-----TOUKOJEN TORSTAI PINO-----
Kommentit (45)
Huh, lähti se mun kaveri viimeinkin. Tuli jo yheltä meille ja puol tuntia sitten tajus lähtee. Ei muuten, mutta mulle alko tulla aika heikko olo ja vedinkin äsken ihan hulluna ruokaa. Oli tosi kivaa kyllä ja juteltiinkin ihan kaikesta taivaan ja maan välillä eikä niin hirveesti mun navasta. Tää kaveri on hirvee juttelee ja omista asioistaan:)
Niin oma napa, voi hesus se on kipeä. Ihan mustana tosta ympäriltä ja koko ajan sellanen olo, että pulpahtaa ylös alaisin. Muutenkin koko vatsa tosi kipeenä ja piukeena, nahka repee ja mulla ihan scifi-olo!
Emunainen ihanaa, olet hengissä!! Mä oon sua niin kaivannut tänään, kun mulla alkoi virallisesti äippäloma tänään! Mites sulla? Entä Huuhelilla?
Nyt mua vaan jotenkin sattuu niin paljon tää pingottunut maha, etten pysty tuottaan järkevää tekstiä. Lisäksi imuttelen tässä Nikolai 0,0% olutta, kun iski tajuton himo ja mies kävi hakees:) No, kun kaveri puhui, että on illalla menossa jokilaivoille istuun iltaa ja ottaan pari olutta, niin muakin rupes janottaa...
Almis höpöilee..
Kivahan se on kun ihmiset on ahkeria, menee vaan ikuisuus kun lukee kuulumisenne ja mitään en kyllä muistakkaan... Sori leidit :)
Emunainen oli ainakin langoilla, kiva kuulla, että kaikki on hyvin :)
Muutamat saa jo viikonpäästä nyytin, voi että mä olen kade!! Ihanaa, onnea vaan kaikille teille jotka jo syntymäpäivän tiedätte tai edes käynnistykseen pääsette!
Martinan vauvakin oli vihdoinkin tajunnut kääntyä, onnea! :)
Samoin Alpukan, Onnittelut myös sinne :)
Uusikin oli tullut, lämpimästi tervetuloa!
Täältäkin jaksuja Sussulle!! Oliko kohdunkaula kadonnut kokonaan? Hui kun on jännät paikat!
Almikselle jaksuja masukivun kanssa!
Janskulle tuosta kohdunkaulan pituudesta; Oliko sama lekuri mittaamassa? Nuohan voi hyvinkin heittää jopa sentin, riippuen kokeilijasta. Ainoastaan ultralla saavat ihan tarkan kohdunkaulan tilanteen. Ja eipä tuo paljoa synnytyksen ajankohdasta kerro, mulla oli esikoista odottaessa 2 cm kaulaa vielä jäljellä kun synnärille lähdettiin, auki taisin olla 1-1,5 cm, mutta ne voimakkaat supparit teki kyllä tehtävänsä, samoin avautumista nopeutti varmaan tuo pudentaali ( miniköhän tuo nimi oikein ) puudute, on morfiini johdannainen, pisti pikkasen tokkuraiseksi.
No, johan rupes teksti rönsyileen :(
Täällä ollut aiaks tuskaisa päivä, käytiin äitini ja pojan kanssa puistossa, siis matkaa alle 500 metriä ja sen jälkeen nukuttiin päikyt. Unien jälkeen tuntui, että vauva oikeasti tipahtaa vessareissulla pönttöön :( Koko päivän kolottanut ja pistellyt alapäätä :(
Suppareitakin ollut, tosin ei kovin kivuliaita...
Nyt lähden suhkutteleen koiran kipeää jalkaa ja jätän muillekkin palstatilaa :)
OP, Käpy 36+2 ja " Iivari" 1v7kk
Pitkästä aikaa pääsin koneelle:D Siis kyllä tuntuu aika toooooosi PITKÄLTÄ kun ei 4päivään oo koneelle päässyt!!Meillä hajos tietokone maanantaina:( ei yhtään taas mun tuuria ja just tälläsenä aikana kun oon riippuvainen koneesta...Enpä ollut missannut mitään,tai siis kukaan ei ainakaan oo viellä synnyttänyt vaikka kyllä on lähellä näköjään et ekat toukovauvat syntyy!!Oli kyl niin paljon luettavaa et en muista kaikkia millään. pikasesti luin kun ukko toi uuden koneen töistä tulo reissullaan,mut nyt vasta pääsin ajan kans tähän;) poika nukkumassa.
Ekaks onnea kaikille teille joilla vauva on kääntynyt pää alaspäin!!! Ihana juttu että ei tarvi kääntöyrityksiä tai sektio/perätilasynnytys mietteitä sen takia!
NIMISTÄKIN tais olla puhetta...meillä on oikeestaan nimi (ehkä) päätetty. no mä oon kahta nimivaihtoehtoa pyöritellyt päässäni ja toinen etunimi on miehenkin mieleen...toinen kylläkään ei ,että saa nähä. Pojan nimiä tässä on tullut vain mietittyä kun ultrassa niin vahvasti pojalta näytti et siihen luotan;)
pah nyt sitte ajatukset sekos....ei tässä pysy mukana vauhdissa ku näin monta päivää jäänyt väliin. yllättävän hyvin kuitenkin kestin jännittyneenä täälä miettiä onko joku synnyttänyt:)
Poika on ollu kuumeessa ja aika kyllä on mennyt sen kans ja nukkuessa päivällä puolen tunnin pätkiä ku yöunet on ollu niin rikkonaisia:(
että sitä VÄSYMYSTÄ on tääläkin ilmassa! ja muuten vaan ärsytystä,huonoa oloa,tuskastumista jne. maha onku kivipallo ja painaa jo niin ikävästi et ei tätä meinaa jaksaa...
nyt on pojan yöheräämisten aikana tullut vessassaki käytyä sellaset 5kertaa yössä!aina mukamas rakko täynnä:(
mut ei tänne ihmeempiä...kaikille jaksuja masun kans:)
ja SUSSU ja kukas muu jolla synnytys uhkaa lähestyä,erityis tsempitykset ja onnea jos lähtö tulee!!!!!!!!!!!!!!!!!!
toymama 33+5
Tosin nythän ollaan oikeesti jo perjantain puolella eli olen tosi aikaisessa, mutta väärässä pinossa. Vielä ei siis kukaan tiettävästi ole lähtenyt laitokselle. Kiva juttu. Jännät paikat alkaa olla.
( . ) Mulla alko aamu ikävästi, kun pyörrytti ihan tajuttomasti ja jouduin soittamaan anopin viemään pojan tarhaan. Epäilin heti, että verenpaine oli alhaalla ja anoppi toikin mittarinsa tullessaan. Aluksi lukemat oli aika alhaalla eli 87/56. Pikkuhiljaa ne alkoi siitä nousta. Aloitin aamiaisen makeasti eli salmiakilla :) Ei vaan tehnyt yhtään mieli. Päivän mittaan lukemat tasottui yläpaine vähän päälle sataseen ja alapaine vähän alle 70:iin. Saa nähdä mikä on huomenna olo. Nukuin koko päivän ja valvon varmaan taas yön. Koko illan ollut olo vähän pöpperöinen.
Onko noista alhasista paineista muuta ongelmaa, kun toi pyörryttäminen? Siis lähinnä, että vaikuttaako se vauvaan jotenkin? Tietääkö täällä muut?
Joku kirjotti siitä, että aikoo loppuraskauden olla vaan kotona. Mäkin ajattelin eilen illalla sen kaverin vierailun jälkeen (kun supisteli koko illan), että nyt en sovi enää mitään kyläilyjä, vaan olen omissa oloissani. Niin eikös heti tänään sovin vierailun työkaverille lauantaiksi ;) Saa nähdä mitä siitäkin tulee.
Martina ihanaa, että sait noin kivoja uutisia.
Mä olen kyllä ollut viime aikoina ihan kuutamolla. Tajusin tänään, että mullahan on vielä se veroehdotus tarkistamatta, joka piti palauttaa viikko sitten. Huh huh! Onneksi siinä ei ollut mitään korjattavaa, että ei tullut mitään vahinkoa. Mutta kyllä taas huomasi, etten ajele ihan täysillä valoilla. Tuntuu, että vähän liikaa on joutunut jo laskemaan kaikkia Kelan juttuja yms.
Neuvola-ajoista olette kirjoitelleet. Mulla on käyntien väli ollut nyt viime aikoina kolme viikkoa ja terkkari katsoi viimeksi jotain ohjeita, että uudelleen synnyttäjällä väli olisi edelleen 4 viikkoa. Käynti tuli kuitenkin taas 3 viikon päähän, kun lääkäriaikoja ei ollut seuraavalle viikolle. Jotenkin viime kerralla meni neuvolassa vähän fiilis tätiin ja nyt seuraavalla kerralla onkin lääkäri, joten en nyt niin kovin usein siellä haluaisikaan ravata.
Nyt nukkumaan.
Laru rv 33+1
Enpäs ole taaskaan joutanut kirjoitella, tultiin vähän aikaa sitten viikon kestäneeltä helsingin reissulta. Oli aikas raskasta istua autossa rovaniemeltä helsinkiin ja takaisin, mut kaikki meni kuiten onneksi hyvin.
Eilen kävin ultrassa ä-polilla sokereiden takia ja pikkuinen tytteli se masussa edelleen kellii, painoarvio 2,3 kiloa. Eli ei hänestä kauheen suurta ainakaan tule kun viikkoja on jo se 36 kuitenkin..
Sussu: vähän jänskättää sun puolesta!:) ihanaa! koita tosiaan lepäillä jos läjtö on noin lähellä. Tsemppiä, täällä pidetään peukkuja!:)
martina: Täällä vauva ei ole laskeutunu ja la on 9. päivä. Ja kiva kun teidän pikkuinen oli hoksannut kääntyä ihan itse:)
sämpyläinen: Sulta piti kysyä kun olet muistaakseni rovaniemeltä että saatkos/oletkos saanut synnytysvalmennusta? LKS:n synnytysesitteessä kerrottiin, että sitä järjestetään ajanvarauksella pari kertaa kuussa ja et neuvolasta saa lisätietoja. Pitää vissiin kysellä seuraavallka kerralla itse asiaa kun terveydenhoitaja ei ole maininnut mitään. Siitä perhevalmennuksesta vain hössötti:)
Eipäs kummempia, mukavaa päivänjatkoa!
heidi ja pikkuinen rv 36+1