Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

♥♥♥Enskojen torstaiturinat♥♥♥

12.04.2007 |

Eilisen jutut

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10034611&p=1&tmode=1&smod…

Avasin, kun ei muutakaan tekemistä ollut ;)

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä vielä nukutaan. Kivahan se on, että pojulle uni maistuu, mutta aina kun nukkuu pitkään aamulla, ei tahdo nukkua päiväunia juuri ollenkaan. Vaan eipä se maata kaada, vaikka joskus päikyt jäisikin lyhyemmiksi.

Viime yö meni taas ihan mukavasti. Söi ekan kerran kolmen jälkeen ja tokan kerran kuuden jälkeen. Ähisteli kyllä seitsemään asti, ennenkuin uudelleen nukahti. Siinä vaiheessa minä nousinkin ylös. Oon sen verran aamuihminen, että vaikka voisin ihan hyvin vielä olla nukkumassa vauvan kanssa, niin piti pompata ylös.

Q oli päässyt shoppaileen! :) Meillä kans mies tuntee jotain " huonommuutta" , jos vauva alkaa hänen käsittelyssään itkeä, mutta kun ei noin pieni vauva vielä valikoi, että kenen sylissä ja hoidossa itkee, vaan itkee silloin, kun tuntuu vähän huonolta. Kerran esim. kylvyn päätteeksi (meillä mies hoitaa kylvetykset, minen oo vielä kertaakaan kylvettänyt Sampoa) Sampo alkoi huutaa kuin syötävä (oli nälkäinen eikä olisi jaksanut olla kuivattavana ja puettavana) ja miehelle tuli hirmu paha mieli, kun hänestä tuntui, että huuto johtui hänestä... Ressukka ♥

Jaah, palaillaanpa myöhemmin taas :)

Han ja Sampo 2kk

Vierailija
2/49 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#0000CD]Noinkohan mäkin kerkeisin pari riviä tässä kirjoittaan! =)

Meillä oli eilen neuvolapäivä ja tyttelihän painaa jo 5kg! Pituutta on 58,5cm ja pipokin kasvaa tasaisesti. Nauravainen tyttö ja neuvolatätsy kirjoitti korttiin, että " juttelee" kun piti harvinaisena, että ton ikäinen jaksaa jutella jo kauan vuorovaikutteisesti (höpöttivät tätsyn kanssa kauan) =D

Onko teidän vauvat aamuisin tukkoisia? Emiliina rohisee aikas paljon, mutta se sit helpottaa aina päivän mittaan..Meillä vetää makkarissa jonku verran..kai se vaikuttaa, vaikka kuinka yrittää sitä peitellä ja kääriä suojaan..Unohdin neuvolasta tietty kysyä kun niin on aina jänskä paikka =D

Yritin selailla aamulehteä netissä, mutta en löytänyt sieltä mitään jänskää?! =/ Mitä siinä oli?? =)

Open Aino on alkanut syömään hyvin! Hyvä juttu..ehkä se maitokin vielä alkaa uppoomaan? =)

Nyt oli pakko ottaa tyttö tähän ' uutispöydälle' syömään ku ei jaksanu puuhata iskän kans..=)

Queenillä oli eilen onnenpäivä =) toivottavasti tänään jatkuu!

Kesikselle onnea jos en oo vielä ehtinyt toivotella! =)

Eloveena: meidän neuvolassa käskettiin mitata vauvan kuume aina pyllystä..

Iisa meinaa vaihtaa nikkiä..mua alko vaan vaivaan mikä juttu se on mitä ei viitsi kertoa! =D pitää olla tarkkana sit, ettei hämmenny! =)

Auroran poitsu kyllä kasvaa hienosti! =)

Hanille onnea uudesta autosta! =)

Niin paljon aina tapahtuu, ettei millään voi muistaa kaikkea tapahtunutta! =) Olikohan Matias joka kans oli saavuttanut sen vuoden iän? Onnea! =)

Nyt pitää lähteä puuhastelemaan kun mieskin haki tyttelin äsken. Ens viikolla se lähteekin sit taas töihin..Tuntuu tosi oudolta ku on ollut kotona jo NIIN kauan meidän kanssa! =)

Ihanaa torstaita kaikille!

t. poppis ja Emiliina huomenna tasan 2,5kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi on aikaa roikkua netissä. Pyykkiä oon ehtinyt pistää pyörimään, pukea, meikkaillakin ja kaikkee! Jee.

POPPIS, meillä kans Sampo ihan tukkoinen aamuisin, oon ajatellut sen johtuvan siitä, että puklatessa jäis vähän maito kutittelemaan sinne nokkaan. Meillä Sampo aivasteleekin jatkuvasti ja neuvolassa on sanottu, että johtuu juuri siitä, että puklatessa maito saattaa nousta nenuun asti ja kutittaa siellä. Että oiskohan teillä sama homma...

Vierailija
4/49 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi poika, kun ei enää päikkäreitä pahemmin nuku, niin saan edes näin vähän omaa(=netti)aikaa ;). Eilen nukkui aamulla sen tunnin verran ja iltapäivällä 30 min. Illalla nukkumaan vähän ennen 20. Yöllä heräs syömään vaan kaks kertaa tai oikeestaan 1 (ekan kerran heräs 20.30, mikä ei ole vielä muille kuin D' lle yö). Ja ton ainoan yöherätyksen hoiti mies :)! Oli herännyt siihen, et oli kuuma ja huomas, et D on kans hereillä ja mä vaan kuorsaan. Tunnin olivatkin saaneet sit valvoa..

Kuka sitä sanoikaan ,et heidän vauva ei pidä välttämättä meteliä yölläkään herätessä? Meillä on ihan sama juttu, joten ei hajuakaan miten kauan tuo poika on ollut valveilla ennen kuin herään ite. Eipä se rikki ole silti mennyt enkä usko et sitä mitenkään haittaa valvoa yksin, kun ei kerran mitään sano (monesti herään siihen, kun kopsuttele tutilla pinnoja tai taputtelee käsillä patjaa :) eli ei ääntele tai mitään..).

Ope: Sait sit todistettua miehelles, et Aino voi ihan hyvin reissata :).

Ossen tyttöä oli ulkomaalaiset kiusannut ;). Sellasia ne on, tulee tänne vaan kiusaan lapsia ja saa tiedot veronpalautuksistakin suomalaisia aiemmin (mies sai eilen verottajalta postia, mut mä en ja valitin sille heti et ulkkikset vie meiltä kaiken ;).. toi on ihan yleinen läppä meillä ja toisin päin taas mies valittaa et suomalaiset sitä ja tätä tai valkoset sitä ja tätä).

Q: meillä ei ole koskaan varrattu tai kerrottu mitään miinuskäyräjuttuja tms, vaan pelkästään omaan käyrään verrataan, joten mä en ole edes tiennyt mitään noita miinus tai plus tai mikä vaan juttuja.. q ei ole kuule yhtään höyhensarjassa enää, on nimittäin painavampi kuin D 8 kk!! Eli D oli 8675 g ja 72,5 cm ja mösä 45 cm tasan. Meil odotellaan kans, et jatkaako D enonsa tahtiin taitojen oppimista vai hidastaako tahtia (mun veli alkoi kävellä 10 kk). Meillä mies on nyt ihan polleena, kun saa D' n nukkumaan (syliin) ja juomaan maitoa :), mut oli kyl välillä ihan maassa eikä edes hirveen kiinnostunut koko paojasta, kun lapsi vaan halus äidin paikalle.. Toivottavasti teidänkin mies saa onnistumisen iloja lapsensa hoidossa! Pitäsköhän midänkin hankkia taapero kärry, kun ei sitä kävelytuoliakaan silloin hommattu? Toi meidän ukkeli on vaan aika holtiton, kun ei malta keskittyä yhteen asiaan kerralla.

Ope ja Amy: Meilläkään ei suostu D juomaan maitoa soseiden kans. Juo maidot vaan päikkäreille mennes ja öisin.

Elovena: Meillä oli syöttövälit jotain 2-3 h ehkä tossa iässä. Kun vähän pidensin välejä joskus 3 kk iässä (et oli aina lähemmäs 3h) niin D alkoi syödä enemmän kerralla. Meillä ollaan oltu korvikkeella 2 kk alkaen. Pyllystä mä olen aina mitannut kuumeen. Ei ois toivoakaan muualta ja mä olen taas kuvitellut sen olevan luotettavampi (jos ei mittari osu kakkaan, mut sen näkee jo lämmöistä). Meillä muuten myös herätään klo 6 :). Tänään 5.45. Pääsiäisenä nukuttiin pitkään ja herättiin vasta 6.30-7 joka aamu :).

Iisa: Me muutettiin kesällä ja mul ois ollut eka neuvola uuteen neuvolaan just samana päivänä kun D syntykin. Soittelin sit nolona seuraavana päivänä, et anteeks etten tullut mut piti synnyttää ;). Eiköhän noi terkat ole kaikkeen tottuneita, kun kaikki mammat varmaan on jossain vaihees enemmän tai vähemmän lahopäitä ;). Ehkä Ellikin lopettaa peukun imemisen joskus, jos kerran isäkin on siitä eroon päässyt ;).

Mun pitääkin soittaa porukoille, et ottavat eilisen aamulehden mulle talteen :). Haluun tietää, et mitä teistä siel on ollut ;).

Jenni ja D 9 kk

Vierailija
5/49 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..aattelin vaan laittaa, et neuvolan tätsy neuvoi joskus antamaan niitä suolatippoja nenuun, niin " sulattaa" sieltä pahimmat kököt poijjes. Meillä on ainaski hiukan rohinat heti helpottanut =)

ja Quulla matka lähestyy, ai mites ihanaa!!!

nyt täytyy jatkaa aamutoimia, ku ei toi poika tahtonut jatkaa enää aamusyötön jälkeen unia. Meillä muutes HAN mentiin ihan samaan malliin viime yö =)

mykis

Vierailija
6/49 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herätty ollaan jo jokin aika sitten, keitin itselleni aamupuuron ja nyt Oliver tuossa rintarepussa tyytyväisenä puoliunessa, joten ehdin näpytellä:) Milli, tulit niin mieleen kun muistan aina tampereen treffit kun Aksu istui siinä sun rintarepussa ja sä sitä hypytit ja koitit samalla syödä Sanoit vaan meille että; " kohta tekin teette näin" . Ja tässä sitä nyt ollaan:))

Q lähti reissuun, voi kumpa meidänkin reissu kohta tulisi!! Mut vasta syyskuun 14. on lähtö. Mut onneksi ollaan kuukausi reissussa eli kotosuomeen 12.10 vasta=)

Jenni, joo en lukenut sitä sun tekstin alkua, koitin skipata sen yli;) Saas nähdä mitä meidän maitomäärille ja kakkatahdille sit käy, jos teillä nyt kakataankin kaiken lisäksi paljon... kääks!

Poppis, kiva kuulla sustakin. Varmaan outoa jäädä yksin kun mies niinkin pitkään siinä jaloissa pyörinyt=) Teilläkin höpötellään paljon...

Han, ja teillä jutellaan kans. Meidän Oliverillä kaksi tiettyä " sanaa" (eli ännähdystä) jotka silloin tällöin tulevat. Mut ei montaa kertaa päivässä. Eli mikäköhän normaalia? Sampo taitaa olla tosi juttelevaa sorttia kun on aikaisin aloittanut, jos Emiliinankin jutustelua ihmeteltiin neuvolassa ja se vanhempi. Ajattelin vaan että ollaanko meillä jotenkin jäljessä ton jutustelun suhteen?! Hymyjä kyllä riittää mut saan jutella pitkät pätkät ja sit vasta Oliver alkaa suuta käännellä ja väännellä ja pitkän vääntelyn tuloksena saa sit asiansa sanottua=))

Olen pistänyt Oliverin syöntiajat ja nukkumiset nyt ylös jonkin aikaa. Niin JOKA päivä toistuu sama yörytmi. Nukkumaan ~19, yöllä syödään ~04, aamulla herätään ~08. Ja vaikka joku ilta nukkumaanmeno venyis pidemmäksi tai aikaistuisi niin toi yöllinen 04 herätys on ja pysyy. Hassua miten voi olla noin, mietin jo että onko sillä edes välttämättä nälkä yöllä vaan onko vain tapa?! No, kyllä sillä nälkä on, söi viime yönäkin sen 180ml tyytyväisenä yhdellä " kulauksella" tässä äiti vaan pähkäilee noin säännöllisen rytmin saloja aikansa kuluksi;)

Soitin pikkudelfiineihin ja kyselin mikä meidän tilanne. Täti sanoi että muistaa hyvin kun soitin, mutta mua ei ole lisätty sinne jonoon, unohtunut jostain syystä!!!=( Mut pahoitteli kovin asiaa ja antoi meille paikan. Eli 5.5. lauantaina alkaa uinti klo 11:=) Jänskättää miten käy ja miten teillä mennyt jos uinti sattunut just päikkäriaikaan, eli jos joutunut herättää lapsen kesken unien ja raahata altaaseen?=)

bejpi, paljonko Evellä oli muuten tarkalleen ikää kun aloitte soseita maistella?

Nyt keittiötä siivoilemaan, palailen myöhemmin!

Aurora & Oliver 2kk

Vierailija
7/49 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun unohtui pari juttua.

Oli tosta itkemisestä ollut juttua. No, meidän itkuhälytin tilattiin jo 2kk ennen pojan syntymää eikä ole vieläkään tullut suomeen=( Joten mä olen itse se meidän itkuhälytin ja käyn 15-20min välein ovella katsomassa nukkuuko Oliver. Eilenkin nukkuin ulkona 4h30min niin loppuajasta tuli käytyä vähän tiheämmin, kun ajattelin et ihan kohta se herää. Mut mulla ei ole edes tullut mieleen et lapsi kärsisi jos hetken itkee yksin. Kun olen ystävien kanssa asiasta jutellut, joilla useampi lapsi. Sanoivat että selvää on että sit kun niitä kaksi tai enemmän, niin aina joutuu joku hetken itkemään ja odottamaan. Mut sanoi että eka lapsi on vaativin edelleen ja muut helpompia just tän takia, että nuoremmat tottuneet vähän odottamaan vuoroaan (kahden äidin mielipide joilla 3 lasta). Eli en itse ainakaan usko et haittaa olisi lyhyestä itkeskelyajasta, miten ennenvanhaan kun omat vanhemmat oli lapsia ja sisaruksia oli PALJON. Ei varmasti joka inahdukseen äiti muiden sisarusten, pyykkäyksen ja ruoanlaiton keskeltä aina ehtinyt vastata;) Tosin isommat siarukset auttoivat jonkun verran, mut kuiteskin...

Jenni, mistä muuten sun mies on kotoisin? Kun tuossa puhuit tosta teidän huumorista kotona=))

Poppis, tyttö kasvanut teilläkin! Oliver siis oli 7vkon ikäisenä sen 5460g ja 58cm

Nyt sitä keittiötä jynssäämään.....=(

Vierailija
8/49 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

AURORA, itseasiassa Emiliina ja Sampo on tismalleen saman ikäiset, syntyneet samana päivänä :) Sampo on jutellut jo 1kk iästä asti, tietty joka päivä vaan enemmän ja enemmän. Mutta toi on niin yksilöllistä ja sitä myös sanotaan, että " jos vauva liikkuu, se ei puhu, ja jos se puhuu, se ei liiku" eli ne vauvat joiden motorinen kehitys on nopeaa tms. voivat kehittyä hitaammin kognitiivisten taitojen osalta ja toisin päin. Normaaleita kasvaa kaikista! :) Tahti vain on jokaisella oma!

Nytkin Sampo juttelee äidin sylissä ihan täpinässä :) Alkaa vissiin olla nälkä.

Vierailija
9/49 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin minkäs päivän Aamulehdessä SE juttu nyt oli? Pakkohan munkin on se appiukolta " tilata" :)

Mistä te Aurora tilasitte sen itkuhälyttimen? Meillä kans vauva joutuu joskus vähän itkeskelemään, mutta siitä ei tosiaan tule mitään traumoja ellei ole toistuvaa ja perusturvaa luo kuitenkin moni muukin tekijä.

Pakko sanoa tuohon jutustelu-keskusteluun, että meilläkin neuvolalääkäri kirjoitti eilen korttiin että " juttelee iloisesti" ...no niin, nyt oma kehu haisee ja pahasti :) Painoa ja pituutta oli tullut taas reippaasti (taidetaan mennä Emiliinan kanssa samoissa mitoissa) ja muutenkin kaikki hyvin. Seuraava aika onkin vasta toukokuun lopulla, varaan sit ajan jos sitä ennen tulee jotain kyseltävää.

Me vaihdettiin eilen Nakin pieni rottinkikori tavalliseen pinnasänkyyn - arvelin, että Nakkia hämää kun se ei sieltä koristaan näe juurikaan mitään. Edellisyönä yösyötön jälkeen itsekseen nukahtaminen oli nimittäin hankalaa, ja mun mielestä Nakki jotenkin tähyili kovasti ympärilleen ja ahdistui kun ei nähnyt mitään...no joo, nämä nyt on arveluja vaan, mutta viime yönä neiti kuitenkin jutteli itse itsensä uneen syönnin jälkeen.

Mua nauratti muuten noi Jennin ja miehen vitsailut - ihanaa, että pystytte asiasta laskemaan leikkiä!

Ai juu, loppuun vielä asia, josta en tiedä olisinko innoissani vai kauhuissani - meidän tonttitarjous meni läpi ja me aletaan rakentamaan! (tai siis me ei itse kyllä osata tehdä siellä mitään mutta siis kumminkin) Jaiks.

Nyt viihdyttämään tuota lapsosta, on kyllä ihan tyytyväisenä lelukaaren alla ja hihittelee ja kiljahtelee...

Makkara & Nakki 7vkoa 1pvä

Vierailija
10/49 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäköhän mä sekoilin. Muistin et ois ollut viikko ikäeroa?!;)

Joo, niinhän se on että tahti jokaisella ihan omansa. Sen huomannut tässä lähipiirissä aika selvästi kun kavereiden lapsia seurannut. Ehkä mekin täältä perässä tullaan ja jutustellaan jo parin viikon päästä paljon enemmän:)) Meillä ekat ännähdykset tuli tosiaan vasta 6viikon ikäisenä, mut tosiaan toi fysiikka puoli (esim pään kannattaminen) on ikäänsä edellä neuvolan mukaan.

Muuten meillä kans nyt kohta kaksi viikkoa ollut et äiti vaan kelpaa. Alkaa miehellä jo mennä hermot, huutaa naama punaisena sen sylissä ja kun mä otan pojan hiljenee samantien. Mikäköhän siinä on? Olin eilen lastenvaatekutsuilla Lingon&Blåbär ja mies oli ollut vähän pulassa täällä kotona Oliverin kans... Tuli vähän paha mieli molempien puolesta, jos lapsellakin huono olla ilman äitiä. Mut pakko kai se joskus on kotoa poistua. Ja tää varmaan joku ohimenevä juttu. Hope so!!

Ja vielä mä roikun täällä...

Vierailija
11/49 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#0000CD]soitin äsken mamalle TYKS:iin ja se kuulosti vähän paremmalta..Huojentu vähän omakin mieli kun eilen jo ajattelin, että ei se mun äiskä enää ens joulua näe kun on niin hiton huonossa kunnossa..=/

Han: ootko laittanu mitään suolaliuostippoja, joista mykis mainitsi? Vai annatko rohista? Kun me ei olla mitenkään sitä lääkitty kun pystyy kuitenki syömään ym. Mä meinasin jo, että hiemanko oon sekasin tossa tytön iässä kun kans muistan, että meidän vauvat synty samana päivänä! =D Auroran kommentti alko hämmentään ja joduin oikein sormilla alkaa laskeen! XD

Aurora: just puhuttiin eilen neuvolatätsyn kanssa tosta sanasta " normaali" . Mun mielestä se on aikas pelottava sana, kun aina pitäis kaikki olla normaalia, tiedätkö? =) Mäkin kysyn aina, että onko normaalia jos..ym. ja tätsy yrittää selventää, että jokainen vauva on erilainen ja moiset normaaliudet pitäis unohtaa..=D Eli ihan varmasti on Oliverin juttelukin hyvällä mallilla! Ja vähänkö teillä on hieno yörytmi! Meilläkin herätään aamulla prikulleen kasilta, mutta toi nukahtaminen venyy sinne 20.30-21.30 asti ja vielä on vaihtelua päivissä eli päikkäreiden määrissä ja ajassa ym.

Mykis: tuleeko niiden suolatippojen kans joku pipetti vai miten niitä sinne nenuun saadaan? Vai onko se joku pieni nokkapullo? Ja puhuttanko siis yhdestä tai kahdesta tipasta per sierain vai miten? Jos kävisin kuitenkin hakemassa niitä ja sit niitä suppoja kuulemma voi hankkia valmiiksi rokotuspäivää silmällä pitäen. =)

Nyt taas puuhaileen! =)

t. poppis

Vierailija
12/49 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina joku ehtii kirjoittaa jotain välissä...=(

Makkara, tilattiin kameralla varustettu häytin. Et näkee öniseekö unissaan vai onko hereillä. Mies halusia ehdottomasti tällaisen, katsos tekniikkaa täytyy olla hälyttimessäkin:)) Se on LG:n malli ja sen piti jo tulla, mut se erä mikä suomeen tuli, olikin viallinen ja uutta erää odotellaan!

Tontti, ONNEA!!!:) Ihanaa aikaa se rakentaminen, saa valita materiaaleja ja suunnitella kaikki ihan oman näköiseksi. Me tosiaan ollaan rakennettu kaksi taloa, tää missä nyt asutaan on siis toinen talomme ja viimeinen! Mistä päin tontti? Jos saa udella.. Pääsettekö perustuksia tekemään nyt kesällä vai meneekö ens kevääseen? Ja onko talo mietittynä?

Poppis, mamalle paranemisia sinne! Koita jaksaa:)

Vierailija
13/49 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä kans yks terroristi =)

Voi kun ikävä, ettei äitisi ole sitten viime kerran mennyt parempaan suuntaan =) jospa se vielä siitä, oikein paljon voimia sinne.

Mä annan vaan silloin niitä nenä/suolatippoja ennen syöttöä, kun oikein tuntuu et rohisee. Laitan 2 tippaa per nenu....

Pitäiskin ostaa lääkettä, kun rokotus lähestyy. Aattelin ostaa sitä Panadolin litkua, mikä annetaan sitten suun kautta. En tiiä jaksanko venkuilla niiden suppojen kaa =)

mykis ja S 2,5 kk

Vierailija
14/49 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

POPPIS, ei olla laitettu mitään tippoja, kun yleensä rohinat lakkaa kun noustaan aamupesuille yms. Eli kun poju on vähän pystymmässä asennosa, rohinat helpottaa. Joskus oon käyttänyt pikkuniistäjää, jos on ollut oikein pahan kuuloinen.

MAKKARA, vain juttelee se nakkikin :) Meillä ainakin Sampo tullut äitiinsä siinä suhteessa. Minä kuulemma puhuin kolmen sanan lauseita jo reilun vuoden iässä, kun monet muut vasta tapailevat ensimmäisiä sanoja silloin. Sanovat meikästä, että " oppi puhumaan reilu vuoden iässä eikä sen jälkeen lopettanut!" :DDD Saas nähdä tuleeko Samposta samanlainen lörppö vai jäyhä pohjalainen kuten isänsä.

Sampo haukottelee makeasti kantoliinassa. Pitäisi olla koko ajan liikkeessä, muuten alkaa kuulua vaativaa mankumista ja Sampo alkaa sätkiä ja potkia. Tuleepa tehtyä tiskit yms. kun Sampo on liinassa, kun ei istuakaan voi. :) Kahvitkin join kävellen ympäri huushollia :D

Vierailija
15/49 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies meni kouluun ja D nukkuun, niin tulin takas tänne :).

D rohisi kans ihan pienenä. Neuvolas sanottiin, että johtuu siitä kun pienillä on niin pienet röörit nenässä. Keittosuolatippoja käskettiin laittaa, mut se oli niin hankalaa et tais jäädä pariin kertaan.

D heräs..Tänään taas näköjään päikkärit kestää 10 min..

Aurora: Mihin te ootte menos? Teillä kävi hyvä säkä sen uinnin kans ;). Meillä alkutalvesta uinti oli D' n aamutorkku aikaan. Välillä sain D' n torkuille aikasemmin ja välillä jäi väliin. Altaassa jaksoi aina, mut uinnin jälkeen oli niillä kerroilla, kun ei nukkunut ennen, kiukkunen.. Mies on nigerialainen, vaan ei onneks ihan tyypillinen sellainen ;).

Mykis: Meil on sitä panadol-mikstuuraa, mut D ei huoli sitä van sylkee pois. Ota varalle suppoja kuitenki, jos teillä on yhtään samanlainen nirppanokka..

Poppis: Toivottavasti maman vointi kohenee! Teil on kyllä niin paljon kaikkia terveysongelmia ollut, et ihan hirvittää :(.

Mut nyt toi lapsi terrosisoi niin paljon, et pakko mennä..

Vierailija
16/49 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Poppikselle piti tulla vielä toivottelemaan jaksamisia! On tuo varmaan raskasta seurata oman äidin sairastamista, ja ehkä oma äitiys vielä herkistää tunteet entisestään. Voimia!

No jopas onkin Oliverilla seurantavehkeet! Toivotaan, että saatte ne pian. Täältä Vantaalta se tontti on, tuosta meidän läheltä. Me ollaan aina molemmat ajateltu, että ei ikinä moiseen hommaan aleta...vaan never say never! Itse ei tosiaan osata/haluta kauheasti mitään siellä tehdä, joten nyt pitää jäljittää jostain tekijöitä. Ja joku suunnittelijakin nyt heti alkuun. Huoh. Mutta hyvä tietää, että sulta löytyy kokemusta - alankin sua sitten pommittamaan kun tulee pattitilanteita :) (heti alkuun pitää kysyä, osaisitko suositella jotain arkkitehtiä/muuta suunnittelijaa, jonka kanssa homma hoituis jouhevasti?!)

Onko muuten mitään treffejä suunnitteilla? Oon ihan puhdonnut taas kärryiltä... :( VauvaKino olis ens viikolla, mutta siellä on se sama leffa kuin viimeks Tennarissa...ei taida viittiä lähteä samaa taas kattelemaan.

Makkara

Vierailija
17/49 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaahas näyttääpä taas aurinkoiselta tuolla ulkona. neiti siellä nyt ekoja unia nukkuu, toisilla unilla mennään kävelylle mummin kaa. eli lähtöhommat alkaa kun neiti herää, katotaan ehdinkö kirjoittaa.

poppis: siinä aamulehdessä oli sellanen onko omena pudonnut kauas puusta-juttu. oli kuvat mammoista ja vauvoista ja sit piti osata yhdistää oikee mamma oikeeseen vauvaan tai toisinpäin. ja ne kuvat oli otettu meitin viime viikkosilla treffeillä. mun mielestä meidän neiti aivastaa aina kun meen hakeen häntä yöllä tai aamulla sängystä, onkohan se allerginen mulle:)

makkara: se juttu on eilisessä lehdessä, eli keskiviikon. onnea tontista:) bejpi tais eilen kans treffejä kysellä mut sikäli kun mä oon seurannut niin on tampereella ens kuun alussa ne kuuluisat ja sit megatreffit, eli ei kai muita?

aurora: hienoa että tekin pääsitte vauvauintiin. meillä kävi vähän samalla tavalla, eli oli luvattu paikka mutta sit ei oltukaan listassa. luulen että johtuu siitä että näyttää yks toinen äiti olevan mun etu- ja sukunimi-kaima. siellä on varmaan se tyyppi jolle ilmoittauduttiin kironnut että mikä hullu toi on kun kahteen kertaan ilmoittautuu ja vielä erinimiset lapset;) no, onneks kaveri on samassa ryhmässä ja hän ilmoitti ettei meitä oo listalla niin pääsin soittaan ja sit asia selviskin. meillä on tänään sellanen info siitä ja sunnuntaina alkaa uinti. meillä muuten on kans sellanen kamerallinen hälytin, tosin erimerkkinen. vähän on tullut käytettyä, meidän kun tarvii ottaa netti aina siks aikaa pois. kun meillä on wlan ja sit ne on samoilla taajuuksilla toi netti ja hälytin, tai jotain, niin sieltä hälyttimestä kuuluu sellanen piipitys. juu, vaikee selittää. toivottavasti saatte omanne pian!

han: meillä kans välillä on toi tilanne et kun tyttö on tottunut muhun, niin rauhottuu mun sylissä. on siis tietty tottunut isäänsäkin jonka kanssa aina iltaisin puuhaa, mut mä kuitenkin täällä päivisin oon hänen kaa. meilläkin mies kylvettää. maanantaina mä koitin kans että osaisin jotenkin pidellä neitiä tuolla uinnissa, mut täytyy kyllä tän mamman jatkaa harjoituksia.

iisa: toivottavasti tänään menee neuvolassa hyvin:) kyllä noita unohtelemisia varmaan sattuu ihte kullekin. vaihda vaan nikkiä jos siltä tuntuu, mut sit pitää vaan varmistaa että tunnistetaan sut:)

eilen tyttönen sai teelusikallisen peruna-maitovelliä. en kyllä tiiä menikö yhtään sisään, vähän epäluuloiselta prinsessa näytti:) no, pikkuhiljaa voidaan jatkaa maistelua.

viime yö olikin taas ainutlaatuinen. ekan pätkän nukkui neiti hienosti, mut sit loppuyö olikin et tunnin välein halusi tuttia, tissiä, syliä jne onneks isi menee tänään kans myöhempään töihin niin hän ol sit tytön kaa aamusta niin sain nukuttua lisää.

jep jep. josko mä nyt lopettelen. olin äsken jo lopettamassa mut kun tarkistin niin oli palstaterrorit viestejä lisäilleet, eli piti viä uudestaan lukea. mut nyt riittää tältä erää.

tikru ja ronja n.3,5kk

18/49 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän on varsinaisia palstaterroristeja ollu tän päivän :D Kivahan se vaan on, että keskustelu pysyy yllä :D

Heee-eee tytöt, olitte eilen lehdessä!!! MiaMikin, Ossen, Burden ja Tikrun mä siitä tunnistinki. Ja teidän jälkeläiset myös. Ja sit nimien perusteella veikkailin ketä muita siin oli... Hermione, Napero ja Beijpi? Mut se yks nainen oli kyllä arvoitus...

Me ei tosiaan päästy sinne treffeille sillon, kun mentiin katsomaan sitä luhtitaloasuntoo. Tehtiin tarjous, mutta JÄLLEEN KERRAN toinen pariskunta vei meitin asunnon! Meinas kyllä itku tulla, en ois ikinä uskonu, että tää asunnon etsiminen on näin hankalaa!

MUTTA... hei, mä tuun jatkaan jonkun ajan päästä, nyt kaveri soitti vaunuttelemaan..

Vierailija
19/49 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

millihän se yks nainen:):):)

Vierailija
20/49 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin taitaa olla vain pari mammaa pitämässä pinoa pystyssä ;)

Noel juuri heräilee aamun pikku-unilta, joten mun kirjoitukset jää taas lyhyeksi. Näin on käynyt varmaan viitenä viime kertana, kun olen yrittänyt kirjoittaa tänne. Mies suostui nyt vastentahtoisesti tulemaan pojan seuraksi, jotta mä saan kirjoittaa tämän loppuun.

Meilläkin Noel jutteli tosi pienestä, ja ekat hymytkin sain osakseni kun poika oli vähän alle kuukauden. Tosi nuorena alkoi hymyillä, mutta se oli kyllä ihan selkeästi tarkoituksellista.

Nyt on sitten puhe vähemmän kiinnostavaa, kun on paljon hauskempaa harjoitella kaikkea hienoa kuten kääntymistä ja viisarina viltillä pyörimistä. Eikä ole kovin helppoa puhua sormet suussa :) Taitaa mennä kausittain tuo puheen ja liikkeiden harjoittelu.

Q on lähdössä reissuun.. Toivottavasti kaikki menee hyvin eikä valtava pahoinvointi iske siellä auringossa!

Me oltaisiin lähdössä ensi helmikuussa Pariisisiin, mutta nyt on vähän sumplimista matkaseuran suhteen. Pyydettiin miehen äidinäitiä mukaan kielitaitoiseksi lapsenvahdiksi (se on eläkkeellä oleva ranskanope), mutta kun mies kertoi äidilleen suunnitelmista, tämäkin halusi lähteä mukaan. Jonkin äkillisen mielenhäiriön johdosta mies ei saanut sanottua heti puhelimessa äidilleen ettei tämä voi tunkea reissuun mukaan, joten nyt meillä on kytevä perheriita asian tiimoilta. Mä en kestä anoppia reissussa (se on sellainen lomatissuttelija, pikku huppelissa aamusta iltaan), eikä se voi vaan päättää että kutsuu itse itsensä meidän matkalle. Mies on niin äidin tossun alla ettei kehtaa sanoa tälle ei, joten kaikki kaatuu taas mun niskaan, kun anoppi toki ymmärtää että mä olen kiellon takana, jos hän ei pääse reissuun. Ja muutenkin heikohkot välit anopin kanssa tykkäävät varmaan hyvää...

Nyt pitää mennä, mun nettailulle mieheltä saama aika on ummessa ;)

Kandi & Noel, pian 4kk