyrille ja siinä syke laski ja nousi välillä aika hurjasti. Lukemia en muista, mutta kerran kätilö jopa kutsui lääkärin, kun huolestui niin.
Eipä siinä sitten mitään ongelmaa sen koommin, mutta kun poika syntyi oli sillä napanuora vartalon ja jalan ympäri. Tosiaan eri asennot voi vaikuttaa ja mulla erityisesti tuo kylkiasento silloin käyrillä taisi painaa napanuoraa ja tämä sitten tietty vaikutti sykkeeseen.
Mä olinkin siinä raskauden loppupuolella huomannut, et jos makasin vasemmalla kyljellä, niin vauva rupes kummasti potkimaan ja heti kun vaihdoin oikealle, niin rauhoittui?? Tiedä sitten mistä johtui...
mutta tuskin mitään vakavaa tuo on, mutta jos se napanuora tosiaan jää vähän puristuksiin, kun olet selälläsi ja tämä vaikuttaa sykkeeseen?
Saatan tosin nyt olla ihan väärässä....
MAKKARA, onnea tontista...varmasti aivan mahtavaa päästä rakentamaan ihku omaa kämppää!!!
AURORA, mä oon kyllä innolla tulossa treffeille!! Ensiviikolla melkein mikä vaan päivä käy....onko muita vaihtoehtoja kuin Jumbo?
mykis taas
meidän lapsi ei siistodellakaan aio nukkua tänään.. aamupäivällä nukkui 15 min ja 10 min ja nyt 30 min. herättiin kuitenki 5.45...
Q: D pääsee pois sitterin valjaista mut ei vaunujen. ne sitterin valjaathan menee vaan mahan ympäri.
Aurora: lopeta toi normaalien miettiminen :). D alkoi jutella ja hymyillä joskus 2 kk. mut kaikki omaan tahtiin eikä mun mielestä sellasta kuin normaali ole olemassakaan :).
nyt tää poika taas kiukkuaa siihen malliin, että pakko mennä keksiin jotain kivaa sille.. on nimittäin vähän väsynyt..
Eli ensi viikolla ei missään nimessä torstai käy. Unohdin ihan yhden tärkeän menon. Eli tiistai passaisi mulle, ketä muita ois mukana kuin Ope, Mykis ja Minä?? Ja olisiko se Jumbo ok paikka? Pitääkö ihan tehdä oma pino vai sovitaanko treffit täällä pinossa tarkemmin?
Q: Joo, lakkaan miettimästä;) Se vaan kun seurailee sivusta muita niin nousee mitä oudoimpia asioita/kysymyksiä päähän ja miettii onko normaalia vaiko epänormaalia... Kaipa joku äitiyden vitsaus joka helpottaa ajan myötä, vai?!=))
Tän itkuhälyttimen pitää taas mennä ulos kurkkaamaan nukutaanko vaunuissa, vartti viime käynnistä... huoh! Saisi jo se oikea hälytin tulla.
Ihan kärkeen ilmoittaudun heti mukaan ensi viikon treffeille. Ja meille olis ihan paras tuo torstai. Mutta jos kerran Aurora ei pääse torstaina niin ehkä me voitais skipata meidän kärrykerho ja tulla tiistaina. Kerava käy ja Jumbo kans. Mieluummin en lähtis Hesan keskustaan tällä kertaa. Jos mennään Jumboon, niin voisin käväistä siellä huomenna avattavassa Lastentarvikkeessa samalla reissulla.
Meillä oli tänään viimeinen jumppa. Ja vedettiinkin sitten sen edestä kyykkyjä ja punnerruksia ym. Kun sitten tultiin kaupungin kautta kotiin, niin jo vain jalat tärisi. Käytiin muuten hakemassa Emmille kirjastokortti. Samalla saatiin sitten kirjastosta kiva kankainen kassi ja siellä oli yks uus kirja ja yks kirjaston poisto. Vinkki muuten Bejpille, että kannattaa käydä pian, kasseja ei olut enää monta.
Q:lle ja perheelle vielä hyvän loman toivotukset, jos vielä käyt täällä kurkkimassa!
Isistä ja vauvoista on taas juteltu. Kyllä meilläkin edelleen äiti on pop ja saa hoidettavakseen ne tukalat tilanteet, jos vaan on kotona. Ja huutoa saa isukki Emmiltä vieläkin joskus, kun jäävät hetkeksi kahdestaan kotiin. Mutta ihanaa on ollut huomata, että ovatpa he keksineet ihan omiakin juttuja jo ja tulevat entistä pidempiä aikoja toimeen keskenään. Mies aamuisinkin tahtoo sylitellä ja jutella Emmin kanssa, jos ollaan hereillä ennen kuin hän lähtee töihin. Ja tyttö nauraa hekottaa, kun isi köröttelee häntä ympäri kämppää. =)
Poppis, Emmi oli jossain vaiheessa aamuisin kanssa aika tukossa. Mä vähän silloin pohdin, että tarttisko siivota useammin... ;o) Mutta tuskin se siitä oli. Tukkoisuus meni meilläkin ohi päivän mittaan. Jos oikein pahalta kuullosti, niin mä tiputtelin niitä keittosuolatippoja neidin nenään, mutta siitä sai kyllä ilmoille ihan kamalat huudot.
Olipas D' n daddy ollut kiva, kun oli antanut äipän nukkua yöllä! =) Kiitos muuten maitokommentista.
Makkaralle onnea tontista ja onnea rakennusurakkaan! Hommaa varmaan riittää, vaikka muut varsinaisesti rakentavatkin, mutta kyllä sitä sitten on mukavaa päästä asumaan ihan omanlaiseen ja -näköiseen taloon. Meillä tää meidän pieni remontti jo oli aika iso ponnistus ja kauhulla odota meidän aikanaan alkavaa laajennusta. Onneks Emmi on silloin jo isompi.
Aurora, kiva, että sittenkin pääsitte uimaan. Me kokeillaan tällä viikolla, että mennään vasta sunnuntaina aamulla uimaan. Jos Emmin huudot johtuis iltaväsymyksestä. Ja juttelun aloittamsiesta: Emmi jutteli ekoja juttuja hiukan alta 2kk iässä ja sitten joulun jälkeen eli vähän reilu 2kk se hoksas tuon jutteluhomman ihan kympillä. Silloin otin kameralla vähän videopätkääkin siitä, kuinka pitkiä höpinöitä likka piti. Nykyään menee vähän kausittain eli toisena päivänä touhutaan enemmän lattialla möyrien ja toisena pidetään kauheeta älämölöä. =) Ja muuten katsekontaktia tais likka ottaa ainakin silloin kun tuo juttelu lähti käyntiin. Lelun seuraamista en kyllä muista. Miten voikin muuten näin nopeasti unohtaa juttuja?
Naperolla pukkaa kiireistä päivää. Toivottavasti Eetun korvat olis jo ok!
Iirikselle ja E:lle " tervetuloa" ! =D
Muille lähettelen vilkutuksia! Emmi nukkuu pihalla ja taas hiukan risaisemman yön jälkeen mammaakin väsyttää, joten taidan oikaista hetkeksi ennen kuin mies tulee kotiin ja aletaan siivoomaan.
-Amy ja Emmi ~5,5kk
ja siihen pikakelaukseenkin meni sellaiset 50 minsaa :)
Iida-Linnea. Mulla oli rv 30 jälkeen aina tosi paha olla selällään. Tuli huono olo ja meinasi taju lähteä kankaalle. Tosiaan neuvolassa aina kun sykettä kuunneltiin, niin ne lähti hurjaan nousuun varsinkin vikoilla viikoilla. Eli ilmeisesti neidillä oli niin huonot oltavat kun mä olin selällään ja näin ollen sai mulle pahan olon aikaiseksi! Neuvoksi annettiin tosiaan vain välttää selällään oloa!
Tuo meitin neiti peruutteli äsken 2-3 metriä sohvan alle :) KOskahan se tajuaa eteenpäin mennä? :)
Muuta ei nyt taas kerkeä. Ollaan oltu koko päivä kaupungilla ja mies kinuaa päästä kans koneelle...
MiaMik ja Ida 6kk1vko+
Iida-Linnea: Mulla kävi aikoinaan päinvastoin, eli selällään kuunneltiin sydänääniä, ja vauvan syke laski tosi alas. Mulle itellekin tuli tosi huono olo, joten sen jälkeen kuunneltiin aina kyljellään maaten. Silloin vauvan syke jumpsutteli normaalisti n. 155.
Q: Meillä M syö vielä pullosta maitoa, vähän päivästä riippuen 3-4 kertaa. Illalla saa velliä pullosta ennen nukkumaan menoa. Käytössä on Tutteli ja tavallinen maito, eli lantrataan. Ruokajuomana vesi tai maito, hörpytettynä tavallisesta mukista tai lasista. Nokkamukia M ei ole suvainnut.
Vasta olen yrittänyt opettaa Matiaksen nukkumaan myös sisällä päikkäreitä, meillä on ollut parvekevaunut talvella, mutta alkaa olla liian kuuma paikka. M ei ole milloinkaan yrittänytkään nousta vaunuista ite ylös, joten on saanut nukkua sen puoleen vaunuissa. Ulkoilemaan jos lähdetään ja tarhassa M nukkuu usein rattaissa päikkärit, niihin saa valjaat päälle, sillä meillä on sellainen lämpöpussi, jossa on reiät valjaita varten.
Napero: Heh, hauskasti luettu se vatsaflunssa-asia! Joo, tarkoitin tosiaan aikaa silloin Matiasta odottaessa.
Ai niin, M kävi tänään 1 v- neuvolassa. Uudet mitat olivat 78,8 cm ja 9340 g. Pitkä ja hoikka kuten tähänkin asti. Isäänsä tullut. Piikkikin annettiin, mutta se ei harmittanut vieläkään lainkaan. Ei poika inahtanutkaan, eikä yrittänytkään rimpuilla pistettäessä. Reipas poika.
Ai niin, HAN, mukavaa, jos saadaan nyt tapaaminen sitten tännekin päin maata. Katson tosiaan, jos saisin työajan järjestettyä sopivasti ja pääsen mukaan.
Äh, nyt lyö tyhjää, ja oikeastaan täytyy alkaa pakata tavarat matkaan, ollaan lähdössä hakemaan Matiaksen 1 v -kuvien koevedokset ja käydään samalla reissulla kylästelemässä minun enon perheen luona.
Kissankello ja Matias 1 v
Ihanaa kun olitte kommentoineet tätä sykeasiaa! =) Lämmin kiitos kaikille. Täytyy vaan pitää huoli, että vauvan liikkeet tuntuu päivittäin niin silloin pienellä varmasti kaikki hyvin. Ja ensi tiistaina pääsee seuraavan kerran neuvolaan kuulostelemaan vauvan vointia.
Aurinkoista iltaa kaikille!
t. iida-linnea odotuspuolen enskoista =)
Treffit sopii paremmin to kuin ti. Ja mä kyllä treffaisin ihan mielellään myös täällä Keravalla, meillä kun ei autoa ole :) Että sopisko vaikka paikallistreffit torstaina jossain kahvilassa? Tai voin lähteä vaunutteleen jos on hyvä ilma...
Taas on vierähtänyt kun viimeks kirjoittelin kuulumisia!!
Meillä ollut vähän noita yö hulinoita.. kun neiti lähti liikkeelle niin sitä liikettä sit on yölläkin!! Pyörii ja hyörii sängyssään ja rauhottuu vain mun kainaloon.. No nyt ollaan kuitenki jo kaks yötä nukuttu kaikki hyvin :)
Aino tosiaan lähti kunnolla ryömimään.. nyt mennää jo kaikkii huoneisiin ja saa olla tos tarkkana mitä jättää lattialle!! Kaikki nimittäin on alkanut meneen suuhun :) Eilen mutusteli onnessaan kissan hiekkaa.. (kulkeutuu välillä kisun tassuissa olkkariin) Yök yök! Ainon mielestä oli hyvää ;) Muutamia konttaus " askelia" otti eilen mutta kun ryömimällä pääsee nopeampaa..
Tänään on ollut tossa pihalla äijät siivoamassa niin kaamee mekkala koko ajan.. tyttö nukku just puol tuntii ku pitivät paussia sen verran hommissaan!! Onneks aamupäivällä nukku kunnon unet..
Oon tänää ollut reipas ja imuroinu + pessy lattiat! Matot on vielä ulkona, mies saa ne puistella illalla ;) Nyt pääsis ikkinoiden pesuun ku noi ukot tuolla tosiaan lakaisee noita kiviä pois.. eivät enää sit tuu pölyttää mun ikkunoita likasiks!! Jos sitä vaikka viikonloppuna jos sää sallii ;)
Oli joskus puhetta noista kavereista.. mä nyt sit otin itteeni niskasta kii ja pistin pinon pystyy kaksplussan puolella tän alueen äideille ja vauvoille :) Heti ollaan saatu juttukavereita ja mahdollisesti ens viikolla treffataan yhen äidin ja saman ikäisen tytön kanssa!!
Huomenna meille tulee pari mun ex-luokkakaveria kylään.. toisella rv 28 ja toisella tyttö viikkoa vajaa 10kk :)
Meilläkin nyt maisteltu niitä maissinaksuja.. Hyvin maistuu :) Mutta se sotku minkä tuo meidän tyty niistä saa aikaan.. Laitoin vahakangasta syöttiksen alle ettei laminaatit ihan kauheesti kärsis meidän syömä puuhista!!
Miehellä varmistu kesälomakin.. Alkaa juhannukselta! Tosi hyvään aikaan kyllä loman sai.. Suunnitelmissa olis käydä ikeassa haaparannassa ja sit pirkkalaan miehen siskolle olis tarkoitus tunkea :)
Mut tuli taas pelkkää omaa napaa.. nyt alan kokkaan jotain syötävää patonkien lisäks!! Leipurilla taas taikinat kohoamassa ;)
Niamey ja Iso Aino viikkoa vajaa 8kk!!
[color=#0000CD]Makkaralle paljon onnea tontista! Hieman ihanaa varmasti alkaa rakentaan omaa mökkiä! =) (vaikka enslkuun onkin vähän jaiks! =D) Ja pitäähän äitien aina omista lapsistaan reivata! =)
Aurora: mä katoin aikoinaan niitä " telkkarihälyttimiä" vähän hymyillen, että mihis tollasia tarttee, mutta nyt kun toi häläri naksuu Emiliinan liikkeistä ym. niin se ois kyllä kätsy, kun nyt juostaan katsomaan, että onko se hereillä vai ei. Kun se meidänkään neito (oli joku muukin en muista kuka) ei koskaan itke kun herää ku heiluttelee vaan käsiä ja ynähtelee..Tais muuten olla Sampo? Kun meillä on kans yöllä niin, että tyttö ehtii varmaan jo jonku aikaa ähistä ja heilua mamaa katsoen ennenku herään sit syöttään..=) Mies oli yks yö katsellut tyttöä ku se ähisi ja mä en heränny niin se pitää sellasia pieniä taukoja aina ja katsoo muhun päin ja odottlee, että jokos nyt ois vaikutusta =D (nukkuu siis meidän välissä vielä) =)
Tikru: ihana lehtijuttu siis! =) Olikos helppo tehtävä jos ei tuntis vauvoja ja äitejä? Huomaako noista kenen lapsia ne on? Kun kaikki vaan hehkuttaa miten ISÄNSÄ näköinen Emiliinakin on ja äityli unohtuu aina..=)
Kiitos kaikille kun jaksatte tsempata mun maman vuoksi. On tosiaan ollu vähän liikaa noita sairauksia meidän perheellä. Miehen isäkin odottaa leikkaukseen pääsyä kun sillä katkes jänteet olkapäistä antibiootin vuoksi! Nyt se on vaan niin kipee poskionteloiden ja kehkojen kanssa, ettei sitä vielä uskalleta leikata..Mama vaan turpoaa ja ei pysty hengittää..Sen jalat on ku norsulla ja niistä tihkuu läpi nestettä ja mätää (iuh!!)..Housut ja sukat vaihdetaan koko ajan ku on märät..ja kukaan ei oikein tajua mikä sillä on..=( Sit sille annetaan jotain lääkkeitä jotka saa sen ihan sekaisin..Se soitti maanantaiyönä isälle ja huusi apua ku se oli kuulemma viety johonki outoon paikkaan.." missä mä oon? en oo sairaalassa! missä oon?!" ja oli siis ollut samassa sairaalasängyssä ku aina. =/ Mulle se soitti ja selitti, ettei pidä hätääntyä jos soitan kotiin ja kukaan ei vastaa..kun iskä voi olla jossain ja hän on sairaalassa..jankkas ja jankkas kunnes mä sanoin varovasti, ettei niillä oo ollut mitään lankaliittymää kohta 10:een vuoteen..ja että nytkin puhutaan kännyköissä hienosti..se joutu sitäkin tuumaileen kauan ennenku päästi ajatuksesta irti..huoh..=/ Kyllä se tästä kuitenkin..jaksais vaan pysyä positiivisena..
Nyt taas syötteleen!
t. poppisterroristi