Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

-----TOUKOJEN TORSTAI PINO-----

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sussulta piti kysymäni... että mitä ne sanoivat sun raskausviikoista? Onko sulle annettu painoarviota? Mulla vasta kasassa rv34+1 ja nyt kaks yötä valvottanut pitkäaikaiset supistuskrampit... enkä oikein tiedä mitä pitäis ajatella. Esikko syntyi rv36+5 ja ei ollut mitään ongelmia... mut nyt viikojen vähyys kuitenkin vähän kauhistuttaa... Tsemppiä vaan sulle synnytykseen!!!

Martinalle onnittelut!!! Masuvaavi täällä sen verran liikkeessä, että ens maanantain neuvolasta pitäis tulla lähete ultraan myös...toivotaan, toivotaan.

Väsymysklubiin kans voin liittyä...tää nyt suoraan liittyy siihen, että öisin supistaa.....monta tuntia...sit onneks laantuu ja saan vähän unta. Mutta voih, mitä sitä kerkeääkin ajattelemaan! ;) Suurin huoli tietty tuosta masuvaavista.

Tsemppiä kaikille ja voikaa olosuhteisiin nähden hyvin ja nauttikaa auringosta!!!

Vierailija
22/45 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Martinalle jättionnittelut vauvan kääntymisestä! Hieno homma että oli kääntynyt itse! Varmaan kyllä putosi kivi sydämeltä! Onnea.

Sussulla ollut taas jännittävää! Mä olen aivan jännityksessä sun puolesta.... kääk! Lepäile nyt, että jaksat sitten jos tosiaan on tositoimet lähellä...

En yhtään jaksais mutta pakko kai se on yrittää vääntäytyä ton neidin kanssa ulos rattailla, jos se vaikka nukahtaisi rattaisiin. Hiekkalaatikon reunalla istujaksi meikästä ei enää ole - harmittaa oikein lapsen puolesta kun ei pääse enää puistoon leikkiin sen takia kun äiskä ei kykene sinne... höh!

Gandalfiina

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelin eilen viestiä ja tietty se sitten hävisi jonnekin ja en jaksanut alkaa uudestaan. Joten tässä nyt jotain sitten..

Eilen oli neuvolakäynti ja

Saldona oli:

- Sf 35cm, vaavin syke 143, paino oli noussut liikaa eli nyt kokonaisnousu 9kg.

- Prot oli + ja alapaine noussut 92:een :(

Varattiin aika synnytystapa-arvioon ja se on rv 37+2 eli 10.5.

Vauva pyörii edelleen ympyrää ja kääntyi ympäri siinä samalla kun terkkari tutki kumpi pää on kumpi pää. Eli tilaa tuntuu olevan. Terkkari meinasi että pitäis varata parin viikon päästä aika äitipolille jos ei käänny pää alaspäin, mutta me ollaan sitä mieltä että saapi kääntyä itse tai sitten ei. Lääkäri ei rupea kääntämään. Korkeintaan käyn vyöhyketerapeutin luona jos sitäkään.

Oli kyl aika jännä päivä, kun mentiin sinne neuvolaan niin sillä samalla käynnillä järjestyikin se meidän perheen apu. Eli kun kävin silloin siellä mielenterveystoimistossa niin se hoitaja oli ottanut yhteyttä tänne meidän terveysasemalle, että mites se apu ei siellä nyt sitten toimikaan. Ja meidän terveysaseman psyk.sh pisti asioihin vauhtia ja nyt sitten pääsen hänen luokseen juttelemaan aina ja perhetyöntekijä tulee nyt sitten kerran viikossa olemaan lasten kanssa eikä vahtimaan mua vain, heh. Jännä tyyppi kyl toi psyk.sh oli kun noin sai vauhdilla noi asiat kuntoon. Hienoa kylläkin. Nostan hattua.

Kipeitä suppareita täällä ei ole tänään eikä eilen ollut, mutta kyllä noi vatsan kokettumiset on muuttuneet tosi napakoiksi. Täytyy kyl toivoa, että jos tätä menoa jatkuu niin synnytys olis kyllä toivottu rv 37 kiitos. Jos nyt tässä toivomuksensa saa esittää.

Täällä porukka kirjoittaa niin ahkerasti ettei perässä pysy mistä jutellaan. Nimistä ainakin on ollut puhetta ja meillä on nimet olleet valmiina molemmille jo ihan alusta lähtien. Ja kun ultrassa selvisi sukupuoli on vauvaa sen jälkeen jo kutsuttukin etunimellä :)

Sitten oli synnytyspeloista. Mua ei pelota kyllä. Nyt vähän jänskättää kääntyykö tuo masukki pää alaspäin tässä vai ei ja mitäs sitten jos ei käännny. Että onnittelut teille joilla vauvat raivotarjonnassa!

Ja toivon kyllä että tämä synnytys menis nopeemmin kuin nuo 2 edellistä.

Täällä kanssa ollut väsymystä. Nukkuminen tietty kun on mitä on niin heijastuuhan se päivään. Ja kun ei niitä omia päiväunia tule tai pikemminkin pysty nukkumaan niin välillä aika zombie- olo.

Vein aamulla oman ja esikoisen pissanäytteet labraan. Meillä kun tota tulehdusta ollut usein, niin kestolähetteellä saan viedä näytteet kun siltä tuntuu. Ja aattelin omalla kohdalla, että jos noi supparit johtuu tulehduksesta. Ja esikoisella taas pissa haisee. No huomenna saapi sitten viljelyvastaukset.

Että tämmöstä tänne.

AIHA ja Nea rv 33+2

Vierailija
24/45 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan pistää jännäksi...SUSSU tsemppiä, jos lähtö nyt tulee...kuulostaa kuitenkin, että loppuviikolla ois jo eka toukolainen...ihanaa ne alkaa hiljalleen syntyä.

MURMELI, mahtavia uutisia!

Huuheli

Vierailija
25/45 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Martinalle suuret onnittelut! Kiva kun sunkin vauva sit oli itse kääntynyt! Nyt saadaan mekin rauhassa odotella synnytyksen käynnistymistä! =)

Ja Sussulle tsemppiä koitokseen jos jo pian tositoimiin joudut/pääset =) Nauratti niin se sun miehen kommentti että sähän oot ihan punainen! Mahtaa olla vielä enemmän ihmeissään kun pääsette tositoimiin! Mitäköhän sitten mahtaa möläyttää? =D

Vierailija
26/45 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa kyllä tosiaan että tämä siivous on jo vähän hankalaa.. Vähän väliä pitää istahtaa..

Daim: ihanaa kun sulle on järkätty vauvakutsut! Ja viel yllärinä! Mä niin tykkäisin kans.. =) No, täytyy ittekki sit jollekki kaverille suunnitella joskus.. =)

Gandalfiina: väsymystä myös täällä ilmassa.. Vaihdellen tosin, mutta yleensä ottaen voisin vain makoilla. Eilen miehen kaveri sanoi muuten, että oon ku nukkuneen rukous.. Olipa mukava kuulla.. =/

Niin ja ihana suorastaan, etten ole ainoa joka ei jaksa ulkoilla kauheasti tuon lapsen kans! Mulla on niin huono omatunto siitä. Mutta kun täällä on vielä kamalasti lunta, ei voi edes istua missään. En yksinkertasesti jaksa seistä kauaa. Mutta ulos rattailla mekin aijotaan mennä, siinä saa sentään ottaa niistä rattaista tukea.. Vaivainen.. =)

Almis: sosiaalinen elämä on aika vähästä täälläkin. Tämä väsymys kai sen tekee.. Mutta ihan tyytyväinen olen, onneks on puhelin jolla voi tarvittaessa soittaa jollekin.. Tuntuu etten nyt kaipaakaan kauheesti muita ihmisiä lähelle ku oman perheen.. Ja tiskikone on tosiaan aika kiva vehe. Sen jälkeen ku tuo esikoinen synty niin sanoin miehelle että mä en enää käsin tiskaa, että mulla on muutaki tekemistä.. =) Hommattiinhan se silloin, mutta se jäi edelliseen asuntoon.

martina: noin sitä voi positiivisesti yllättyä! Tosi kiva uutinen että sunkin vauva päätti itse kääntyä!

Sussu: sinä se tosiaan tuot jännitystä näihin meidän päiviin.. =) Nukuhan tosiaan vielä kun voit ja kerää voimia, jos se lähtö nyt sit pian tulee..

Nyt jatkan taas siivousta ja mennään sit sinne ulos kävelylle. Sit voi hyvillä mielen illalla istahtaa telkkarin ääreen kattomaan KÄRPPIEN peliä!! Jännittää jo ajatuskin että josko se voitto tulis tänään! =)

m

Vierailija
27/45 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis Martinaa piti onnitella..

Lisäksi AIHALLE: mahtava, että jokin asia sujuu hyvin. Joskus systeemi toimii ja luulen, että se on paljon ihmisistä kiinni. Hyvää jatkoa!

Huuheli ja muistamaton pää

Vierailija
28/45 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana tunne tulla palstalle, kun näkee, että joku on OIKEESTI KAIPAILLU, ihan tuli itku silmään.....Kiitos rakkaat!!!! Oltiin maalla pääsiäisen yli ja en kerenny ennen pääsiäistä laittaa infoa, että häippäsen hetkeksi ja kun tultiin alkuviikosta, niin karmea flunssa ja aivan veto pois ja en ole edes jaksanut avata konetta, ennenkun nyt....kuinka kipeä sitä täytyy olla, ettei jaksa täällä käydä???? Vastaus: TOSI KIPEÄ;-) Ja voitte vaan kuvitella, kauanko kesti lukea noita pinoja.....Siis herran jestas!!!! Joku päivä oli ollut 7 SIVUA tekstiä, meinasin pudota tuolilta!!!! Täällä on ollut jänniä paikkoja jo vissiin useammallakin??? Ainakin ONNIPAPUSELLA>>Tsemppiä sinne ja SUSSULLA>>Sinne myös tsempitykset, jos lähtö tulee!!!! Muuten en voi sanoa, että kauheesti noista megapinoista ois jääny mieleen, siis asiaa niin paljon, ettei mun pieni pää pysty tollasta määrää käsittelemään kerralla;-) Ja vielä, kun on pää täynnä räkää.....Oootte aivan ihania, kun kuormitatte näitä sivuja oikein olan takaa!!!

KOLMEPLUSYKKÖNEN: Täällä ollaan!!! Ja kiitos vielä oikein mukavasta illasta ja seurasta viikko sitten, oli oikein rentouttava ja hauska ilta!!! Eikä se mun seuraavan aamun arvo nyt ihan kamala ollut, koholla kyllä, mutta ei ollenkaan niin paljon, kun olin ajatellu, hyvä niin ja kiitos niistä yhteystiedoista, täytyykin huomenna soitella sinne, kun alkaa jo tän flunssan jäljiltä ehkä ajatus kulkea!!! Mites se sun synnytystapa-arvoi meni?? Jokos se oli?? Mahdetaankohan me osua samaan aikaan sinne naikkarille, se olis kyllä tosi kiva juttu mun mielestä;-) Vosin ennustella sulle sitten kaikkea:-)

Murmeli: Ihanaa, kun oot päässy kotiin!!!! Ja tervetuloa takaisin, vaikka palstailithan sä sieltäkin, mut kummiskin!!! Koti on aina koti ja siellä on niin hyvä olla!!! Mullakin tota masennusta pukkaa noitten sokerien kanssa aika ajoin ja kovaa, kun ei pysy aisoissa, vaikka mitä teet, se on todella ahdistavaa ja rasittavaa ja tulee niin voimaton olo, mutta jotenkin sitä vaan ajattelee, että kohta tää on ohi ja saa sen valloittavan palkinnon syliinsä....Missäpäin sä muuten asustelet? Eli mikä on sun synnytyssairaala? On pitäny jo monta kertaa kysyä, mut aina unohtunu.....Ihan muuten vaan oon kiinnostunut!! Tsemppiä kohtalotoverille, joka kylläkin on joutunut vielä kovemmille, kun minä(hatunnosto siitä) ja suuri halaus!!!

Janskuliini: Kuinkas giant ja sinä jakselette????? Mulla on ens tiistaina ultra ja saas nähä, missä mitoissa lude luuraa....Vähän kyllä jännittää, eikä niin vähääkään......Mites oot ite jaksellu??? Mulla alkaa olemaan aika tuskasta tän masun kanssa, kun ei oo mikään pieni, u know!!! Yöt on aika karseita ja levottomia!!!! Jättiläishalaus!!!!

Almaeino: Heippa!!! Täällä ollaan, kiva kun on kaipailtu!!!!! Sulla on ollu ihan kauheita juttuja noitten verenpaineitten kanssa....ihan oon ollu kauhusta kalpea, kun niitä oon lukenu, hienosti tsemppaat siellä!!! Mites nyt vointi???? Onneksi tässä ollaan jo niin lähellä maaliviivaa kaikki, että ihan hurjakta tuntuu....Jokos siellä on pikku esikolle kaikki valmiina?? Tsemppihalaus paineitten kanssa painivalle!!!

Että tämmöstä täällä, pikkainen ryskii seinämiä ja sokerit on välillä paremmat ja välillä huonommat, mutta pärjätty ollaan!!! Ens tiistaina ultrailemaan ludemusta, että kuinkas isoja siellä jo ollaan ja sitten ollaankin taas paljon viisampia jatkon suhteen ja selviää tuo arvoituksellinen tarjontakin sitten!!! Nyt tarttis jo pikkuhiljaa lopetella ja tehä muillekin tilaa ja lupaan pyhästi, etten ole enää pimennossa näin pitkiä aikoja, antakee anteeksi rakkaat tyttelit!!!! Mukavaa torstai päivää teille kaikille mammoille ja suuret haláukset!!!! Me tulemme taas ja niin edelleen!!! Heippodei!!!!

-Emunainen ja luteen poikanen 34+5-

Vierailija
29/45 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mama2006:

Hyvillä viikoilla kuulemma ollaan, eikä sen puoleen ole enää mitään hätää. Hieman alle 3kg veikkasivat vauvan kooksi.

Alpukka:

Kyllä muakin hiukka hymyilytti jälkeenpäin toi miehen kommentti :D

Se jää nähtäväksi mitä sitte H-hetkellä sen suusta pääsee..

Serkun mies anto neuvoja miehelle, että sitten et sano yhtään mitään, oot vaan ihan hiljaa niin selviit sinäki sieltä synnytyksestä hengissä

(serkku synnytti helmikuussa ja oli vähällä kuristaa miehesä x) )

Sussu

Vierailija
30/45 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan painoarvio oli 2600g. Sektio aikaistettiin ensiviikon perjantaihin.

Nyt kyllä hieman jännittää. Ensimmäinen reaktio kun lääkäri sanoi että aikasitetaan sektio aikaa niin oli että: Mitä?????

Olisi tällä viikolla ja suostunut tekemään mutta halusin mahdollisimman lähelle laskettua aikaa että ei leikattaisi liian aikaisin. Sain sitten lääkärin kanssa puhuttua että perjantai olisi hyvä päivä.

Vauva on aika pienen kokoinen mielestäni. Nyt sitten mietin että heittikö ultra vai onko tosiaan niin pieni.

Raskausviikkoja olisi leikkauspäivänä täynnä 38+1 eli kai se sitten olisi jo valmis tulemaankin jo ulkomaailmaan.

Miten teillä muilla. Onko ollut jotain ongelmia vauvojen kanssa jotka syntyneet noin aikaisilla viikoilla.

eltaisuus ainakin ymmärtääkseni on yleisempää kuin laskettuna aikana syntyneillä.

Hemolobiini oli viel

ä pari viikkoa sitten 109 ja nyt olin saanut sen nostettua 129. Eli aika hyvin oli noussut (= Olen syönyt loppuaikana Ratafer 100mg rautatabletteja 2 päivässä. Lääkäri sanoi että sitä parempi mitä korkeampi kuin synnytyksistä ja leikkauksista toipuminen on silloin nopeampaa.

Hiki virtaa kuin istuu koneella ja aurinko paistaa suoraan silmiin. Saatiin sälekaihdin asentaja tilattua vasta ensiviikoksi ja nyt pitää sinnitellä auringon kanssa vielä hetken kun kämppä lämpeää niin kuumaksi ilman niitä.

Meillä vaunut vielä kaupassa. Tiedättekö hyviä nettipaikkoja mistä saisi tilattua halpoja lastentarvikkeita vai onko netissä aina kalliimpaa kuin ostaa suoraan liikkeestä.

Nyt viikko aikaa enää vauvan syntymään ja nyt on jo aika saada vauvansänky kuntoon ja silittää loput vauvanvaatteet. Oletteko laittaneet huuhteluainetta vauvan pyykkiin. Itse laitoin ja nyt mietin että oliko niin ettei olisi saanut laittaa?

Lopettelen nyt tämän jaarittelun ja menen laittamaan esikoiselle syötävää.

Hyvää loppuviikkoa kaikille masunkasvattajille!!! (=

möhömaha2006 37+0

Vierailija
31/45 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman sain tossa nukuttua niin kyllä jaksaa taas:)

Möhömaha: Miksi sulla on leikkaus?? Oliko niin että sulla on kaikki leikattu vai miksi sitten?

Onhan tuo 38 viikkoa vanha vauva jo ihan täysin valmis ja eikait niillä nyt enään oikeestaan kummempia vaivoja ole kuin laskettuna aikana syntyneillä.. Vauvahan on tuolloin jo ihan virallisesti täysiaikainen kuitenkin jo.

Mahassa on ihansyvä hiljaisuus ollut koko päivän. Välillä käy vähän potkimassa, mutta lähinnä nukkuu. Otti tuo yön melskaaminen vissiin voimille oikein kunnolla. Jotenkin tuntuu vieläkin ihan oudolta että onkin nyt sitten oikein päin:)

Kätilö mittas myös sf mitan ja sai 37 cm, saman minkä th sai pari pv sitten, paineetkin olivat enemmän kuin loistavat!

Turvotus on iskenyt takaisin, mutta onneks närästys ja hengenahdistukset ovat jokseenkin loppuneet taas. Inhottaa vaan kun ei voi vihkisormusta pitää, tunnen niin orvoksi itseni ilman sitä:)

Tänään meinasin ruveta kans piha hommiin. Ruusupuskat pitäs leikata ja pääsiäisnarsississien sipulit istuttaa ensi kevääksi sitten. Muutenkin tossa olisi aikalailla hommaa kun viitsisi vaan aloittaa.

Myöskin illalla tarkoitus lähteä tarjoustaloon etsimään vauvalle uudet kotiutumis vaatteet:) Eihän häntä nyt voi sisarusten vanhoissa vaatteissa tuoda:)

Verhotkin pitäs vaihtaa.. Olenko ainut jolla on vielä " joulu" verhot? Taidan olla...

Mites teillä muilla on muuten neuvolat?? MUlla edelleenkin tosi harvoin, siis 2 viikon välein. Nyt oli 36+1 ja seuraava 38+0... Ei siinäå että mua hirveesti huvittais siellä käydä mutta ihmetyttää kuitenkin... Ehkä tätsy luulee pääsevänsä musta eroon helpommalla kun ei anna aikoja joka viikolle.

Meillä mieskin on tosiaan nyt ruvennut hurahtamaan tähän vauvan tuloon. Ei ole tähän asti ollut kovinkaan kiinnostunut. Nyt kyselee mun vointia koko ajan ja puhuu vauvasta jo kuin olisi syntynyt, samoin koskettelee masua paljon, mitä ei ole ennen tehnytkään.

Ihanaa kun ei supistelekkaan, ei eilen eikä tänäänkään... Toivottavasti nyt olisi supistelutkin ohi kun vauva on oikein päin. Siitä muuten sanoi kätilökin että yleensä pt vauvan omaavat khdut supistelevat herkemmin...

Siivoukseen ja kinkkukiuskauksen tekoon lähtee hän.

martina 36+3

Vierailija
32/45 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kaikilla muilla alkukuun toukosilla jo vauvat laskeutuneet ja kiinnittyneet???

Milloinhan tälläinen tapahtuu keskimäärin... Nyt vaan rupeeen miettimään sitä että jospa ei kiinnitykkään ajoissa.....

Vierailija
33/45 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Möhömahalle vastaisin:

Meillä esikoinen syntyi rv36+5 (2705g, 47,5cm) ja pääsi heti vierihoitoon ja kolmantena päivänä kotiin. Ei mitään ongelmia, ei edes katsottu " ennenaikaiseksi" . Joten rv38+1 on aivan mieletön lukema! Ainut vakio alle 3kg vauvoille on, että niitä pitää syöttää 3-4h välein yötä päivää kunnes 3kg täynnä. Mutta eipä se kauan kestä! Tsemppiä sulle!!!

ja ei mulla ollut esikoinen kiinnittynyt koskaan...vedet meni ja eiku sairaalaan! ja nyt pyörii vielä kuin häkkyrä....siksi tosiaan extra ultralähete ens viikolla.

Sussu, hieno homma, että teilläkin jo noin iso vauva. Me saatiin viime perjantaina painoarvioksi 2,4kg...joten en ole järettömän huolissani... mutta tosiaan vasta 35. viikko menossa...jospa pääsis noille samoille lukemille kun sinä!!!

Onko kukaan muu menettänyt ruokahaluaan? Oikein pitää muistaa syödä, että masuvaavilla on aineksia mistä vetää kasvuaineksia itseensä.

Skyy2, noi teidän valitsemat rattaat on tosi huiput!!! Näin sellaset Stockan Vintillä eilen. Aivan mielettömän pienessä kääntyivät, eivätkä ole mitkään tankin oloiset muutenkaan. Mäkin haluun käveleen heti kun vaan mahdollista! Nyt vaapun hitaasti suppareiden pelossa, joten kunto romahtaa törken nopeasti. Ei mulla raskauskiloja oo, mut laihdutuksesta haaveilen minäkin!! Ymmärrän hyvin, että 3 vaikean synnytyksen jälkeen keisari voi kuulostaa hyvältä. Mä vielä elättelen toiveita nopeasta, helposta alatiesynnytyksestä. Mutta katotaan nyt miten päin vaavi asettuu...onneksi saan lähetteen vielä ultraan- pysyis vaan kiltisit viellä sisällä. On alkanut olemaan noita öisiä suppareita... Ite toivon pääseväni mahd. nopeasti kotiin, ja pelkään että keisarin jälkeen pitäis olla se 5 päivää sairaalassa. Teidän vuosikkaalla on sentään sisaruksia...mutta meidän vuosikas ei oo koskaan ollut erossa mammastaan ja se huolettaa miten hän siihen suhtautuu. Vaikka onkin " isin poika" monella tapaa.

Semmosia...jospa taas menis lepäämään. Maanantaina alkaa äitiysloma ja hei!!! saan 3kk palkallista äitiyslomaa! Yes! :) ja 11prosentin verotuksella....ai kun ihanaa! :D

Mama2006 rv34+1

Vierailija
34/45 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä palstalla onkin viime aikoina ollyt paljon kirjoittelua ja itse en ole mitenkään kerinnyt juuri mitään kirjoittelemaan, vaikka asioita olen kanssanne täällä elänyt..

Minä kävin synnytystapa-arviossa eilen ja vauva onkin jo hyvän kokoinen eli 3500 g. viikkoja oli 36+4. Nyt sitten sovittiin käynnnistys ensi viikolle. Maanantaista alkaen heti kun tilaa niillä on mut ottaa. Siis viikkoja on silloin 37+ ... !!

Kyllä olen siitä päätöksestä helpottunut, koska kuopuksemme jäi hartioista kiinni 38+ viikoilla, kun oli jo niin iso. Jospa nyt siltä säästyisi.

Lapsetkin jo kotona innokkaasti odottaa, kumpi tulee. Onneksi kumpi vaan on lastenkin mielestä ihana.

Joku mietti sitä kiinnittymistä, ei mullakaan ole vielä kiinnittynyt ja nyt siis jo ens viikolla käynnistetään, joten tuskin ennättää edes kiinnittyä. Sillä siis ei ole varmaan kovasti merkitystä kun eivät äitipolilla asiaan mitenkään kiinnittäneet huomiota.

Möhömaha2006, sun vauva syntyy varmasti hyvillä viikoilla. Ole huoleti, itsekään en sitä mun viikkojen määrää mieti.

Kaikille hyvää loppuraskautta ja synnytyksiä.

Vernerimaija 36+5

Vierailija
35/45 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

MARTINA1: Kysyit alkukuisten laskeutumisesta. Juuri kävin neuvolassa ja ei ollut laskeutunut. Mulla on muutenkin mennyt aikasemminkin niin ettei ole laskeutuneet. Isomman synnytys oli siis sektio ja pienempi laskeutui kait vasta synnytyksessä. Kuulemma uudelleensynnyttäjillä saattaa laskeutua vasta synnytyksessä.

Ensi viikolla viimeistään alkaa näköjään tapahtua ellei sussu jo tee lähtöä ennen :-D Siis sektio oli jollain pe ja käynnistystä jollain alkuviikolle :-) Kiva, tapahtuspa täälläkin.

(.) neuvolassa kaikki ok. Vauva oikeinpäin, kuulemma selvä tapaus, joten en sitten ultraan pyytänyt. Oli sijainen ja ensi viikolla on sitten taas oma terkkari. Olikin nopea käynti, yleensä menee yli puoli tuntia kun jutellaan kaikenlaista, mutta nyt vain 15min.

Joku kysyi neuvola-ajoista (hävettää kun ei muista nimimerkkejä..). Mulla on ainakin viikon välein ollut rv 35 asti. Ensi viikon pe ois taas käynti.

P. + Toukka 36+6 ja isoveljet kohta 3v ja 5v..

Vierailija
36/45 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kuulla susta EMUNAINEN, aloin jo oikeesti kuvittelemaan kaikenlaista sokereiden noususta ja sen sellaisesta, hui. Ikävää olla flunssassa tässä vaiheessa, kun muutakin kremppaa on jo ihan tarpeeksi:( Synnytystapa-arvio mulla on vasta huomenna, tulen sitten kertomaan kuulumisia. Tehdään vaan treffit Naikkarille, mites sulle sopis vaikka vappuna=D

MARTINA ihana, että vauveli oli " ymmärtänyt" kääntyä itsekseen. Mulle kävi just samalla lailla viime raskaudessa, enkä tosiaan silloin itse huomannut kääntymistä, vaikka luulisi, että näillä viikoilla ei tilaa kauheasti ole. Tässä vähän jännitän huomista ultraa samasta syystä, kun vauveli on edelleen poikittain masussa (tai näin ainakin olettaisin).

Tervetuloa PULMU joukkoon! Mä en ekaa synnytystä osannut olleenkaan pelätä. Tokaakaan en pelännyt, kun eka meni tosi kivasti. Toka ja kolmas ovatkin sitten menneet aina vaan huonommin eli nyt on kyllä lievää pelkoa ilmassa, vaikka olenkin yrittänyt olla ajattelematta koko asiaa. Lisäksi tietty jännittää, että koska synnytys käynnistyy vai käynnistyykö, miten isompien hoitojärjestelyt sujuu yms.

MÖHÖMAHA aika huimaa,että sait sektioajan jo ensi viikolle! Varmaan ihanaa ja samalla ehkä vähän " outoa" tietää etukäteen vauvan syntymäpäivä!

HUUHELI jos mulle kätilö alkaisi lässyttää kesken synnytyksen, että jokainen supistus vie lähemmäksi vauvaa ja ehkä jopa käskisi nauttimaan niistä, niin vetäisin varmaan lättyyn=D Toivottavasti kuitenkin saat epiduraalin tai jotain muuta kivunlievitystä mikäli siltä tuntuu.

SUSSU Mulla oli viime raskaudessa " korkea vedenmeno" eli lapsivettä tuli muutaman kerran sellaisina tosi pieninä lirauksina. Synnärillä testi näytti negaa, mutta ottivat kuitenkin sisälle, kun olin siinä vaiheessa jo yliaikainen. Vasta seuraavana päivänä lääkäri tutki minut ja samalla kun hän pikkaisen painoi kohdun päältä lirahteli vettä uudelleen. Kalvojen puhkaisun kautta pääsin sitten synnytyssaliin, mutta siihen mennessä oli kuitenkin kulunut noin 55 tuntia ensimmäisestä vedenmenosta. Vauvalla olivatkin sitten tulehdusarvot korkealla ja jouduin olemaan sairaalassa 5 päivää (tähän vaikutti myös tietysti kiireellinen sektio) ja sitten tulemaan vielä uudelleen otattamaan verinäytteitä vauvasta. En tahdo mitenkään pelotella sua, mutta tosiaan jos vettä (tai mitä nyt sitten onkin) vielä tulee, niin kannattaa mennä takaisin synnärille. Mä itse tyhmänä odotin 24 h, kun seuraavana päivänä oli äippäpoliaika joka tapauksessa, enkä ollut kuullutkaan, että lapsivettä voisi tulla lirahtamalla.

Kolmeplusyks ja 37+1

Vierailija
37/45 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

MARTINA mulla ei kukaan kolmesta vauvasta ole koskaan kiinnittynyt tai laskeutunut, ennen kuin vasta synnytyksen aikana. Muutenkin olen kuullut, että usein uudelleen synnyttäjillä eivät laskeudu ja kiinnity, vaikka ekan kohdalla näin olisi tapahtunutkin.

VERNERIMAIJALLA käynnistys alkuviikosta! Ensi viikonloppuun mennessähän meillä voi olla jo monta " toukovauvaa" (vaikka huhtikuun puolella syntyvätkin. Hurjaa=D

Vierailija
38/45 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa kaikki hyvin eli olon pitäs olla mitä mainioin :)

paino+665/vkk, eniten nousua tähän mennessä, mutta vatsa ei toimi ja 8.3kg kuitenkin vaan alusta

rr 110/74

pissa puhdas!

hb 128

sokeri 4.4, eli huippua

sf 32

ja beebe on rt

Seuraava onkin lääkärineuvola rv 36 ja arviointia

Martinalle onnittelut vauvan kääntymisestä!!! Jeejee. Itsestäkin tuntuu, että nyt vasta lupa nauttia raskaudesta kaikkien vaikeuksien jälkeen ja vaikka onkin suppareita.

Sussulla edelleen jännitystä ilmasta. Huvittava sun miehes, joku ois voinu vaikka suuttua moisesta kommentista :) heh

Ja olihan siellä muitakin, jotka vauvoja saavat jo lähiaikoina. Piipero syntyi rv 38 ja oli 3.5kg ja 50cm ja muutenkin ihan jo vauva eli hyvät viikot jo maailmaan tulla.

Mitähän vielä? Niin paljon nykyisin kaikkea tapahtumaa ettei mukana pysy. Minä suhtaudun synnytykseen enemmänkin suurella uteliaisuudella kuin pelolla, mutta kuitenkin varauksella.

Kirpparillakin käytiin ja löysin taas ison pinon vaatteita ja tosi halvalla, ainakin riittää alkumetreille.

Näihin kuviin ja tunnelmiin :D Vaikka väsymys on kroonista täälläkin.

Vierailija
39/45 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

KOLMEPLUSYKS: Juu sitähän minäkin pelkään, että jossain vaihees voi pohjalainen mentaliteetti vähän kuohahtaa, jos kätilö alkaa jotain sössöttää. Toinen vaihtoehto mun kohdalla on sit, että lamaannun ihan täysin, että ei vitsit, eikä musta ole sitten enää yhteistyöhön. Pitää varmaan jo asiasta sairaalaan mennessä varottaa...no eipänäis hormonihöyryis tiä, mitä tekee...kaikki on normaalin epänormaalia. Mies varmaan häpee, kun mä alan siä suomeksi kiroomaan ja mesomaan :)

Huuheli

Vierailija
40/45 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, että terveisiä neuvolasta.

Takapakkia on tultu, viimeksi vauva oli jo laskeutunut varsin alas mutta nyt se oli sitten poukonnut takaisin ylemmäs. Samoin viimeksi sanottiin, että kohdun suu oli lyhentynyt 2,5 cm ja nyt se oli yhtäkkiä 3cm eli taisi olla mittausvirhe edellisellä kerralla.

Painosta tuli moitetta, tullut yli kilo/vko. Th kyllä sanoi, että taitaa olla suurelta osin nestettä, turvotukset on meinaan aikas messevät. Paineet ja hemppa ok ja sf 35,5cm.

Kun mainitsin nukkumisen vaikeudesta ja säryistä, lääkäri katseli mua hetken aikaa ja totesi, että näytän tosiaan aika väsyneeltä ja hymyili sitten iloisesti ja totesi: " No, harvapa noilla viikoilla helpolla pääsee!" Kai se normaalia on mutta tarviiko virniä, kun toisella on paha olla.

DAIM oli saanut ihanat babyshowerit! Vitsi, onpa kyllä kaunis tapa muistaa ystävää. Ihan kateeksi käy.

GANDALFIINA kyseli väsymyksestä; olen ajatellut vaihtaa nimimerkkini Nukkuneen-rukoukseksi, kun silmät pyrkii koko ajan väkisin kiinni. Osittain se tietty johtuu öisistä nukkumisvaikeuksista. Mies oli viime yönä valvonut ja kuunnellut, kun vaikersin puoliunissani ja sanoi, että kuullosti aika surkealta. No, ei tätä enää loputtomiin jatku!

MARTINA: Ihanan kiltti vauva sulla, kun kääntyi itsekseen!

Kyselit myös NEUVOLA-AJOISTA. Mulla on seuraavaan aikaan melki kaksi vkoa, vaikka th sanoi, että ensi viikolle katsotaan uusi aika. Taitaa olla ruuhkaa neuvolassa..

Ja kuten aiemmin jo tilitin, eipä ole tietoa täällä KIINNITTYMISESTÄ vaan vauva pogoaa ylös alas. Onneksi sentään on pysynyt rt:ssa.

EMUNAINEN: Kiva, kun palasit kehiin! Johan tässä huolestuttiin! Giant2 voi kivasti. Nyt pari viime päivää on ollut hiljaisempaa mutta kyllä hän jatkuvasti viestii olemassaolostaan. Kokoarvioiden suhteen ovat varsin hiljaisia tuolla neuvolassa mutta sf-mitta liitelee aina vaan yläilmoissa, taitaa kohta tulla paperin reuna vastaan. Eihän se totuutta kerro mutta kai se viestiä suunnasta antaa. Ilmoittelehan, kun saat kokoarviota!

Päivän ihanin tapahtuma oli hierojan käynti. Se hieroi minua kaksi tuntia (hartioita ja käsiä, alaselkään ei enää halua koskea näin loppuvaiheessa) ja kauhisteli, kuinka nesteet ovat kertyneet ja lihakset ihan jumissa. Sen käsittelyn jälkeen olo oli valtavasti parempi, sormetkin taipuvat taas lähes normaalisti!

Hyvää vointia kaikille! Palailen taas illemmalla katsomaan kuulumisianne!

Jansku 35+5